Ervaringen met Terbinafine tabletten

terbinafine

gebrek aan eetlust huiduitslag hele lichaam misselijkheid spierpijn in benen en rug verlies van smaak vermoeidheid

Voetschimmel (44 meningen)
Schimmelinfectie van de huid (16 meningen)
Allergie (4 meningen)
Eczeem (4 meningen)
Schimmelinfectie van de hand (1 mening)
Netelroos (0 meningen)

10-04-2024 | Man | 44
Kalknagel(s)
Ik ben overgeschakeld van itraconazol naar terbinafine. Het verschil is zeer duidelijk. Terbinafine werkt een stuk beter en ook verschillende onderzoeken laten dit zien. Ik was altijd bang voor bijwerkingen maar zowel met itra als deze geen last. Ik gebruik dit nu 35 dagen. Ik moet wel zeggen dat ik veel sport, niet rook/drink en verder gezond leef. Als je dit gebruikt [lees meer...]lijkt het me niet verstandig te drinken ook al mag het.

09-04-2024 | Man | 71

huiduitslag hele lichaam

* 8 maart 2024 begonnen met Terbinafine tegen kalknagels. 29 maart kreeg ik in de nacht heftige jeuk. Volgende dag constateerde ik huiduitslag over rug, borst en bovenarmen. Kon histamine krijgen maar niet genomen omdat ik dacht dat het wel weg zou gaan. Inmiddels 9 april en ben in overleg met de huisarts te stoppen.

06-03-2024 | Man | 36
Kalknagel(s)

gebrek aan eetlust misselijkheid vermoeidheid

Jaren last gehad van kalknagels en voetschimmel. Na alles geprobeerd te hebben en op afraden van de huisarts toch besloten dit middel te gebruiken, had ik maar geluisterd. Kalknagels en voetschimmel zijn volledig verdwenen, maar wat een drama waren deze 3 maanden. Misselijkheid direct na inname, en de hele dag energie en lusteloos. We zijn nu ruim een jaar verder en kan[lees meer...] nog niet zeggen dat alle klachten verdwenen zijn. Fijn dat het wel heeft geholpen, maar als ik dit allemaal van te voren had geweten was ik het avontuur niet aangegaan

08-11-2023 | Man | 50
Kalknagel(s)
tjaaaa…. wilde er niet aan beginnen, las online veelal dat veel last van de bijwerkingen hebben. Maar ja, wat is t alternatief als je 10 voetnagels met erge schimmel hebt en sinds een jaar ook 2 vingers…. of niets doen, of toch met terbinafine gaan starten… al het andere helpt nl niets…. de kids hebben papa zijn voeten nog nooit gezien… nu ben ik geen slipperman maar toch…[lees meer...]. nu 2 maanden 1 tablet per dag in de middag na het eten ingenomen…. NUL bijwerkingen en ik zie al resultaat…. 👊🏻het is nog niet helemaal weg maar je ziet bij de nagelriem al mooi de rondjes van een mooie nagel. De huisarts laat weten dat ik mogelijk nog zeker wel 3/4 maanden moet doorslikken, maar ja…. dan moet het ook weg zijn… ik heb mijn kids laten weten dat ik een review online ga zetten op verschillende “ervaringen sites” Want tja, ik denk toch dat het percentage review schrijvers hoger is bij de groep die last hebben van de bijwerkingen van terbinafine -immers je gaat dat weer online zoeken naar wat je moet doen…. - ik vraag dan ook iedereen die dit leest en toch gaat beginnen ook een review te schrijven als je geen of bijna geen bijwerkingen hebt… de kids wilde dat papa zijn naam bij de review ging zetten maar dat ging papa toch net even te ver… anonieme melding hebben jullie lezers zeker ook wat aan! blijf wel met je tengels van je nagels af… niet lekker scheuren met je handen…. dat geeft een schrikreactie bij je nagels… daar worden ze niet blij van… en de schimmel gaat ook naar je handnagels… ga bij de start direct naar een pedicure…. schaam je er niet voor…. de pedicure ziet dagelijks die kalknagels…. maar het om de 6/7 wkn even door een pedicure je nagels laten bijhouden moet je echt wel even doen… als ook iedere ochtend even sprayen op je voeten met HFL solution spray…. direct op je nagels en om de paar dagen ook in je schoenen sprayen…. ik meld mij hier weer als het helemaal weg is. Succes iedereen 🍀

11-06-2023 | Man | 36
Kalknagel(s)
Na jaren last te hebben gehad van schimmel/kalknagels aan mijn voet besloten dit medicijn te gaan gebruiken. Ieder zalfje tot aan laseren geprobeerd zonder resultaat. Enige angst voor de bijwerkingen toch maar in gang gezet. Medicatie 3 maanden gebruikt en minimaal last van de bijwerkingen gehad. Wat hoofdpijn, misselijkheid en een opgeblazen buik. Resultaat goed zicht[lees meer...]baar, nagel groeit netjes uit maar zal nog wel even duren. Ben tevreden over het resultaat.

