08-07-2012 | Vrouw | 21
clotrimazol
De jeuk is wel verminderd maar nog aanwezig net als het branderige gevoel.. Gisteravond voor het slapengaan ingebracht dus misschien ben ik te ongeduldig..

01-02-2012 | Vrouw | 21
clotrimazol
Inbrengen is geen pretje maar effect is direct merkbaar. Last van diaree, menstruatiekrampen en na de laatste tablet ook een helderrode doorbraakbloeding. Deze klachten houden nu al 4 dagen aan. Omdat ik me zorgen maakte heb ik contact gehad met de poli gyn, die zeiden dat als het zoveel als een 'normale' mentruatie is ik me geen zorgen hoef te maken. Als het erger wordt m[lees meer...]oet ik opnieuw contact op nemen. Conclusie: fijn product que affectiviteit maar wat mij betreft veel te veel bijwerkingen.

20-01-2020 | Vrouw | 22
clotrimazol (10mg/g)
Vaginale schimmelinfectie
Ik heb mijn eerste vaginale schimmelinfectie en heb op aanraden van de Huisarts de afgelopen 3 dagen 2 keer per dag gesmeerd met Canesten Gyno Creme en ook 3 avonden een Canesten Gyno 3 tablet ingebracht. Als ik de crème aanbreng op de binnenste schaamlippen brand het een beetje. S'ochtends jeukt het enorm na een nacht slapen (jeuk had ik niet tijdens de schimmelinfectie).[lees meer...] Het inbrengen van de tablet was makkelijk, en ik heb hier s'nachts geen klachten van gehad. De klachten overdag waren krampen (voelt als menstruatiekramp), ze waren best heftig. Ik heb een hoge pijngrens dus ervaar pijn niet zo erg, maar moest wel even diep ademhalen bij sommige krampen. Ik heb vannacht mijn laatste pil ingebracht en vandaag overdag voelde de binnenkant van mijn vagina pijnlijk en ben ik gaan bloeden. Nu komen er restjes van de tabletten naar buiten. Ik heb het idee dat de schimmel op mijn schaamlippen nog niet weg is, dus ik blijf nog zeker 4 dagen doorsmeren. Mijn vagina is wel erg gevoelig nu.

22-06-2014 | Vrouw | 22
Vaginale schimmelinfectie
Na de antibiotica voor een blaasontsteking een schimmelinfectie gekregen. Ik had het één keer eerder gehad, maar toen verdween het zonder behandeling na enkele dagen jeuk. Deze keer begon het vanaf de tweede dag echter pijn te doen, dus naar de apotheek gegaan en dit samen met de canesten de crème meegekregen. Direct begonnen met de crème smeren en 's avonds de tablet inge[lees meer...]bracht. Die kwam er de volgende dag grotendeels weer uit. Nou had ik dat hier al gelezen dus een inlegkruisje in. Maar bránden dat dit deed. Na twee dagen waren de klachten alleen maar erger geworden en gestopt met de crème omdat ik het idee had dat dit het erger maakte (stond ook als bijwerking in de bijsluiter). Het brandde zo erg dat ik de halve dag huilend rond liep en niet meer naar de wc wilde omdat dit nóg meer pijn deed. Dus toen 's avonds naar de huisartsenpost geweest want het was echt ondraaglijk. Als tip: bevroren inlegkruisjes/maandverband helpt wel enigszins tegen de pijn.

17-02-2014 | Vrouw | 22
Vaginale schimmelinfectie
Binnen een week na gebruik is de schimmel verdwenen.

04-08-2020 | Vrouw | 23
Vaginale schimmelinfectie
Ik heb regelmatig last gehad van een vaginale schimmel. Normaal ga ik altijd naar de huisarts en krijg ik daar een tablet wat ik oraal moet innemen. Nu kon dit echter niet dus naar de drogisterij gegaan en canesten gymo geprobeerd. Ondanks de vele negatieve reacties ben ik zeer tevreden! Het Brandde verschrikkelijk, kom er bijna niet van lopen en aanraken of plassen oh maa[lees meer...]r. Capsule voor het slapen ingenomen en de volgende dag weg branderig gevoel!! Super product

12-03-2019 | Vrouw | 23
Vaginale schimmelinfectie
Heeft bij mij niet geholpen. Voor het slapen gaan ingebracht en na een paar uur wakker geworden van buikkrampen. Gelukkig was het na een half uur over. De volgende dagen licht bloedverlies. Ik had het er wel voor over gehad als de schimmelinfectie weg bleef, maar de jeuk kwam na een paar dagen weer terug. Ik raad aan gewoon naar de huisarts te gaan, je hoeft daar niet geli[lees meer...]jk met de benen wijd en je krijgt tenminste iets voorgeschreven wat wel helpt!

16-01-2019 | Vrouw | 23
clotrimazol (10mg/g)
Bacteriële vaginose
Werkt helemaal niet. Ben later naar de huisarts geweest en hij zei dat hij nog nooit van dit middel gehoord had en na het lezen van de beschrijving voegde hij toe dat hij niet zou verwachten dat dit echt zou helpen. Ben nu bezig met een ander middel op recept wat wel werkt en werd nog compleet vergoed door mijn zorgverzekering ook, veel beter dan die 15 euro hier voor

06-12-2017 | Vrouw | 23
Vaginale schimmelinfectie
Zojuist last gehad van een erge schimmelinfectie, daar deze in het weekend plaatsvond bij de drogist Canesten gyno capsule gehaald. Deze deed bij inbrengen erg veel zeer en zat niet gemakkelijk gedurende de nacht. Een dag later opgestaan met nog meer jeuk, pijn en een brandend gevoel. Huisarts gebeld voor daktarin gyno tablet, werkt vele malen beter. Al met al een slechte[lees meer...] ervaring met Canesten... voor mij nooit meer!

