10-06-2014 | Vrouw | 29
Vaginale schimmelinfectie
Gekocht in het weekend op advies van de huisartsenpost, maar het medicijn lost niets op. Hooguit wat verlichting tegen de jeuk. De tablet heeft niets gedaan behalve een hoop rotzooi achterlaten wat er pas na 24u uit kwam, de zalf heeft weinig tot geen effect gehad. Ik ga weer over op het recept van mijn eigen huisarts, canesten gyno vind ik weggegooid geld.

14-08-2020 | Vrouw | 29
Vaginale schimmelinfectie
Voor de 2e keer tijdens mijn zwangerschap kreeg ik te kampen met een vaginale schimmelinfectie. De eerste keer direct daktarin gyno 1200mg capsule gekregen via huisarts maar i.v.m. vakantie kon ik hier niet direct terecht en kreeg ik het advies van de verloskundige om canesten gyno te gebruiken. Aangezien ik er snel bij was zou dit voldoende moeten zijn. Helaas hebben zowe[lees meer...]l de 1 daagse capsule als de zalf niks gedaan en werd het alleen maar heftiger! Bij mij hebben beide uiteindelijk niks gedaan en moest ik alsnog naar de huisarts voor een andere capsule. Ik raad dit product dan ook niet aan en ga voortaan gelijk weer naar de huisarts.

14-06-2018 | Vrouw | 26
Vaginale schimmelinfectie
In de avond voor het slapen gaan had ik het tablet ingebracht. Midden in de nacht werd ik bezweet wakker. Toen ik daarna naar de wc ging, merkte ik dat ik krampen had in mijn onderbuik. Ik had al zo’n vermoede dat dit mijn baarmoeder was die geirriteerde raakte van het tablet. De volgende ochtend voelde ik me erg beroerd en misselijk. Ook had ik de diarree. Ik voelde me ze[lees meer...]lfs zo beroerd dat ik later naar mijn werk ging. Eindstand: nog steeds jeuk.. Terwijl ik normaal gesproken met de 3 eieren van Gyno Daktarin nergens meer last van heb. Werkt niet voor mij (als schimmel-koningin) :p

06-12-2017 | Vrouw | 23
Vaginale schimmelinfectie
Zojuist last gehad van een erge schimmelinfectie, daar deze in het weekend plaatsvond bij de drogist Canesten gyno capsule gehaald. Deze deed bij inbrengen erg veel zeer en zat niet gemakkelijk gedurende de nacht. Een dag later opgestaan met nog meer jeuk, pijn en een brandend gevoel. Huisarts gebeld voor daktarin gyno tablet, werkt vele malen beter. Al met al een slechte[lees meer...] ervaring met Canesten... voor mij nooit meer!

16-05-2017 | Vrouw | 47
Vaginale schimmelinfectie
Nadat ik het twee dagen uitwendig op de brandende en jeukende plekken had aangebracht waren mijn schaam lippen dubbel zo dik, rood en ontstoken. Uiteindelijk van de huisarts diflucan gekregen. Voor mij nooit Canesten meer bij een vaginale schimmel infectie

15-07-2016 | Vrouw | 20
clotrimazol (500mg)
Fijn in gebruik, niet moeilijk in te brengen. Heb regelmatig weer last van een schimmelinfectie en dit leek mij fijn om eens te proberen om niet weer voor de zoveelste keer langs de huisarts te moeten. Na 1 dag voelde ik al meteen verlichting van de klachten, na 2 dagen gaat het al veel beter. Ik vind het wel langzaam gaan qua werking, pas op de derde dag gaat het echt bet[lees meer...]er. Heb deze ervaring met het recept van de huisarts niet, hierbij werkt het voor mij sneller. Ik vind het jammer dat je zo'n rommel krijgt in je onderbroek, een inlegkruisje kan maar het gaat enorm jeuken door de troep die er nu al 2 dagen steeds uit blijft komen, heel vervelend. Mochten de klachten weer terug komen ga ik toch liever naar de apotheek voor een receptje van daktarin is het geloof ik, werkt beter, sneller en geeft minder rommel. Vond het product ook best wel duur. Prima dat je het zelf kan kopen, maar bij twijfel toch beter om de huisarts te raadplegen aangezien het ook iets anders kan zijn (bijvoorbeeld blaasontsteking etc)

20-01-2016 | Vrouw | 53
Vaginale schimmelinfectie
Ik heb twee keer eerder een vaginale schimmelinfectie gehad. Toen heb ik canesten vaginale creme zonder problemen gebruikt zoals de bijsluiter aangeeft. Deze keer heb ik een tablet gekocht (500 mg) om eenmalig in te brengen. Daarnaast gebruik ik creme om mijn schaamlippen dun mee in te smeren. Elke keer als ik de creme aanbreng krijg ik jeuk en gaat het branden en is het[lees meer...] slijmvlies van mijn vagina knalrood. Ik denk zelf dat ik overgevoelig ben geworden voor canesten. Als ik deze klacht nog een keer krijg, durf ik zeker geen canesten meer te gebruiken. De schimmelinfectie zelf lijkt wel verdwenen.

24-08-2014 | Vrouw | 38
Schimmelinfectie van de huid
Canesten Gyno in buitenland gehaald bij gebrek aan beter. Pil vormde geen probleem, maar de creme.... Na het inbrengen een zeer branderig gevoel en meer jeuk dan voorheen. En de creme kwam er voortdurend in kleine beetjes uit. Na de tweede dag kreeg ik buikpijn en kreeg ik bloedingen die nu nog (4 dagen later) aanhouden. Zodra ik thuis ben direct naar de huisarts. V[lees meer...]oor mij geen canesten meer maar gewoon een pil bij de dokter!

22-06-2014 | Vrouw | 22
Vaginale schimmelinfectie
Na de antibiotica voor een blaasontsteking een schimmelinfectie gekregen. Ik had het één keer eerder gehad, maar toen verdween het zonder behandeling na enkele dagen jeuk. Deze keer begon het vanaf de tweede dag echter pijn te doen, dus naar de apotheek gegaan en dit samen met de canesten de crème meegekregen. Direct begonnen met de crème smeren en 's avonds de tablet inge[lees meer...]bracht. Die kwam er de volgende dag grotendeels weer uit. Nou had ik dat hier al gelezen dus een inlegkruisje in. Maar bránden dat dit deed. Na twee dagen waren de klachten alleen maar erger geworden en gestopt met de crème omdat ik het idee had dat dit het erger maakte (stond ook als bijwerking in de bijsluiter). Het brandde zo erg dat ik de halve dag huilend rond liep en niet meer naar de wc wilde omdat dit nóg meer pijn deed. Dus toen 's avonds naar de huisartsenpost geweest want het was echt ondraaglijk. Als tip: bevroren inlegkruisjes/maandverband helpt wel enigszins tegen de pijn.

20-01-2013 | Vrouw | 27
clotrimazol
Normaal heb ik altijd de tabletten van de huisarts maar omdat het zaterdag was besloot ik om de tablet van daktarin gyno te proberen. Helaas met weinig succes. De jeuk was wel direct weg maar nu de volgende dag heb ik vreselijk pijn in mijn vagina. Zolang ik maar stil blijf zitten en niet beweeg is er niets aan de hand maar als ik ga bewegen doet het echt vreselijk zeer. I[lees meer...]k ga morgen direct een afspraak maken bij de huisarts voor een andere kuur.

27-12-2012 | Vrouw | 21
clotrimazol
smeerboel in je ondergoed, lange tijdsduur van de "kuur", verkeerd beschreven hoe je de applicator moet vullen (helft van de tijd vult het niet goed m.b.t. de lucht die erin zit), net te weinig creme om de laatste applicator te vullen. wel effectief maar heb toch liever de capsules van de huisarts

22-11-2020 | Vrouw | 33
Vaginale schimmelinfectie
Vrijdag ingebracht, zaterdagochtend witte korrelige afscheiding later op de ochtend licht roze, in de middag ongesteldheids hoeveelheid aan bloeding gekregen, ben nu een dag verder en heb hier nu nog last van (moet eigenlijk pas over 1,5 week ongesteld worden. Ook wat last van een benauwd gevoel gekregen na 1 dag, heel onprettig. Maar om het maar van de positieve kant te b[lees meer...]ekijken, de jeuk is (hopelijk blijvend) verdwenen.

20-01-2020 | Vrouw | 22
Vaginale schimmelinfectie
Ik heb mijn eerste vaginale schimmelinfectie en heb op aanraden van de Huisarts de afgelopen 3 dagen 2 keer per dag gesmeerd met Canesten Gyno Creme en ook 3 avonden een Canesten Gyno 3 tablet ingebracht. Als ik de crème aanbreng op de binnenste schaamlippen brand het een beetje. S'ochtends jeukt het enorm na een nacht slapen (jeuk had ik niet tijdens de schimmelinfectie).[lees meer...] Het inbrengen van de tablet was makkelijk, en ik heb hier s'nachts geen klachten van gehad. De klachten overdag waren krampen (voelt als menstruatiekramp), ze waren best heftig. Ik heb een hoge pijngrens dus ervaar pijn niet zo erg, maar moest wel even diep ademhalen bij sommige krampen. Ik heb vannacht mijn laatste pil ingebracht en vandaag overdag voelde de binnenkant van mijn vagina pijnlijk en ben ik gaan bloeden. Nu komen er restjes van de tabletten naar buiten. Ik heb het idee dat de schimmel op mijn schaamlippen nog niet weg is, dus ik blijf nog zeker 4 dagen doorsmeren. Mijn vagina is wel erg gevoelig nu.

