Ervaringen met Terbinafine tabletten

terbinafine

misselijkheid gebrek aan eetlust bittere smaak vermoeidheid rugspierpijn spierpijn opgeblazen buik

Kalknagel(s) (208 meningen)
Voetschimmel (44 meningen)
Schimmelinfectie van de huid (16 meningen)
Allergie (4 meningen)
Eczeem (4 meningen)
Schimmelinfectie van de hand (1 mening)
Netelroos (0 meningen)

23-12-2020 | Vrouw | 42
Kalknagel(s)
Jaren last gehad van kalknagels aan mijn tenen. Van alles geprobeerd door de jaren heen, maar ipv verbetering breidde de infectie zich uit naar steeds meer nagels. Ik vond het verschrikkelijk en schaamde me voor mijn eigen voeten. Via de huisarts deze tabletten gekregen en wat een uitkomst! Geen enkele last van bijwerkingen gehad en mijn kalknagels zijn helemaal verdwenen,[lees meer...] nadat ik de tabletten 6 maanden gebruikt heb (2x kuur van 3 maanden). Ik kijk werkelijk met trots naar mijn voeten/tenen. Ook mijn droge, ruwe voeten met eelt en kloven zijn veranderd in mooie zachte voeten. Ik ben een gelukkig mens :-)

16-12-2020 | Vrouw | 22
Kalknagel(s)
Al ongeveer 10 jaar last van kalknagels aan 6 tenen. Een lange tijd van allerlei middeltjes van oa de kruidvat en alternatieven middeltjes gebruikt, maar niks mocht baten. Toch de stap gemaakt om bij de huisarts aan te kloppen voor evt medicatie, waar ze mij vervolgens deze tabletten voor schreven. Mocht het 1 maand gebruiken en vervolgens moest ik bloedprikken om te kij[lees meer...]ken of de leverwaardes goed waren. Dit was gelukkig zo dus mocht er 2 maanden aan vast plakken. In totaliteit 3 maanden deze tabletten gebruikt. De eerste 2 dagen last gehad van misselijkheid, een vol gevoel en zo nu en dan nog hoofdpijn. Echter verdween dit daarna als sneeuw voor de zon. Of dit van de medicatie komt is dan dus ook maar de vraag. De rest van de tijd gewoon goed gevoeld en nergens last van gehad. Nu ben ik aan de laatste paar tabletten bezig en ik ben er super tevreden over. Aan het begin heb ik mijn nagels helemaal kort geknipt en daarna continu bijgevijld. Daarnaast heb ik zo nu en dan nog vaporub gebruikt en slik ik vitamine b en c dagelijks.Ook desinfecterende schoenenspray gebruikt en nieuwe sokken gekocht. Mijn nagels zijn helemaal mooi roze en stevig teruggegroeid op een kleine teen na. Ze zijn nu voor 3 kwart terug en moet nog even wachten tot ze de normale lengte hebben van de teennagels. Ik ben zo blij dat ik deze stap gemaakt heb ondanks de slechte ervaringen van mensen. Je kunt het altijd proberen!

23-08-2020 | Vrouw | 23
Kalknagel(s)
Na jaren kalknagels, op inmiddels al mijn teennagels en 7 vingernagels, in september 2017 begonnen met een terbinafine kuur. Mij was expliciet vermeld uit de zon te blijven, vandaar pas na de zomer gestart. Na 6 weken begonnen mijn vingernagels al uit te groeien. De teennagels duurde veel langer, volgens mij minstens 3 maanden voordat er überhaupt iets gebeurde. Uitein[lees meer...]delijk in overleg met de huisarts 7 maanden terbinafine geslikt. De enige bijwerking voor mij waren te hoge leverwaarden, dus elke maand bloedprikken en geen alcohol drinken. Voor de rest nergens last van gehad. Uiteindelijk duurde het meer dan een jaar voordat mijn teennagels helemaal waren uitgegroeid. Nu, 3 jaar verder, nog steeds kalknagelvrij. Mijn vingernagels waren eerst erg broos maar zijn in de loop der jaren weer ontzettend sterk geworden. Wel is de structuur van de teruggegroeide nagels aan mijn beide ringvingers en pinken veranderd. De teennagels op beide grote tenen zijn grauwer van kleur gebleven en iets dikker dan een normale nagel. 1 Teennageltje is dik gebleven in dezelfde grauwe kleur. Mijn hielkloven verdwenen tijdens de kuur ook als sneeuw voor de zon, die zijn helaas wel teruggekomen. Tijdens de kuur anti schimmelpoeder in mijn sokken en schoenen gebruikt en nadat de nagels allemaal schimmelvrij waren mijn schoenen weggegooid (dat had ik er wel voor over :-)), evenals al mijn nagellak. Naderhand nog lang anti schimmelpoeder gebruikt ter preventie (dit moet je eigenlijk gewoon blijven doen). Ik ben persoonlijk ontzettend blij dat ik t uiteindelijk heb gedurfd en gedaan na jaren van onzekerheid, pijnlijke nagls, altijd nagellakken, pleisters plakken en handen en voeten verbergen.

