Gyno-Daktarin

miconazol

11-02-2020

Vaginale schimmelinfectie

Per toeval kwam de gynaecoloog er achter dat ik een vaginale schimmelinfectie had. Het gaf verder geen klachten maar kreeg een capsule voorgeschreven. 1 capsule ‘s avonds ingebracht, de volgende dag vreselijke jeuk, branderigheid en rode schaamlippen. Wat een rotspul! Hoef het nooit meer. Dan liever een orale pil.
09-01-2019

Vaginale schimmelinfectie

Door het gebruik van antibiotica tegen blaasontsteking vaginale schimmelinfectie gekregen 3 eitjes van 400mg gehad en creme Creme tweemaal daags aanbrengen en eitje voor slapen gaan. Gisteren eerste ei nergens last van nu tweede ei 2 uurtjes geleden gedaan en gaan slapen want moet vroeg op. Na 10 minuten begon het zo erg te branden en jeuken Gelijk naar toilet wa[lees meer...]ssen gaat niet weg de jeuk en branden Ik dacht hoe kan dat heb misschien wondjes binnen of heb ik een allergische reactie of irritatie toen maar gegoogled kwam hier terecht en ben gelukkig niet de enige het hoort erbij Heb op advies van dames hier 2 paracetamol genomen is nu wat minder geworden hopen dat snel werk moet al over paar uur op. Vind wel eng om morgen laatste ei te nemen maar ja als het helpt want heb nog geen verschil gemerk heb nog last. We gaan het zien
18-01-2019

Vaginale schimmelinfectie

Ik heb na gebruik nog wel jeuk dus nu een zalf. Heb al teee dagen na inbrengen rode oranje afscheiding. Dit was niet de kleur van de capsule dus denk dat het bloed is vermengt met de capsuleinhoud?!
08-09-2019

Vaginale schimmelinfectie

Ik kreeg dit middel van de huisarts voorgeschreven 3x daags. Ik heb het in het verleden al eens eerder gebruikt. Ik ervaar dit middel als positief. De truc is als je het medicijn gebruikt breng de pil diep in de vagina en neem van te voren desnoods een paracetamol. Na een tijdje los de pil op. De vloeistof gaat zich dan verspreiden over de vagina. Het prikt een k[lees meer...]lein beetje maar dat is logisch want de schimmel wordt gedood. Het is even doorzetten maar dan ben je wel van het probleem af en de vagina komt weer in balans. Ook ik gebruikte wel eens fluconazol oraal. Dit is echter een stevig medicijn en de bijwerkingen zijn nog sterker dan bij gyno Daktarin. Mijn huisarts gaf ook aan dat het beter is om een schimmelinfectie plaatselijk aan te pakken en dit middel is daarvoor zeer effectief.
14-02-2019

Vaginale schimmelinfectie

Voorgeschreven door huisarts. De eerste ovule ingebracht voor het slapen gaan. Binnen een uur een lichte branderigheid gevoeld. Houdt aan tot de ochtend. Maar niet hinderlijk. Schrok van de reacties hier. Sommige vrouwen ervaren dit medicijn als erg pijnlijk ivm jeuk en branderigheid. Moet zeggen bij mij valt dit reuze mee. Hopelijk gaat de schimmelinfectie weg hiermee. Al[lees meer...] met al een goed middel tot nu toe.
11-11-2019

Vaginale schimmelinfectie

Ingebracht met een paracetamol , na een halfuur begon het wat te prikken en een beetje te branden. De volgende dag was het inderdaad zo dat er veel crème uitliep en nu na twee dagen eigenlijk nog steeds, ik heb er wel maagpijn van en misselijkheid en een beetje ziekjes gevoel, hopelijk gaat dat over, ook wel nog een beetje bloederige afscheiding gehad. De branderigheid in[lees meer...] de vagina is wel verdwenen, dus heb wel het vermoeden dat het weg is. Wat ook wat helpt is een beetje sudocrem op de jeukerige plekjes.
06-03-2019

