Ervaringen met Terbinafine tabletten

terbinafine

misselijkheid vermoeidheid verlies van smaak gebrek aan eetlust bittere smaak huiduitslag hele lichaam spierpijn opgeblazen buik rugspierpijn spierpijn in benen en rug

Kalknagel(s) (212 meningen)
Voetschimmel (44 meningen)
Schimmelinfectie van de huid (16 meningen)
Allergie (4 meningen)
Eczeem (4 meningen)
Schimmelinfectie van de hand (1 mening)
Netelroos (0 meningen)

16-03-2021 | Vrouw | 45
Kalknagel(s)
Vreselijk. Kreeg bijna alle bijwerkingen die er waren. Moeheid, spierpijn, hoofdpijn, hete grote vlekken op mijn gezicht en nek leek wel op verbranding. Grote bulten in gezicht en nek... Ben nu net 4 dagen bezig...ik kap ermee wat een troep!

26-09-2020 | Man | 54
Kalknagel(s)
Na 25 dagen trad een volledig smaakverlies op, na 1 maand is het nog steeds niet beter

16-08-2020 | Vrouw | 39
Schimmelinfectie van de huid
Op advies van de dermatoloog deze pillen gaan slikken. Ik had het eerder al afgehouden vanwege de kans op bijwerkingen. Gezien de staat van mijn nagels (schimmelnagels) toch gestart met slikken. Na bijna 4 weken gisteren zware huiduitslag, jeuk en last van slokdarm/maag. Vanmorgen wakker geworden met gezwollen ogen en huiduitslag wat grote plekken waren geworden. Spoedeise[lees meer...]nde hulp(vanwege weekend) gebeld en kon meteen komen. Nu stoppen met de pillen en antihistamine slikken in de hoop dat de klachten afnemen.

15-08-2020 | Vrouw | 67
Voetschimmel
mijn huisarts wil ze niet langer dan 30 dagen voorschrijven maar na 6 maanden stopte de werking.

02-07-2020 | Vrouw | 45
Kalknagel(s)
Na alles geprobeerd te hebben kreeg ik door de huisarts deze tabletten voorgeschreven. Nooit meer! Mijn lichaam reageerde er heel slecht op. Ben daarna terug gegaan naar de drogist voor een middel tegen kalknagels. Dat hielp, het is een set die herinfectie voorkomt. Wat bleek, door mijn eigen schoenen bleef ik mezelf infecteren. Groetjes,

12-02-2020 | Vrouw | 56
Kalknagel(s)
Ik kreeg deze Terbinafine Sandoz tabletten voorgeschreven door mijn huisarts ivm een kalknagel aan mijn grote teen. De bedoeling was dat ik dagelijks gedurende drie maanden 1 tablet zou innemen, echter na 10 dagen kreeg ik een jeukende, branderige vuurrode huiduitslag over mijn hele lichaam, behalve mijn gezicht. Ben meteen gestopt met de tabletten en heb anthistamine tab[lees meer...]letten gekregen en hormoonzalf, Diprosone. Nu maar afwachten of het gaat helpen. De huiduitslag is enorm.

23-08-2019 | Vrouw | 66
Kalknagel(s)
ik heb dit middel slechts 2 weken gebruikt dus effectiviteit kan ik niet beoordelen. Maar wat een troep zeg, althans zeker voor mij. Heel overmatig transpireren, gevoel van ziek zijn, zware hoofdpijn,misselijk, geen eetlust meer heel erg vermoeid en veel spierklachten. Ik dacht eerst aan een opgelopen virus , toen ben ik na 14 dagen gestopt met innemen, de andere dag al g[lees meer...]een hoofdpijn meer, de misselijkheid verdween en eetlust kwam weer terug. Nog wat vermoeid maar na 3 dagen weer helemaal de oude.