10-09-2017 | Vrouw | 23
clotrimazol (200mg)
Vreselijke troep! Eerst de canesten test gedaan en later 7 dagen lang tube ingebracht. Branderige pijn, opgezwollen lippen en bultjes. Wat een hel! Morgen alsnog naar de dokter. Weg gegooid geld!

03-03-2016 | Vrouw | 23
Vaginale schimmelinfectie
Super!! tijden last gehad (lees:8 maanden) dokter dacht aan andere dingen, zelfs pillen voor soa gehad (bleek bij partner niet te zijn) en bij tweede test ook niet. En dan eindelijk zomaar na 1 dag van klachten af!!

17-09-2014 | Vrouw | 23
Vaginale schimmelinfectie
Aangezien ik niet naar de huisarts durfde dacht ik, lekker makkelijk dan koop ik het toch gewoon bij de drogist.. Ik heb zowel de crème als het tablet gebruikt maar over beide ben ik niet tevreden. Het "medicijn" is makkelijk te gebruiken maar dan begint de ellende eigenlijk pas. Zodra ik het tablet had ingebracht en de creme had gesmeerd begon het ontzettend te branden, h[lees meer...]et leek wel of ik in brand stond. Echt niet uit te houden, het enige was enigszins hielp was onder een warme douche gaan.. Na een week of anderhalf gingen de klachten wel weg maar het kwam iedere maand weer terug. Uiteindelijk zo veel last gekregen dat ik toch maar naar de huisarts ben gegaan, zij heeft mij een nieuwe crème voorgeschreven (micronazolnitraat) die ik nu 6 weken lang 2x per dag moet gebruiken. Ik hoop dat ik er na die 6 weken eindelijk vanaf ben, ik merk wel dat in tegenstelling tot Gyno canesten deze crème nauwelijks brand en ook echt verlichting geeft. Dus voortaan ga ik gewoon naar de HA ipv van zelf maar een middeltje te kopen.

22-01-2014 | Vrouw | 23
Vaginale schimmelinfectie
Ik heb al langere tijd een vaginale schimmelinfectie met als symptomen afscheiding, jeuk, pijn tijdens het vrijen en droogheid met als gevolg een steeds uitscheurende vagina. Een tijdje geleden heb ik 2 keer Canesten Gyno in creme vorm genomen en beide keren heeft het niet geholpen. Gisteren ben ik voor de 2e keer naar de huisarts gegaan en zij adviseerde mij de Canesten G[lees meer...]yno tablet te gebruiken die ik al in huis had. Dus gisteravond heb ik de tablet ingebracht, dat was al niet fijn om te doen want het gaf een brandend en pijnlijk gevoel. Voor de zekerheid had ik maar een inlegkruisje gebruikt omdat ik weet wat voor rommel het allemaal geeft. En vandaag had ik ook een inlegkruisje waar ik achteraf heel blij mee was omdat de afscheiding en de uiteindelijk gepoederde tablet er met bakken uit kwam zetten. Ik wacht de uiteindelijke werking af maar tot nu toe heb ik nog geen verbetering gemerkt helaas.

11-09-2012 | Vrouw | 23
clotrimazol
Na heel veel pijnlijke bijwerkingen (waarschijnlijk allergische reactie) van gyno-daktarin en miconazol ben ik overgestapt naar clotrimazol creme en canesten vaginaal tablet. Ik ben zeer tevreden en ik ga nooit meer terug naar gyno-daktarin en miconazol!!!

29-08-2012 | Vrouw | 23
clotrimazol
Liep al twee weken met vage klachten. Had wel eens eerder een schimmelinfectie gehad maar dat ging gepaard met jeuk, ve afscheiding, en gezwollen schaamlippen. Dit keer had ik al twee weken vage jeuk en wt meer afscheiding. Niet heel erg ernstig, maar wel vervelend. Toen de tablet van canesten gebruikt. Voor het slapen ingebracht rn merkte de volgende dag al dat mijn klach[lees meer...]ten minder en zo goed als weg waren! Enige nadeel is wel dat ik die dag de hele dag veel afscheiding heb gehad. Veel, dun, doorzichig en geurloos. Alsof je steeds beetjes in je broek plast. Ook vond ik restjes van de pil in mijn onderbroek. Dus schoon ondergoed mee voor de dag erna! Dat was voor mij de enige bijwerking. Verder heel tevreden over de werking, had het veel eerder moeten toepassen

18-10-2011 | Vrouw | 23
Schimmel infectie
Gisternacht laatste tablet ingebracht, heb wel nog last van lichte buikpijn en branderige gevoel aan me binnenste schaamlippen. Jeuk is wel al verdwenen. Alleen vind ik het heel naar dat alles ( of een deel) weer er uit komt.

Thyrax Duotab (867) - Schildklier - hypothyroidie (traagwerkend)
Ethinylestradiol / Levonorgestrel (585) - Anticonceptie - eenfase
Amoxicilline / Clavulaanzuur (433) - Antibiotica - penicillines breedspectrum