Ervaringen met Canesten gyno

clotrimazol

buikpijn verstopte keel branderig gevoel in de keel blaar(ken) achter in de keel misselijkheid keelpijn samentrekking van de baarmoeder slijm ophoesten rugpijn ribben naar binnen getrokken

Vaginale schimmelinfectie (112 meningen)

30-07-2023 | Vrouw | 36
Vaginale schimmelinfectie
Na een hele poos schimmelinfectievrij geweest te zijn voelde ik een 4tal dagen geleden dat het weer van dat was. Geen idee hoe het deze keer weer kwam want ik ben nu al super voorzichtig. Maar ik voelde direct dat het niet Ok was. Ik had wel niet de typische symptomen, lees geen rare afscheiding ofzo. Nu gebruik ik ALTIJD gyno daktarin maar dat duurt soms zolang voor het e[lees meer...]en beetje zijn werk doet. Na het lezen van de reviews was ik wel echt een beetje ongerust. Voor het slapengaan heb ik de ovule ingebracht, heel gebruiksvriendelijk. Het prikte niet echt en bleef mooi zitten waar het moest. Het enige wat ik herkende was dat het inderdaad er allemaal wel wat 'uitloopt' maar ik heb gewoon een inlegkruisje gelegd en klaar. Ik merkte echt snel verbetering. Uiteraard niet onmiddellijk 100% maar wel qua jeuk en algemeen ongemak. Terwijl dat met gyno daktarin soms echt dagen kan duren. Ik ben dus eigenlijk echt wel tevreden van dit product en zal het zeker andere dames aanraden. Ik heb het wel gecombineerd met Fluconazole 200mg op dag 1 en vandaag op dag 3 heb ik nog een ovule opgestoken.

07-02-2023 | Vrouw | 36
Vaginale schimmelinfectie
Na antibioticakuur schimmelinfectie opgelopen en deze 3 daagse kuur via de huisarts voorgeschreven gekregen. De vorige keer dat ik Canesten gebruikte had ik alleen maar bijwerkingen en hielp het medicijn niet. Nu weer geprobeerd: hetzelfde verhaal. Na 3 nachten inbrengen geen verbetering. Ook niet na 5 nachten. Kuur geeft bijwerkingen, je gaat er onrustig van slapen, v[lees meer...]agina is zeer pijnlijk na het inbrengen. Branderig gevoel is naar. Al met al: mij rest de vraag of dit product wel echt werkt. Wellicht kun je beter niets gebruiken..

28-08-2019 | Vrouw | 36
Bacteriële vaginose
Vond het een verschrikkelijk product, het leek wel alsof mijn vagina in brand stond, dusdanig heftig/pijnlijk en lang dat ik bijna in paniek raakte en het eruit gespoeld heb onder de douche. Dit was een helse ervaring voor mij en raad het niemand aan. Heb dit 2x ingebracht in de hoop dat het de 2e keer anders zou zijn, wederom zelfde pijnlijke ervaring helaas.. nooit meer[lees meer...]!!

22-03-2019 | Vrouw | 36
Vaginale schimmelinfectie
Ik lees veel negatieve ervaringen hier maar ik kan mij hier niet in vinden.. Na antibioticakuur helaas een schimmelinfectie. Vroeger al eens eerder gehad ook na een kuur. Toen via huisarts Daktarin capsules voorgeschreven gekregen, die werken idd prima. Maar ik dacht nu, dat gedoe naar de huisarts etc. Daarom Canesten Gyno capsule gekocht. Proberen waard. Inbrengen gaat h[lees meer...]eel gemakkelijk, net voor slapen gaan. Beetje buikpijn gehad maar zo minimaal, te verwaarlozen. Heb al geen klachten meer. Geen jeuk, geen roodheid, geen branderig gevoel, geen vervelende afscheiding meer. Ik ben er tevreden over.

