Ervaringen met Terbinafine tabletten

terbinafine

misselijkheid vermoeidheid verlies van smaak gebrek aan eetlust bittere smaak huiduitslag hele lichaam spierpijn opgeblazen buik rugspierpijn spierpijn in benen en rug

Kalknagel(s) (212 meningen)
Voetschimmel (44 meningen)
Schimmelinfectie van de huid (16 meningen)
Allergie (4 meningen)
Eczeem (4 meningen)
Schimmelinfectie van de hand (1 mening)
Netelroos (0 meningen)

10-08-2020 | Vrouw | 23
Kalknagel(s)
Ik slik dit medicijn nu 3 maanden omdat ik last heb van 2 kalknagels aan 2 kleine teentjes. De nagels zijn in de 3 maanden tijd nog niet uitgegroeid maar wel al roze van kleur geworden. Wel nog broos. Ik heb 0 bijwerkingen gekregen van dit medicijn, terwijl ik normaal altijd alle bijwerkingen die je je kunt bedenken krijg van medicatie. De huisarts heeft weer 3 maanden voo[lees meer...]rgeschreven. Al met al tevreden en ik heb goede hoop dat de nagels mooi uitgroeien.

05-08-2020 | Vrouw | 23
Kalknagel(s)
Al jaren kalknagels op de tenen en het ging met niets weg dus ik wilde er vanaf. Ik slik het nu 5 weken en tel af tot ik er mee mag stoppen. Alles voor schone en mooie nagels. de leverwaarden waren prima na een maand, geen verchil maar ik heb klachten alsof ik overspannen ben/ burnout ben. Het verschilt per dag hoe erg het is.

08-07-2020 | Vrouw | 27
Kalknagel(s)
Nu 2 maanden bezig met het slikken van de tabletten. Zie nog geen uitgroei bij de kalknagels maar misschien moet ik het nog iets langer gebruiken. Wel veel bijwerkingen, na 40 dan geen smaak meer, eetlust deels verdwenen, misselijk en de hele dag een gevoel alsof je heel veel hebt gegeten en dat dat heel hoog blijft zitten. Maar dat nemen we voor lief en ik blijf doorgaan [lees meer...]om de kuur af te maken.

14-05-2020 | Vrouw | 39
Voetschimmel
Dit is de tweede keer dat ik een kuur van 30 dagen heb gehad. De eerste kuur was 4 jaar geleden. In beide gevallen raakte ik na 3 weken mijn smaak vollédig kwijt en ontstond er een constant aanwezige, héle vieze smaak in mijn mond. Ook het doorslikken van bepaalde voeding gaat zeer moeizaam. Hoe lang het vorige keer duurde voordat mijn smaak terug kwam weet ik niet meer, m[lees meer...]aar deze keer ben ik inmiddels al 3,5 week geleden gestopt met inname en mijn smaak is nog altijd niet terug. Het feit dat je reukvermogen onaangetast blijft, maakt het éxtra moeilijk. Je blijft door de geuren verlangen naar bepaald eten en een bepaalde smaaksensatie, maar kunt dat niet bevredigen. Zéér frustrerend, onderschat het niet!

11-07-2019 | Vrouw | 42
Kalknagel(s)
Eerste maand geen problemen, maar nu krijg ik overal kleine ontstekingen

12-02-2024 | Vrouw | 20

misselijkheid

Ik ben zonder dat ik de verhalen op deze site had gelezen begonnen aan Terbinafine, ik had een kuur van 3 maanden. Het was vooral aan het einde flink doorbijten, omdat ik iedere middag misselijk werd. Echter zijn mijn nagels al snel helemaal uitgegroeid, waar ik ontzettend blij mee ben. Het is even doorbijten, maar ik vond het die 3 maanden misselijkheid dubbel en dwars wa[lees meer...]ard.

30-01-2024 | Vrouw | 37
Kalknagel(s)
Door de vele enge verhalen te hebben gelezen op internet over de vervelende bijwerkingen, toch de moed bij elkaar geraapt om ze te gaan proberen. In het begin even last gehad van hoofdpijn en vermoeidheid verder helemaal geen bijwerkingen gehad. Ik begin nou aan mijn laatste maand, ik zie al wat verbetering en hoop dat als mijn grote teennagel straks uitgegroeid is ik weer[lees meer...] zonder schaamte op slippers kan lopen van de zomer.