09-07-2020 | Man | 63
Kalknagel(s)
Ik weet niet op welk moment je de pillen inneemt, ik deed het altijd voor het warm eten met een glas water, heb vrijwel geen bijwerkingen gehad. Succes.

06-07-2020 | Man | 63
Voetschimmel
Nu bijna een jaar na de start van de kuur met Tebinafine is dit kan ik wel zeggen de best en meest tot tevredenheid zijnde cosmetische actie van de laatste jaren. In augustus 2019 ( zie ook mijn verslag) begonnen met de eerste kuur van 3 maanden. Ik zag al snel verbetering maar van enkele nagels waaronder mijn grote tenen en een duim duurde het langer dan die tijd. In ov[lees meer...]erleg met mijn huisarts mocht ik de kuur nog met 3 maanden verlengen, de maximum tijd is dat. Mijn nagels zijn nu op een grote teen na ( nog heel klein stukje) die heel langzaam groeit weer helemaal gaaf. Mijn huidklachten zijn 0, nauwelijks nog eelt op mijn voeten. Normaal op slippers lopen, geen gene als je betaald of iemand een hand geeft of als je in het openbaar dingen opschrijft, geen handen meer onder tafel tijdens feestjes. Zo zijn er nog meer dingen waarmee ik de laatste jaren aan dacht om die lelijke nagels en huidklachten te verbergen. Misschien nog een maandje dan vier ik dat ik voor het eerst in meer dan 10 jaar weer 20 nagels normaal kan knippen. Zoals ik in mijn eerste verslag schreef... volhouden. Blij dat het is gelukt. Succes voor degene die het ook gaan doen.

03-07-2020 | Vrouw | 49
Kalknagel(s)
Terbinafine Sandoz 250 mg kuur voor 3 maanden. Nu 1 maand voorbij, en ik wil de hele dag me voeten aaien zo zacht en "schoon" zijn ze, ik had altijd, en vooral in de zomer hele extreem droge vieten met velletjes en witte schilfers, mega mega lelijk en lastig door de jeuk en pijn. En nu, prachtige voeten, en de nagels gaan heeel langzaam groeit de schimmel eruit. Maak wel [lees meer...]een dagelijks ritueel met voeten wassen, insmeren met Daktarin, en poeder/spray in sokken en schoenen. Heb wel in deze periode al me schoenen weggegooid anders doe je dit voor nix! Zonde maar daar hecht ik geen waarde aan. Ik heb zelf totaal geen last vd bijwerkingen en slik ook nog zat andere middelen (flixotide,hormoonpillen, botontkalkingtabletten,en dan magnesium,biergist,visolie,chlorela spirulina) en eet echt niet heel gezond 😀

13-04-2020 | Vrouw | 42
Kalknagel(s)
Voor de 2e keer een kalknagel :( 6 jaar geleden ook al en toen ook dit medicijn gebruikt. Beviel me goed en combineert ook goed met mijn dagelijkse medicijnen (tramadol/meloxicam). Nooit ziek/misselijk geweest en de nagel groeit al mooi uit. Enige nadeel: Rustig aan met de alcohol ;)

04-02-2020 | Man | 62
Voetschimmel
Ik heb een heel goede ervaring met terbinafine 250mg, hoop na zeker 10 jaar met allerlei huis tuin en keukenmiddels eindelijk van mijn huid, handen en voeten en nagelklachten verlost te zijn. Ik heb dit medicijn 6 maanden gebruikt en op het laatste stukje uitgroeien van de grote teen nagels is alles weer zoals het hoort.

25-01-2020 | Vrouw | 34
Kalknagel(s)
Ik heb reeds 25 jaar kalknagels (alle teennagels aangedaan). Heel veel therapieen en kuren gevolgd, maar nog niet eerder terbinafine. Al snel na aanvang was verbetering zichtbaar. Nu 3,5 maand later zijn mijn nagels beter dan ze ooit zijn geweest en weer bijna helemaal gezond: de structuur is genormaliseerd (niet meer brokkelig en broos) en ze zijn weer roze van kleur. Ik[lees meer...] heb gelukkig ook geen last van bijwerkingen. Hopelijk blijft het weg als ik eenmaal stop met de tabletten. (ik volg uiteraard alle leefregels ter voorkoming.)

