terbinafine

Kalknagel(s) (177 meningen)
Voetschimmel (40 meningen)
Schimmelinfectie van de huid (16 meningen)
Allergie (4 meningen)
Eczeem (4 meningen)
Schimmelinfectie van de hand (1 mening)
Netelroos (0 meningen)

22-12-2019 | Vrouw | 31
Kalknagel(s)
Na 12 jaar te lopen met kalknagels, eindelijk naar de huisarts gestapt om de tabletten te krijgen. Alle 10 de teennagels waren besmet. Had ik dit maar eerder gedaan na 2 maanden slikken zag ik al verbetering nog 1.5 week dan heb ik de kuur afgemaakt wat ben ik blij me nagels groeien mooi en gezond weer uit. Ik herken me eigen voeten niet eens. Geen last gehad van bijwerkin[lees meer...]gen. Mensen ga aub naar de huisarts hiermee schaam je niet en lees niet alle horrorverhalen het valt echt mee.

24-08-2019 | Man | 11
Voetschimmel

30-07-2019 | Man | 24
Kalknagel(s)
Ik ben vorig jaar begonnen met de mycosan kalknagel behandelsset, op dat moment waren al mijn teennagels aangetast. Ik heb de instructies exact gevolgd, vijlen + correct aanbrengen, maar ben er binnen 2 maanden mee gestopt, omdat er geen zichtbaar resultaat was terwijl er was aangegeven dat er zichtbaar resultaat is binnen 2 weken. Hierna ben ik overgestapt naar micona[lees meer...]zolnitraat, dit had mijn huisarts ooit opgemerkt. Ook bij dit medicijn heb ik exact de instructies gevolg. De hechtplijsters kan je redelijk goedkoop in grotere hoeveelheid aanschaffen op internet. Maar een deel van mijn nagels vielen eraf. Helaas mocht dit medicijn ook niet baten, ik heb dit toch wel zo'n 3 maanden volgehouden maar zonder merkbaar resultaat, met uitzondering van 1 teennagel die er wel op voorruit ging. Overigens is het ook een hoop gedoe. Toen ben ik naar de huisarts gegaan en die heeft mij een recept voor Terbinafine gegeven, en die gaf aan dat hij in zijn lange carrière maar 1 patiënt had gehad die er echt ziek van werd en die was er ook direct mee gestopt. Ik heb zelf geen bijeffecten ervaren, behalve een droge mond bij het wakker worden, gelukkig heb ik hier nooit keelpijn van gekregen. Nadat ik het 2 weken lang had ingenomen is er nog een bloedtest geweest, die gaf aan dat het allemaal goed zat. Ik heb vervolgens terbinafine elke avond ingenomen 3 maanden lang en na 1 maand zag ik al een verbetering en na 3 maanden is het bijna allemaal uitgegroeid. Nog een maand en dan is het helemaal verdwenen. Kortom, ik ben er zeer tevreden mee, en achteraf had ik hier eerder aan moeten beginnen, maar was toch huiverachtig vanwege mogelijke bijeffecten. Nog een tip voor degenen die twijfelen ga naar je huisarts, je bent zeker niet de enige en bespreek het en hou ook rekening met het nocebo-effect. Verder, zie ook: https://www.ncbi.nlm.nih.gov/books/NBK279546/ Met name deze passage is belangrijk: “If several nails are infected by the fungus, or if the infection has spread out more on the affected nails, it’s usually necessary to take oral medication. And if the infection started at the base of the nail, it’s highly likely that only tablets will help.”

25-05-2019 | Vrouw | 51
Kalknagel(s)
Na lang wikken en wegen en ervaringen lezen op internet toch een 3 maanden kuur gedaan. Gestart op 2 januari, de pillen bij het avondeten gebruikt en geen alcohol gedronken tijdens de kuur. Na een maand bloed laten controleren op leverfunctie: geen enkele afwijking. Nagels telkens bij laten werken door de pedicure, iedere dag schone sokken aan, Daktarin voetpoeder gestroo[lees meer...]id in sokken en schoenen. Ik heb geen bijwerkingen gehad en ben echt zeer tevreden met het resultaat. Ik kan met mooie roze en gladde nagels de zomer in!

