terbinafine

Kalknagel(s) (171 meningen)
Voetschimmel (39 meningen)
Schimmelinfectie van de huid (16 meningen)
Allergie (4 meningen)
Eczeem (4 meningen)
Schimmelinfectie van de hand (1 mening)
Netelroos (0 meningen)

24-08-2019 | Man | 11

09-12-2018 | Vrouw | 17
Kalknagel(s)
Ik ben heel erg tevreden met dit medicijn. Bij mij zijn de kalknagels volledig verdwenen en een jaar later zijn ze ook nog steeds niet terug gekomen. Na een maand zag ik al veel verschil. Ik heb helemaal geen last gehad van bijwerkingen, behalve de gekke ijzerachtige en mindere smaak in mijn mond de eerste twee weken. Aangezien het bij mij zo goed heeft uitgepakt en ik nau[lees meer...]welijks bijwerkingen had, ben ik zeer tevreden over dit medicijn. Al die negatieve verhalen over dit medicijn hoeven dus helemaal niet altijd waar te zijn.

18-04-2019 | Man | 20
Voetschimmel
Veel negatieve reacties op internet. Elk lichaam reageert anders dus laat je niet afschrikken door al die reacties. Bij mij werkte het prima. Had schimmel op me voeten en dat is zo goed als verdwenen. Ook de kalknagels verdwijnen behalve die van me kleine teen links en rechts. Verder soms een opgeblazen gevoel en niet helemaal fit alleen het valt allemaal reuze mee!

10-03-2019 | Vrouw | 21
terbinafine (250mg)
Ik slik nu het medicijn voor twee maanden en ben over het algemeen tevreden, heb bijna helemaal geen last van bijwerkingen. Ik heb na een maand lichte uitslag op mn pols gekregen, maar die is nu weggetrokken (ik weet niet zeker of het door dit medicijn komt, of het een allergische reactie door iets anders was). De nagels groeien mooi en schimmelvrij uit, nog nooit zo bli[lees meer...]j geweest. Als je erover twijfelt om het medicijn te gebruiken, zou ik het absoluut gewoon aanraden om uit te proberen. In de meeste gevallen gaat het gewoon goed. Mijn huisarts heeft het meer dan 90 keer uitgeschreven en niemand had last van bijwerkingen!

11-06-2018 | Vrouw | 21
Kalknagel(s)
Vorig jaar 3 maanden kuur gehad, geen enkele bijwerkingen gelukkig en ondertussen al een tijd helemaal normale nagels dus kan het alleen maar aanraden.

07-07-2016 | Man | 21
Voetschimmel
Ik heb een goede ervaring met het product. geen bijwerkingen gehad.

16-12-2020 | Vrouw | 22
Kalknagel(s)
Al ongeveer 10 jaar last van kalknagels aan 6 tenen. Een lange tijd van allerlei middeltjes van oa de kruidvat en alternatieven middeltjes gebruikt, maar niks mocht baten. Toch de stap gemaakt om bij de huisarts aan te kloppen voor evt medicatie, waar ze mij vervolgens deze tabletten voor schreven. Mocht het 1 maand gebruiken en vervolgens moest ik bloedprikken om te kij[lees meer...]ken of de leverwaardes goed waren. Dit was gelukkig zo dus mocht er 2 maanden aan vast plakken. In totaliteit 3 maanden deze tabletten gebruikt. De eerste 2 dagen last gehad van misselijkheid, een vol gevoel en zo nu en dan nog hoofdpijn. Echter verdween dit daarna als sneeuw voor de zon. Of dit van de medicatie komt is dan dus ook maar de vraag. De rest van de tijd gewoon goed gevoeld en nergens last van gehad. Nu ben ik aan de laatste paar tabletten bezig en ik ben er super tevreden over. Aan het begin heb ik mijn nagels helemaal kort geknipt en daarna continu bijgevijld. Daarnaast heb ik zo nu en dan nog vaporub gebruikt en slik ik vitamine b en c dagelijks.Ook desinfecterende schoenenspray gebruikt en nieuwe sokken gekocht. Mijn nagels zijn helemaal mooi roze en stevig teruggegroeid op een kleine teen na. Ze zijn nu voor 3 kwart terug en moet nog even wachten tot ze de normale lengte hebben van de teennagels. Ik ben zo blij dat ik deze stap gemaakt heb ondanks de slechte ervaringen van mensen. Je kunt het altijd proberen!

