Gyno-Daktarin

miconazol

06-03-2019

Vaginale schimmelinfectie

Half uur na inbrengen enorm branderig gevoel, kon er niet van slapen! Alsof je in een bos brandnetels zit.
27-02-2019

Vaginale schimmelinfectie

Ik ben een jonge vrouw van 23 jaar, die het afgelopen half jaar geen menstruatie heeft gehad. Afgelopen week werd ik 's ochtends wakker, mijn vagina brandde enorm en was gezwollen en ik dacht heel nodig te moeten plassen. Het plassen deed enorm zeer en er kwam een hele zurige geur vanaf gevolgd door allemaal wit slijm. Bij inspectie van mijn vagina, ondekte ik allemaal wit[lees meer...]te schilfers tussen mijn schaamlippen. Aangezien ik op dat moment een weekend weg ging, ben ik wezen douchen en heb ik mijn foef grondig gereinigd. Tip doe dit niet, het brandden werd erger en erger. Aangezien ik in het algemeen een moeilijke huid heb, durfde ik niet zomaar een middeltje bij de kruidvat te halen. Maandag mijn midweekendje afgebroken en zodra het kon de huisarts gebeld. De assistente kon mij echter al vertellen, dat het om een schimmelinfectie ging en schreef mij gyno-Daktarin crème voor de schaamlippen en 3 capsules voor vaginaal gebruik. Het inbrengen van de capsule was niet moeilijk en stelde niet voor, beetje huiverig over het gebruik en bang voor bijwerkingen. De bijwerkingen zijn gelukkig niet extreem, nu op dag twee begint het echter wat meer te branden (minder heftig als van de infectie zelf). De tip is zeker om een maandverbandje in te doen, het medicijn en mijn afscheiding vloeien hevig. Vanavond breng in de laatste keer een capsule in, hopelijk verdwijnt de infectie na deze week, want het is absoluut geen pretje. Ik voelde mij ontzettend vies, terwijl het waarschijnlijk veroorzaakt is, door een te goede hygiëne. Voor alles dames die er last van hebben en angstig zij om te bellen. Schaam je niet, de assistente vertelde mij dat het de vaakst voorkomende klacht is bij vrouwen aan hun vagina en ze bijna iedere week wel iemand spreekt, met deze infectie. Wat begon als een beetje een beschamend gesprek, eindigde in een lachend, gekscherend gesprek. Waarin ze mij vertelde dat 'mijn gevaren driehoek' snel over moest zijn. Mochten de capsules niet voldoende zijn, kan ik de crème blijven gebruiken. Pas wel op let sex! De crème en capsules kunnen een condoom beschadigen, waardoor de werking niet betrouwbaar is!
14-02-2019

Vaginale schimmelinfectie

Voorgeschreven door huisarts. De eerste ovule ingebracht voor het slapen gaan. Binnen een uur een lichte branderigheid gevoeld. Houdt aan tot de ochtend. Maar niet hinderlijk. Schrok van de reacties hier. Sommige vrouwen ervaren dit medicijn als erg pijnlijk ivm jeuk en branderigheid. Moet zeggen bij mij valt dit reuze mee. Hopelijk gaat de schimmelinfectie weg hiermee. Al[lees meer...] met al een goed middel tot nu toe.
24-01-2019

Vaginale schimmelinfectie

Omdat Canesten Gyno (tablet en creme) van de drogist niet genoeg hielp, van de huisarts Gyno Daktarin 1200 mg gekregen. Bij Canesten reageerde ik niet goed op de uitwendige creme (brandde). In de capsule/het eitje van Daktarin zit ook een creme, dus je raadt het bijna al.. dolle pret! Half uur na inbrengen begon het meteen te branden. Heb met een natte handdoek en daar[lees meer...]na met een fles wijn op mijn poes gezeten om het 2,5 uur te koelen. Maandverband in, 2 uur geslapen, midden in de nacht wakker geworden omdat de creme er weer uitliep, oftewel: branden! Zit nu met de 2de fles wijn te koelen om 4 uur ‘s nachts. Vre-se-lijk. Een schimmelinfectie is bij mij alles behalve onschuldig of eenvoudig opgelost. Eerst ga je kapot van de jeuk, daarna ga je kapot van de medicijnen. Hoop dat dit helpt.
18-01-2019

Vaginale schimmelinfectie

Ik heb na gebruik nog wel jeuk dus nu een zalf. Heb al teee dagen na inbrengen rode oranje afscheiding. Dit was niet de kleur van de capsule dus denk dat het bloed is vermengt met de capsuleinhoud?!
09-01-2019

Vaginale schimmelinfectie

Door het gebruik van antibiotica tegen blaasontsteking vaginale schimmelinfectie gekregen 3 eitjes van 400mg gehad en creme Creme tweemaal daags aanbrengen en eitje voor slapen gaan. Gisteren eerste ei nergens last van nu tweede ei 2 uurtjes geleden gedaan en gaan slapen want moet vroeg op. Na 10 minuten begon het zo erg te branden en jeuken Gelijk naar toilet wa[lees meer...]ssen gaat niet weg de jeuk en branden Ik dacht hoe kan dat heb misschien wondjes binnen of heb ik een allergische reactie of irritatie toen maar gegoogled kwam hier terecht en ben gelukkig niet de enige het hoort erbij Heb op advies van dames hier 2 paracetamol genomen is nu wat minder geworden hopen dat snel werk moet al over paar uur op. Vind wel eng om morgen laatste ei te nemen maar ja als het helpt want heb nog geen verschil gemerk heb nog last. We gaan het zien
04-01-2019

Vaginale schimmelinfectie

Ik had een schimmelinfectie gekregen na een ziekenhuisopname. Ik had last van enorme jeuk, brandend gevoel bij het plassen, gezwollen schaamlippen.... Het was zo erg dat ik alles openkrabte. Toen zei de dokter dat het dit was en raadde me dit aan. Ik moest het enkel uitwendig en in het begin van de vagina aanbrengen. Dus de "tubes" moest ik niet gebruiken. Ik kreeg ook een[lees meer...] pilletje voor een inwendige desinfectie. Deze zalf heeft direct de jeuk verzacht en na 2d was de zwelling minder. En na een kleine week was alles opgelost. Ik zou enkel een inlegkruisje aanraden bij gebruik want door je lichaamswarmte wordt het snel vloeibaar en heb je een papje in je onderbroek. Nu heb ik constant een tube op voorraad in geval ik de jeuk terug voel opkomen. Dan is het opgelost binnen de 2d.
19-12-2018

Vaginale schimmelinfectie

Eerst het product opgezocht en de ervaringen ervan. Ik las heel wat verhalen waar er ernstige bijwerkingen bij optraden & werd al snel heel bang. Uiteindelijk de crème toch gebruikt. Is heel makkelijk in te brengen en heb er nauwelijks last van. Alleen op de 2de dag een beetje jeuk maar anders voel ik er niks van. Werkt heel goed want na de 3de dag is het zo goed als weg. [lees meer...]Ook heel goed geslapen. Het is inderdaad wel aangeraden om een maandverband te gebruiken ‘s nachts want het loopt er een beetje uit. Ik mag mij prijzen als een van de gelukkige, iedereen zn lichaam is anders en dus ook de reacties erop!

Thyrax Duotab (846) - Schildklier - hypothyroidie (traagwerkend)
Ethinylestradiol / Levonorgestrel (530) - Anticonceptie - eenfase
Amoxicilline (491) - Antibiotica - penicillines breedspectrum