Ervaringen met Dormicum

Slapeloosheid (22 meningen)

11-04-2011 | Man | 37
Slaapmiddel
Mijn zoontje van 21 maanden heeft een week op de ic gelegen aan de beademing en werd in slaap gehouden met dormicum en clonidine via het infuus. Na een week mocht hij van de beademing en is de dormicum accuut gestopt. De clonidine is heel rustig afgebouwd. Wat een verschrikking! Hij kreeg heel erge afkickverschijnselen als spasmen, paniekaanvallen, beven en shaken en heel [lees meer...]erg zweten.

31-07-2010 | Vrouw
Kalmerend voor kijkoperatie knie
het werkte bij mij hallucinerend. het plafond kwam golvend naar mij toe rollen.

14-03-2020 | Man | 63
midazolam (7,5mg)
Geeft erg snel gewenning. En bij mij vreetkicks. Krijg behoorlijke trek (al slaperig zijnde) Als ik toe geef eet ik alles. Zelfs water is bijna lekker. Volgende dag wakker worden met sardientjes in je mond en een volle buik.

11-02-2016 | Man | 59
Psychische klachten
tevreden over het product, maar geeft problemen als ik in België [heb nier stenen]behandeld wordt dat men het zelfde gebruikt om me er onder te brengen.

30-11-2015 | Man | 59
midazolam (15mg)
Ik slaap circa 1 uur per nacht en de rest lig ik wakker. Ik heb het koud, en gebruik oxycodon naasr de dormicum. Stress speelt ook mee denk ik.

23-03-2013 | Man | 49
midazolam
ik gebruik 3tab van 7,5 mg elke dag al 4 jaar .hoe kan ik het beste afbouwen .daarnaast gebruik ik ok 3 tab van 10 mr diasapam hoe kan ik deze het beste afbouwen ik wil stoppen maar weet geen afbouw hoe te doen .wie heeft hier ervaring mee

05-11-2012 | Vrouw | 58
Artrose - gewrichtsaandoening
voor een kleine operatie op dagbehandeling kreeg ik een uur voor de ingreep een tabletje dormicum,dat moest,het deed alleen niks,pas toen ik 2uur later weer op zaal was werd ik een beetje slaperig,ik bleef dat nog uren, een beetje zinloos dus,de volgende doen we dus maar zonder

15-03-2010 | Vrouw
Slapeloosheid en onderzoek
1 keer een pil gehad om in slaap te komen. Zou erg zware dosis moeten zijn geweest, maar ik heb gewoon de hele nacht wakker gelegen. Kreeg het ook met een maag/darmonderzoek maar toen via infuus. Was toen gelijk van de wereld en weet me niets te herinneren van het hele onderzoek. Hele dag loom geweest

16-09-2009 | Man
midazolam
in het begin werkte het goed maar na een paar maanden ging de werking behoorlijk achteruit. en ik durf er geen twee te nemen want dat schijnt zeer slecht te zijn

01-09-2009 | Man
midazolam
Slaapproblemen in combi met adhd en PS
Gebruik het nog niet zo lang dormicum 15mg, oxzazepam 50mg en seroguel 100mg al een jaar. Slaap nu beter, maar ben in 1,5 jaar ruim 15kg aangekomen. Overdag gebruik ik concerta 54mg en 's avonds ritalin 20mg. Dit laatste werkt goed, ben niet zo snel opgefokt en kom niet meer zo aggressief over. