terbinafine

Kalknagel(s) (178 meningen)
Voetschimmel (40 meningen)
Schimmelinfectie van de huid (16 meningen)
Allergie (4 meningen)
Eczeem (4 meningen)
Schimmelinfectie van de hand (1 mening)
Netelroos (0 meningen)

27-06-2022 | Vrouw | 46
Kalknagel(s)
Na een tiental jaren erg lelijke nagels te hebben gehad, die alleen maar lelijker werden heb ik toch de stap genomen deze pillen te gaan slikken. Ik droeg alleen nog maar dichte schoenen. Ik schaamde me enorm voor mijn voeten. Nu ben ik 3 maanden verder en zijn alleen mijn grote teennagels nog aangetast. Ze groeien mooi uit maar ze zijn voor de helft nog schimmelnagels. Ik[lees meer...] hoop dat dit nog doorzet, begreep dat de medicijnen nog 3 maanden in je lijf blijven zitten en dus nog nawerken. Ik heb 3 maanden de medicijnen geslikt en slik nu dagelijk vitamine B extra. Hoop dat ik de nagels daardoor een beetje kan bevorderen met doorgroeien. In het begin had ik echt last van de bijwerkingen van de pillen, duizelig, ontzettend opgezette buik. Vol gevoel en misselijk. Na 6 weken mocht ik bloedprikken om de leverwaardes te controleren en die waren gelukkig goed. De bijwerkingen bleven. Na een zoektocht op internet kwam ik erachter dat je de medicijnen met wat eten in zou kunnen nemen om de bijwerkingen te verminderen. Vanaf het moment dat ik dat deed ging het stukken beter en heb ik eigenlijk geen last meer gehad. Nu verder uitgroeien en dan lekker weer mijn slippers aan!

19-04-2022 | Man | 47
Kalknagel(s)
Na ruim 10 jaar kalknagels aan minstens 6 teennagels (en meerdere in opkomst) en alles geprobeerd te hebben zonder resultaat: van de geijkte smeersels en de huis-tuin-en-keukenmiddelen tot aan laserbehandelingen van ruim 300 euro toe, toch maar besloten tot medicatie over te gaan. Ik was huiverig gemaakt door met name de internetverhalen over leverellende etc. Tevens ma[lees meer...]g je er niet mee in de zon, dus toen gewacht tot het nieuwe jaar en gelijk per 01/01/22 begonnen. Daarvoor eerste een nulmeting gedaan van de leverwaarden, die waren goed dus kon gaan starten. De eerste 6 weken geen alcohol genuttigd, daarna weer een bloedafname laten doen voor de leverwaarden en die waren weer goed. In overleg met huisarts gematigd alcoholgebruik gestart (er staat niets over alcohol in de bijsluiter?!). Bijwerkingen vallen mee, tot lichte hoofdpijn en wat gematigd fit voelen tot soms wat darmklachten en slechte smaak in de mond bij ontwaken, daar is het bij gebleven. Je merkt wel dat een biertje hard en snel inslaat, dus je gaat vanzelf rustig aan doen. Daarna nog twee keer leverwaarden laten testen en ook die waren goed. Nu bijna 4 maanden verder. Ik ben elke maand naar de pedicure geweest om de nagels te laten vijlen etc. Als ik het resultaat aanschouw kan ik bijna huilen van geluk. Het ziet er niet meer geel, brokkelig, smerig en aangetast aan. Het is duidelijk te zien dat de schimmel morsdood is en dat het aan het uitgroeien is (de grote teen) en uitgegroeid is aan de kleine(re) tenen. Rest mij nog een laatste strip en dan houd ik ermee op. Blijf elke dag poederen met Daktarin, de schoenen wisselen, slippers dragen, aparte voetenhanddoek, schoenen sprayen met ProtectAir om herbesmetting te voorkomen. Hoop er voor altijd vanaf te zijn en weer mooie teennagels te behouden!!

