Ervaringen met Terbinafine tabletten

terbinafine

misselijkheid gebrek aan eetlust bittere smaak vermoeidheid rugspierpijn spierpijn opgeblazen buik

Kalknagel(s) (208 meningen)
Voetschimmel (44 meningen)
Schimmelinfectie van de huid (16 meningen)
Allergie (4 meningen)
Eczeem (4 meningen)
Schimmelinfectie van de hand (1 mening)
Netelroos (0 meningen)

03-01-2023 | Vrouw | 29
Kalknagel(s)
Al jaren last van kalknagels, eerder andere tabletten gehad maar het kwam na een half jaar weer terug. Na ongeveer 6 weken deze pillen verloor ik mijn smaak, ik dacht eerst aan corona maar test was steeds negatief. Daarnaast ook niet ongesteld geworden terwijl ik wel de anticonceptiepil slik (en nee, ik ben niet zwanger). Moeten stoppen ermee in overleg met de dermatoloog[lees meer...]. Inmiddels 4 weken gestopt en mijn smaak nog steeds niet volledig terug.

01-05-2022 | Man | 29
Kalknagel(s)
Gelukkig sloeg de kuur aan. Bijwerkingen waren in tegenstelling tot veel reviews minimaal (enkel eerste dagen lichte hoofdpijn (niet gehele dag/chronisch). Lever waarden bleven ok. Zou het middel zeker aanraden!

13-08-2019 | Vrouw | 29
Kalknagel(s)
Ik merkte al snel verschil, mijn kleine (8) teennagels zijn binnen 2 maanden volledig uitgegroeid en ik kreeg er gezonde nagels voor terug. Mijn twee grote teen nagels groeien trager, (stootnagel) maar ook daar is de nagel nu 1/4 gezond. Het liefst blijf ik ze nog slikken tot de grote nagels verder uitgroeien maar dat wou de HA niet hebben ivm de lever. Ik ben tevreden!

23-07-2019 | Vrouw | 29
Kalknagel(s)
Na jarenlang tobben met kalknagels (tenen) en smeerseltjes en mezelf steeds opnieuw besmetten, uiteindelijk om de terbinafine gevraagd omdat ik bang was mijn kindje te besmetten. Ik had dit jaren eerder al moeten doen. De eerste maand was er weinig vooruitgang zichtbaar, maar daarna werd het steeds beter. Nu na 3 maanden is het bijna helemaal uitgegroeid! Ik durf eindelijk[lees meer...] weer op blote voeten rond te lopen. Er zijn wel wat bijwerkingen, maar ik moet zeggen dat het goed te doen is als je er eenmaal aan gewend bent en ze verdwijnen snel na het einde van de kuur. Wat mij betreft was het het zeker waard!

15-06-2019 | Vrouw | 29
Voetschimmel
Flinke uitslag in het gezicht gekregen na 3 weken, ontlasting werd ook steeds slechter. Werd ook erg emotioneel vlak. Helaas nog kalknagels, maar ik slik het niet weer. Ps. Alcohol niet aan te raden

