terbinafine

Kalknagel(s) (185 meningen)
Voetschimmel (40 meningen)
Schimmelinfectie van de huid (16 meningen)
Allergie (4 meningen)
Eczeem (4 meningen)
Schimmelinfectie van de hand (1 mening)
Netelroos (0 meningen)

18-04-2019 | Man | 20
Voetschimmel
Veel negatieve reacties op internet. Elk lichaam reageert anders dus laat je niet afschrikken door al die reacties. Bij mij werkte het prima. Had schimmel op me voeten en dat is zo goed als verdwenen. Ook de kalknagels verdwijnen behalve die van me kleine teen links en rechts. Verder soms een opgeblazen gevoel en niet helemaal fit alleen het valt allemaal reuze mee!

10-03-2019 | Vrouw | 21
terbinafine (250mg)
Ik slik nu het medicijn voor twee maanden en ben over het algemeen tevreden, heb bijna helemaal geen last van bijwerkingen. Ik heb na een maand lichte uitslag op mn pols gekregen, maar die is nu weggetrokken (ik weet niet zeker of het door dit medicijn komt, of het een allergische reactie door iets anders was). De nagels groeien mooi en schimmelvrij uit, nog nooit zo bli[lees meer...]j geweest. Als je erover twijfelt om het medicijn te gebruiken, zou ik het absoluut gewoon aanraden om uit te proberen. In de meeste gevallen gaat het gewoon goed. Mijn huisarts heeft het meer dan 90 keer uitgeschreven en niemand had last van bijwerkingen!

15-02-2019 | Man | 24
Kalknagel(s)
Ik heb van alles geprobeerd tegen kalknagels maar niets hielp. De huisarts schreef terbinafine voor 1x per dag 1 tablet. Na 1 maand zag ik dat de schimmel uit de nagel groeide. Geen bijwerkingen.

01-01-2019 | Vrouw | 24
Kalknagel(s)
medicijn werkt goed, was erg bang voor de bijwerkingen maar heb tot nu toe alleen nog maar een erg vieze smaak in mijn mond. wel erg vervelend, maar heb ik er wel voor over om van mijn kalknagels af te komen

02-07-2018 | Vrouw | 29
terbinafine (250mg)
Bijwerkingen: Drie maanden kuur. Eerste twee weken erg misselijk en duizelig geweest. Ook depri/ angst-gevoelens maar dat kan ook (versterkte) winterdip zijn geweest. Na twee weken geen bijwerkingen meer gehad. Misselijkheid en verminderde eetlust, duizeligheid en gebrek aan energie namen geleidelijk tot ik zo goed als nergens meer last van had. Effectiviteit: Gebruiks[lees meer...]vriendelijk 1 tablet (redelijk klein en smal) per dag innemen met water. Ik had al meer dan 4 jaar (in zwangerschap uitgebreid) 7 nagels besmet met schimmel (kleine teennagels beide al veel langer). Drie nagels begonnen te vervormen en af te breken/ brokkelen. Gesmeerd en gedaan met allerlei (natuurlijke) huis-tuin-keuken middeltjes(ook i.v.m. borstvoeden). Niets wat duurzaam werkte. Reden voor mij om toch een kuur te starten want durfde niet meer met blote voeten naar buiten wat het probleem alleen maar verergerde. Kuur gestart met enige zorgen over de bijwerkingen. Wel erg misselijk en duizelig/ draaierig geweest en depri gevoelens gehad eerste twee weken. Dit nam geleidelijk weer af. Verder gelukkig geen ernstige bijwerkingen meer gehad maar dit was wel even erg onplezierig. De kuur was wel erg effectief. Ik werkte mijn nagels ook elke keer bij met een elektrisch (telkens ontsmet) pedicuresetje (van de lidl). Hiermee haalde ik elke keer zoveel mogelijk besmet gebied weg (soms wel bijna mijn hele nagel). Veel pijn gehad van afgebroken nagels/ ingroeien enzo. Dit samen heeft ervoor gezorgd dat ik al veel resultaat had na drie maanden kuur. Nu half jaar verder sinds start an de kuur en mijn nagels groeien allemaal gezond uit. Ze groeien langzaam maar zeker weer voorbij nagelbed en zijn allemaal vlak, roze en zien er afgezien van wat kleine onregelmatigheden gezond uit. Ik neem verder veel voor-/ nazorgsmaatregelen door mijn sokken, beddengoed etc op minimaal 60 graden en een maal in de maand op 90 graden te wassen. Ik heb al mijn sokken en schoenen en handdoeken en badmatten vervangen toen mijn nagels weer zo goed als gezond waren en bestrooi mijn schoenen met anti schimmel poeder. Ik zal dit ook blijven doen tot mijn nagels zeker weten weer gezond zijn en blijven. Ook met mijn eten let ik op dat ik niet teveel schimmelbevorderende producten eet zoals (suiker, paddenstoelen, rozijnen, pinda's etc) Ik hoop na een jaar met zekerheid te kunnen zeggen dat de behandeling en mijn extra interventies succesvol waren, dus tegen februari 2019, en zal dan ook nog weer een update plaatsen.

