terbinafine

Kalknagel(s) (176 meningen)
Voetschimmel (40 meningen)
Schimmelinfectie van de huid (16 meningen)
Allergie (4 meningen)
Eczeem (4 meningen)
Schimmelinfectie van de hand (1 mening)
Netelroos (0 meningen)

16-03-2017 | Vrouw | 50
Kalknagel(s)
7 weken deze pillen genomen. Ben heel misselijk en duizelig geweest maar dag...wil na 15 jaar wel eens van kalknagels tenen af. doorzetten dus...toen verminderde de smaak...en verdween helemaal. gisteren acuut moeten stoppen van huisarts. zal nog enkele weken duren dat smaak terugkomt. ....ik hoop t toch zeg!!!

20-08-2016 | Man | 50
Kalknagel(s)
In eerste instantie leek mijn kalknagels (heb er slechts een) goed te reageren op het middel, hoewel de kalknagel nooit helemaal genas. Na te zijn gestopt, kwam de kalknagel weer snel terug. Uiteindelijk dus een nutteloze kuur gebleken. Bovendien is het middel ook nog eens slecht voor je lever en nieren en leidt soms mogelijk tot haaruitval.

03-07-2020 | Vrouw | 49
Kalknagel(s)
Terbinafine Sandoz 250 mg kuur voor 3 maanden. Nu 1 maand voorbij, en ik wil de hele dag me voeten aaien zo zacht en "schoon" zijn ze, ik had altijd, en vooral in de zomer hele extreem droge vieten met velletjes en witte schilfers, mega mega lelijk en lastig door de jeuk en pijn. En nu, prachtige voeten, en de nagels gaan heeel langzaam groeit de schimmel eruit. Maak wel [lees meer...]een dagelijks ritueel met voeten wassen, insmeren met Daktarin, en poeder/spray in sokken en schoenen. Heb wel in deze periode al me schoenen weggegooid anders doe je dit voor nix! Zonde maar daar hecht ik geen waarde aan. Ik heb zelf totaal geen last vd bijwerkingen en slik ook nog zat andere middelen (flixotide,hormoonpillen, botontkalkingtabletten,en dan magnesium,biergist,visolie,chlorela spirulina) en eet echt niet heel gezond 😀

15-06-2019 | Vrouw | 48
Kalknagel(s)
Na 40 dgn ineens geheel mijn smaak kwijt met name zoet..

30-09-2018 | Vrouw | 48
Voetschimmel
Mijn huisarts beweerde dat ik voetschimmel had, dus zei hij dat ik een kuur van 2 weken moest slikken. Na dag 8 kreeg ik ernstige hartkloppingen en ben ik ermee gestopt. 10 dagen later ineens opgezwollen neus en oren en zeer heftige huiduitslag op armen, hals, decolleté en gezicht. Het was horror. Ik verging van de jeuk, moest onmiddellijk naar de dermatoloog en ik heb [lees meer...]dagen gesmeerd met hormoon zalf, een prednison kuur van 10 dagen en anti allergie tabletten. Nog steeds ben ik gevoelig voor de zon, vraag mij af wanneer dit ooit over gaat. Dit middel moet verboden worden!!!! Bezoeken aan dermatologen die trouwens vertelden dat ik helemaal geen voetschimmel had maar eczeem!!!!

19-04-2022 | Man | 47
Kalknagel(s)
Na ruim 10 jaar kalknagels aan minstens 6 teennagels (en meerdere in opkomst) en alles geprobeerd te hebben zonder resultaat: van de geijkte smeersels en de huis-tuin-en-keukenmiddelen tot aan laserbehandelingen van ruim 300 euro toe, toch maar besloten tot medicatie over te gaan. Ik was huiverig gemaakt door met name de internetverhalen over leverellende etc. Tevens ma[lees meer...]g je er niet mee in de zon, dus toen gewacht tot het nieuwe jaar en gelijk per 01/01/22 begonnen. Daarvoor eerste een nulmeting gedaan van de leverwaarden, die waren goed dus kon gaan starten. De eerste 6 weken geen alcohol genuttigd, daarna weer een bloedafname laten doen voor de leverwaarden en die waren weer goed. In overleg met huisarts gematigd alcoholgebruik gestart (er staat niets over alcohol in de bijsluiter?!). Bijwerkingen vallen mee, tot lichte hoofdpijn en wat gematigd fit voelen tot soms wat darmklachten en slechte smaak in de mond bij ontwaken, daar is het bij gebleven. Je merkt wel dat een biertje hard en snel inslaat, dus je gaat vanzelf rustig aan doen. Daarna nog twee keer leverwaarden laten testen en ook die waren goed. Nu bijna 4 maanden verder. Ik ben elke maand naar de pedicure geweest om de nagels te laten vijlen etc. Als ik het resultaat aanschouw kan ik bijna huilen van geluk. Het ziet er niet meer geel, brokkelig, smerig en aangetast aan. Het is duidelijk te zien dat de schimmel morsdood is en dat het aan het uitgroeien is (de grote teen) en uitgegroeid is aan de kleine(re) tenen. Rest mij nog een laatste strip en dan houd ik ermee op. Blijf elke dag poederen met Daktarin, de schoenen wisselen, slippers dragen, aparte voetenhanddoek, schoenen sprayen met ProtectAir om herbesmetting te voorkomen. Hoop er voor altijd vanaf te zijn en weer mooie teennagels te behouden!!