01-04-2022 | Vrouw | 43
Kalknagel(s)
Deze kuur heb ik al een keer eerder gehad, kreeg toen vreselijke uitslag gordelroos en moest toen stoppen. Na 7 jaar toch maar weer proberen eerst bloed prikken anders krijg je ze niet. Ik had alleen even last van hoofdpijn, toen dacht hey het gaat goed. Kreeg ik na een week toch weer jeuk gelukkig ben ik er nu snel bij. Direct dokter gebeld volgens dokter kwam het niet do[lees meer...]or de tabletten kon niet pff wel heel toevallig elke keer als ik deze tabletten slik uitslag. Maar ok ik was niet van plan om met deze tabletten te stoppen want dit is mijn enigste kans om er vanaf te komen. Ik ben ze gaan slikken in combi met antihestimine en wonder boven wonder kan ik gewoon door gaan. Ik heb wel een hele grote rode uitslag vlek op mijn dijbeen staat echt lelijk. Maar teminste heb ik geen last van. Alleen ik slik het nu een maand maar ik zie nog geen resultaat. Dus ik hoop maar dat het aanslaat. Maar ik blijf het gewoon door slikken

20-08-2021 | Vrouw | 30
Kalknagel(s)
Ik slik het nu een week, en de bijwerkingen zijn vreselijk. Ik voel me elke dag ziek en krijg heftige krampen in m’n bovenbuik. Dan maar niet te spreken over De bittere gevoel in mn mond en hoofdpijn. Ik ga het nog even doorzetten in de hoop dat de bijwerkingen wegtrekken, zo niet dan kan ik ermee. Ik kan niet meer normaal functioneren zo.

14-07-2021 | Vrouw | 30
Kalknagel(s)
Na 15 jaar rondgelopen te hebben met aan elke nagel van m’n voeten schimmel, ben ik eindelijk geholpen dankzij deze tabletten! Momenteel ben ik aan mijn tweede kuur (3 maanden/kuur) bezig en al mijn nagels zijn bijna terug mooi. Ik had afgebrokkelde, zwakke, gele nagels aan elke teen. Hier is nu bijna niets meer van te zien. Dit had ik niet durven dromen, eindelijk kan ik [lees meer...]terug mooie sandalen dragen zonder me te hoeven schamen. Geen enkele bijwerking ervaren.

20-05-2020 | Man | 32
Kalknagel(s)
Eerste weken waren redelijk afzien ivm vermoeidheid. Naar verloop van tijd prima. Bijzonder te zien dat medicijn na paar dagen al positief effect op huur liet zien. Alcoholgebruik (matig) en het medicijn was bij mij geen goede combinatie. Had al 8 jaar last van ernstige schimmelnagels, uiteindelijk vergroeide nagels en zelfs bijna verdwenen nagels. Ook uiteindelijk voets[lees meer...]chimmel. Alle mogelijke middelen gebruikt uit binnen en buitenland plus 6x nagels laten laseren ook. Ruim 6 maanden medicijn gebruikt dagelijks en inmiddels 90% hersteld, wachten op laatste uitgroei na 7 maanden sinds starten kuur.

30-12-2019 | Vrouw | 23
Voetschimmel
Ik heb Terbinafine geslikt voor 3 maanden lang vanwege schimmelnagels aan de voeten. Ik was een beetje bang voor de bijwerkingen maar uiteindelijk is me dat mee gevallen. Ik slik ook de anticonceptiepil en daar had het bij mij wel invloed op waardoor ik helaas ruim 2 weken per maand menstrueerde (in meer en mindere mate). Verder af en toe een opgeblazen gevoel, wat vermoei[lees meer...]d of hoofdpijn, maar daar was prima mee om te gaan.

22-12-2019 | Man | 31

31-08-2019 | Man | 62
Voetschimmel
Veel té lang doorgelopen (10+ jaar)met schimmelnagels en huid, veel huis tuin en keukenmiddeltjes gebruikt waarbij na maanden nog niets te zien was. Van de 20 nagels maar één hand helemaal gaaf de rest was bros, dik en geel, handen en voetzolen vaak velletjes, plekken op mijn huid, gevoel van vingertoppen en voorvoet minder, veel eelt op voeten maar ook mijn hand en klove[lees meer...]n. (ook in de zomer) Ik was al een tijdje met appelazijn aan het deppen en dopen, maak m'n hand vet met vaseline en slaap dus met een katoenen handschoen, gebruik ook micanazolnitraat wat voor mijn huidplekken soms afdoende is maar voor de nagels is het niks. Tijd voor actie, dan maar weer een keer een paardenmiddel gebruiken en ik moet zeggen dat bij de bijwerkingen mee vallen, een enkele keer lichte hoofdpijn en soms een beetje duizelig en een licht weeïg gevoel in m'n maag. Hier is mee te leven denk ik en bijna alle medicijnen hebben wel een vorm van bijwerking. Enig resultaat binnen 10 dagen al aanwezig. Natuurlijk nog niet van de nagels maar het gevoel, maar mijn hand en voetzolen zijn bijna velletjesloos en voelen al heel zacht en het z.g. papiergevoel is weg. Heb m'n bloed laten testen, was in orde dus hoop zonder meer bijwerkingen door te kunnen gaan tot er weer acceptabel uitziet. Dus ik slijp mijn nagels dun, probeer alle aangetaste delen eraf te halen, gebruik appelazijn en strooi poeder in mijn schoenen en gebruik Terbinafine pillen en miconazolnitraat. Bestrijden van binnen en buitenaf. Tip... volhouden!

