Ervaringen met Terbinafine tabletten

terbinafine

misselijkheid gebrek aan eetlust bittere smaak vermoeidheid rugspierpijn spierpijn opgeblazen buik

Kalknagel(s) (208 meningen)
Voetschimmel (44 meningen)
Schimmelinfectie van de huid (16 meningen)
Allergie (4 meningen)
Eczeem (4 meningen)
Schimmelinfectie van de hand (1 mening)
Netelroos (0 meningen)

12-03-2024 | Vrouw | 51

bittere smaak

06-03-2024 | Man | 36
Kalknagel(s)

gebrek aan eetlust misselijkheid vermoeidheid

Jaren last gehad van kalknagels en voetschimmel. Na alles geprobeerd te hebben en op afraden van de huisarts toch besloten dit middel te gebruiken, had ik maar geluisterd. Kalknagels en voetschimmel zijn volledig verdwenen, maar wat een drama waren deze 3 maanden. Misselijkheid direct na inname, en de hele dag energie en lusteloos. We zijn nu ruim een jaar verder en kan[lees meer...] nog niet zeggen dat alle klachten verdwenen zijn. Fijn dat het wel heeft geholpen, maar als ik dit allemaal van te voren had geweten was ik het avontuur niet aangegaan

17-01-2024 | Vrouw | 55
Kalknagel(s)
Kuur gekregen voor 3 maanden. Na precies 30 dagen kreeg ik een enorme huiduitslag over mijn hele lichaam. In overleg met huisartsenpost gestopt met dit afschuwelijke paardenmiddel. Zo te lezen komt het veel vaker voor. Bizar dat dit middel nog op de markt is. Nu 6 dagen gestopt de uitslag zit er nog steeds en trekt nog niet weg. Nu antihistamine tabletten sinds 3 dagen, di[lees meer...]e helpen nog niet.

14-01-2024 | Vrouw | 43
Voetschimmel
Na 1 tablet aantal uren later extreem ziek. Het kwam er van voor en achteren uit en werd enorm duizelig. Extreem veel geslapen. Niet kunnen eten. Wat een rotzooi is dit!

03-08-2023 | Vrouw | 58
Kalknagel(s)
Al jaren last van kalknagels aan voeten, ook geregeld voetschimmel. Behandeling door pedicure verlicht, maar probleem blijft. Dermatoloog schreef dit medicijn voor om beide klachten te bestrijden. De eerste dagen grieperig, hoofdpijn, maar had ik ervoor over. Na enkele weken vaak buikkrampen en diarree. Op advies van huisarts gestopt met medicijn. Na twee weken weer normal[lees meer...]e ontlasting, maar nog steeds buikpijn en moe.

14-07-2023 | Vrouw | 51
Kalknagel(s)
Na jaren allerlei middeltjes gebruikt te hebben en niks hielp toch maar naar de huisarts gegaan voor mijn kalk/schimmel nagels en dit medicijn mee gekregen voor 3 maand, was in het begin nog wel huiverig dus in eerste instantie nog niet aan begonnen maar ik wilde toch na jaren een keer open schoenen aan in de zomer. Heb het medicijn voor 3 maand mee gekregen maar in de twe[lees meer...]ede maand had ik gewoon moeite met het innemen van het medicijn. Ik voelde me op een gegeven moment gewoon misselijk door de vieze ijzer smaak die ik in mijn mond kreeg , ik was een week eerder ook al naar de huisarts geweest omdat ik het idee dat er wat in mijn keel zat maar na bloedprikken is daar niks uit gekomen . Ik kreeg ook een zere tong en inmiddels totaal geen smaak meer dus ben na 2 maand meteen op aanraden van de huisarts met het medicijn gestopt . Inmiddels 1,5 week verder maar ik proef totaal niks meer, ik eet omdat ik honger heb maar in principe maakt het niet uit wat ik eet, kan net zo goed de hele dag kale crackers eten omdat ik niks meer proef of het smaakt allemaal heel wrang en bitter, zelfs water smaakt vies. Zou willen dat ik er nooit aan begonnen was, maak me echt zorgen om mijn smaak, komt hij ooit terug? Ik hoef niet eens meer gezellig uit eten te gaan of wat lekkers te eten. Ik proef geen zout en geen zoetigheid meer. Ook het gevoel dat er iets in mijn keel zit (brokgevoel) is niet weg.

