terbinafine

Kalknagel(s) (185 meningen)
Voetschimmel (40 meningen)
Schimmelinfectie van de huid (16 meningen)
Allergie (4 meningen)
Eczeem (4 meningen)
Schimmelinfectie van de hand (1 mening)
Netelroos (0 meningen)

19-09-2016 | Man | 61
Bacteriële infectie
Na enkele dagen zeer hoge koorts 40.7 en hartritme van 150. Opgenomen in ziekenhuis op de IC. Kregen in eerste instantie de koorts en hart niet onder controle. Ook uitval van de nieren. Na 3 dagen op de IC kregen ze alles een beetje onder controle.

17-08-2019 | Vrouw | 59
Kalknagel(s)
Sinds 10 jaar heb ik een schimmelnagel ( grote teen) niets hielp o.a. laser geprobeerd Nu slik ik sinds 1 maand de Terbinafine tabletten. Sinds een paar dagen voel ik me nogal misselijk! Na het weekend ga ik bloed prikken om de lever en nierwaarden te bepalen. Mijn nagel groeit heel goed uit. Omdat mijn nagels heel snel groeien zie ik echt al heel goed resultaat! Ik hoo[lees meer...]p dat ik de kuur kan afmaken

14-04-2019 | Vrouw | 58
Schimmelinfectie van de huid
slik nu 2 dagen dit middel, na innemen direct beroerd gevoel, misselijk en veel diarree. Ik probeer nu regelmatig kleine beetje te eten vanwege de slechte smaak in de mond. kuur is voor 14 dagen. Nadeel ook: duitse bijsluiter! kan ik dus niet lezen

19-05-2017 | Man | 58
Kalknagel(s)
Voor een schimmelinfectie van de huid een kuurtje van twee weken voorgeschreven gekregen. Schimmel verdwijnt als sneeuw voor de zon zonder bijwerkingen. Tot mijn grote verbazing begint ook de schimmel in mijn kalknagel uit te groeien in de maanden daarna. Eerder had ik al diverse vruchteloze pogingen ondernomen de kalknagel te bestrijden (bijv met Lamisil), echter zonder s[lees meer...]ucces. Nu leek mijn kalknagel geheel te gaan genezen. Op het moment dat het aangetaste deel bijna volledig was uitgegroeid begon de schimmel echter weer dieper in de nagel door te dringen. Heb onlangs (ca. een half jaar na de eerste kuur) de tweewekelijkse kuur herhaald in de hoop dat de kalknagel alsnog definitief geneest.

20-06-2022 | Vrouw | 56
Kalknagel(s)
Probleem: kalknagel. Na 44 dagen 1 pil/dag (van 56 pillen in doos): extreem slechte zoute SMAAK. Zowel tijdens het eten als tussen de maaltijden door. Enkel verlichting met pepermuntjes. Na 46 dagen behandeling stopgezet en 10 dagen later nog geen verbetering.

12-02-2020 | Vrouw | 56
Kalknagel(s)
Ik kreeg deze Terbinafine Sandoz tabletten voorgeschreven door mijn huisarts ivm een kalknagel aan mijn grote teen. De bedoeling was dat ik dagelijks gedurende drie maanden 1 tablet zou innemen, echter na 10 dagen kreeg ik een jeukende, branderige vuurrode huiduitslag over mijn hele lichaam, behalve mijn gezicht. Ben meteen gestopt met de tabletten en heb anthistamine tab[lees meer...]letten gekregen en hormoonzalf, Diprosone. Nu maar afwachten of het gaat helpen. De huiduitslag is enorm.

06-06-2017 | Vrouw | 56
Voetschimmel

10-01-2017 | Man | 55
Kalknagel(s)
Het medicijn heb ik gekregen tegen een kalknagel. Sinds begin jaren 80 (meer dan 30 jaar) heb ik last van chronisch droog eczeem op de voetzool van mijn linkervoet. Ik heb dat destijds gekregen na een gebruik van voetpoeder dat ik van mijn toenmalige huisarts kreeg tegen behandeling van zweetvoeten. De diverse huisartsen sindsdien hebben altijd gezegd dat dit gewoon eczeem[lees meer...] was. Binnen een week nadat ik begonnen was met de terbinafinekuur was de voetzool tot mijn verrassing geheel hersteld. Blijkbaar was het dus geen gewoon eczeem maar een schimmel. De voetzool is weer even soepel als van mijn rechtervoet. Na zes weken heb ik de kuur overigens gestaakt omdat mijn smaak plotseling verdween. De schimmelnagel is niettemin ook hersteld en de smaak is na een maand teruggekeerd. Het smaakverlies vond ik erg vervelend, omdat ik me toch wel zorgen maakte of de smaak wel zou terugkomen, ondanks dat je leest dat het tijdelijk is. Maar een maand zonder smaak was het resultaat zeker waard. Ook na een jaar heb ik nog elke dag plezier van het resultaat.