09-12-2018 | Vrouw | 17
Kalknagel(s)
Ik ben heel erg tevreden met dit medicijn. Bij mij zijn de kalknagels volledig verdwenen en een jaar later zijn ze ook nog steeds niet terug gekomen. Na een maand zag ik al veel verschil. Ik heb helemaal geen last gehad van bijwerkingen, behalve de gekke ijzerachtige en mindere smaak in mijn mond de eerste twee weken. Aangezien het bij mij zo goed heeft uitgepakt en ik nau[lees meer...]welijks bijwerkingen had, ben ik zeer tevreden over dit medicijn. Al die negatieve verhalen over dit medicijn hoeven dus helemaal niet altijd waar te zijn.

02-10-2018 | Man | 28
Kalknagel(s)
Gebruikt ivm kalknagels en een vervelende andere gist/schimmel. Perfect!

10-09-2018 | Vrouw | 61
terbinafine (250mg)
Afgelopen voorjaar had ik vijf schimmelnagels. Ik heb allerlei middelen van de drogist zorgvuldig gebruikt; niets hielp. Ook na bezoek aan medisch pedicure was er geen genezing van de schimmelnagel. De huisarts gaf me Terbinafine; top resultaat. Mijn nagels zijn weer schoon en gezond. Geen enkele bijwerking gehad.

01-08-2018 | Vrouw | 24
Kalknagel(s)
Al tweede keer 3 maanden kuur. 2 jaar geleden geen enkele last gehad van bijwerkingen en kalknagel leek helemaal hersteld, maar spijtig genoeg toch terug gekomen. Nu halfweg tweede kuur, en ondanks waarschuwingen van dokter en apotheker gelukkig weer geen enkele last van bijwerkingen. Zorg er wel altijd voor dat ik de pil bij het eten pak. Schimmel is alweer half aan h[lees meer...]et wegtrekken uit nagel, hopelijk blijft ie deze keer ook definitief weg.

11-06-2018 | Vrouw | 21
Kalknagel(s)
Vorig jaar 3 maanden kuur gehad, geen enkele bijwerkingen gelukkig en ondertussen al een tijd helemaal normale nagels dus kan het alleen maar aanraden.

07-04-2018 | Vrouw | 23
Kalknagel(s)
Na alle horror verhalen hier, totaal geen last van bijwerkingen! Was ik maar eerder hieraan begonnen. Normaal ben ik altijd erg gevoelig voor bijwerkingen maar het gaat super. Ik mag nog 1,5 maand en dan hoop ik dat het helemaal weg is.

02-01-2018 | Vrouw | 41
Kalknagel(s)
Na 3 maanden slikken 2018 in met mooie teennagels! Nog lang wikken en wegen toch de stap genomen om 3 maanden lang de pillen te slikken. 3 nagels gingen er steeds slechter uitzien. Ik merkte wel pas aan het eind van de 3 maanden verbetering. Mijn nagel moet nog wel verder uitgroeien maar ze zien er echt stukken beter uit! Ik ben benieuwd over een paar maanden hoe ze er da[lees meer...]n uitzien en of ik er helemaal vanaf ben. Verder helemaal geen last van bijwerkingen gehad! Alcohol zoals vermeld is niet heel verstandig. Eigenwijs toch een paar keer geprobeerd met stappen maar dat was niet heel verstandig ;-)

23-10-2017 | Vrouw | 25
Kalknagel(s)
Ik had al 3,5 jaar een kalknagel op mijn grote teen. Deze periode nagellakmiddeltjes van de drogist gebruikt, maar geen enkel resultaat. In deze periode is mijn nagel 3x losgelaten, dus uiteindelijk samen met de huisarts besloten een kuur te starten van 3 maanden. Leverfunctie na 1 maand gecontroleerd door bloedafname. Deze was prima. Inmiddels ben ik klaar met mijn kuur e[lees meer...]n heb geen bijwerkingen gehad. De nagel is weer mooi en bijna helemaal uitgegroeid. Uit voorzorg heb ik alcohol volledig laten staan gedurende de kuur aangezien de kuur al belastend genoeg is voor de lever. Ik ben heel erg tevreden over dit medicijn!