28-06-2023 | Vrouw | 46
Kalknagel(s)
Nu ruim zeven weken bezig met kuur van drie maanden en vandaag besloten dat ik per direct stop. Ik lig inmiddels hele dagen en nachten op bed. Geen eetlust. Overal vreselijke pijn en steken. Alsof iemand me onder stroom zet. Vooral in benen, armen en nek en rug. Ik functioneer niet meer. Voelt alsof ik mezelf vergiftig en heb niet eens de indruk dat het effectief is.

08-06-2023 | Vrouw | 35
Kalknagel(s)
Nu 1,5 maand aan het slikken. Smaak volledig weg. Alles smaakt zout. Met name water is smerig. Ik val hier op af. Moet ik doorgaan? Nog geen resultaat. Vreselijk paardenmiddel! Voelt als vergiftiging

27-05-2023 | Vrouw | 27
Kalknagel(s)
Na jaren met schimmelnagels rond te hebben gelopen toch maar naar de huisartsgegaan. Na de eerste kuur zagen wij beiden weinig verschil. Heb nu nog een kuur van 2 maanden meegekregen en ik hoop ten zeerste dat het wat doet. Nu 3,5 maanden bezig en echt geen resultaat..

20-05-2023 | Man | 50
Kalknagel(s)
Volledige kuur afgemaakt. Gestopt bij einde kuur om geen schade aan de lever te veroorzaken. Geen enkel effect.

23-01-2023 | Vrouw | 54

20-06-2022 | Vrouw | 56
Kalknagel(s)
Probleem: kalknagel. Na 44 dagen 1 pil/dag (van 56 pillen in doos): extreem slechte zoute SMAAK. Zowel tijdens het eten als tussen de maaltijden door. Enkel verlichting met pepermuntjes. Na 46 dagen behandeling stopgezet en 10 dagen later nog geen verbetering.

14-04-2022 | Vrouw | 21
Kalknagel(s)
Eerste maand ging het goed, geen bijwerkingen. Maar zodra ik aan de tweede maand begon, ik had een zeer heftige hoofdpijn elke dag. Normaal functioneren kon niet meer. Ik heb nog nooit zulke heftige hoofdpijn gehad. Verder werd ik duizelig op sommige momenten. Ook voelde mijn buik zo opgeblazen, dat ik moeilijk in slaap kwam (ook door de hoofdpijn). Verder een branderig ge[lees meer...]voel in mijn boven en onder buik. Ik maakte me zorgen en wist niet wat me overkwam. Totdat ik erachter vond dat het door terbinafine kan komen, gelijk mee gestopt. Ik ga het proberen met een middel van een drogist. Wat een troep!

13-05-2021 | Vrouw | 46
Kalknagel(s)
Aan mijn charcot voet waarvoor ik zware orthopedische schoenen draag die heel strak moeten zitten, heb ik 2 giga kalknagels op de grote tenen, dagelijks veel pijn ervan. Verder had ik een kleinere teen die een zwarte nagel kreeg, Kuur 5 weken vol moeten houden want telkens ook al meldde ik vanaf begin af aan al de heftige bijwerkingen, zelfs ook na melden van klinisch psy[lees meer...]chologe moest ik toch nog doorgaan, want het zou het enige zijn wat er is. Bijwerkingen waren extreem heftig niet normaal. Tijdens de kuur bleven mijn teen nagels gewoon in de schoenen helse pijnen geven en kreeg ik in de nacht last van hete naalden die als het ware in mijn teennagels werden gestoken, elke dag heftig hoofdpijnen, drama. Voor grote tenen heeft het volgens mij totaal geen effect gehad, ik heb wel gezien dat de kleinere zwart nagel weg is gegaan.

16-03-2021 | Vrouw | 45
Kalknagel(s)
Vreselijk. Kreeg bijna alle bijwerkingen die er waren. Moeheid, spierpijn, hoofdpijn, hete grote vlekken op mijn gezicht en nek leek wel op verbranding. Grote bulten in gezicht en nek... Ben nu net 4 dagen bezig...ik kap ermee wat een troep!

26-09-2020 | Man | 54
Kalknagel(s)
Na 25 dagen trad een volledig smaakverlies op, na 1 maand is het nog steeds niet beter