23-03-2017 | Vrouw | 36
Vaginale schimmelinfectie
Voor de tweede keer een vaginale schimmel infectie gehad,ik wist van de eerste keer direct wat het was, gelijk canesten gyno gekocht capsule en de crème, binnen een week was het over net zoals de vorige keer Ik ben heel blij en tevreden met en over canesten gyno

04-11-2016 | Vrouw | 36
Vaginale schimmelinfectie
ik heb deze crème online gekocht, de bijsluiter is oud en via onderstaande link vindt u de nieuwe van 2015! hierin staat essentiële informatie die niét in de oude bijsluiter van 2011 staat! http://docplayer.nl /21044478-Bijsluiter-informatie- voor-de-gebruiker. html Ik heb de 10mg crème gebruikt deze mag absoluut GÉÉN 6 dagen achtereen worden gebruikt, er hoort in het do[lees meer...]osje één applicator te zitten en bij mij zaten er 6 in! de crème die er in had moeten zitten had een tube van 5mg moeten zijn, dit is voor eenmalig gebruikt, bij mij zat er een tube in van 35 gram voor 6 dagen met een te hoge dosering! Werking: éénmaal inbrengen is bij mij voldoende geweest om van de schimmel en bij behorende klachten af te komen, aangezien in de oude bijsluiter stond (en ik niet wist dat er een nieuwere was) dat je het echt 6 dagen moest gebruiken anders kwamen de klachten weer terug, ik ben doorgegaan met het gebruik, onbewust wat er de derde dag met mij zou gebeuren... De eerste dag was crème volledig geabsorbeerd en er kwam niks uit mijn vagina, de eerste behandeling heeft bij mij gelijk de schimmel gedood, ook de jeuk, de korrelige afscheiding, de opgezette schaamlippen waren na de eerste behandeling weg, in de vagina bleef het nog wel enkele dagen gevoelig, dit gevoel trekt inmiddels al weg. De tweede en derde dag kwam de crème er door mijn lichaam "ongebruikt" uit. Ik kreeg de derde dag 4 uur in de ochtend een heftige bijna dodelijke allergische reactie, ik ben moest naar het toilet plassen en ik voelde mij nadat ik klaar was met plassen onwel worden, ik ben flauwgevallen, en werd snakkend naar lucht wakker, (dit was geen hyperventilatie wat ook bij flauwvallen voorkomt) ik snakte naar lucht want mijn tong was ernstig opgezwollen, dit heeft bijna mijn leven gekost! ik ben hier natuurlijk erg boos om geweest, en ik heb er belangrijke leerlessen eruit gehaald, ik heb geleerd, dat wanneer een bijsluiter oud is zoals deze van 2011 dat je echt eerst op zoek moet naar vernieuwde informatie over deze over andere medicatie die je zonder recept kunt aanschaffen, kun je de informatie niet online vinden? vraag dan absoluut je apotheker! schaam je niet want dit is nergens voor nodig! is absurd dat deze crème je het leven kan kosten, ik heb veel geluk gehad aangezien ik alleenstaande ben.

05-12-2018 | Vrouw | 35
clotrimazol (500mg)
Heeft niet geholpen, duur in aanschaf. Mijn advies is ga naar de huisarts voor een recept

24-11-2018 | Vrouw | 35
Vaginale schimmelinfectie
Medicijn heeft geen enkel effect gehad. Niet aan te raden. Je kunt beter gelijk naar de dokter gaan voor een recept. 15 euro 'weggegooid'.

10-11-2017 | Vrouw | 35
Vaginale schimmelinfectie
Ik heb na een antibiotica kuur ontzettende jeuk gekregen. Heb toen bij de apotheek 1 capsule gehaald van canesten om in te brengen. Inbrengen ging makkelijk nadeel was dat het er ook weer uitkomt dus inlegkruisje. Volgende dag was de jeuk weg ik blij! Maar vandaag is het net zo hard weer terug gekomen! Het jeukt weer enorm en erbij lichtroze afscheiding. Toch maar weer ric[lees meer...]hting huisarts. Ik koop het niet meer, 15 euro weggegooid.