Vaginale schimmelinfectie

Half uur na inbrengen enorm branderig gevoel, kon er niet van slapen! Alsof je in een bos brandnetels zit.
25-04-2019

Vaginale schimmelinfectie

Branden, steken, helse pijnen in baarmoeder en vagina, terwijl daarvoor geen klachten aanwezig waren. Infectie was per toeval ontdekt na kweek ivm baarmoeder onderzoek. Na gebruik van dit vreselijke product is slapen onmogelijk, en ga je door een hel. De pijn is verschrikkelijk. Een uur na inbrengen werd ik wakker van de pijn. Ik zou dit oorspronkelijk 3 nachten moeten geb[lees meer...]ruiken, maar dat ga ik na deze ervaring zeker niet meer doen!
22-10-2019

Vaginale schimmelinfectie

Ik heb 2 weken de gyno daktarin met applicator moeten inbrengen. Af en toe kreeg ik last van een branderig gevoel, vooral bij het plassen. Na 1 kuur had ik het gevoel dat het branderig gevoel nog niet over was. Dan maar nog een kuur gedaan. 3 dagen geleden kuur afgemaakt, branderig gevoel is stilletjes aan terug komen opzetten. Ik heb bij de bijwerkingen gezien dat brander[lees meer...]ig gevoel ook door dit medicijn kan komen... maar dit is ook een symptoom van een vaginale schimmelinfectie... ik weet echt niet wat te denken??? Iemand???
21-08-2019

Vaginale schimmelinfectie

Na 1.5 week wikke en wegen toch maar naar de huisarts bang voor een soa is gebleken dat ik schimmelinfectie had. Heb toen dit middel gekregen. Savonds voor het slapengaan ingebracht en ben gaan slapen. Nog niets aan de hand. Na 3.5 uur werd ik wakker van de pijn. Ik heb dit nog nooit zo erg meegemaakt!! Dit doet zown ontiegelijk veel pijn dat ik een bevalling boven dit ver[lees meer...]kies. Lig te janken van de pijn. T lijkt net of ik in een bos met brandnetels ben gaan zitten die ook naar binnen zijn gegaan. Dit medicijn NOOIT echt NOOIT meer...
24-12-2019

Vaginale schimmelinfectie

Ik was erg angstig door de slechte reviews maar heb totaal geen last gehad na inbrengen, hooguit de dag erna wat schrijnend gevoel en natuurlijk afscheiding maar dan doe je gewoon een maandverband in
24-01-2019

Vaginale schimmelinfectie

Omdat Canesten Gyno (tablet en creme) van de drogist niet genoeg hielp, van de huisarts Gyno Daktarin 1200 mg gekregen. Bij Canesten reageerde ik niet goed op de uitwendige creme (brandde). In de capsule/het eitje van Daktarin zit ook een creme, dus je raadt het bijna al.. dolle pret! Half uur na inbrengen begon het meteen te branden. Heb met een natte handdoek en daar[lees meer...]na met een fles wijn op mijn poes gezeten om het 2,5 uur te koelen. Maandverband in, 2 uur geslapen, midden in de nacht wakker geworden omdat de creme er weer uitliep, oftewel: branden! Zit nu met de 2de fles wijn te koelen om 4 uur ‘s nachts. Vre-se-lijk. Een schimmelinfectie is bij mij alles behalve onschuldig of eenvoudig opgelost. Eerst ga je kapot van de jeuk, daarna ga je kapot van de medicijnen. Hoop dat dit helpt.
04-01-2019

Vaginale schimmelinfectie

Ik had een schimmelinfectie gekregen na een ziekenhuisopname. Ik had last van enorme jeuk, brandend gevoel bij het plassen, gezwollen schaamlippen.... Het was zo erg dat ik alles openkrabte. Toen zei de dokter dat het dit was en raadde me dit aan. Ik moest het enkel uitwendig en in het begin van de vagina aanbrengen. Dus de "tubes" moest ik niet gebruiken. Ik kreeg ook een[lees meer...] pilletje voor een inwendige desinfectie. Deze zalf heeft direct de jeuk verzacht en na 2d was de zwelling minder. En na een kleine week was alles opgelost. Ik zou enkel een inlegkruisje aanraden bij gebruik want door je lichaamswarmte wordt het snel vloeibaar en heb je een papje in je onderbroek. Nu heb ik constant een tube op voorraad in geval ik de jeuk terug voel opkomen. Dan is het opgelost binnen de 2d.
21-03-2019

Vaginale schimmelinfectie

Na een blaasontsteking en een antibiotocakuur kreeg ik twee dagen na de kuur vreselijk last van jeuk er roodheid van onder.. Na het lezen van alle horror verhalen hier was ik doodsbang om de capsule in te brengen.. Mezelf moed in gepraat en uiteindelijk toch maar gedaan aangezien ik op het punt van bevallen sta en ik geen zin had dat die kleine dalijk al geboren word me[lees meer...]t spruw... Ik moet zeggen dat ik er tot nu toe nog geen last van heb gehad en ook geen bijwerkingen heb ervaren.. Ook ervaar ik al minder last van jeuk en hoop ik dat deze capsule genoeg is en alles straks weer over is voor de bevalling... Tot nu toe niks te klagen over dit medicijn!
19-01-2020

Vaginale schimmelinfectie

Niet halen is mijn tip Doet pijn het brand en nu de kuur na een week weer herhaald om dat het niet werkt
20-04-2019

Vaginale schimmelinfectie

Las ik ook maar eens ervaringen.. voor alles een eerste keer en dat is nu! Ik heb heel vaak een blaasontsteking, dus iedere keer antibiotica en vervolgens ook standaard last van een schimmelinfectie daarna. In het begin ging dit gewoon weg met canesten gyno maar nu zorgde dat alleen maar dat t erger werd. Ik had ook niet helemaal het idee dat de blaasontsteking echt weg w[lees meer...]as maar ik wist dat de schimmelinfectie sowieso echt opgelost moest worden want ik werd helemaal gek op mijn werk. Ik kreeg de eenmalige (orale) capsule van fluconazol en een creme die verlichting moest geven. Vorige keer hielp deze capsule meteen dus ik vond het gek dat dit nu niet zo was. (Creme prikte overigens verschrikkelijk dus na dag 2 mee gestopt). Op dag 3, vandaag dus, de huisarts gebeld om te vragen wat ik moest doen want de jeuk en pijn waren niet weg. Urine ingeleverd moest opgestuurd worden voor kweek maar kreeg wel nog een laatste redmiddel voor de schimmel: gyno daktarin. Nou... ik heb vaak last down there van van alles maar deze pijn heb ik nog nooit gevoeld... voor het slapen netjes ingebracht en 2 uur later huilend wakker geworden van de pijn. Geprobeerd al het middel eruit te spoelen want het leek wel alsof er een brandende lucifer naar binnen was gebracht... e pijn was zo heftig dat ik de eerste hulp wilde bellen. Inmiddels een zak met ijs, een pot augurken (dicht ha-ha), verschillende flessen drinken verder (alles om maar iets te koelen) en 2 paracetamol verder en de pijn neemt nu denk k iets af maar dit kan ook komen omdat ik er nog steeds ijs op heb en het gevoelloos wordt... Ik raad dit echt niemand aan en ben echt jaloers op de mensen zonder bijwerking. Dit is 1000x erger dan de pijn en jeuk die ik had. Ik hoop dat het echt nog gaat werken..

Thyrax Duotab (846) - Schildklier - hypothyroidie (traagwerkend)
Ethinylestradiol / Levonorgestrel (530) - Anticonceptie - eenfase
Amoxicilline (491) - Antibiotica - penicillines breedspectrum