02-07-2018 | Vrouw | 29
terbinafine (250mg)
Bijwerkingen: Drie maanden kuur. Eerste twee weken erg misselijk en duizelig geweest. Ook depri/ angst-gevoelens maar dat kan ook (versterkte) winterdip zijn geweest. Na twee weken geen bijwerkingen meer gehad. Misselijkheid en verminderde eetlust, duizeligheid en gebrek aan energie namen geleidelijk tot ik zo goed als nergens meer last van had. Effectiviteit: Gebruiks[lees meer...]vriendelijk 1 tablet (redelijk klein en smal) per dag innemen met water. Ik had al meer dan 4 jaar (in zwangerschap uitgebreid) 7 nagels besmet met schimmel (kleine teennagels beide al veel langer). Drie nagels begonnen te vervormen en af te breken/ brokkelen. Gesmeerd en gedaan met allerlei (natuurlijke) huis-tuin-keuken middeltjes(ook i.v.m. borstvoeden). Niets wat duurzaam werkte. Reden voor mij om toch een kuur te starten want durfde niet meer met blote voeten naar buiten wat het probleem alleen maar verergerde. Kuur gestart met enige zorgen over de bijwerkingen. Wel erg misselijk en duizelig/ draaierig geweest en depri gevoelens gehad eerste twee weken. Dit nam geleidelijk weer af. Verder gelukkig geen ernstige bijwerkingen meer gehad maar dit was wel even erg onplezierig. De kuur was wel erg effectief. Ik werkte mijn nagels ook elke keer bij met een elektrisch (telkens ontsmet) pedicuresetje (van de lidl). Hiermee haalde ik elke keer zoveel mogelijk besmet gebied weg (soms wel bijna mijn hele nagel). Veel pijn gehad van afgebroken nagels/ ingroeien enzo. Dit samen heeft ervoor gezorgd dat ik al veel resultaat had na drie maanden kuur. Nu half jaar verder sinds start an de kuur en mijn nagels groeien allemaal gezond uit. Ze groeien langzaam maar zeker weer voorbij nagelbed en zijn allemaal vlak, roze en zien er afgezien van wat kleine onregelmatigheden gezond uit. Ik neem verder veel voor-/ nazorgsmaatregelen door mijn sokken, beddengoed etc op minimaal 60 graden en een maal in de maand op 90 graden te wassen. Ik heb al mijn sokken en schoenen en handdoeken en badmatten vervangen toen mijn nagels weer zo goed als gezond waren en bestrooi mijn schoenen met anti schimmel poeder. Ik zal dit ook blijven doen tot mijn nagels zeker weten weer gezond zijn en blijven. Ook met mijn eten let ik op dat ik niet teveel schimmelbevorderende producten eet zoals (suiker, paddenstoelen, rozijnen, pinda's etc) Ik hoop na een jaar met zekerheid te kunnen zeggen dat de behandeling en mijn extra interventies succesvol waren, dus tegen februari 2019, en zal dan ook nog weer een update plaatsen.

20-08-2021 | Vrouw | 30
Kalknagel(s)
Ik slik het nu een week, en de bijwerkingen zijn vreselijk. Ik voel me elke dag ziek en krijg heftige krampen in m’n bovenbuik. Dan maar niet te spreken over De bittere gevoel in mn mond en hoofdpijn. Ik ga het nog even doorzetten in de hoop dat de bijwerkingen wegtrekken, zo niet dan kan ik ermee. Ik kan niet meer normaal functioneren zo.

20-07-2021 | Vrouw | 30
Kalknagel(s)
Jaren heb ik last gehad van kalknagels. Heb allerlei middeltjes geprobeerd maar niks leek te helpen. Uiteindelijk toch maar voor de pillen gegaan en ik vond het top! Het duurde lang (2 maanden) voordat ik verschil begon te zien maar inmiddels helemaal van m’n kalknagels af. Heb geen last gehad van bijwerkingen. Wel elke dag zonnebrand gebruikt ivm gevoeligheid voor uv lich[lees meer...]t. Ik heb de pillen ook gecombineerd met schimmelpoeder in m’n schoenen en sokken. Ben erg blij dat ik voor de pillen ben gaan nemen.

14-07-2021 | Vrouw | 30
Kalknagel(s)
Na 15 jaar rondgelopen te hebben met aan elke nagel van m’n voeten schimmel, ben ik eindelijk geholpen dankzij deze tabletten! Momenteel ben ik aan mijn tweede kuur (3 maanden/kuur) bezig en al mijn nagels zijn bijna terug mooi. Ik had afgebrokkelde, zwakke, gele nagels aan elke teen. Hier is nu bijna niets meer van te zien. Dit had ik niet durven dromen, eindelijk kan ik [lees meer...]terug mooie sandalen dragen zonder me te hoeven schamen. Geen enkele bijwerking ervaren.

12-07-2019 | Vrouw | 30
Kalknagel(s)
Na 4 weken gebruik is mijn smaak van de een op de andere dag weg! Vreselijk! Onderschat deze bijwerking niet!! Alle eet en drinkmomenten op een dag (en pas nu merk ik hoeveel dit er zijn), zijn nu drama. Weerstand tegen eten is groot! Nu op vakantie, maar genieten van eten zit er niet in. En pas nu merk ik hoe vreselijk gemis dat is...:-( Liever 10 kalknagels dan d[lees meer...]it. Hopelijk keert de smaak snel terug, voor mij deze pillen nooit meer!