22-12-2019 | Vrouw | 31
Kalknagel(s)
Na 12 jaar te lopen met kalknagels, eindelijk naar de huisarts gestapt om de tabletten te krijgen. Alle 10 de teennagels waren besmet. Had ik dit maar eerder gedaan na 2 maanden slikken zag ik al verbetering nog 1.5 week dan heb ik de kuur afgemaakt wat ben ik blij me nagels groeien mooi en gezond weer uit. Ik herken me eigen voeten niet eens. Geen last gehad van bijwerkin[lees meer...]gen. Mensen ga aub naar de huisarts hiermee schaam je niet en lees niet alle horrorverhalen het valt echt mee.

24-08-2019 | Man | 11

30-07-2019 | Man | 24
Kalknagel(s)
Ik ben vorig jaar begonnen met de mycosan kalknagel behandelsset, op dat moment waren al mijn teennagels aangetast. Ik heb de instructies exact gevolgd, vijlen + correct aanbrengen, maar ben er binnen 2 maanden mee gestopt, omdat er geen zichtbaar resultaat was terwijl er was aangegeven dat er zichtbaar resultaat is binnen 2 weken. Hierna ben ik overgestapt naar micona[lees meer...]zolnitraat, dit had mijn huisarts ooit opgemerkt. Ook bij dit medicijn heb ik exact de instructies gevolg. De hechtplijsters kan je redelijk goedkoop in grotere hoeveelheid aanschaffen op internet. Maar een deel van mijn nagels vielen eraf. Helaas mocht dit medicijn ook niet baten, ik heb dit toch wel zo'n 3 maanden volgehouden maar zonder merkbaar resultaat, met uitzondering van 1 teennagel die er wel op voorruit ging. Overigens is het ook een hoop gedoe. Toen ben ik naar de huisarts gegaan en die heeft mij een recept voor Terbinafine gegeven, en die gaf aan dat hij in zijn lange carrière maar 1 patiënt had gehad die er echt ziek van werd en die was er ook direct mee gestopt. Ik heb zelf geen bijeffecten ervaren, behalve een droge mond bij het wakker worden, gelukkig heb ik hier nooit keelpijn van gekregen. Nadat ik het 2 weken lang had ingenomen is er nog een bloedtest geweest, die gaf aan dat het allemaal goed zat. Ik heb vervolgens terbinafine elke avond ingenomen 3 maanden lang en na 1 maand zag ik al een verbetering en na 3 maanden is het bijna allemaal uitgegroeid. Nog een maand en dan is het helemaal verdwenen. Kortom, ik ben er zeer tevreden mee, en achteraf had ik hier eerder aan moeten beginnen, maar was toch huiverachtig vanwege mogelijke bijeffecten. Nog een tip voor degenen die twijfelen ga naar je huisarts, je bent zeker niet de enige en bespreek het en hou ook rekening met het nocebo-effect. Verder, zie ook: https://www.ncbi.nlm.nih.gov/books/NBK279546/ Met name deze passage is belangrijk: “If several nails are infected by the fungus, or if the infection has spread out more on the affected nails, it’s usually necessary to take oral medication. And if the infection started at the base of the nail, it’s highly likely that only tablets will help.”

25-05-2019 | Vrouw | 51
Kalknagel(s)
Na lang wikken en wegen en ervaringen lezen op internet toch een 3 maanden kuur gedaan. Gestart op 2 januari, de pillen bij het avondeten gebruikt en geen alcohol gedronken tijdens de kuur. Na een maand bloed laten controleren op leverfunctie: geen enkele afwijking. Nagels telkens bij laten werken door de pedicure, iedere dag schone sokken aan, Daktarin voetpoeder gestroo[lees meer...]id in sokken en schoenen. Ik heb geen bijwerkingen gehad en ben echt zeer tevreden met het resultaat. Ik kan met mooie roze en gladde nagels de zomer in!

09-12-2018 | Vrouw | 17
Kalknagel(s)
Ik ben heel erg tevreden met dit medicijn. Bij mij zijn de kalknagels volledig verdwenen en een jaar later zijn ze ook nog steeds niet terug gekomen. Na een maand zag ik al veel verschil. Ik heb helemaal geen last gehad van bijwerkingen, behalve de gekke ijzerachtige en mindere smaak in mijn mond de eerste twee weken. Aangezien het bij mij zo goed heeft uitgepakt en ik nau[lees meer...]welijks bijwerkingen had, ben ik zeer tevreden over dit medicijn. Al die negatieve verhalen over dit medicijn hoeven dus helemaal niet altijd waar te zijn.

02-10-2018 | Man | 28
Kalknagel(s)
Gebruikt ivm kalknagels en een vervelende andere gist/schimmel. Perfect!

10-09-2018 | Vrouw | 61
terbinafine (250mg)
Afgelopen voorjaar had ik vijf schimmelnagels. Ik heb allerlei middelen van de drogist zorgvuldig gebruikt; niets hielp. Ook na bezoek aan medisch pedicure was er geen genezing van de schimmelnagel. De huisarts gaf me Terbinafine; top resultaat. Mijn nagels zijn weer schoon en gezond. Geen enkele bijwerking gehad.