Ervaringen met Canesten gyno

clotrimazol

buikpijn branderig gevoel rond buiten de vagina misselijkheid branden op de huid blaar(ken) achter in de keel verstopte keel branderig gevoel in de keel keelpijn samentrekking van de baarmoeder slijm ophoesten

Vaginale schimmelinfectie (113 meningen)

10-09-2017 | Vrouw | 23
clotrimazol (200mg)
Vreselijke troep! Eerst de canesten test gedaan en later 7 dagen lang tube ingebracht. Branderige pijn, opgezwollen lippen en bultjes. Wat een hel! Morgen alsnog naar de dokter. Weg gegooid geld!

01-09-2017 | Vrouw | 21
Vaginale schimmelinfectie
Een vriendin van mij en ik hadden heel toevallig tegelijkertijd een vaginale schimmelinfectie. Allebei hebben we de canestan gyno tabletten gehaald en ingebracht en nu, 3 weken later, hebben we allebei nog steeds last. Die pillen werken voor geen meter. 15 euro weggegooid en maar weer naar de apotheker toe..

22-08-2017 | Vrouw | 30
Vaginale schimmelinfectie
Ooit al een keer gehad en toen had ik van de huisarts een antibiotica kuur. Vergelijkbaar met de capsule qua gebruik van Canesten. Echter canesten heeft bij mij niet geholpen en eigelijk de klachten een soort van verergerd. Ik heb er een zeer droge vagina doorgekregen en de jeuk is heel even verdwenen maar weer terug. Was de eerste en de laatste keer!

06-08-2017 | Vrouw | 31
clotrimazol (20mg/g)
Vaginale schimmelinfectie
Regelmatig terug kerende schimmelinfectie. Bij de huisarts krijg ik steeds dure soa testen en uitstrijkjes. Die kan ik niet betalen. Word niet serieus genomen. Steeds blijkt na onderzoeken dat het een schimmelinfectie is. De cremetjes die ik krijg helpen nauwelijks. Dus ik dacht ik probeer de zachte capsule van canesten. Jeuk is erger geworden en de afscheiding dikker, de [lees meer...]huid van me schaamlippen is aan alle kanten gescheurd.

01-04-2017 | Vrouw | 34
Vaginale schimmelinfectie
Ik had last van jeuk en branderig gevoel aan mijn vagina. Ik wist dat het een schimmelinfectie was en heb toen zelf gyno-canesten creme gekocht. Na gebruik voelde het alsof de jeuk alleen maar erger werd. Na 2 dagen gebruik was het een stuk minder bij dag 3 had ik opeens ook pijn en branderig gevoel, jeuk in mijn vagina ik had eerst alleen aan de buiten kant last van . [lees meer...]Heb toen met de applicator die in de verpakking zat de creme in gebracht. Ik had enorme jeuk en branderig gevoel na inbrengen dat zakte later weg, maar na een 1 uur kwam de creme eruit. Ik voelde mijn broek nat worden. Is dat normaal of heb ik nou iets verkeerd gedaan?

18-03-2016 | Vrouw | 19
Vaginale schimmelinfectie
Canesten Gyno tablet werkte bij mij niet! Klachten bleven. De manier van inname was wel erg simpel, maar eenmaal ingenomen ging het erg branden. De dag erna werd de tablet wat korrelig uitgescheiden in mijn onderbroek, gelukkig voor de zekerheid maar een inlegkruisje ingedaan! Geen bijwerkingen gehad, maar zoals de bijwerkingen uitbleven, bleef ook de echte werking uit en [lees meer...]heb ik vandaag mijn huisarts maar gebeld voor een ander middel, dit kan ik gelukkig vanmiddag al ophalen.

15-11-2015 | Vrouw | 52
clotrimazol (200mg)
Vaginale schimmelinfectie
Heb woensdag avond 04/11 eenmalige tablet canesten gebruikt, omdat ik jeuk en branderig gevoel had. Donderdag veel buikpijn en steken in mijn onderbuik geen witverlies of zo, zocht het op en nog mensen hadden die klachten en zeiden dat het even duurde voor het werkte! Zaterdag terug naar apotheker, omdat de klachten niet beter werden, nu dactarin gyno gekregen 7 dagen gebr[lees meer...]uiken met pipet creme. Uiteindelijk toch vrijdag naar de huisarts veel last, uitstrijkjes genomen, potje geplast (wacht nu op de uitslag), pilletje fluconazole gekregen, 's avonds al veel beter! Nu zondag terug buikpijn en steken! Morgen bellen voor uitslag en hopen dat het niet te erg is! Niet te snel zelf handelen en sneller naar de dokter gaan! Canesten heeft alles nog erger gemaakt!! Nooit meer voor mij, lees er ook niet veel goeds over :-(

23-08-2015 | Vrouw | 35
Vaginale schimmelinfectie
Het inbrengen ging makkelijk, na 1 dag klachten weg, nu na 2 dagen klachten weer terug! Bij mij werkt het dus niet.