19-05-2017 | Vrouw | 47
Kalknagel(s)
Gebruik: tegen schimmelnagel Na een paar weken totale smaakverlies , onaangename smaak in mijn mond, erg misselijk, duizelig, moe, hoofdpijn. Ik heb na bijna 7 weken besloten om te stoppen. Hopelijk gaat mijn schimmelinfectie weg en is het tenminste niet voor niets geweest, dus over effectiviteit kan ik nu niet echt beoordelen. Succes!

13-05-2021 | Vrouw | 46
Kalknagel(s)
Aan mijn charcot voet waarvoor ik zware orthopedische schoenen draag die heel strak moeten zitten, heb ik 2 giga kalknagels op de grote tenen, dagelijks veel pijn ervan. Verder had ik een kleinere teen die een zwarte nagel kreeg, Kuur 5 weken vol moeten houden want telkens ook al meldde ik vanaf begin af aan al de heftige bijwerkingen, zelfs ook na melden van klinisch psy[lees meer...]chologe moest ik toch nog doorgaan, want het zou het enige zijn wat er is. Bijwerkingen waren extreem heftig niet normaal. Tijdens de kuur bleven mijn teen nagels gewoon in de schoenen helse pijnen geven en kreeg ik in de nacht last van hete naalden die als het ware in mijn teennagels werden gestoken, elke dag heftig hoofdpijnen, drama. Voor grote tenen heeft het volgens mij totaal geen effect gehad, ik heb wel gezien dat de kleinere zwart nagel weg is gegaan.

16-03-2021 | Vrouw | 45
Kalknagel(s)
Vreselijk. Kreeg bijna alle bijwerkingen die er waren. Moeheid, spierpijn, hoofdpijn, hete grote vlekken op mijn gezicht en nek leek wel op verbranding. Grote bulten in gezicht en nek... Ben nu net 4 dagen bezig...ik kap ermee wat een troep!

02-07-2020 | Vrouw | 45
Kalknagel(s)
Na alles geprobeerd te hebben kreeg ik door de huisarts deze tabletten voorgeschreven. Nooit meer! Mijn lichaam reageerde er heel slecht op. Ben daarna terug gegaan naar de drogist voor een middel tegen kalknagels. Dat hielp, het is een set die herinfectie voorkomt. Wat bleek, door mijn eigen schoenen bleef ik mezelf infecteren. Groetjes,

25-12-2021 | Vrouw | 44
Kalknagel(s)
Hooguit wat last van maagdarmkanaal/minder eetlust, maar persoonlijk vond ik dat niet erg. Door de vele negatieve ervaringen heb ik het eigenlijk te lang uitgesteld. Achteraf onnodig. Leverwaarden goed, bijwerkingen bijna niet en prima resultaat.

02-09-2021 | Man | 44
Kalknagel(s)
Ik heb al jaren last van een kalknagel op mijn grote teen waar de middelen uit de drogist niet tegen helpen en daarom vroeg ik aan mijn huisarts om een recept voor Terbinafine, helaas weigerde hij die te geven dus daarom bestel ik dit medicijn zonder recept via internet. Op dit moment heb ik tabletten van het merk Actavis in huis maar ik heb ook die van Accord gehad en[lees meer...] wat andere merken waarvan ik de naam vergeten ben. Dit medicijn werkt bij mij goed, ik zie duidelijk dat het besmette deel van mijn nagel aan het uitgroeien is, echter gaat het wel heel langzaam, maar het grootste deel van mijn nagel ziet er nu schoon uit, dus ik heb goede hoop dat ik voor het eind van het jaar van mijn kalknagel af ben. Toen ik ging beginnen met deze tabletten maakte ik mij zorgen over de bijwerkingen, gelukkig vallen die bij mij reuze mee, ik heb alleen af en toe last van mijn maag.