20-05-2023 | Man | 50
Kalknagel(s)
Volledige kuur afgemaakt. Gestopt bij einde kuur om geen schade aan de lever te veroorzaken. Geen enkel effect.

17-04-2024 | Vrouw | 35

verlies van smaak

Normaal gesproken ben ik niet zo van mij ervarjngen delen. Maar na het gebruik van terbinafine wil ik toch mij ervaring delen, ik heb 23 dagen dit middel gebruiken na 20 dagen kreeg ik last van smaak verlies..omdat ik op een ander form had gelezen dat smaak verlies wel mee viel, dacht ik slik het gewoon door na 3 dagen toch besloten om te stoppen omdat ik merkte dat geen [lees meer...]smaak hebben mij heel zwaar viel. Alles wat ik ad was gewoon echt smerig.. na een week gestopt te zijn kreeg ik ineens een vieze zoutige smaak in mij mond.. hier door werd het eten nog viezer na 3 weken bijna tot niks te hebben gegeten dan alleen hele pannen met soep .. was ik bijna 4 kilo afgevallen en werd ik serieus depressief heel me leven lijden eronder.. vanaf 20-01-2024 tot vandaag de dag 17-04 is mij smaak nog steeds niet helemaal terug .. onderschat deze bijwerkingen niet.. iedeer zal er verschillen mee om gaan..mij kalknagels zijn wel minder geworden maar nog lange niet weg

30-03-2024 | Vrouw | 35
Kalknagel(s)

spierpijn in benen en rug vermoeidheid

Ik had vorig jaar al eens eerder 3 maanden lang terbinafine geslikt ivb kalknagels aan beide grote tenen. Ze waren mooi uitgegroeid tot ik dit jaar tot mijn schrik een dikke witte streep zag verschijnen op m'n linker grote teennagel. Toch weer begonnen en ik hoop dat het weg blijft dit keer. Ik heb nauwelijks bijwerkingen ondervonden. De enigste die ik in het begin heb ge[lees meer...]had was spierpijn in mijn bovenbenen en vermoeidheid. Ik heb bloed laten prikken en mijn lever is ook prima in staat deze medicatie te verwerken. Waarschijnlijk o.dat ik 35 ben, geen alcohol drink, sport, en een gezond gewicht heb.

01-03-2024 | Vrouw | 34
Kalknagel(s)
Na lang twijfelen en 10 jaar doodschamen voor mijn lelijke vieze schimmel nagels toch maar besloten de gok te wagen en Terbinafine geprobeerd. Ik had alles al gedaan; van een jaar lang elke dag een azijnbadje, vaporub, bleek tot verschillende kalknagelpennen. Niets hielp en al mijn teennagels waren geïnfecteerd, mijn grote teennagels zelfs zo erg dat 1 was weggerot en op [lees meer...]een dag eraf viel. Wat een schrik en schaamte. Zomers was ik elke week in het geheim mijn teennagels aan het veilen en lakken zodat niemand door had dat ik zulke zieke nagels had. Als ik een vriendje mee naar huis nam was ik altijd bezig met 'Oh als hij maar niet mijn lelijke nagels ziet, heb ik ze wel goed bijgelakt?'. Dus, na jarenlang schaamte, zorgen en lakken toch maar besloten om de gok te wagen. Naar de dokter gegaan en een recept gekregen. Wegens het risico op bijwerkingen had ik besloten de tablet savonds te nemen. Ik begon te slikken en ik had geen last van bijwerkingen. Uit gemak ben ik toen na een paar weken overgestapt naar 1 tablet in de ochtend en nog steeds had ik geen bijwerkingen. Jippie! Pas na 1.5 maand slikken zag ik het verschil. Ik merkte dat ze minder dik waren en dat bij de kleine nageltjes een randje rose te voorschijn kwam. Het werkte! Nu bijna 6 maanden verder en de kuur bijna voltooid zijn al mooi uitgegroeid. Alleen op de top van de nagel nog wat dooie schimmelresten, maar mijn nagels zijn weer mooi en gezond. Nu kan ik komende lente en zomer eindelijk weer op blote voeten door het leven en slippers aan, zonder mij zorgen te hoeven maken. Ik ben een persoon van 34, jong en gezond, dus dat heeft mogelijk ook wel bijgedragen aan dat ik geen bijwerkingen heb ervaringen. Ik ben zeer positief en ontzettend tevreden over Terbinafine!

