Ervaringen met Vfend

voriconazol

01-05-2022 | Man | 22
Oogontsteking
Stevig medicijn. Doet zijn wdfk, mijn zicht is beter geworden na twee dagen. Het nadeel zijn de bijwerkingen, hier heb je echt wel last van. Bijwerkingen zijn onder andere: hoofdpijn, lichtflitsen zien, pijnlijke benen (kuiten), duizeligheid…

30-06-2011 | Vrouw | 32
voriconazol
Schimmelinfectie in gehoorketen

10-01-2017 | Man | 55
Schimmelinfectie van de mond
In verband met een schimmelinfectie Voriconazol 200 mg gekregen. De eerste dag dien je een dubbele dosis in te nemen en daar ik 's middags pas de medicatie kreeg, had ik in een paar uur 800 mg binnen. Ik heb de hele nacht kunnen genieten van de mooiste voorstellingen. Beelden die op mij af kwamen en licht wat flakkerde als een kaars. Nadat ik de normale dosering van 2x daa[lees meer...]gs 200 mg heb genomen, heb ik er bijna geen last meer van gehad.

09-08-2015 | Man | 58
COPD
heb in april 2015 een longontsteking gehad. Na een kweek bleek het een schimmelinfectie te zijn genaamd aspergillesschimmel, komt voor bij verzwakte long, ik heb een soort van longemfyseem. Oplossing fend een anti schimmelmedicijn minstens drie maanden innemen, daarna nieuwe kweek medio september. Bijzonder hardnekkige schimmel in slechte long gold 4 (minder dan 40% longca[lees meer...]paciteit) ik weet niet of het gaat helpen. bijwerkingen: extreem gevoelig voor uv licht, zonlicht ben na een kwartier in de volle zon (zonnecreme) zo rood als een kreeft op de belichte delen. Tevens krijg ik na een paar dagen op beide ogen steevast een oogontsteking die dringend behandeld moet worden. de roodheid gaat gepaard met jeuk en blaasjes die open gaan, de huid wordt droog en leerachtig, ogen tranen veel. dus absoluut zonlicht vermijden. (valt niet mee.)