31-05-2017 | Vrouw | 29
Kalknagel(s)
Ik had al zo'n 12 jaar lang last van schimmelnagels aan mijn voeten, het begon met één nagel, maar uiteindelijk alle nagels geinfecteerd, de nagel van mijn ene grote teen liet zelfs steeds los. Na lang twijfelen, en overleg met de huisarts, begonnen aan een kuur van 3 maanden. Elke avond moest ik 1 tablet nemen. Geen last gehad van bijwerkingen, het viel me alleen op dat m[lees meer...]ijn transpiratie en urine wat onders rook, vooral sochtends. Niks ergs. Na ongeveer 1,5 maand ging ik wat resultaat zien. De nagels die het laatst waren geinfecteerd (in mijn geval die van de grote tenen) waren het eerst weer helemaal mooi. De nagel waar het ooit mee was begonnen (kleine teen) duurde vreemd genoeg het langst. Na ongeveer 5 a 6 maanden waren alle nagels weer schoon, roze, glad. Ik was toen al lang met de kuur gestopt maar volgens de huisarts werkte die nog door na die 3 maanden. Het medicijn is niet goed voor je lichaam zegt men, ik geloof dat zeker, maar het gevoel wat ik deze zomer heb, wanneer ik naar mijn voeten kijk (/eindeloos staar! Zo blij!) is niet te omschrijven, en ik kan operecht zeggen dat ik hierdoor zo veel beter in mijn vel zit! Ik wou dat ik het veel eerder had gedaan!

12-02-2017 | Man | 62
Kalknagel(s)
Al jaren last van kalknagels. Gesmeerd met die dure vloeistoffen. Maar het bleef er altijd onder zitten. Wilde nooit pillen vanwege de indianenverhalen. Uiteindelijk toch van de huisarts gekregen. Had al heel snel resultaat. En het is nu praktisch uitgegroeid. Absoluut nergens last van gehad. Denk ook dat er naast al deze slechte ervaringen, een veelvoud van goeie ervaring[lees meer...]en is. Alleen, die lees je nooit. Dus vandaar deze review. Ik lees hier dat sommige mensen het middel uit de roulatie willen. Ik denk dat bij elk medicijn wel iemand een keer heel veel pech heeft. Dus een beetje kort door de bocht om het medicijn te willen verbieden. Jammer. Hou gewoon je lichaam goed in de gaten. Dan gaat het meestal gewoon goed.

10-01-2017 | Man | 55
Kalknagel(s)
Het medicijn heb ik gekregen tegen een kalknagel. Sinds begin jaren 80 (meer dan 30 jaar) heb ik last van chronisch droog eczeem op de voetzool van mijn linkervoet. Ik heb dat destijds gekregen na een gebruik van voetpoeder dat ik van mijn toenmalige huisarts kreeg tegen behandeling van zweetvoeten. De diverse huisartsen sindsdien hebben altijd gezegd dat dit gewoon eczeem[lees meer...] was. Binnen een week nadat ik begonnen was met de terbinafinekuur was de voetzool tot mijn verrassing geheel hersteld. Blijkbaar was het dus geen gewoon eczeem maar een schimmel. De voetzool is weer even soepel als van mijn rechtervoet. Na zes weken heb ik de kuur overigens gestaakt omdat mijn smaak plotseling verdween. De schimmelnagel is niettemin ook hersteld en de smaak is na een maand teruggekeerd. Het smaakverlies vond ik erg vervelend, omdat ik me toch wel zorgen maakte of de smaak wel zou terugkomen, ondanks dat je leest dat het tijdelijk is. Maar een maand zonder smaak was het resultaat zeker waard. Ook na een jaar heb ik nog elke dag plezier van het resultaat.

21-12-2016 | Man | 36
Eczeem
Na vijf jaar rondgelopen met eczeem op handen en voeten (ik kon zelfs geen schoenen dragen) een kuurtje gehad en was volledig genezen. Het bleek dus dat de eczeem een uitwerking was van de schimmel. Geen bijwerkingen gehad behalve de ontwenning van de algehele alcohol onthouding 😜.