24-02-2024 | Vrouw | 45
Kalknagel(s)
Nu 5 weken bezig met de kuur. Zie bij verschillende nagels al een mooie nagel komen bij het nagelbed. Na 4 weken bloedgeprikt, de waardes zij goed, dus mag verder met de kuur. Heb tot nu toe geen bijwerkingen

12-02-2024 | Vrouw | 20

misselijkheid

Ik ben zonder dat ik de verhalen op deze site had gelezen begonnen aan Terbinafine, ik had een kuur van 3 maanden. Het was vooral aan het einde flink doorbijten, omdat ik iedere middag misselijk werd. Echter zijn mijn nagels al snel helemaal uitgegroeid, waar ik ontzettend blij mee ben. Het is even doorbijten, maar ik vond het die 3 maanden misselijkheid dubbel en dwars wa[lees meer...]ard.

30-01-2024 | Vrouw | 37
Kalknagel(s)
Door de vele enge verhalen te hebben gelezen op internet over de vervelende bijwerkingen, toch de moed bij elkaar geraapt om ze te gaan proberen. In het begin even last gehad van hoofdpijn en vermoeidheid verder helemaal geen bijwerkingen gehad. Ik begin nou aan mijn laatste maand, ik zie al wat verbetering en hoop dat als mijn grote teennagel straks uitgegroeid is ik weer[lees meer...] zonder schaamte op slippers kan lopen van de zomer.

17-01-2024 | Vrouw | 55
Kalknagel(s)
Kuur gekregen voor 3 maanden. Na precies 30 dagen kreeg ik een enorme huiduitslag over mijn hele lichaam. In overleg met huisartsenpost gestopt met dit afschuwelijke paardenmiddel. Zo te lezen komt het veel vaker voor. Bizar dat dit middel nog op de markt is. Nu 6 dagen gestopt de uitslag zit er nog steeds en trekt nog niet weg. Nu antihistamine tabletten sinds 3 dagen, di[lees meer...]e helpen nog niet.

08-09-2023 | Vrouw | 40
Kalknagel(s)
Tabletten gebruikt na jarenlang tobben met ernstige en lelijke schimmelnagels. Had ik het maar veel eerder gedaan!!! Nauwelijks bijwerkingen gehad. Eerste twee weken alleen wat dunne onlasting en na twee weken geen bijwerkingen meer. Bloedwaarden bleven goed. Na 3 maanden al effect te zien, na 6 maanden gebruik nagels tot ongeveer 60% mooi uitgegroeid. Daarna gestopt met[lees meer...] de tabletten en nog steeds groeien mijn nagels mooi en gezond verder uit. Voor het eerst sinds jaren loop ik op slippers en sandalen zonder eerst mijn nagels helemaal te vijlen en te lakken. Mijn voeten zien er weer normaal uit. Ik zou het zonder twijfel nog een keer gebruiken.

21-08-2023 | Vrouw | 22
Kalknagel(s)
Ik ging naar de huisarts voor kalknagels die ik al zeker meer dan 10 jaar heb, en kreeg gelijk de terbinafine op recept mee. Ik gebruik het nu 4 maanden en had last van ernstige kalknagels, ik zie de nagels al veel verbeteren... maar het is wel een erg langzaam proces, dat had de huisarts ook verteld, het kan 3 tot 18 maanden duren! Ik vind dit niet erg want wil gewoon erg[lees meer...] graag mijn normale nagels weer terug. Ik heb nog helemaal geen bijwerkingen gehad, ook niet toen het merk wat ik de eerste drie maanden gebruikte werd veranderd naar een ander merk. Ik was best bang om het te gaan gebruiken, vooral door alle bijwerkingen die ik van andere mensen las maar ik heb gelukkig helemaal nergens last van! Wel eet ik wat slechter maar ik weet niet of dat hierdoor komt, kan ook door andere dingen zijn :)

08-08-2023 | Vrouw | 31
Kalknagel(s)
Ik liep al 15 jaar met een kalknagels, na mijn zwangerschap waren dit er acht. Ik schaamde me en wilde ook mijn gezin niet besmetten dus na jaren van uitstel heb ik de tabletten genomen. De eerste 2 weken had ik wat last van hoofdpijn, jeuk en misselijkheid. De twee maanden daaropvolgend had ik weinig last. Af en toe een opgeblazen gevoel en wat vermoeid. Tegen het einde v[lees meer...]an de kuur begon ik vaker misselijk te worden en begonnen mijn gewrichten pijn te doen. Gelukkig waren de drie maanden voorbij en ondanks de bijwerkingen ben ik echt heel blij met het resultaat. Na jaren van ongemak en schaamte ben ik slippers en sandalen gaan kopen en ik draag ze vol trots! Negen van de tien nagels zijn volledig uitgegroeid en gezond. De laatste nagel moet nog iets groeien maar is wel weer helemaal gezond. Ik vond het de bijwerkingen dubbel en dwars waard.