12-07-2019 | Vrouw | 30
Kalknagel(s)
Na 4 weken gebruik is mijn smaak van de een op de andere dag weg! Vreselijk! Onderschat deze bijwerking niet!! Alle eet en drinkmomenten op een dag (en pas nu merk ik hoeveel dit er zijn), zijn nu drama. Weerstand tegen eten is groot! Nu op vakantie, maar genieten van eten zit er niet in. En pas nu merk ik hoe vreselijk gemis dat is...:-( Liever 10 kalknagels dan d[lees meer...]it. Hopelijk keert de smaak snel terug, voor mij deze pillen nooit meer!

10-07-2019 | Vrouw | 50
Schimmelinfectie van de huid
Na 4 weken kreeg ik uitslag en jeuk. Gestopt met terbinafine. Mijn lichaam staat vol rode vlekken. En mijn lichaam zit vol met jeuk. Mijn gevoel en zichtbaar op mijn huid is dat dit medicijn naar buiten wil. Mijn lichaam lijkt op sterk verbrand. Mijn smaak is weg. Ik hoop dat mijn huid weer geneest en mijn smaak volledig hersteld. Wat een nare bijwerkingen.

15-06-2019 | Vrouw | 48
Kalknagel(s)
Na 40 dgn ineens geheel mijn smaak kwijt met name zoet..

13-01-2019 | Vrouw | 84
Kalknagel(s)
ben na 11 dagen gestopt met inname wegens ernstige klachten. Fabrikant is Laboratorios Liconsa S.A., Azuqueca de Henares, Spanje

10-12-2018 | Vrouw | 28
terbinafine (250mg)
ik heb een nare ervaring met terbinafine. ik heb weinig tot geen smaak meer in me mond. last van hoofdpijn. de smaken in me mond ervaar is ik als zeer vervelend. warneer stopt dit?

30-09-2018 | Vrouw | 48
Voetschimmel
Mijn huisarts beweerde dat ik voetschimmel had, dus zei hij dat ik een kuur van 2 weken moest slikken. Na dag 8 kreeg ik ernstige hartkloppingen en ben ik ermee gestopt. 10 dagen later ineens opgezwollen neus en oren en zeer heftige huiduitslag op armen, hals, decolleté en gezicht. Het was horror. Ik verging van de jeuk, moest onmiddellijk naar de dermatoloog en ik heb [lees meer...]dagen gesmeerd met hormoon zalf, een prednison kuur van 10 dagen en anti allergie tabletten. Nog steeds ben ik gevoelig voor de zon, vraag mij af wanneer dit ooit over gaat. Dit middel moet verboden worden!!!! Bezoeken aan dermatologen die trouwens vertelden dat ik helemaal geen voetschimmel had maar eczeem!!!!

06-07-2018 | Vrouw | 81
Schimmelinfectie van de huid
na 4 weken terbinafine gebruikt te hebben, ben ik mijn smaak verloren, dit is afschuwelijk. Met veel moeite dwing ik mij om wat te eten, zelfs water is vies. Dit duurt nu al 6 weken, is er iemand die mij goede raad kan geven? P.S. De fabrikant is Medical Valley Invest AB, deze staat niet op bovenstaande lijst.

08-04-2018 | Vrouw | 71
Kalknagel(s)
Kreeg van huisarts Terbinafine (Sandoz) voorgeschreven omdat ik een kalknagel heb waar een beugel onder geplaatst moet worden. Dit zou de nagel sterk genoeg moeten maken om de beugel te kunnen plaatsen. Ik had net twee keer de griep gehad en dacht dat de meeste symptomen (behalve de langdurige vieze nasmaak) nog naweeen waren van de griep. Zeer droge mond en keel, keelpij[lees meer...]n, kriebel in de keel, heel heftige hoestbuien, vervolgens na drinken van water de neus snuiten en dan even wat verlichting. Ik zwakte steeds meer af door o.a. slaapgebrek. Na twee en een halve maand gestopt met tabletten in overleg met huisarts, binnen twee dagen was ik van de symptomen af en de kalknagel heb ik nog.

08-03-2024 | Vrouw | 58

opgeblazen buik spierpijn rugspierpijn

Na een week gebruik is het in mijn rug geschoten, pijn in gewrichten en spierpijn. Ook een opgeblazen gevoel Ik ben er mee gestopt