Ervaringen met Terbinafine tabletten

terbinafine

misselijkheid gebrek aan eetlust bittere smaak vermoeidheid rugspierpijn spierpijn opgeblazen buik

Kalknagel(s) (208 meningen)
Voetschimmel (44 meningen)
Schimmelinfectie van de huid (16 meningen)
Allergie (4 meningen)
Eczeem (4 meningen)
Schimmelinfectie van de hand (1 mening)
Netelroos (0 meningen)

29-07-2022 | Vrouw | 41
Kalknagel(s)
Was enthousiast maar vroegtijdig gestopt ivm vieze smaak in mijn mond. En deel smaak was verdwenen. Verder grieperig gevoel. Middel is verder effectief maar wilde graag weer normaal kunnen eten. Wacht nu tot herstel van smaak. Nu twee dagen gestopt.

08-09-2023 | Vrouw | 40
Kalknagel(s)
Tabletten gebruikt na jarenlang tobben met ernstige en lelijke schimmelnagels. Had ik het maar veel eerder gedaan!!! Nauwelijks bijwerkingen gehad. Eerste twee weken alleen wat dunne onlasting en na twee weken geen bijwerkingen meer. Bloedwaarden bleven goed. Na 3 maanden al effect te zien, na 6 maanden gebruik nagels tot ongeveer 60% mooi uitgegroeid. Daarna gestopt met[lees meer...] de tabletten en nog steeds groeien mijn nagels mooi en gezond verder uit. Voor het eerst sinds jaren loop ik op slippers en sandalen zonder eerst mijn nagels helemaal te vijlen en te lakken. Mijn voeten zien er weer normaal uit. Ik zou het zonder twijfel nog een keer gebruiken.

19-03-2018 | Vrouw | 40
Voetschimmel
schimmel aan tenen

08-02-2023 | Man | 39
Kalknagel(s)
Al 20 jaar heb ik op mijn grote teen een vieze verkleurde teennagel. In de afgelopen jaren heb ik echt veel creme's en poedertjes gebruikt omdat ik dan ook voetschimmel had op de huid van mijn voet. De voetschimmel op de huid ging dan wel weg maar de nagel van mijn teen werd niet beter. Op een gegeven moment was ik er klaar mee omdat mij echt begon te schamen over mijn n[lees meer...]agel. Hierop internet geraadpleegd en zodoende uitgekomen bij Terbinafine. Uiteindelijk naar de dokter gegaan welke mij wel wees op de mogelijke heftige bijwerkingen. Toch maar begonnen met de kuur. Ik gebruik nu al 3 maanden de tabletten en zie echt dat het super goed werkt. De vieze teennagel groeit nu netjes uit. Ik denk nog 2 maanden de kuur te moeten gebruiken. De enige bijwerking die ik heb is dat ik wat meer moe ben dan normaal

16-08-2020 | Vrouw | 39
Schimmelinfectie van de huid
Op advies van de dermatoloog deze pillen gaan slikken. Ik had het eerder al afgehouden vanwege de kans op bijwerkingen. Gezien de staat van mijn nagels (schimmelnagels) toch gestart met slikken. Na bijna 4 weken gisteren zware huiduitslag, jeuk en last van slokdarm/maag. Vanmorgen wakker geworden met gezwollen ogen en huiduitslag wat grote plekken waren geworden. Spoedeise[lees meer...]nde hulp(vanwege weekend) gebeld en kon meteen komen. Nu stoppen met de pillen en antihistamine slikken in de hoop dat de klachten afnemen.

14-05-2020 | Vrouw | 39
Voetschimmel
Dit is de tweede keer dat ik een kuur van 30 dagen heb gehad. De eerste kuur was 4 jaar geleden. In beide gevallen raakte ik na 3 weken mijn smaak vollédig kwijt en ontstond er een constant aanwezige, héle vieze smaak in mijn mond. Ook het doorslikken van bepaalde voeding gaat zeer moeizaam. Hoe lang het vorige keer duurde voordat mijn smaak terug kwam weet ik niet meer, m[lees meer...]aar deze keer ben ik inmiddels al 3,5 week geleden gestopt met inname en mijn smaak is nog altijd niet terug. Het feit dat je reukvermogen onaangetast blijft, maakt het éxtra moeilijk. Je blijft door de geuren verlangen naar bepaald eten en een bepaalde smaaksensatie, maar kunt dat niet bevredigen. Zéér frustrerend, onderschat het niet!