12-04-2016 | Man | 22
Kalknagel(s)
Hoi, Erg veel slechte verhalen gehoord van huisarts en mede-gebruikers op deze website. Was voorafgaand erg huiverig voor de bijwerkingen, maar nu na 4 maanden slikken nog steeds nergens last van. Ben een gezonde jonge van begin 20 en sport 2x per week en eet genoeg groente en fruit. Tenen zijn ondertussen vrijwel geheel van schimmel verwijderd. Heb nog 14 pillen te[lees meer...] gaan en dan ben ik klaar met mijn kuur.

25-08-2020 | Vrouw | 23
Kalknagel(s)
Omdat niets hielp en mijn nagel niet terug groeide deze kuur geprobeerd. Genoemde bijwerkingen bouwden in 2.5 maand op.. De bijwerkingen zijn heftig. Het begin van de nagels ogen schoner maar het groeit erg langzaam en de bovenkant is nog steeds erg verkleurd en broos.. Ik ben er aan begonnen en wil het afmaken maar doe dit niet als je al last hebt van dingen want dat kan [lees meer...]je er niet bij hebben.

23-08-2020 | Vrouw | 23
Kalknagel(s)
Na jaren kalknagels, op inmiddels al mijn teennagels en 7 vingernagels, in september 2017 begonnen met een terbinafine kuur. Mij was expliciet vermeld uit de zon te blijven, vandaar pas na de zomer gestart. Na 6 weken begonnen mijn vingernagels al uit te groeien. De teennagels duurde veel langer, volgens mij minstens 3 maanden voordat er überhaupt iets gebeurde. Uitein[lees meer...]delijk in overleg met de huisarts 7 maanden terbinafine geslikt. De enige bijwerking voor mij waren te hoge leverwaarden, dus elke maand bloedprikken en geen alcohol drinken. Voor de rest nergens last van gehad. Uiteindelijk duurde het meer dan een jaar voordat mijn teennagels helemaal waren uitgegroeid. Nu, 3 jaar verder, nog steeds kalknagelvrij. Mijn vingernagels waren eerst erg broos maar zijn in de loop der jaren weer ontzettend sterk geworden. Wel is de structuur van de teruggegroeide nagels aan mijn beide ringvingers en pinken veranderd. De teennagels op beide grote tenen zijn grauwer van kleur gebleven en iets dikker dan een normale nagel. 1 Teennageltje is dik gebleven in dezelfde grauwe kleur. Mijn hielkloven verdwenen tijdens de kuur ook als sneeuw voor de zon, die zijn helaas wel teruggekomen. Tijdens de kuur anti schimmelpoeder in mijn sokken en schoenen gebruikt en nadat de nagels allemaal schimmelvrij waren mijn schoenen weggegooid (dat had ik er wel voor over :-)), evenals al mijn nagellak. Naderhand nog lang anti schimmelpoeder gebruikt ter preventie (dit moet je eigenlijk gewoon blijven doen). Ik ben persoonlijk ontzettend blij dat ik t uiteindelijk heb gedurfd en gedaan na jaren van onzekerheid, pijnlijke nagls, altijd nagellakken, pleisters plakken en handen en voeten verbergen.

10-08-2020 | Vrouw | 23
Kalknagel(s)
Ik slik dit medicijn nu 3 maanden omdat ik last heb van 2 kalknagels aan 2 kleine teentjes. De nagels zijn in de 3 maanden tijd nog niet uitgegroeid maar wel al roze van kleur geworden. Wel nog broos. Ik heb 0 bijwerkingen gekregen van dit medicijn, terwijl ik normaal altijd alle bijwerkingen die je je kunt bedenken krijg van medicatie. De huisarts heeft weer 3 maanden voo[lees meer...]rgeschreven. Al met al tevreden en ik heb goede hoop dat de nagels mooi uitgroeien.