17-06-2017 | Vrouw | 44
Kalknagel(s)
Ik had al jaren last van kleine stukjes schimmel op mijn nagels vd kleine tenen. In de zomer lakte ik ze en het was weg😉 Vorig jaar kreeg ik opeens aan mijn grote teen verschijnselen en heb toen, helaas!, gelnagels laten plaatsen. Die bleven een tijd zitten en daarna was mijn nagel helemaal aangetast... Dus op aanraden van de dermatologe drie maanden tabletten genomen en[lees meer...] werkelijk geen last gehad en mijn nagels zijn helemaal mooi aan het groeien. Ik ben heel tevreden!

01-04-2022 | Vrouw | 43
Kalknagel(s)
Deze kuur heb ik al een keer eerder gehad, kreeg toen vreselijke uitslag gordelroos en moest toen stoppen. Na 7 jaar toch maar weer proberen eerst bloed prikken anders krijg je ze niet. Ik had alleen even last van hoofdpijn, toen dacht hey het gaat goed. Kreeg ik na een week toch weer jeuk gelukkig ben ik er nu snel bij. Direct dokter gebeld volgens dokter kwam het niet do[lees meer...]or de tabletten kon niet pff wel heel toevallig elke keer als ik deze tabletten slik uitslag. Maar ok ik was niet van plan om met deze tabletten te stoppen want dit is mijn enigste kans om er vanaf te komen. Ik ben ze gaan slikken in combi met antihestimine en wonder boven wonder kan ik gewoon door gaan. Ik heb wel een hele grote rode uitslag vlek op mijn dijbeen staat echt lelijk. Maar teminste heb ik geen last van. Alleen ik slik het nu een maand maar ik zie nog geen resultaat. Dus ik hoop maar dat het aanslaat. Maar ik blijf het gewoon door slikken

21-04-2016 | Vrouw | 43
Schimmelinfectie van de huid
Al jaren steeds terugkerende vaginale candida-infecties, terugkerende overmatige hoeveelheid gisten op de huid (zomergist), hoofdroos en een kalknagel. In feite zijn dat symptomen van een candidaovergroei in het hele lichaam. De winderigheid en diarree is naar mijn mening niet een bijwerking, maar gewoon een effect van een candida die-off in het lichaam. Dit middel werkt n[lees meer...]iet plaatselijk, maar systemisch, dus het pakt alle schimmels aan in het lichaam. Reken er maar op dat als je last hebt van terugkerende infecties, dat er sprake is van candida overgroei. Al helemaal met het dieet wat we tegenwoordig volgen. Dus in dit geval is diarree goed! De candida gaat dood, ook in de darm (waar altijd schimmels aanwezig zijn, alleen nu blijkbaar teveel) en wordt uitgescheiden. De gifstoffen die hierbij vrij komen, belasten idd de lever e.d. en daar kun je je best beroerd van voelen. Dat is ook het geval als je een anticandida dieet zou volgen (herzheimer reactie). De kalknagel... Ik lees dat iedereen er hier mee stoeit, maar het is voor mij niet de reden voor het gebruik van dit medicijn. Een kalknagel kun je heel effectief bestrijden door de nagel en huid in te sprayen met appelazijn, dan fijngesneden biologische knoflook op de nagel te leggen en deze 24 uur te omwikkelen met doorzichtige huishoudfolie. Als je het folie verwijderd, weet je niet wat je ziet. Dit zo nodig herhalen tot het weg is, het is alsof de schimmel uit de nagel trekt en wat aangetast is, is zo zacht dat je het heel eenvoudig verwijderd. Dit is echt een heel probaat middel en ik heb nog nooit zoiets effectiefs meegemaakt. Die van mij is na 2x dit doen gewoon weg. Dus mensen, als jullie dit middel nemen vanwege een kalknagel, probeer dit eens. Je zult verbluft zijn van het resultaat. Ik heb van dit middel nog geen verdere bijwerkingen, maar ik hoop natuurlijk niet op één van de hevige die ik van sommigen lees. Ik ben ook niet van plan het een maand te gebruiken, de huidschimmel krijg ik na het ergste straks ook verder wel weg met een zalfje en shampoos. Ondertussen is wel mooi allerlei overgroei uit mijn systeem verwijderd.

10-04-2021 | Vrouw | 42
Kalknagel(s)

Thyrax Duotab (867) - Schildklier - hypothyroidie (traagwerkend)
Ethinylestradiol / Levonorgestrel (585) - Anticonceptie - eenfase
Amoxicilline / Clavulaanzuur (432) - Antibiotica - penicillines breedspectrum