terbinafine

Kalknagel(s) (177 meningen)
Voetschimmel (40 meningen)
Schimmelinfectie van de huid (16 meningen)
Allergie (4 meningen)
Eczeem (4 meningen)
Schimmelinfectie van de hand (1 mening)
Netelroos (0 meningen)

30-09-2018 | Vrouw | 48
Voetschimmel
Mijn huisarts beweerde dat ik voetschimmel had, dus zei hij dat ik een kuur van 2 weken moest slikken. Na dag 8 kreeg ik ernstige hartkloppingen en ben ik ermee gestopt. 10 dagen later ineens opgezwollen neus en oren en zeer heftige huiduitslag op armen, hals, decolleté en gezicht. Het was horror. Ik verging van de jeuk, moest onmiddellijk naar de dermatoloog en ik heb [lees meer...]dagen gesmeerd met hormoon zalf, een prednison kuur van 10 dagen en anti allergie tabletten. Nog steeds ben ik gevoelig voor de zon, vraag mij af wanneer dit ooit over gaat. Dit middel moet verboden worden!!!! Bezoeken aan dermatologen die trouwens vertelden dat ik helemaal geen voetschimmel had maar eczeem!!!!

06-07-2018 | Vrouw | 81
Schimmelinfectie van de huid
na 4 weken terbinafine gebruikt te hebben, ben ik mijn smaak verloren, dit is afschuwelijk. Met veel moeite dwing ik mij om wat te eten, zelfs water is vies. Dit duurt nu al 6 weken, is er iemand die mij goede raad kan geven? P.S. De fabrikant is Medical Valley Invest AB, deze staat niet op bovenstaande lijst.

08-04-2018 | Vrouw | 71
Kalknagel(s)
Kreeg van huisarts Terbinafine (Sandoz) voorgeschreven omdat ik een kalknagel heb waar een beugel onder geplaatst moet worden. Dit zou de nagel sterk genoeg moeten maken om de beugel te kunnen plaatsen. Ik had net twee keer de griep gehad en dacht dat de meeste symptomen (behalve de langdurige vieze nasmaak) nog naweeen waren van de griep. Zeer droge mond en keel, keelpij[lees meer...]n, kriebel in de keel, heel heftige hoestbuien, vervolgens na drinken van water de neus snuiten en dan even wat verlichting. Ik zwakte steeds meer af door o.a. slaapgebrek. Na twee en een halve maand gestopt met tabletten in overleg met huisarts, binnen twee dagen was ik van de symptomen af en de kalknagel heb ik nog.

09-02-2018 | Man | 51
Kalknagel(s)
Na te zijn gestart is na twee weken de leverfunctie gecontroleerd, die was goed. 2 weken daarna kreeg ik lichte huiduitslag, ik wist niet wat het was en gaf er weinig aandacht aan. Dit sloeg een paar dagen later om naar ernstige huiduitslag die over mijn hele lichaam uitbreidde behalve mijn hals en hoofd. Het werd steeds roder tot vuurrood. Diverse malen de huisarts bezoc[lees meer...]ht en verschillende malen het ziekenhuis. Achteraf moest ik het volgens de Dermatoloog vergelijken met 2e graads brandwonden. Met behulp van verschillende medicijnen is het nu weer onder controle. Wel is mijn huid nog wat verkleurd en dat zal nog een half jaar tot een jaar duren voor dit helemaal hersteld is. Mijn kalknagels werden al wel minder maar ik heb het tekort gebruikt voor echte resultaten.

27-10-2017 | Vrouw | 64
Kalknagel(s)
Onder 8 teennagels en 3 vingernagels helaas schimmelinfectie. Uiteindelijk toch voor tabletten gekozen. Ging een week of 3 goed, dan opeens een muffe smaak in mijn mond. Eerst vroeg ik of het eten bedorven was, maar mijn echtgenoot at smakelijk. De muffe smaak werd steeds erger, daar werd ik niet vrolijk van. Na overleg met de huisarts gestopt met de medicijnen. Nu weer l[lees meer...]akken, tegen beter in.....