19-03-2018 | Vrouw | 40
schimmel aan tenen

12-12-2017 | Man | 35
Voetschimmel
Na ruim 25 (!) jaar rondgelopen te hebben met schimmelnagels (alle 10 de voetnagels) heb ik na de zomer toch de moed bij elkaar verzameld om naar de huisarts te stappen. Deze heeft me een kuur van 3 maanden Terbinafine tabletten voorgeschreven. Ik was angstig na het lezen van de horrorverhalen op het internet en de waarschuwingen van de huisarts, maar heb besloten het t[lees meer...]och te proberen. Elke 3 weken ga ik netjes bloedprikken om mijn leverfunctie te controleren. Ik heb absoluut nergens last van gehad en zie langzaam maar zeker resultaat. 2 nagels zijn al volledig schoon (tot verbazing van mijn huisarts ook). Er moet nog een hoop gebeuren, maar ik heb geduld. In januari ga ik met mijn 2e kuur beginnen!

01-10-2017 | Man | 70
Kalknagel(s)
Na pogingen met Micosan -kwastje meer dan een jaar lang- en Nailner viltstift daar maar mee gestopt. Op mijn verzoek -goede ervaring vele járen geleden- heeft huisarts Terbinafine verstrekt. Alle griezelverhalen ten spijt merk ik niets tot misschien íéts: mijn ontlasting is vrij continu dikke brei-achtig. Komt dat van de Terbinafine? Mogelijk. Ik ben 70, gebruik geen ander[lees meer...]e medicijnen, drink nauwelijks alcohol, rook niet. Na ca. 6 maanden zie ik dat de kalknagel -linker grote teen is het slechtst- duidelijk terrein verliest. Bij knippen teennagels vijl ik de aangetaste nagel aan de bovenzijde behoorlijk diep weg. Mogelijk is dat ook een hulp. Ik ken dus geen vervelende bijwerkingen!

15-09-2017 | Vrouw | 51
Kalknagel(s)
Zag er tegen op na alle verhalen op internet, maar heb ze 128 dagen geslikt zonder enige bijwerking. Na paar weken levercontrole die goed was, het uitgroeien duurde lang maar ik had deze kalknagel al een jaar of 10. Laatste jaar liet nagel los en deed teen zeer in mijn schoen, dus toch maar kuur gehaald. Ben blij met mijn mooie platte nagel nu

17-06-2017 | Vrouw | 44
Kalknagel(s)
Ik had al jaren last van kleine stukjes schimmel op mijn nagels vd kleine tenen. In de zomer lakte ik ze en het was weg😉 Vorig jaar kreeg ik opeens aan mijn grote teen verschijnselen en heb toen, helaas!, gelnagels laten plaatsen. Die bleven een tijd zitten en daarna was mijn nagel helemaal aangetast... Dus op aanraden van de dermatologe drie maanden tabletten genomen en[lees meer...] werkelijk geen last gehad en mijn nagels zijn helemaal mooi aan het groeien. Ik ben heel tevreden!

19-05-2017 | Man | 58
Kalknagel(s)
Voor een schimmelinfectie van de huid een kuurtje van twee weken voorgeschreven gekregen. Schimmel verdwijnt als sneeuw voor de zon zonder bijwerkingen. Tot mijn grote verbazing begint ook de schimmel in mijn kalknagel uit te groeien in de maanden daarna. Eerder had ik al diverse vruchteloze pogingen ondernomen de kalknagel te bestrijden (bijv met Lamisil), echter zonder s[lees meer...]ucces. Nu leek mijn kalknagel geheel te gaan genezen. Op het moment dat het aangetaste deel bijna volledig was uitgegroeid begon de schimmel echter weer dieper in de nagel door te dringen. Heb onlangs (ca. een half jaar na de eerste kuur) de tweewekelijkse kuur herhaald in de hoop dat de kalknagel alsnog definitief geneest.

