terbinafine

Kalknagel(s) (172 meningen)
Voetschimmel (40 meningen)
Schimmelinfectie van de huid (16 meningen)
Allergie (4 meningen)
Eczeem (4 meningen)
Schimmelinfectie van de hand (1 mening)
Netelroos (0 meningen)

18-12-2015 | Vrouw | 31
Kalknagel(s)
Na 2,5 week terbinafine een zeer heftige allergische reactie gehad met 5 nachten ziekenhuisopname als gevolg. Anti allergie medicatie mocht niet baten. Uiteindelijk pas met Prednison en een andere zware ontstekingsremmer onder controle gekregen. Het is niet met zekerheid te zeggen, maar artsen vermoeden zeer sterk dat terbinafine de veroorzaker is geweest. Uit onderzoeken [lees meer...]is tot nu toe niets anders naar voren gekomen, ik ben verder helemaal gezond en heb nog nooit eerder ergens allergisch op gereageerd. Inmiddels ben ik 1,5 week met de terbinafine gestopt en nu 4 dagen uit het ziekenhuis, maar de reactie is nog steeds niet volledig uit mijn lichaam verdwenen. Ik raak dit middel nooit meer aan!

12-12-2021 | Vrouw | 17
Voetschimmel
Ik nam Terbafine op aanraden van de dermatoloog omwille van een voetschimmel. Na drie dagen voelde ik me plots heel futloos en kreeg ik enorme buikpijn en voelde ik me misselijk. Ook had ik last van darmklachten. Na bezoek aan de huisdokter stopte ik met de kuur (die normaalgezien 14 dagen zou duren). Jammer, want het medicijn had, na de 3 dagen, wel al een goede invloed[lees meer...] op de voetschimmel.

25-08-2020 | Vrouw | 23
Kalknagel(s)
Omdat niets hielp en mijn nagel niet terug groeide deze kuur geprobeerd. Genoemde bijwerkingen bouwden in 2.5 maand op.. De bijwerkingen zijn heftig. Het begin van de nagels ogen schoner maar het groeit erg langzaam en de bovenkant is nog steeds erg verkleurd en broos.. Ik ben er aan begonnen en wil het afmaken maar doe dit niet als je al last hebt van dingen want dat kan [lees meer...]je er niet bij hebben.

15-06-2019 | Vrouw | 29
Voetschimmel
Flinke uitslag in het gezicht gekregen na 3 weken, ontlasting werd ook steeds slechter. Werd ook erg emotioneel vlak. Helaas nog kalknagels, maar ik slik het niet weer. Ps. Alcohol niet aan te raden

14-04-2019 | Vrouw | 58
Schimmelinfectie van de huid
slik nu 2 dagen dit middel, na innemen direct beroerd gevoel, misselijk en veel diarree. Ik probeer nu regelmatig kleine beetje te eten vanwege de slechte smaak in de mond. kuur is voor 14 dagen. Nadeel ook: duitse bijsluiter! kan ik dus niet lezen

12-02-2019 | Man | 26
Kalknagel(s)
Ik krijg er een allergische reactie van de huid van! Met cetrizinetabletjes weet ik deze te onderdrukken maar het was zeker geen pretje.

22-02-2021 | Vrouw | 25
Kalknagel(s)
Vandaag heb ik de vijftiende dag erop zitten en heb een herhaalrecept gekregen voor de komende drie maanden. De bijwerkingen waren direct heftig aanwezig! Bijna alles wat in het lijstje te vinden was, kwam aan bod. Ook doen soms mijn vingerkootjes of tenen pijn. Na overleg gaf de apotheker aan dat het de eerste vijftien dagen vrij aanwezig is en zal afnemen. Daar hoop ik [lees meer...]op! Of het daadwerkelijk werkt, kan ik niet met zekerheid zeggen. Daar is het te vroeg voor, maar heb wel het idee dat het werkt. Normaliter ben ik iemand wie niet snel bijwerkingen krijgt en nu speel ik bingo.

21-12-2020 | Vrouw | 28
terbinafine (250mg)
Erg veel bijwerkingen maar wel effectief. Ik moest na 1,5 maand stoppen van de HA vanwege de bijwerkingen. Geen eetlust, geen smaak, hele dag brok in de keel. Kalknagels zijn ondanks maar 6 week gebruik wel verdwenen.

