Ervaringen met Terbinafine tabletten

terbinafine

misselijkheid gebrek aan eetlust bittere smaak vermoeidheid rugspierpijn spierpijn opgeblazen buik

Kalknagel(s) (208 meningen)
Voetschimmel (44 meningen)
Schimmelinfectie van de huid (16 meningen)
Allergie (4 meningen)
Eczeem (4 meningen)
Schimmelinfectie van de hand (1 mening)
Netelroos (0 meningen)

31-08-2019 | Man | 62
Voetschimmel
Veel té lang doorgelopen (10+ jaar)met schimmelnagels en huid, veel huis tuin en keukenmiddeltjes gebruikt waarbij na maanden nog niets te zien was. Van de 20 nagels maar één hand helemaal gaaf de rest was bros, dik en geel, handen en voetzolen vaak velletjes, plekken op mijn huid, gevoel van vingertoppen en voorvoet minder, veel eelt op voeten maar ook mijn hand en klove[lees meer...]n. (ook in de zomer) Ik was al een tijdje met appelazijn aan het deppen en dopen, maak m'n hand vet met vaseline en slaap dus met een katoenen handschoen, gebruik ook micanazolnitraat wat voor mijn huidplekken soms afdoende is maar voor de nagels is het niks. Tijd voor actie, dan maar weer een keer een paardenmiddel gebruiken en ik moet zeggen dat bij de bijwerkingen mee vallen, een enkele keer lichte hoofdpijn en soms een beetje duizelig en een licht weeïg gevoel in m'n maag. Hier is mee te leven denk ik en bijna alle medicijnen hebben wel een vorm van bijwerking. Enig resultaat binnen 10 dagen al aanwezig. Natuurlijk nog niet van de nagels maar het gevoel, maar mijn hand en voetzolen zijn bijna velletjesloos en voelen al heel zacht en het z.g. papiergevoel is weg. Heb m'n bloed laten testen, was in orde dus hoop zonder meer bijwerkingen door te kunnen gaan tot er weer acceptabel uitziet. Dus ik slijp mijn nagels dun, probeer alle aangetaste delen eraf te halen, gebruik appelazijn en strooi poeder in mijn schoenen en gebruik Terbinafine pillen en miconazolnitraat. Bestrijden van binnen en buitenaf. Tip... volhouden!

17-08-2019 | Vrouw | 59
Kalknagel(s)
Sinds 10 jaar heb ik een schimmelnagel ( grote teen) niets hielp o.a. laser geprobeerd Nu slik ik sinds 1 maand de Terbinafine tabletten. Sinds een paar dagen voel ik me nogal misselijk! Na het weekend ga ik bloed prikken om de lever en nierwaarden te bepalen. Mijn nagel groeit heel goed uit. Omdat mijn nagels heel snel groeien zie ik echt al heel goed resultaat! Ik hoo[lees meer...]p dat ik de kuur kan afmaken

13-08-2019 | Vrouw | 29
Kalknagel(s)
Ik merkte al snel verschil, mijn kleine (8) teennagels zijn binnen 2 maanden volledig uitgegroeid en ik kreeg er gezonde nagels voor terug. Mijn twee grote teen nagels groeien trager, (stootnagel) maar ook daar is de nagel nu 1/4 gezond. Het liefst blijf ik ze nog slikken tot de grote nagels verder uitgroeien maar dat wou de HA niet hebben ivm de lever. Ik ben tevreden!

23-07-2019 | Vrouw | 29
Kalknagel(s)
Na jarenlang tobben met kalknagels (tenen) en smeerseltjes en mezelf steeds opnieuw besmetten, uiteindelijk om de terbinafine gevraagd omdat ik bang was mijn kindje te besmetten. Ik had dit jaren eerder al moeten doen. De eerste maand was er weinig vooruitgang zichtbaar, maar daarna werd het steeds beter. Nu na 3 maanden is het bijna helemaal uitgegroeid! Ik durf eindelijk[lees meer...] weer op blote voeten rond te lopen. Er zijn wel wat bijwerkingen, maar ik moet zeggen dat het goed te doen is als je er eenmaal aan gewend bent en ze verdwijnen snel na het einde van de kuur. Wat mij betreft was het het zeker waard!

18-04-2019 | Man | 20
Voetschimmel
Veel negatieve reacties op internet. Elk lichaam reageert anders dus laat je niet afschrikken door al die reacties. Bij mij werkte het prima. Had schimmel op me voeten en dat is zo goed als verdwenen. Ook de kalknagels verdwijnen behalve die van me kleine teen links en rechts. Verder soms een opgeblazen gevoel en niet helemaal fit alleen het valt allemaal reuze mee!