27-02-2017 | Man | 24
Schimmelinfectie van de huid
Na een lezen van vele negatieve recensies wilde ik een review schrijven dat meer genuanceerd was naar mijn ervaring. Dit medicijn heb ik voorgeschreven gekregen nadat de huisarts een ringworm had geconstateerd op mijn armen. Dit begon met kleine witte vlekjes en groeide na maanden uit tot grotere witte vlekken die meer begonnen te jeuken, rood werden, begonnen te schilf[lees meer...]eren en vocht afgaven nadat ze gekrabd waren. Het medicijn werkt langzaam, maar na 7 weken zijn de rode en schilferende vlekken bijna verdwenen. Alleen de witte vlekken zijn nog over. Tevens heeft het effect gehad op een opkomende kalknagel en naar mijn grote verbazing heeft het een groot effect gehad op plaatselijke eczeem op de vingers. Deze onderhuidse (eczeem) ontstekingen zijn nagenoeg verdwenen. Hopelijk voor langere termijn. Als bijwerkingen merkte ik aan het begon op dat mijn lichaam af en toe plots een temperatuur verhoging kreeg maar niet tot een zorgwekkende mate. Tevens veranderde mijn ontlasting van kleur en consistentie. Dit is grotendeels verholpen door het slikken van probiotica en enzym-complex. Al en met tevreden met de werking ondanks dat het heel lang duurt voordat het iets verhelpt.

11-08-2016 | Vrouw | 73
Kalknagel(s)
Ik had 2 jaar last van kalknagels, heb heel veel middeltjes gekocht bij drogist en apotheek, een half jaar 2 keer per dag een kwartier met m'n tenen in een bakje met verdunde azijn en geen enkele verbetering, maar met Terbinafina zijn m'n kalknagels verdwenen in 2 1/2 maand en helemaal geen last gehad van bijwerkingen, ik ben dolblij en nu maar hopen dat het niet meer ter[lees meer...]ug komt!

07-07-2016 | Man | 21
Voetschimmel
Ik heb een goede ervaring met het product. geen bijwerkingen gehad.

28-11-2022 | Vrouw | 32
Kalknagel(s)
Ik heb zo'n 6 jaar last van kalknagels, bijna al mijn tenen. Vanalles geprobeerd, van elke dag in badje azijn, soda en teatree olie, als ook super dure laserbehandelingen (werkte totaal niet). Laatst een nieuwe methode geprobeerd: PACT therapie. Het heeft twee nagels "gered", maar ik had langer door moeten gaan; kwam ik achter na een second opinion. Mocht je er nog geld v[lees meer...]oor over hebben: probeer PACT! Het is pijnloos, niet slecht voor je, en het werkt. Moet je het wel doorzetten en zijn dus vele sessies nodig ... omdat ik al zoveel geld uitgegeven heb, dacht ik nu toch maar die kuur. Met het merk Aurobindo heb ik geen bijwerkingen, van het merk Focus wél! Voor iedereen wellicht verschillend, maar het kan dus per merk verschillen. Van Focus werd ik heel beroerd (misselijk, hoofdpijn, hartkloppingen, gespannenheid). Nu gaat het goed, maar: zie na 2 maanden alleen verschil aan 1 kleinste teennagel. Omdat ik altijd al goed smeer met terbinafine creme/mycanazol (ofzoiets) zijn mn nagels er gelukkig niet heel erg aan toe. Maar het is zeker nog niet weg. Mijn nagels groeien super langzaam helaas. Ik ga nog zeker tot 6 maanden door denk ik en erg blij dat ik nu nergens last van heb. Wordt vervolgd!

15-11-2022 | Man | 31
Kalknagel(s)
Ik slik het middel nu 3 maanden ik zie minimaal verschil dat is ook omdat teennagels langzaam groeien 3mm per maand. Heb weer een nieuwe keur van 3 maanden gekregen en hopelijk is het na 3 maanden wel verdwenen ik zal dan weer een update geven. Ik loop al vanaf mijn 15e rond met kalknagels op 5 tenen ik ben inmiddels 31 heb 16jaar niet met teenslippers durven lopen.

Thyrax Duotab (871) - Schildklier - hypothyroidie (traagwerkend)
Ethinylestradiol / Levonorgestrel (597) - Anticonceptie - eenfase
Amoxicilline (558) - Antibiotica - penicillines breedspectrum