26-09-2020 | Man | 54
Kalknagel(s)
Na 25 dagen trad een volledig smaakverlies op, na 1 maand is het nog steeds niet beter

25-05-2019 | Vrouw | 51
Kalknagel(s)
Na lang wikken en wegen en ervaringen lezen op internet toch een 3 maanden kuur gedaan. Gestart op 2 januari, de pillen bij het avondeten gebruikt en geen alcohol gedronken tijdens de kuur. Na een maand bloed laten controleren op leverfunctie: geen enkele afwijking. Nagels telkens bij laten werken door de pedicure, iedere dag schone sokken aan, Daktarin voetpoeder gestroo[lees meer...]id in sokken en schoenen. Ik heb geen bijwerkingen gehad en ben echt zeer tevreden met het resultaat. Ik kan met mooie roze en gladde nagels de zomer in!

09-02-2018 | Man | 51
Kalknagel(s)
Na te zijn gestart is na twee weken de leverfunctie gecontroleerd, die was goed. 2 weken daarna kreeg ik lichte huiduitslag, ik wist niet wat het was en gaf er weinig aandacht aan. Dit sloeg een paar dagen later om naar ernstige huiduitslag die over mijn hele lichaam uitbreidde behalve mijn hals en hoofd. Het werd steeds roder tot vuurrood. Diverse malen de huisarts bezoc[lees meer...]ht en verschillende malen het ziekenhuis. Achteraf moest ik het volgens de Dermatoloog vergelijken met 2e graads brandwonden. Met behulp van verschillende medicijnen is het nu weer onder controle. Wel is mijn huid nog wat verkleurd en dat zal nog een half jaar tot een jaar duren voor dit helemaal hersteld is. Mijn kalknagels werden al wel minder maar ik heb het tekort gebruikt voor echte resultaten.

15-09-2017 | Vrouw | 51
Kalknagel(s)
Zag er tegen op na alle verhalen op internet, maar heb ze 128 dagen geslikt zonder enige bijwerking. Na paar weken levercontrole die goed was, het uitgroeien duurde lang maar ik had deze kalknagel al een jaar of 10. Laatste jaar liet nagel los en deed teen zeer in mijn schoen, dus toch maar kuur gehaald. Ben blij met mijn mooie platte nagel nu

10-07-2019 | Vrouw | 50
Schimmelinfectie van de huid
Na 4 weken kreeg ik uitslag en jeuk. Gestopt met terbinafine. Mijn lichaam staat vol rode vlekken. En mijn lichaam zit vol met jeuk. Mijn gevoel en zichtbaar op mijn huid is dat dit medicijn naar buiten wil. Mijn lichaam lijkt op sterk verbrand. Mijn smaak is weg. Ik hoop dat mijn huid weer geneest en mijn smaak volledig hersteld. Wat een nare bijwerkingen.

08-03-2018 | Vrouw | 50
Kalknagel(s)
Slik het nu 2,5 maand. Begon 2 weken geleden echt effect te zien bij de nagels. Dit gaf reden om de kuur af te maken, anders was ik gestopt ivm de bijwerkingen. Droge mond was al na 3 dagen. Opgeblazen gevoel is over the top. Misselijk maar geen hinder bij het functioneren overdag. Ook lichte huid uitslag.

18-03-2017 | Vrouw | 50
Kalknagel(s)
Helemaal ontdaan...na 18 jaar kalknagels en alle middeltjes en consequent gebruik. Dacht ik zal ik dan maar 3 maanden tabletten nemen om toch van m'n kalknagels af te komen? immers mijn partner en zoon hebben t jaren geleden gebruikt (denk lamisil). Eerste weken erg misselijk maar dacht doorzetten ...niet zeuren!! Na 6 weken vermindering smaak ..akelig gevoel in mond. Nu [lees meer...]sinds 5 dagen totale smaakverlies......oh my god wat vind ik dit een troep. Ben helemaal verdrietig ..hoop dat t nog terugkomt...denk na aub!!!!!!!!

16-03-2017 | Vrouw | 50
Kalknagel(s)
7 weken deze pillen genomen. Ben heel misselijk en duizelig geweest maar dag...wil na 15 jaar wel eens van kalknagels tenen af. doorzetten dus...toen verminderde de smaak...en verdween helemaal. gisteren acuut moeten stoppen van huisarts. zal nog enkele weken duren dat smaak terugkomt. ....ik hoop t toch zeg!!!

Thyrax Duotab (871) - Schildklier - hypothyroidie (traagwerkend)
Ethinylestradiol / Levonorgestrel (597) - Anticonceptie - eenfase
Amoxicilline (558) - Antibiotica - penicillines breedspectrum