terbinafine

Kalknagel(s) (171 meningen)
Voetschimmel (39 meningen)
Schimmelinfectie van de huid (16 meningen)
Allergie (4 meningen)
Eczeem (4 meningen)
Schimmelinfectie van de hand (1 mening)
Netelroos (0 meningen)

20-05-2020 | Man | 32
Kalknagel(s)
Eerste weken waren redelijk afzien ivm vermoeidheid. Naar verloop van tijd prima. Bijzonder te zien dat medicijn na paar dagen al positief effect op huur liet zien. Alcoholgebruik (matig) en het medicijn was bij mij geen goede combinatie. Had al 8 jaar last van ernstige schimmelnagels, uiteindelijk vergroeide nagels en zelfs bijna verdwenen nagels. Ook uiteindelijk voets[lees meer...]chimmel. Alle mogelijke middelen gebruikt uit binnen en buitenland plus 6x nagels laten laseren ook. Ruim 6 maanden medicijn gebruikt dagelijks en inmiddels 90% hersteld, wachten op laatste uitgroei na 7 maanden sinds starten kuur.

25-01-2020 | Vrouw | 34
Kalknagel(s)
Ik heb reeds 25 jaar kalknagels (alle teennagels aangedaan). Heel veel therapieen en kuren gevolgd, maar nog niet eerder terbinafine. Al snel na aanvang was verbetering zichtbaar. Nu 3,5 maand later zijn mijn nagels beter dan ze ooit zijn geweest en weer bijna helemaal gezond: de structuur is genormaliseerd (niet meer brokkelig en broos) en ze zijn weer roze van kleur. Ik[lees meer...] heb gelukkig ook geen last van bijwerkingen. Hopelijk blijft het weg als ik eenmaal stop met de tabletten. (ik volg uiteraard alle leefregels ter voorkoming.)

25-10-2015 | Vrouw | 34
Kalknagel(s)
Na 2 weken vermindering van smaak, na overleg met de huisarts proberen vol te houden, maar uiteindelijk kuur toch niet afgemaakt. Ik heb 6 weken geslikt ipv 3 maanden. Nu inmiddels bijna 3 weken gestopt, ik heb nog altijd geen smaak, word misselijk als ik vast voedsel eet, ben slap duizelig en heb heel regelmatig flauwtes dat alles ff zwart word. Ook heb ik mijn menstruati[lees meer...]e overgeslagen. Ben ruim 10 kg afgevallen in nog geen 2 maanden. Ben nu onder begeleiding gesteld van hap, mijn lichaam is de hamsterperiode (als je te weinig eet, val je niet af, omdat je lichaam reserves hamstert) voorbij en begint uitvalverschijnselen te tonen.

12-12-2017 | Man | 35
Voetschimmel
Na ruim 25 (!) jaar rondgelopen te hebben met schimmelnagels (alle 10 de voetnagels) heb ik na de zomer toch de moed bij elkaar verzameld om naar de huisarts te stappen. Deze heeft me een kuur van 3 maanden Terbinafine tabletten voorgeschreven. Ik was angstig na het lezen van de horrorverhalen op het internet en de waarschuwingen van de huisarts, maar heb besloten het t[lees meer...]och te proberen. Elke 3 weken ga ik netjes bloedprikken om mijn leverfunctie te controleren. Ik heb absoluut nergens last van gehad en zie langzaam maar zeker resultaat. 2 nagels zijn al volledig schoon (tot verbazing van mijn huisarts ook). Er moet nog een hoop gebeuren, maar ik heb geduld. In januari ga ik met mijn 2e kuur beginnen!

08-02-2016 | Vrouw | 35
Kalknagel(s)
Voor mijn kalknagel. Al eerder gebruikt voor voetschimmel toen niets gehad. Opgezette handen, veel vocht vast houden, jeuk, tintelen in de mond geen eetlust meer (dat is niet zo erg ;) ), drukkend gevoel op borst, spierpijn. Vandaag bij huisarts geweest moet onmiddellijk stoppen, allergische reactie

21-12-2016 | Man | 36
Eczeem
Na vijf jaar rondgelopen met eczeem op handen en voeten (ik kon zelfs geen schoenen dragen) een kuurtje gehad en was volledig genezen. Het bleek dus dat de eczeem een uitwerking was van de schimmel. Geen bijwerkingen gehad behalve de ontwenning van de algehele alcohol onthouding 😜.