17-08-2019 | Vrouw | 59
Kalknagel(s)
Sinds 10 jaar heb ik een schimmelnagel ( grote teen) niets hielp o.a. laser geprobeerd Nu slik ik sinds 1 maand de Terbinafine tabletten. Sinds een paar dagen voel ik me nogal misselijk! Na het weekend ga ik bloed prikken om de lever en nierwaarden te bepalen. Mijn nagel groeit heel goed uit. Omdat mijn nagels heel snel groeien zie ik echt al heel goed resultaat! Ik hoo[lees meer...]p dat ik de kuur kan afmaken

13-08-2019 | Vrouw | 29
Kalknagel(s)
Ik merkte al snel verschil, mijn kleine (8) teennagels zijn binnen 2 maanden volledig uitgegroeid en ik kreeg er gezonde nagels voor terug. Mijn twee grote teen nagels groeien trager, (stootnagel) maar ook daar is de nagel nu 1/4 gezond. Het liefst blijf ik ze nog slikken tot de grote nagels verder uitgroeien maar dat wou de HA niet hebben ivm de lever. Ik ben tevreden!

23-07-2019 | Vrouw | 29
Kalknagel(s)
Na jarenlang tobben met kalknagels (tenen) en smeerseltjes en mezelf steeds opnieuw besmetten, uiteindelijk om de terbinafine gevraagd omdat ik bang was mijn kindje te besmetten. Ik had dit jaren eerder al moeten doen. De eerste maand was er weinig vooruitgang zichtbaar, maar daarna werd het steeds beter. Nu na 3 maanden is het bijna helemaal uitgegroeid! Ik durf eindelijk[lees meer...] weer op blote voeten rond te lopen. Er zijn wel wat bijwerkingen, maar ik moet zeggen dat het goed te doen is als je er eenmaal aan gewend bent en ze verdwijnen snel na het einde van de kuur. Wat mij betreft was het het zeker waard!

18-04-2019 | Man | 20
Voetschimmel
Veel negatieve reacties op internet. Elk lichaam reageert anders dus laat je niet afschrikken door al die reacties. Bij mij werkte het prima. Had schimmel op me voeten en dat is zo goed als verdwenen. Ook de kalknagels verdwijnen behalve die van me kleine teen links en rechts. Verder soms een opgeblazen gevoel en niet helemaal fit alleen het valt allemaal reuze mee!

10-03-2019 | Vrouw | 21
terbinafine (250mg)
Ik slik nu het medicijn voor twee maanden en ben over het algemeen tevreden, heb bijna helemaal geen last van bijwerkingen. Ik heb na een maand lichte uitslag op mn pols gekregen, maar die is nu weggetrokken (ik weet niet zeker of het door dit medicijn komt, of het een allergische reactie door iets anders was). De nagels groeien mooi en schimmelvrij uit, nog nooit zo bli[lees meer...]j geweest. Als je erover twijfelt om het medicijn te gebruiken, zou ik het absoluut gewoon aanraden om uit te proberen. In de meeste gevallen gaat het gewoon goed. Mijn huisarts heeft het meer dan 90 keer uitgeschreven en niemand had last van bijwerkingen!

15-02-2019 | Man | 24
Kalknagel(s)
Ik heb van alles geprobeerd tegen kalknagels maar niets hielp. De huisarts schreef terbinafine voor 1x per dag 1 tablet. Na 1 maand zag ik dat de schimmel uit de nagel groeide. Geen bijwerkingen.

01-01-2019 | Vrouw | 24
Kalknagel(s)
medicijn werkt goed, was erg bang voor de bijwerkingen maar heb tot nu toe alleen nog maar een erg vieze smaak in mijn mond. wel erg vervelend, maar heb ik er wel voor over om van mijn kalknagels af te komen