08-08-2023 | Vrouw | 31
Kalknagel(s)
Ik liep al 15 jaar met een kalknagels, na mijn zwangerschap waren dit er acht. Ik schaamde me en wilde ook mijn gezin niet besmetten dus na jaren van uitstel heb ik de tabletten genomen. De eerste 2 weken had ik wat last van hoofdpijn, jeuk en misselijkheid. De twee maanden daaropvolgend had ik weinig last. Af en toe een opgeblazen gevoel en wat vermoeid. Tegen het einde v[lees meer...]an de kuur begon ik vaker misselijk te worden en begonnen mijn gewrichten pijn te doen. Gelukkig waren de drie maanden voorbij en ondanks de bijwerkingen ben ik echt heel blij met het resultaat. Na jaren van ongemak en schaamte ben ik slippers en sandalen gaan kopen en ik draag ze vol trots! Negen van de tien nagels zijn volledig uitgegroeid en gezond. De laatste nagel moet nog iets groeien maar is wel weer helemaal gezond. Ik vond het de bijwerkingen dubbel en dwars waard.

11-06-2023 | Man | 36
Kalknagel(s)
Na jaren last te hebben gehad van schimmel/kalknagels aan mijn voet besloten dit medicijn te gaan gebruiken. Ieder zalfje tot aan laseren geprobeerd zonder resultaat. Enige angst voor de bijwerkingen toch maar in gang gezet. Medicatie 3 maanden gebruikt en minimaal last van de bijwerkingen gehad. Wat hoofdpijn, misselijkheid en een opgeblazen buik. Resultaat goed zicht[lees meer...]baar, nagel groeit netjes uit maar zal nog wel even duren. Ben tevreden over het resultaat.

28-08-2022 | Vrouw | 28
Kalknagel(s)
Ik gebruik dit medicijn nu 1,5 maand en heb hierdoor soms erge krampen in m’n buik. Ik heb snel een vol gevoel en ervaar vermindering van eetlust. Ook is mijn Ontlasting zachter dan voorheen. Wel merk ik dat mijn kalknagel aan het uitgroeien is. Ik zal de kuur afmaken maar ben blij als ik van de bijwerkingen af ben.

27-06-2022 | Vrouw | 46
Kalknagel(s)
Na een tiental jaren erg lelijke nagels te hebben gehad, die alleen maar lelijker werden heb ik toch de stap genomen deze pillen te gaan slikken. Ik droeg alleen nog maar dichte schoenen. Ik schaamde me enorm voor mijn voeten. Nu ben ik 3 maanden verder en zijn alleen mijn grote teennagels nog aangetast. Ze groeien mooi uit maar ze zijn voor de helft nog schimmelnagels. Ik[lees meer...] hoop dat dit nog doorzet, begreep dat de medicijnen nog 3 maanden in je lijf blijven zitten en dus nog nawerken. Ik heb 3 maanden de medicijnen geslikt en slik nu dagelijk vitamine B extra. Hoop dat ik de nagels daardoor een beetje kan bevorderen met doorgroeien. In het begin had ik echt last van de bijwerkingen van de pillen, duizelig, ontzettend opgezette buik. Vol gevoel en misselijk. Na 6 weken mocht ik bloedprikken om de leverwaardes te controleren en die waren gelukkig goed. De bijwerkingen bleven. Na een zoektocht op internet kwam ik erachter dat je de medicijnen met wat eten in zou kunnen nemen om de bijwerkingen te verminderen. Vanaf het moment dat ik dat deed ging het stukken beter en heb ik eigenlijk geen last meer gehad. Nu verder uitgroeien en dan lekker weer mijn slippers aan!