30-01-2024 | Vrouw | 37
Kalknagel(s)
Door de vele enge verhalen te hebben gelezen op internet over de vervelende bijwerkingen, toch de moed bij elkaar geraapt om ze te gaan proberen. In het begin even last gehad van hoofdpijn en vermoeidheid verder helemaal geen bijwerkingen gehad. Ik begin nou aan mijn laatste maand, ik zie al wat verbetering en hoop dat als mijn grote teennagel straks uitgegroeid is ik weer[lees meer...] zonder schaamte op slippers kan lopen van de zomer.

03-02-2018 | Vrouw | 37
Schimmelinfectie van de huid
Enkele uren na gebruik al maagklachten, geen eetlust. Dit trekt gelukkig bij na een week gebruik bij mij. Aanhoudende gewrichtsklachten in onderrug en knieën. Spierspasmen in onderbenen. Moeheidsklachten en hoofdpijn. Je voelt aan alles dat het geen mals medicament is. Ik hoop op grote effectiviteit want loop al te lang met een schimmelziekte in mijn huid die maar niet weg[lees meer...] wil gaan. Crèmes hebben tot nu toe helemaal niet geholpen. Nu dit paardenmiddel.

06-03-2024 | Man | 36
Kalknagel(s)

gebrek aan eetlust misselijkheid vermoeidheid

Jaren last gehad van kalknagels en voetschimmel. Na alles geprobeerd te hebben en op afraden van de huisarts toch besloten dit middel te gebruiken, had ik maar geluisterd. Kalknagels en voetschimmel zijn volledig verdwenen, maar wat een drama waren deze 3 maanden. Misselijkheid direct na inname, en de hele dag energie en lusteloos. We zijn nu ruim een jaar verder en kan[lees meer...] nog niet zeggen dat alle klachten verdwenen zijn. Fijn dat het wel heeft geholpen, maar als ik dit allemaal van te voren had geweten was ik het avontuur niet aangegaan

11-06-2023 | Man | 36
Kalknagel(s)
Na jaren last te hebben gehad van schimmel/kalknagels aan mijn voet besloten dit medicijn te gaan gebruiken. Ieder zalfje tot aan laseren geprobeerd zonder resultaat. Enige angst voor de bijwerkingen toch maar in gang gezet. Medicatie 3 maanden gebruikt en minimaal last van de bijwerkingen gehad. Wat hoofdpijn, misselijkheid en een opgeblazen buik. Resultaat goed zicht[lees meer...]baar, nagel groeit netjes uit maar zal nog wel even duren. Ben tevreden over het resultaat.

08-06-2023 | Vrouw | 35
Kalknagel(s)
Nu 1,5 maand aan het slikken. Smaak volledig weg. Alles smaakt zout. Met name water is smerig. Ik val hier op af. Moet ik doorgaan? Nog geen resultaat. Vreselijk paardenmiddel! Voelt als vergiftiging

27-05-2023 | Vrouw | 35
Kalknagel(s)
Ruim 9 jaar last van kalknagels op bijna 3/4e van beide voeten. En zoals vele onder ons heel veel geprobeerd. Na de zwangerschappen toch de stap gezet voor de tabletten. Ik was bang voor de bijwerkingen maar ik heb de tabletten na het avond eten ingenomen zodat ik de nacht kon overbruggen aan bijwerken. Dit hielp mij goed en heb echt nergens last van gehad! Enorm blij met[lees meer...] het resultaat en kan eindelijk de zomer weer rond lopen met mooie nagels.

28-09-2022 | Vrouw | 35
Kalknagel(s)
Na 20 jaar met kalknagels rondgelopen te hebben en van alles van de drogist geprobeerd te hebben, toch maar de stap genomen om tabletten te slikken. Toendertijd was mijn vorige huisarts niet enthousiast over de pillen en door de nare verhalen op internet nooit aangedurfd. Had ik het maar véél eerder gedaan. Ze zijn makkelijk in te nemen met wat eten. En ik heb geen enkele [lees meer...]bijwerking gehad. Heb geen leverfunctie hoeven testen (vond huisarts blijkbaar niet nodig) maar heb ook gewoon alcohol kunnen drinken en in de zon gezeten... Zo zie je maar ieder mens is anders en binnen 4 maand zijn al mijn kalknagels al uitgegroeid!