10-03-2019 | Vrouw | 21
terbinafine (250mg)
Ik slik nu het medicijn voor twee maanden en ben over het algemeen tevreden, heb bijna helemaal geen last van bijwerkingen. Ik heb na een maand lichte uitslag op mn pols gekregen, maar die is nu weggetrokken (ik weet niet zeker of het door dit medicijn komt, of het een allergische reactie door iets anders was). De nagels groeien mooi en schimmelvrij uit, nog nooit zo bli[lees meer...]j geweest. Als je erover twijfelt om het medicijn te gebruiken, zou ik het absoluut gewoon aanraden om uit te proberen. In de meeste gevallen gaat het gewoon goed. Mijn huisarts heeft het meer dan 90 keer uitgeschreven en niemand had last van bijwerkingen!

15-02-2019 | Man | 24
Kalknagel(s)
Ik heb van alles geprobeerd tegen kalknagels maar niets hielp. De huisarts schreef terbinafine voor 1x per dag 1 tablet. Na 1 maand zag ik dat de schimmel uit de nagel groeide. Geen bijwerkingen.

01-01-2019 | Vrouw | 24
Kalknagel(s)
medicijn werkt goed, was erg bang voor de bijwerkingen maar heb tot nu toe alleen nog maar een erg vieze smaak in mijn mond. wel erg vervelend, maar heb ik er wel voor over om van mijn kalknagels af te komen

02-07-2018 | Vrouw | 29
terbinafine (250mg)
Bijwerkingen: Drie maanden kuur. Eerste twee weken erg misselijk en duizelig geweest. Ook depri/ angst-gevoelens maar dat kan ook (versterkte) winterdip zijn geweest. Na twee weken geen bijwerkingen meer gehad. Misselijkheid en verminderde eetlust, duizeligheid en gebrek aan energie namen geleidelijk tot ik zo goed als nergens meer last van had. Effectiviteit: Gebruiks[lees meer...]vriendelijk 1 tablet (redelijk klein en smal) per dag innemen met water. Ik had al meer dan 4 jaar (in zwangerschap uitgebreid) 7 nagels besmet met schimmel (kleine teennagels beide al veel langer). Drie nagels begonnen te vervormen en af te breken/ brokkelen. Gesmeerd en gedaan met allerlei (natuurlijke) huis-tuin-keuken middeltjes(ook i.v.m. borstvoeden). Niets wat duurzaam werkte. Reden voor mij om toch een kuur te starten want durfde niet meer met blote voeten naar buiten wat het probleem alleen maar verergerde. Kuur gestart met enige zorgen over de bijwerkingen. Wel erg misselijk en duizelig/ draaierig geweest en depri gevoelens gehad eerste twee weken. Dit nam geleidelijk weer af. Verder gelukkig geen ernstige bijwerkingen meer gehad maar dit was wel even erg onplezierig. De kuur was wel erg effectief. Ik werkte mijn nagels ook elke keer bij met een elektrisch (telkens ontsmet) pedicuresetje (van de lidl). Hiermee haalde ik elke keer zoveel mogelijk besmet gebied weg (soms wel bijna mijn hele nagel). Veel pijn gehad van afgebroken nagels/ ingroeien enzo. Dit samen heeft ervoor gezorgd dat ik al veel resultaat had na drie maanden kuur. Nu half jaar verder sinds start an de kuur en mijn nagels groeien allemaal gezond uit. Ze groeien langzaam maar zeker weer voorbij nagelbed en zijn allemaal vlak, roze en zien er afgezien van wat kleine onregelmatigheden gezond uit. Ik neem verder veel voor-/ nazorgsmaatregelen door mijn sokken, beddengoed etc op minimaal 60 graden en een maal in de maand op 90 graden te wassen. Ik heb al mijn sokken en schoenen en handdoeken en badmatten vervangen toen mijn nagels weer zo goed als gezond waren en bestrooi mijn schoenen met anti schimmel poeder. Ik zal dit ook blijven doen tot mijn nagels zeker weten weer gezond zijn en blijven. Ook met mijn eten let ik op dat ik niet teveel schimmelbevorderende producten eet zoals (suiker, paddenstoelen, rozijnen, pinda's etc) Ik hoop na een jaar met zekerheid te kunnen zeggen dat de behandeling en mijn extra interventies succesvol waren, dus tegen februari 2019, en zal dan ook nog weer een update plaatsen.