04-02-2024 | Vrouw | 36
Vaginale schimmelinfectie
Ik ben zo blij dat ik deze pagina even opzocht. Ik werd al bang dat er meer aan de hand was. De capsule ging er vrij makkelijk in, is nu de 2e keer dat ik eentje gebruik. Hij lostte ook prima op. De volgende dag had ik alleen weer een enorm branderig gevoel bij het plassen, moest er echt water bij spoelen. Toen ik depte met wc papier, voelde ik een wondje op mijn schaamlip[lees meer...], deze bloedde. Ik kreeg ook maagpijn en pijn in mijn darmen. Dit heeft bijna een week aangehouden. Ik las dat er ook daktarin gyno bestaat, ik ga nooit meer canesten gyno gebruiken! Ik had beide keren deze ervaring.

29-10-2023 | Vrouw | 46
Vaginale schimmelinfectie
Vanwege een schimmelinfectie de 1 daagse kuur gehaald.Voor het slapen ingebracht,ging heel makkelijk. Maar toen!!! Ik werd wakker en had helse pijn,alsof ik een vleesetende plant had down under,de hele boel opgezet,8 blaren,van binnen voelde alles kapot,steken,branden als hell! Nu een week later nog veel pijn,de Huisarts gooit het op een allergische reactie...Zeer aggres[lees meer...]sief spul,Pas op!

08-01-2023 | Vrouw | 22
Vaginale schimmelinfectie
Sinds ik het heb gebruikt heb ik blaasjes en zweren gekregen en iedere keer dat ik het moet inbrengen voelt het of de huid rondom mijn vulva weg brandt, het doet zo veel pijn nu dat ik het niet meer durf te gebruiken

14-08-2020 | Vrouw | 29
Vaginale schimmelinfectie
Voor de 2e keer tijdens mijn zwangerschap kreeg ik te kampen met een vaginale schimmelinfectie. De eerste keer direct daktarin gyno 1200mg capsule gekregen via huisarts maar i.v.m. vakantie kon ik hier niet direct terecht en kreeg ik het advies van de verloskundige om canesten gyno te gebruiken. Aangezien ik er snel bij was zou dit voldoende moeten zijn. Helaas hebben zowe[lees meer...]l de 1 daagse capsule als de zalf niks gedaan en werd het alleen maar heftiger! Bij mij hebben beide uiteindelijk niks gedaan en moest ik alsnog naar de huisarts voor een andere capsule. Ik raad dit product dan ook niet aan en ga voortaan gelijk weer naar de huisarts.

14-06-2018 | Vrouw | 26
Vaginale schimmelinfectie
In de avond voor het slapen gaan had ik het tablet ingebracht. Midden in de nacht werd ik bezweet wakker. Toen ik daarna naar de wc ging, merkte ik dat ik krampen had in mijn onderbuik. Ik had al zo’n vermoede dat dit mijn baarmoeder was die geirriteerde raakte van het tablet. De volgende ochtend voelde ik me erg beroerd en misselijk. Ook had ik de diarree. Ik voelde me ze[lees meer...]lfs zo beroerd dat ik later naar mijn werk ging. Eindstand: nog steeds jeuk.. Terwijl ik normaal gesproken met de 3 eieren van Gyno Daktarin nergens meer last van heb. Werkt niet voor mij (als schimmel-koningin) :p

06-12-2017 | Vrouw | 23
Vaginale schimmelinfectie
Zojuist last gehad van een erge schimmelinfectie, daar deze in het weekend plaatsvond bij de drogist Canesten gyno capsule gehaald. Deze deed bij inbrengen erg veel zeer en zat niet gemakkelijk gedurende de nacht. Een dag later opgestaan met nog meer jeuk, pijn en een brandend gevoel. Huisarts gebeld voor daktarin gyno tablet, werkt vele malen beter. Al met al een slechte[lees meer...] ervaring met Canesten... voor mij nooit meer!

16-05-2017 | Vrouw | 47
Vaginale schimmelinfectie
Nadat ik het twee dagen uitwendig op de brandende en jeukende plekken had aangebracht waren mijn schaam lippen dubbel zo dik, rood en ontstoken. Uiteindelijk van de huisarts diflucan gekregen. Voor mij nooit Canesten meer bij een vaginale schimmel infectie

15-07-2016 | Vrouw | 20
clotrimazol (500mg)
Fijn in gebruik, niet moeilijk in te brengen. Heb regelmatig weer last van een schimmelinfectie en dit leek mij fijn om eens te proberen om niet weer voor de zoveelste keer langs de huisarts te moeten. Na 1 dag voelde ik al meteen verlichting van de klachten, na 2 dagen gaat het al veel beter. Ik vind het wel langzaam gaan qua werking, pas op de derde dag gaat het echt bet[lees meer...]er. Heb deze ervaring met het recept van de huisarts niet, hierbij werkt het voor mij sneller. Ik vind het jammer dat je zo'n rommel krijgt in je onderbroek, een inlegkruisje kan maar het gaat enorm jeuken door de troep die er nu al 2 dagen steeds uit blijft komen, heel vervelend. Mochten de klachten weer terug komen ga ik toch liever naar de apotheek voor een receptje van daktarin is het geloof ik, werkt beter, sneller en geeft minder rommel. Vond het product ook best wel duur. Prima dat je het zelf kan kopen, maar bij twijfel toch beter om de huisarts te raadplegen aangezien het ook iets anders kan zijn (bijvoorbeeld blaasontsteking etc)