10-08-2020 | Vrouw | 23
Kalknagel(s)
Ik slik dit medicijn nu 3 maanden omdat ik last heb van 2 kalknagels aan 2 kleine teentjes. De nagels zijn in de 3 maanden tijd nog niet uitgegroeid maar wel al roze van kleur geworden. Wel nog broos. Ik heb 0 bijwerkingen gekregen van dit medicijn, terwijl ik normaal altijd alle bijwerkingen die je je kunt bedenken krijg van medicatie. De huisarts heeft weer 3 maanden voo[lees meer...]rgeschreven. Al met al tevreden en ik heb goede hoop dat de nagels mooi uitgroeien.

05-08-2020 | Vrouw | 23
Kalknagel(s)
Al jaren kalknagels op de tenen en het ging met niets weg dus ik wilde er vanaf. Ik slik het nu 5 weken en tel af tot ik er mee mag stoppen. Alles voor schone en mooie nagels. de leverwaarden waren prima na een maand, geen verchil maar ik heb klachten alsof ik overspannen ben/ burnout ben. Het verschilt per dag hoe erg het is.

08-07-2020 | Vrouw | 27
Kalknagel(s)
Nu 2 maanden bezig met het slikken van de tabletten. Zie nog geen uitgroei bij de kalknagels maar misschien moet ik het nog iets langer gebruiken. Wel veel bijwerkingen, na 40 dan geen smaak meer, eetlust deels verdwenen, misselijk en de hele dag een gevoel alsof je heel veel hebt gegeten en dat dat heel hoog blijft zitten. Maar dat nemen we voor lief en ik blijf doorgaan [lees meer...]om de kuur af te maken.

14-05-2020 | Vrouw | 39
Voetschimmel
Dit is de tweede keer dat ik een kuur van 30 dagen heb gehad. De eerste kuur was 4 jaar geleden. In beide gevallen raakte ik na 3 weken mijn smaak vollédig kwijt en ontstond er een constant aanwezige, héle vieze smaak in mijn mond. Ook het doorslikken van bepaalde voeding gaat zeer moeizaam. Hoe lang het vorige keer duurde voordat mijn smaak terug kwam weet ik niet meer, m[lees meer...]aar deze keer ben ik inmiddels al 3,5 week geleden gestopt met inname en mijn smaak is nog altijd niet terug. Het feit dat je reukvermogen onaangetast blijft, maakt het éxtra moeilijk. Je blijft door de geuren verlangen naar bepaald eten en een bepaalde smaaksensatie, maar kunt dat niet bevredigen. Zéér frustrerend, onderschat het niet!

11-07-2019 | Vrouw | 42
Kalknagel(s)
Eerste maand geen problemen, maar nu krijg ik overal kleine ontstekingen

08-03-2018 | Vrouw | 50
Kalknagel(s)
Slik het nu 2,5 maand. Begon 2 weken geleden echt effect te zien bij de nagels. Dit gaf reden om de kuur af te maken, anders was ik gestopt ivm de bijwerkingen. Droge mond was al na 3 dagen. Opgeblazen gevoel is over the top. Misselijk maar geen hinder bij het functioneren overdag. Ook lichte huid uitslag.

21-02-2018 | Vrouw | 31
Kalknagel(s)
Momenteel slik ik deze pillen al ruim een maand tegen kalknagels. Ik moet ze nog 2 maanden slikken en zie daar best tegenop. De eerste weken geen last gehad van bijwerkingen maar nu heb ik een rare smaak ik mijn mond. Last van maagzuur, misselijkheid, buikpijn en mijn ontlasting ziet er ook niet normaal uit. Dus tja moet ik nou hiermee doorgaan? Ben die kalknagels zo zat m[lees meer...]aar wat een troep moet je hiervoor innemen zeg..

03-02-2018 | Vrouw | 37
Schimmelinfectie van de huid
Enkele uren na gebruik al maagklachten, geen eetlust. Dit trekt gelukkig bij na een week gebruik bij mij. Aanhoudende gewrichtsklachten in onderrug en knieën. Spierspasmen in onderbenen. Moeheidsklachten en hoofdpijn. Je voelt aan alles dat het geen mals medicament is. Ik hoop op grote effectiviteit want loop al te lang met een schimmelziekte in mijn huid die maar niet weg[lees meer...] wil gaan. Crèmes hebben tot nu toe helemaal niet geholpen. Nu dit paardenmiddel.

Thyrax Duotab (866) - Schildklier - hypothyroidie (traagwerkend)
Ethinylestradiol / Levonorgestrel (580) - Anticonceptie - eenfase
Amoxicilline (533) - Antibiotica - penicillines breedspectrum