01-03-2024 | Vrouw | 34
Kalknagel(s)
Na lang twijfelen en 10 jaar doodschamen voor mijn lelijke vieze schimmel nagels toch maar besloten de gok te wagen en Terbinafine geprobeerd. Ik had alles al gedaan; van een jaar lang elke dag een azijnbadje, vaporub, bleek tot verschillende kalknagelpennen. Niets hielp en al mijn teennagels waren geïnfecteerd, mijn grote teennagels zelfs zo erg dat 1 was weggerot en op [lees meer...]een dag eraf viel. Wat een schrik en schaamte. Zomers was ik elke week in het geheim mijn teennagels aan het veilen en lakken zodat niemand door had dat ik zulke zieke nagels had. Als ik een vriendje mee naar huis nam was ik altijd bezig met 'Oh als hij maar niet mijn lelijke nagels ziet, heb ik ze wel goed bijgelakt?'. Dus, na jarenlang schaamte, zorgen en lakken toch maar besloten om de gok te wagen. Naar de dokter gegaan en een recept gekregen. Wegens het risico op bijwerkingen had ik besloten de tablet savonds te nemen. Ik begon te slikken en ik had geen last van bijwerkingen. Uit gemak ben ik toen na een paar weken overgestapt naar 1 tablet in de ochtend en nog steeds had ik geen bijwerkingen. Jippie! Pas na 1.5 maand slikken zag ik het verschil. Ik merkte dat ze minder dik waren en dat bij de kleine nageltjes een randje rose te voorschijn kwam. Het werkte! Nu bijna 6 maanden verder en de kuur bijna voltooid zijn al mooi uitgegroeid. Alleen op de top van de nagel nog wat dooie schimmelresten, maar mijn nagels zijn weer mooi en gezond. Nu kan ik komende lente en zomer eindelijk weer op blote voeten door het leven en slippers aan, zonder mij zorgen te hoeven maken. Ik ben een persoon van 34, jong en gezond, dus dat heeft mogelijk ook wel bijgedragen aan dat ik geen bijwerkingen heb ervaringen. Ik ben zeer positief en ontzettend tevreden over Terbinafine!

25-01-2020 | Vrouw | 34
Kalknagel(s)
Ik heb reeds 25 jaar kalknagels (alle teennagels aangedaan). Heel veel therapieen en kuren gevolgd, maar nog niet eerder terbinafine. Al snel na aanvang was verbetering zichtbaar. Nu 3,5 maand later zijn mijn nagels beter dan ze ooit zijn geweest en weer bijna helemaal gezond: de structuur is genormaliseerd (niet meer brokkelig en broos) en ze zijn weer roze van kleur. Ik[lees meer...] heb gelukkig ook geen last van bijwerkingen. Hopelijk blijft het weg als ik eenmaal stop met de tabletten. (ik volg uiteraard alle leefregels ter voorkoming.)

28-11-2022 | Vrouw | 32
Kalknagel(s)
Ik heb zo'n 6 jaar last van kalknagels, bijna al mijn tenen. Vanalles geprobeerd, van elke dag in badje azijn, soda en teatree olie, als ook super dure laserbehandelingen (werkte totaal niet). Laatst een nieuwe methode geprobeerd: PACT therapie. Het heeft twee nagels "gered", maar ik had langer door moeten gaan; kwam ik achter na een second opinion. Mocht je er nog geld v[lees meer...]oor over hebben: probeer PACT! Het is pijnloos, niet slecht voor je, en het werkt. Moet je het wel doorzetten en zijn dus vele sessies nodig ... omdat ik al zoveel geld uitgegeven heb, dacht ik nu toch maar die kuur. Met het merk Aurobindo heb ik geen bijwerkingen, van het merk Focus wél! Voor iedereen wellicht verschillend, maar het kan dus per merk verschillen. Van Focus werd ik heel beroerd (misselijk, hoofdpijn, hartkloppingen, gespannenheid). Nu gaat het goed, maar: zie na 2 maanden alleen verschil aan 1 kleinste teennagel. Omdat ik altijd al goed smeer met terbinafine creme/mycanazol (ofzoiets) zijn mn nagels er gelukkig niet heel erg aan toe. Maar het is zeker nog niet weg. Mijn nagels groeien super langzaam helaas. Ik ga nog zeker tot 6 maanden door denk ik en erg blij dat ik nu nergens last van heb. Wordt vervolgd!