08-10-2016 | Vrouw | 35
Vaginale schimmelinfectie
ik had al 2 dagen last van jeuk en branderige gevoel in en om de vagina. afscheiding was iets meer als normaal en geurloos. Ik heb vrijdagavond in bed canesten gyno zachte capsule ingebracht wat goed werkte en daarnaast creme van canesten voor de binnenkant van de schaamlippen tegen de jeuk en branderig gevoel. Die nacht zonder onderbroek geslapen maar met een handdoek er[lees meer...]onder ivm mocht er wat afscheiding uitlopen. Maar goed ook want het komt er bijna als water eruit. Handdoek doorweekt. Nu is het zaterdagmiddag en ik draag inmiddels mijn 4e maandverband want het blijft bijna als water er uitlopen. Met wat ik heb gelezen hier lijkt mij dit niet echt normaal. Nog steeds wat jeuk en branderig gevoel maar ik denk iets minder dan gisteren.

23-08-2015 | Vrouw | 35
Vaginale schimmelinfectie
Het inbrengen ging makkelijk, na 1 dag klachten weg, nu na 2 dagen klachten weer terug! Bij mij werkt het dus niet.

28-08-2020 | Vrouw | 34
Vaginale schimmelinfectie
Na het lezen van horrorverhalen, was ik een klein beetje bang voor het gebruik van canesten gyno 1. Voor het slapen 1 ingebracht, en helemaal geen branderig gevoel ervaren!! Geen bijwerkingen dus.

01-04-2017 | Vrouw | 34
Vaginale schimmelinfectie
Ik had last van jeuk en branderig gevoel aan mijn vagina. Ik wist dat het een schimmelinfectie was en heb toen zelf gyno-canesten creme gekocht. Na gebruik voelde het alsof de jeuk alleen maar erger werd. Na 2 dagen gebruik was het een stuk minder bij dag 3 had ik opeens ook pijn en branderig gevoel, jeuk in mijn vagina ik had eerst alleen aan de buiten kant last van . [lees meer...]Heb toen met de applicator die in de verpakking zat de creme in gebracht. Ik had enorme jeuk en branderig gevoel na inbrengen dat zakte later weg, maar na een 1 uur kwam de creme eruit. Ik voelde mijn broek nat worden. Is dat normaal of heb ik nou iets verkeerd gedaan?

22-11-2020 | Vrouw | 33
Vaginale schimmelinfectie
Vrijdag ingebracht, zaterdagochtend witte korrelige afscheiding later op de ochtend licht roze, in de middag ongesteldheids hoeveelheid aan bloeding gekregen, ben nu een dag verder en heb hier nu nog last van (moet eigenlijk pas over 1,5 week ongesteld worden. Ook wat last van een benauwd gevoel gekregen na 1 dag, heel onprettig. Maar om het maar van de positieve kant te b[lees meer...]ekijken, de jeuk is (hopelijk blijvend) verdwenen.

29-07-2019 | Vrouw | 33
Vaginale schimmelinfectie
Normaal gesproken haal ik een ei bij de huisarts, nu uit gemak dit geprobeerd. Na het gebruik last van buikpijn, pijn bij het plassen en bloed bij mijn schaamlippen van de irritatie. Eens maar nooit meer! Gewoon naar de huisarta gaan en die iets laten voorschrijven. Ik ben nu nog verder van huis.

02-08-2022 | Vrouw | 32
Vaginale schimmelinfectie
Verdeelde reacties gelezen alvorens het product te gebruiken. Voor mij het beste product ook. Ik had voor het eerst een schimmelinfectie en werd krankzinnig van de jeuk. Met een spiegeltje zag ik ook dat het onderaan volledig onderzat met een korrelige witte afscheiding. Vrijen was onmogelijk door de pijn, plassen zeer gevoelig. 1x de canestene soft capsule gebruikt. Sand[lees meer...]erdaags ochtend direct amper nog jeuk. Tegen de namiddag alle klachten verdwenen en amper nog schimmel te bespeuren. Dag erna alle klachten en alle schimmel weg! Halleluja!!!