03-02-2018 | Vrouw | 37
Schimmelinfectie van de huid
Enkele uren na gebruik al maagklachten, geen eetlust. Dit trekt gelukkig bij na een week gebruik bij mij. Aanhoudende gewrichtsklachten in onderrug en knieën. Spierspasmen in onderbenen. Moeheidsklachten en hoofdpijn. Je voelt aan alles dat het geen mals medicament is. Ik hoop op grote effectiviteit want loop al te lang met een schimmelziekte in mijn huid die maar niet weg[lees meer...] wil gaan. Crèmes hebben tot nu toe helemaal niet geholpen. Nu dit paardenmiddel.

15-10-2016 | Man | 38
Schimmelinfectie van de huid
Volgens mij vinden vooral de "horrorverhalen" hun weg naar het internet. Dit was voor mij de tweede kuur, twee weken. Vorige keer drie weken. Nooit bijwerkingen gehad. Wel oppassen met alcohol, want de lever moet wel vol aan de bak met dit medicijn. Alcohol dus beter volledig laten staan!

12-01-2016 | Man | 38
Kalknagel(s)
Ik heb bijna 15 jaar las gehad van enkele kalknagels met ingroei tot gevolg. Uiteindelijk meerdere jaren bij de pedicure geweest en van allerlei middeltjes geprobeerd. Spray, azijn, Betadine enz. Soms leek het goed te gaan maar helaas.. Het feit dat één van mijn kinderen ook een kalknagel leek te krijgen, gaf mij de doorslag om in goed overleg met de huisarts met de terbin[lees meer...]afinekuur te beginnen. Je leest hier behoorlijke horrorverhalen over op internet, maar met een goede opvolging bij de huisarts heb ik het aangedurfd. Eerst twee weken proberen (in deze periode wel behoorlijke hinder ondervonden van mijn spijsvertering, lamlendig e.d. standaard ziektebeeld welke na een paar dagen begon en vervolgens na een dikke week weer verdwenen was) dan na een maand controle van de leverfunctie (en die was prima) en vervolgens nog drie maanden doorgezet. na circa 6 maanden al mooi resultaat en liep ik weer op slippers buiten. Maatregelen welke ik nu nog dagelijks neem is: 2 x daags nog altijd de nagels behandelen met HFL schimmelnagelspray en/of Kruidvat kalknagel olie. Sokken en schoenen geregeld inspuiten met schoen en sok preventief van de pedicure. Om de 8 weken nog steeds naar de pedicure gaan. Na iedere douchebeurt de douche uitspuiten met schoonmaak azijn. Sokken en badmat e.d. wassen op 60C. Dit is gelukkig allemaal een gewoonte geworden in de loop der jaren ;-). Nu hopen dat het voor altijd wegblijft en ik niemand meer kan besmetten.. Resume: helpen alle middeltjes niet, probeer dan in goed overleg met je huisarts de terbinafinekuur. De bijwerkingen verschilt echt per persoon en wie weet heb je er weinig hinder van! Maar houd wel rekening met een consequente opvolging om schoenen/sokken/douche enz. te blijven ontsmetten in deze periode, maar ook daarna. PS en alle verhalen welke na een paar dagen of weken al succes hebben, is natuurlijk onzin, een teennagel heeft bijna een jaar nodig om volledig uit te groeien. Succes!