19-03-2018 | Vrouw | 40
schimmel aan tenen

28-11-2022 | Vrouw | 32
Kalknagel(s)
Ik heb zo'n 6 jaar last van kalknagels, bijna al mijn tenen. Vanalles geprobeerd, van elke dag in badje azijn, soda en teatree olie, als ook super dure laserbehandelingen (werkte totaal niet). Laatst een nieuwe methode geprobeerd: PACT therapie. Het heeft twee nagels "gered", maar ik had langer door moeten gaan; kwam ik achter na een second opinion. Mocht je er nog geld v[lees meer...]oor over hebben: probeer PACT! Het is pijnloos, niet slecht voor je, en het werkt. Moet je het wel doorzetten en zijn dus vele sessies nodig ... omdat ik al zoveel geld uitgegeven heb, dacht ik nu toch maar die kuur. Met het merk Aurobindo heb ik geen bijwerkingen, van het merk Focus wél! Voor iedereen wellicht verschillend, maar het kan dus per merk verschillen. Van Focus werd ik heel beroerd (misselijk, hoofdpijn, hartkloppingen, gespannenheid). Nu gaat het goed, maar: zie na 2 maanden alleen verschil aan 1 kleinste teennagel. Omdat ik altijd al goed smeer met terbinafine creme/mycanazol (ofzoiets) zijn mn nagels er gelukkig niet heel erg aan toe. Maar het is zeker nog niet weg. Mijn nagels groeien super langzaam helaas. Ik ga nog zeker tot 6 maanden door denk ik en erg blij dat ik nu nergens last van heb. Wordt vervolgd!

15-11-2022 | Man | 31
Kalknagel(s)
Ik slik het middel nu 3 maanden ik zie minimaal verschil dat is ook omdat teennagels langzaam groeien 3mm per maand. Heb weer een nieuwe keur van 3 maanden gekregen en hopelijk is het na 3 maanden wel verdwenen ik zal dan weer een update geven. Ik loop al vanaf mijn 15e rond met kalknagels op 5 tenen ik ben inmiddels 31 heb 16jaar niet met teenslippers durven lopen.

22-02-2021 | Vrouw | 25
Kalknagel(s)
Vandaag heb ik de vijftiende dag erop zitten en heb een herhaalrecept gekregen voor de komende drie maanden. De bijwerkingen waren direct heftig aanwezig! Bijna alles wat in het lijstje te vinden was, kwam aan bod. Ook doen soms mijn vingerkootjes of tenen pijn. Na overleg gaf de apotheker aan dat het de eerste vijftien dagen vrij aanwezig is en zal afnemen. Daar hoop ik [lees meer...]op! Of het daadwerkelijk werkt, kan ik niet met zekerheid zeggen. Daar is het te vroeg voor, maar heb wel het idee dat het werkt. Normaliter ben ik iemand wie niet snel bijwerkingen krijgt en nu speel ik bingo.

21-12-2020 | Vrouw | 28
terbinafine (250mg)
Erg veel bijwerkingen maar wel effectief. Ik moest na 1,5 maand stoppen van de HA vanwege de bijwerkingen. Geen eetlust, geen smaak, hele dag brok in de keel. Kalknagels zijn ondanks maar 6 week gebruik wel verdwenen.

10-08-2020 | Vrouw | 23
Kalknagel(s)
Ik slik dit medicijn nu 3 maanden omdat ik last heb van 2 kalknagels aan 2 kleine teentjes. De nagels zijn in de 3 maanden tijd nog niet uitgegroeid maar wel al roze van kleur geworden. Wel nog broos. Ik heb 0 bijwerkingen gekregen van dit medicijn, terwijl ik normaal altijd alle bijwerkingen die je je kunt bedenken krijg van medicatie. De huisarts heeft weer 3 maanden voo[lees meer...]rgeschreven. Al met al tevreden en ik heb goede hoop dat de nagels mooi uitgroeien.

05-08-2020 | Vrouw | 23
Kalknagel(s)
Al jaren kalknagels op de tenen en het ging met niets weg dus ik wilde er vanaf. Ik slik het nu 5 weken en tel af tot ik er mee mag stoppen. Alles voor schone en mooie nagels. de leverwaarden waren prima na een maand, geen verchil maar ik heb klachten alsof ik overspannen ben/ burnout ben. Het verschilt per dag hoe erg het is.