19-04-2022 | Man | 47
Kalknagel(s)
Na ruim 10 jaar kalknagels aan minstens 6 teennagels (en meerdere in opkomst) en alles geprobeerd te hebben zonder resultaat: van de geijkte smeersels en de huis-tuin-en-keukenmiddelen tot aan laserbehandelingen van ruim 300 euro toe, toch maar besloten tot medicatie over te gaan. Ik was huiverig gemaakt door met name de internetverhalen over leverellende etc. Tevens ma[lees meer...]g je er niet mee in de zon, dus toen gewacht tot het nieuwe jaar en gelijk per 01/01/22 begonnen. Daarvoor eerste een nulmeting gedaan van de leverwaarden, die waren goed dus kon gaan starten. De eerste 6 weken geen alcohol genuttigd, daarna weer een bloedafname laten doen voor de leverwaarden en die waren weer goed. In overleg met huisarts gematigd alcoholgebruik gestart (er staat niets over alcohol in de bijsluiter?!). Bijwerkingen vallen mee, tot lichte hoofdpijn en wat gematigd fit voelen tot soms wat darmklachten en slechte smaak in de mond bij ontwaken, daar is het bij gebleven. Je merkt wel dat een biertje hard en snel inslaat, dus je gaat vanzelf rustig aan doen. Daarna nog twee keer leverwaarden laten testen en ook die waren goed. Nu bijna 4 maanden verder. Ik ben elke maand naar de pedicure geweest om de nagels te laten vijlen etc. Als ik het resultaat aanschouw kan ik bijna huilen van geluk. Het ziet er niet meer geel, brokkelig, smerig en aangetast aan. Het is duidelijk te zien dat de schimmel morsdood is en dat het aan het uitgroeien is (de grote teen) en uitgegroeid is aan de kleine(re) tenen. Rest mij nog een laatste strip en dan houd ik ermee op. Blijf elke dag poederen met Daktarin, de schoenen wisselen, slippers dragen, aparte voetenhanddoek, schoenen sprayen met ProtectAir om herbesmetting te voorkomen. Hoop er voor altijd vanaf te zijn en weer mooie teennagels te behouden!!

01-04-2022 | Vrouw | 43
Kalknagel(s)
Deze kuur heb ik al een keer eerder gehad, kreeg toen vreselijke uitslag gordelroos en moest toen stoppen. Na 7 jaar toch maar weer proberen eerst bloed prikken anders krijg je ze niet. Ik had alleen even last van hoofdpijn, toen dacht hey het gaat goed. Kreeg ik na een week toch weer jeuk gelukkig ben ik er nu snel bij. Direct dokter gebeld volgens dokter kwam het niet do[lees meer...]or de tabletten kon niet pff wel heel toevallig elke keer als ik deze tabletten slik uitslag. Maar ok ik was niet van plan om met deze tabletten te stoppen want dit is mijn enigste kans om er vanaf te komen. Ik ben ze gaan slikken in combi met antihestimine en wonder boven wonder kan ik gewoon door gaan. Ik heb wel een hele grote rode uitslag vlek op mijn dijbeen staat echt lelijk. Maar teminste heb ik geen last van. Alleen ik slik het nu een maand maar ik zie nog geen resultaat. Dus ik hoop maar dat het aanslaat. Maar ik blijf het gewoon door slikken

20-08-2021 | Vrouw | 30
Kalknagel(s)
Ik slik het nu een week, en de bijwerkingen zijn vreselijk. Ik voel me elke dag ziek en krijg heftige krampen in m’n bovenbuik. Dan maar niet te spreken over De bittere gevoel in mn mond en hoofdpijn. Ik ga het nog even doorzetten in de hoop dat de bijwerkingen wegtrekken, zo niet dan kan ik ermee. Ik kan niet meer normaal functioneren zo.

14-07-2021 | Vrouw | 30
Kalknagel(s)
Na 15 jaar rondgelopen te hebben met aan elke nagel van m’n voeten schimmel, ben ik eindelijk geholpen dankzij deze tabletten! Momenteel ben ik aan mijn tweede kuur (3 maanden/kuur) bezig en al mijn nagels zijn bijna terug mooi. Ik had afgebrokkelde, zwakke, gele nagels aan elke teen. Hier is nu bijna niets meer van te zien. Dit had ik niet durven dromen, eindelijk kan ik [lees meer...]terug mooie sandalen dragen zonder me te hoeven schamen. Geen enkele bijwerking ervaren.

20-05-2020 | Man | 32
Kalknagel(s)
Eerste weken waren redelijk afzien ivm vermoeidheid. Naar verloop van tijd prima. Bijzonder te zien dat medicijn na paar dagen al positief effect op huur liet zien. Alcoholgebruik (matig) en het medicijn was bij mij geen goede combinatie. Had al 8 jaar last van ernstige schimmelnagels, uiteindelijk vergroeide nagels en zelfs bijna verdwenen nagels. Ook uiteindelijk voets[lees meer...]chimmel. Alle mogelijke middelen gebruikt uit binnen en buitenland plus 6x nagels laten laseren ook. Ruim 6 maanden medicijn gebruikt dagelijks en inmiddels 90% hersteld, wachten op laatste uitgroei na 7 maanden sinds starten kuur.