16-08-2020 | Vrouw | 39
Schimmelinfectie van de huid
Op advies van de dermatoloog deze pillen gaan slikken. Ik had het eerder al afgehouden vanwege de kans op bijwerkingen. Gezien de staat van mijn nagels (schimmelnagels) toch gestart met slikken. Na bijna 4 weken gisteren zware huiduitslag, jeuk en last van slokdarm/maag. Vanmorgen wakker geworden met gezwollen ogen en huiduitslag wat grote plekken waren geworden. Spoedeise[lees meer...]nde hulp(vanwege weekend) gebeld en kon meteen komen. Nu stoppen met de pillen en antihistamine slikken in de hoop dat de klachten afnemen.

14-05-2020 | Vrouw | 39
Voetschimmel
Dit is de tweede keer dat ik een kuur van 30 dagen heb gehad. De eerste kuur was 4 jaar geleden. In beide gevallen raakte ik na 3 weken mijn smaak vollédig kwijt en ontstond er een constant aanwezige, héle vieze smaak in mijn mond. Ook het doorslikken van bepaalde voeding gaat zeer moeizaam. Hoe lang het vorige keer duurde voordat mijn smaak terug kwam weet ik niet meer, m[lees meer...]aar deze keer ben ik inmiddels al 3,5 week geleden gestopt met inname en mijn smaak is nog altijd niet terug. Het feit dat je reukvermogen onaangetast blijft, maakt het éxtra moeilijk. Je blijft door de geuren verlangen naar bepaald eten en een bepaalde smaaksensatie, maar kunt dat niet bevredigen. Zéér frustrerend, onderschat het niet!

19-03-2018 | Vrouw | 40
schimmel aan tenen

02-01-2018 | Vrouw | 41
Kalknagel(s)
Na 3 maanden slikken 2018 in met mooie teennagels! Nog lang wikken en wegen toch de stap genomen om 3 maanden lang de pillen te slikken. 3 nagels gingen er steeds slechter uitzien. Ik merkte wel pas aan het eind van de 3 maanden verbetering. Mijn nagel moet nog wel verder uitgroeien maar ze zien er echt stukken beter uit! Ik ben benieuwd over een paar maanden hoe ze er da[lees meer...]n uitzien en of ik er helemaal vanaf ben. Verder helemaal geen last van bijwerkingen gehad! Alcohol zoals vermeld is niet heel verstandig. Eigenwijs toch een paar keer geprobeerd met stappen maar dat was niet heel verstandig ;-)

29-08-2016 | Man | 41
Kalknagel(s)
In het verleden heb ik een pulsbehandeling gehad voor kalknagels aan een voet, 2x een week. Was effectief, kalknagels jaren weg. Na een antibiotica kuur voor iets anders, kwamen kalknagels terug. Dit keer kreeg ik 3 maanden terbinafine. Ik voelde wel direct vermoeidheid, maar dacht niet aan medicijn. Na 6 weken vond ik eten flauw smaken. Na 7 weken was mijn smaak volledig [lees meer...]aangetast. Alles smaakt naar zeezout. Kilo's afgevallen en erg beroerd geweest. Bloedonderzoek was goed. Nu, na 6 weken stoppen met Terbinafine, komt smaak gelukkig weer stapsgewijs terug. Veel stress gehad door internet reviews over mensen die hun smaak niet meer terug kregen, of nooit meer een reactie hebben geplaatst. Ik verwacht dat mijn smaak binnen 1 à 2 weken wel weer hersteld is.

10-04-2021 | Vrouw | 42

23-12-2020 | Vrouw | 42
Kalknagel(s)
Jaren last gehad van kalknagels aan mijn tenen. Van alles geprobeerd door de jaren heen, maar ipv verbetering breidde de infectie zich uit naar steeds meer nagels. Ik vond het verschrikkelijk en schaamde me voor mijn eigen voeten. Via de huisarts deze tabletten gekregen en wat een uitkomst! Geen enkele last van bijwerkingen gehad en mijn kalknagels zijn helemaal verdwenen,[lees meer...] nadat ik de tabletten 6 maanden gebruikt heb (2x kuur van 3 maanden). Ik kijk werkelijk met trots naar mijn voeten/tenen. Ook mijn droge, ruwe voeten met eelt en kloven zijn veranderd in mooie zachte voeten. Ik ben een gelukkig mens :-)