08-08-2023 | Vrouw | 31
Kalknagel(s)
Ik liep al 15 jaar met een kalknagels, na mijn zwangerschap waren dit er acht. Ik schaamde me en wilde ook mijn gezin niet besmetten dus na jaren van uitstel heb ik de tabletten genomen. De eerste 2 weken had ik wat last van hoofdpijn, jeuk en misselijkheid. De twee maanden daaropvolgend had ik weinig last. Af en toe een opgeblazen gevoel en wat vermoeid. Tegen het einde v[lees meer...]an de kuur begon ik vaker misselijk te worden en begonnen mijn gewrichten pijn te doen. Gelukkig waren de drie maanden voorbij en ondanks de bijwerkingen ben ik echt heel blij met het resultaat. Na jaren van ongemak en schaamte ben ik slippers en sandalen gaan kopen en ik draag ze vol trots! Negen van de tien nagels zijn volledig uitgegroeid en gezond. De laatste nagel moet nog iets groeien maar is wel weer helemaal gezond. Ik vond het de bijwerkingen dubbel en dwars waard.

15-11-2022 | Man | 31
Kalknagel(s)
Ik slik het middel nu 3 maanden ik zie minimaal verschil dat is ook omdat teennagels langzaam groeien 3mm per maand. Heb weer een nieuwe keur van 3 maanden gekregen en hopelijk is het na 3 maanden wel verdwenen ik zal dan weer een update geven. Ik loop al vanaf mijn 15e rond met kalknagels op 5 tenen ik ben inmiddels 31 heb 16jaar niet met teenslippers durven lopen.

22-12-2019 | Vrouw | 31
Kalknagel(s)
Na 12 jaar te lopen met kalknagels, eindelijk naar de huisarts gestapt om de tabletten te krijgen. Alle 10 de teennagels waren besmet. Had ik dit maar eerder gedaan na 2 maanden slikken zag ik al verbetering nog 1.5 week dan heb ik de kuur afgemaakt wat ben ik blij me nagels groeien mooi en gezond weer uit. Ik herken me eigen voeten niet eens. Geen last gehad van bijwerkin[lees meer...]gen. Mensen ga aub naar de huisarts hiermee schaam je niet en lees niet alle horrorverhalen het valt echt mee.

22-12-2019 | Man | 31
Voetschimmel

21-02-2018 | Vrouw | 31
Kalknagel(s)
Momenteel slik ik deze pillen al ruim een maand tegen kalknagels. Ik moet ze nog 2 maanden slikken en zie daar best tegenop. De eerste weken geen last gehad van bijwerkingen maar nu heb ik een rare smaak ik mijn mond. Last van maagzuur, misselijkheid, buikpijn en mijn ontlasting ziet er ook niet normaal uit. Dus tja moet ik nou hiermee doorgaan? Ben die kalknagels zo zat m[lees meer...]aar wat een troep moet je hiervoor innemen zeg..

28-11-2022 | Vrouw | 32
Kalknagel(s)
Ik heb zo'n 6 jaar last van kalknagels, bijna al mijn tenen. Vanalles geprobeerd, van elke dag in badje azijn, soda en teatree olie, als ook super dure laserbehandelingen (werkte totaal niet). Laatst een nieuwe methode geprobeerd: PACT therapie. Het heeft twee nagels "gered", maar ik had langer door moeten gaan; kwam ik achter na een second opinion. Mocht je er nog geld v[lees meer...]oor over hebben: probeer PACT! Het is pijnloos, niet slecht voor je, en het werkt. Moet je het wel doorzetten en zijn dus vele sessies nodig ... omdat ik al zoveel geld uitgegeven heb, dacht ik nu toch maar die kuur. Met het merk Aurobindo heb ik geen bijwerkingen, van het merk Focus wél! Voor iedereen wellicht verschillend, maar het kan dus per merk verschillen. Van Focus werd ik heel beroerd (misselijk, hoofdpijn, hartkloppingen, gespannenheid). Nu gaat het goed, maar: zie na 2 maanden alleen verschil aan 1 kleinste teennagel. Omdat ik altijd al goed smeer met terbinafine creme/mycanazol (ofzoiets) zijn mn nagels er gelukkig niet heel erg aan toe. Maar het is zeker nog niet weg. Mijn nagels groeien super langzaam helaas. Ik ga nog zeker tot 6 maanden door denk ik en erg blij dat ik nu nergens last van heb. Wordt vervolgd!