05-08-2020 | Vrouw | 23
Kalknagel(s)
Al jaren kalknagels op de tenen en het ging met niets weg dus ik wilde er vanaf. Ik slik het nu 5 weken en tel af tot ik er mee mag stoppen. Alles voor schone en mooie nagels. de leverwaarden waren prima na een maand, geen verchil maar ik heb klachten alsof ik overspannen ben/ burnout ben. Het verschilt per dag hoe erg het is.

30-12-2019 | Vrouw | 23
Voetschimmel
Ik heb Terbinafine geslikt voor 3 maanden lang vanwege schimmelnagels aan de voeten. Ik was een beetje bang voor de bijwerkingen maar uiteindelijk is me dat mee gevallen. Ik slik ook de anticonceptiepil en daar had het bij mij wel invloed op waardoor ik helaas ruim 2 weken per maand menstrueerde (in meer en mindere mate). Verder af en toe een opgeblazen gevoel, wat vermoei[lees meer...]d of hoofdpijn, maar daar was prima mee om te gaan.

07-04-2018 | Vrouw | 23
Kalknagel(s)
Na alle horror verhalen hier, totaal geen last van bijwerkingen! Was ik maar eerder hieraan begonnen. Normaal ben ik altijd erg gevoelig voor bijwerkingen maar het gaat super. Ik mag nog 1,5 maand en dan hoop ik dat het helemaal weg is.

30-07-2019 | Man | 24
Kalknagel(s)
Ik ben vorig jaar begonnen met de mycosan kalknagel behandelsset, op dat moment waren al mijn teennagels aangetast. Ik heb de instructies exact gevolgd, vijlen + correct aanbrengen, maar ben er binnen 2 maanden mee gestopt, omdat er geen zichtbaar resultaat was terwijl er was aangegeven dat er zichtbaar resultaat is binnen 2 weken. Hierna ben ik overgestapt naar micona[lees meer...]zolnitraat, dit had mijn huisarts ooit opgemerkt. Ook bij dit medicijn heb ik exact de instructies gevolg. De hechtplijsters kan je redelijk goedkoop in grotere hoeveelheid aanschaffen op internet. Maar een deel van mijn nagels vielen eraf. Helaas mocht dit medicijn ook niet baten, ik heb dit toch wel zo'n 3 maanden volgehouden maar zonder merkbaar resultaat, met uitzondering van 1 teennagel die er wel op voorruit ging. Overigens is het ook een hoop gedoe. Toen ben ik naar de huisarts gegaan en die heeft mij een recept voor Terbinafine gegeven, en die gaf aan dat hij in zijn lange carrière maar 1 patiënt had gehad die er echt ziek van werd en die was er ook direct mee gestopt. Ik heb zelf geen bijeffecten ervaren, behalve een droge mond bij het wakker worden, gelukkig heb ik hier nooit keelpijn van gekregen. Nadat ik het 2 weken lang had ingenomen is er nog een bloedtest geweest, die gaf aan dat het allemaal goed zat. Ik heb vervolgens terbinafine elke avond ingenomen 3 maanden lang en na 1 maand zag ik al een verbetering en na 3 maanden is het bijna allemaal uitgegroeid. Nog een maand en dan is het helemaal verdwenen. Kortom, ik ben er zeer tevreden mee, en achteraf had ik hier eerder aan moeten beginnen, maar was toch huiverachtig vanwege mogelijke bijeffecten. Nog een tip voor degenen die twijfelen ga naar je huisarts, je bent zeker niet de enige en bespreek het en hou ook rekening met het nocebo-effect. Verder, zie ook: https://www.ncbi.nlm.nih.gov/books/NBK279546/ Met name deze passage is belangrijk: “If several nails are infected by the fungus, or if the infection has spread out more on the affected nails, it’s usually necessary to take oral medication. And if the infection started at the base of the nail, it’s highly likely that only tablets will help.”

15-02-2019 | Man | 24
Kalknagel(s)
Ik heb van alles geprobeerd tegen kalknagels maar niets hielp. De huisarts schreef terbinafine voor 1x per dag 1 tablet. Na 1 maand zag ik dat de schimmel uit de nagel groeide. Geen bijwerkingen.

Amoxicilline / Clavulaanzuur (421) - Antibiotica - penicillines breedspectrum