28-06-2017 | Man | 68

19-05-2017 | Vrouw | 47
Kalknagel(s)
Gebruik: tegen schimmelnagel Na een paar weken totale smaakverlies , onaangename smaak in mijn mond, erg misselijk, duizelig, moe, hoofdpijn. Ik heb na bijna 7 weken besloten om te stoppen. Hopelijk gaat mijn schimmelinfectie weg en is het tenminste niet voor niets geweest, dus over effectiviteit kan ik nu niet echt beoordelen. Succes!

18-03-2017 | Vrouw | 50
Kalknagel(s)
Helemaal ontdaan...na 18 jaar kalknagels en alle middeltjes en consequent gebruik. Dacht ik zal ik dan maar 3 maanden tabletten nemen om toch van m'n kalknagels af te komen? immers mijn partner en zoon hebben t jaren geleden gebruikt (denk lamisil). Eerste weken erg misselijk maar dacht doorzetten ...niet zeuren!! Na 6 weken vermindering smaak ..akelig gevoel in mond. Nu [lees meer...]sinds 5 dagen totale smaakverlies......oh my god wat vind ik dit een troep. Ben helemaal verdrietig ..hoop dat t nog terugkomt...denk na aub!!!!!!!!

16-03-2017 | Vrouw | 50
Kalknagel(s)
7 weken deze pillen genomen. Ben heel misselijk en duizelig geweest maar dag...wil na 15 jaar wel eens van kalknagels tenen af. doorzetten dus...toen verminderde de smaak...en verdween helemaal. gisteren acuut moeten stoppen van huisarts. zal nog enkele weken duren dat smaak terugkomt. ....ik hoop t toch zeg!!!

12-02-2017 | Vrouw | 29
Voetschimmel
Gebruik: tegen Schimmelnagel. Veel bijwerkingen: uitslag gekregen die zeer moeilijk verdwijnt. Na 16 dagen al moeten stoppen met kuur. Schimmelnagel was wel al veel beter. Als je de medicatie verdraagt is het wel effectief, doch het is echte rommel voor je lichaam en zou het nooit meer nemen! Doorzetten met lokale behandelingen is gezonder en helpt ook, maar vergt meer[lees meer...] discipline.

19-09-2016 | Man | 61
Bacteriële infectie
Na enkele dagen zeer hoge koorts 40.7 en hartritme van 150. Opgenomen in ziekenhuis op de IC. Kregen in eerste instantie de koorts en hart niet onder controle. Ook uitval van de nieren. Na 3 dagen op de IC kregen ze alles een beetje onder controle.

29-08-2016 | Man | 41
Kalknagel(s)
In het verleden heb ik een pulsbehandeling gehad voor kalknagels aan een voet, 2x een week. Was effectief, kalknagels jaren weg. Na een antibiotica kuur voor iets anders, kwamen kalknagels terug. Dit keer kreeg ik 3 maanden terbinafine. Ik voelde wel direct vermoeidheid, maar dacht niet aan medicijn. Na 6 weken vond ik eten flauw smaken. Na 7 weken was mijn smaak volledig [lees meer...]aangetast. Alles smaakt naar zeezout. Kilo's afgevallen en erg beroerd geweest. Bloedonderzoek was goed. Nu, na 6 weken stoppen met Terbinafine, komt smaak gelukkig weer stapsgewijs terug. Veel stress gehad door internet reviews over mensen die hun smaak niet meer terug kregen, of nooit meer een reactie hebben geplaatst. Ik verwacht dat mijn smaak binnen 1 à 2 weken wel weer hersteld is.