08-10-2016 | Vrouw | 35
Vaginale schimmelinfectie
ik had al 2 dagen last van jeuk en branderige gevoel in en om de vagina. afscheiding was iets meer als normaal en geurloos. Ik heb vrijdagavond in bed canesten gyno zachte capsule ingebracht wat goed werkte en daarnaast creme van canesten voor de binnenkant van de schaamlippen tegen de jeuk en branderig gevoel. Die nacht zonder onderbroek geslapen maar met een handdoek er[lees meer...]onder ivm mocht er wat afscheiding uitlopen. Maar goed ook want het komt er bijna als water eruit. Handdoek doorweekt. Nu is het zaterdagmiddag en ik draag inmiddels mijn 4e maandverband want het blijft bijna als water er uitlopen. Met wat ik heb gelezen hier lijkt mij dit niet echt normaal. Nog steeds wat jeuk en branderig gevoel maar ik denk iets minder dan gisteren.

09-01-2016 | Vrouw | 19
clotrimazol (20mg/g)
Vaginale schimmelinfectie
ik had al 3 dagen last van een vreselijke jeuk. omdat het zo vervelend is en ik nog niet naar de huisarts wilde eerst naar de apotheek geweest. Dinsdag de creme voor het eerst gebruikt en gaf meteen verlichting. Daar was ik dus al erg blij mee. Woensdag weer jeuk, maar toen ik de creme gebruikte stopte de jeuk niet. Donderdag hetzelfde verhaal. vrijdag had ik eigenlijk de [lees meer...]hele dag geen last, pas toen ik de creme gebruikte begon het in de nacht weer vreselijk te jeuken, wel in slaap gevallen, maar was vanochtend heel vroeg wakker en ik kon ook niet meer slapen. maar in een warm bad gegaan wat de jeuk enigzins verlicht. vandaag en morgen de laatste 2 applicators gebruiken, maar als het alleen erger wordt dan stop ik en bel ik maandag meteen de huisarts op.

05-06-2014 | Vrouw | 16
Vaginale schimmelinfectie
Ik ben nu 16 en ik had heel erg last van mijn vagina. Elke dag witte afscheiding en jeuk. Kon het allemaal wel verdragen en dacht dat het te maken had met de pil. Heb namelijk 2 keer gewisseld dus ging er vanuit dat m'n lichaam gewoon van slag was. Toch naar huisarts gegaan dacht dat het blaasontsteking was en werd daarop getest kwam niks uit maar kreeg toch antibiotica ku[lees meer...]ur mee. Sinds toen was alles alleen maar erger. Ik had nog wel seks met mijn vriend en had ook geen last. Toch wel last van witte afscheiding dus ben naar de Kruitvat gegaan en heb een tablet Canesten gyno gehaald. Ingebracht voor het slapengaan. Werd wakker met m'n onderbroek vol wit spul, geen pretje. Had het gevoel dat het voorbij was, maar nee. Paar maand later was het alleen maar erger.Ik heb laatste dagen niet kunnen slapen van de pijn. Plassen deed pijn, ongelofelijk veel jeuk en het brandde. Afspraak gemaakt bij huisarts, ze zag direct wat het was en ik mocht direct m'n kuur halen. Dat de Canestagon niet aansloeg was gewoon pech volgens haar. Ik heb nu een crème met ontstekingsremmer erin en 3 soort eitjes waarvan je 1 per dag in moet brengen voor het slapen gaan. Dit is gyno daktarin, het inbrengen is vreselijk pijnlijk dus ik hoop dat het snel overgaat.. Lig trouwens de hele dag op bed. Lopen doet pijn en plassen is echt vreselijk. Ik heb er zelf te lang mee gewacht, dom natuurlijk. Ik raad echt iedereen aan om met klachten direct naar de huisarts te gaan! Heel veel succes en beterschap allemaal!

Thyrax Duotab (867) - Schildklier - hypothyroidie (traagwerkend)
Ethinylestradiol / Levonorgestrel (585) - Anticonceptie - eenfase
Amoxicilline / Clavulaanzuur (432) - Antibiotica - penicillines breedspectrum