20-08-2016 | Man | 50
Kalknagel(s)
In eerste instantie leek mijn kalknagels (heb er slechts een) goed te reageren op het middel, hoewel de kalknagel nooit helemaal genas. Na te zijn gestopt, kwam de kalknagel weer snel terug. Uiteindelijk dus een nutteloze kuur gebleken. Bovendien is het middel ook nog eens slecht voor je lever en nieren en leidt soms mogelijk tot haaruitval.

28-05-2016 | Man | 27
Kalknagel(s)
Veel bijwerkingen gebruik van 2 weken. Voelde me steeds wakker worden. Vaak diarree gehad. En krijg nog last van behoorlijke duizeligheid, alsof er iets los gaat in de hersens. De gene die dit medicijn heeft ontwikkelt, moet het eens zelf gaan gebruiken. Het is een en al troep. Het geeft ook veel depressie en stress, waardoor duizeligheid moeilijk ook afneemt, lijkt alsof[lees meer...] je gewoon op de grond komt. Ik zou dus het gebruik zeer afraden, en als iedereen mee werkt, dan kan ie ook failliet gaan. Als je het leven zat bent, dan is dit medicijn zeker een aanrader. De naam zegt het al he, pharmachemie, een en al chemische stoffen.

25-03-2016 | Vrouw | 55
Schimmelinfectie van de huid
Ik had een kuur voor 15 dagen, wat heel zwaar was omdat ik regelmatig een onverdraaglijke last kreeg van jeuk over mijn hele lichaam. Dan ging ik onder de douche waardoor de jeuk wat verlichtte. Omdat er stond dat ik de kuur moest afmaken ben ik doorgegaan met innemen. Tot de 11e dag van de kuur. Het was mooi weer en ik ging in de zon zitten. Kort daarna voelde ik me beroe[lees meer...]rd worden en liet dit weten aan mijn vriend. Kort daarna verloor ik het bewustzijn. Hij probeerde me bij kennis te brengen maar dat lukte hem niet. In paniek ging hij in de buurt vragen wat hij moest doen en belde vervolgens 112. Een tijdje daarna kwam ik bij, mijn hele lichaam was knalrood en mijn gezicht lijkbleek. Ik ben naar het ziekenhuis gebracht waarbij verschillende onderzoekingen zijn verricht. Ze konden niets vinden, 1 dag later kreeg ik een zalfje van de huidarts voorgeschreven. Hier had ik niets aan, evenals aan de terbinafine, maar het gevolg was wel dat ik geen zon meer op mijn huid kon verdragen. In het MCU in Utrecht ben ik met lichttherapie van deze bijwerking af gekomen gelukkig. Ik heb deze bijwerkingen bij het lab gemeld. Gelet op mijn ervaringen en de overige reacties van anderen vind ik dat dit gevaarlijke medicijn verboden moet worden en uit de handel gehaald. De medici erkennen niet dat de terbinafine de oorzaak is van deze bijwerkingen. Maar ik ben overtuigd van wel. Ik ben altijd gezond geweest en gebruik nooit medicatie, ook op dat moment niet. Het kan om deze reden alleen van de terbinafine komen.

24-03-2016 | Vrouw | 42
Voetschimmel
Eerste weken van gebruik misselijk, veel jeuk en extremevermoeidheid alsof mijn lichaam langzaam aan het aftakelen is. Na 5 weken totale smaakverlies en erge keelpijn. Nu 3 weken gestopt met medicijn (totaal 6 wk geslikt) en geen enkele verbetering. Proef nog steeds niks, al 6 kg afgevallen, extreem vermoeid en zware spieren (net als bij griep). Bloed is onderzocht, maar i[lees meer...]s verder goed, geen ontsteking. Huisarts vermoed dat medicijnen zenuwstelsel heeft aangetast, waardoor ik keelpijn voel, maar het is afwachten. Ik lees nergens een ervaring van iemand hoe lang de smaak wegblijft? Iemand ervaring? Van mij mag dit medicijn van de markt! Een aftakeling van je lichaam!!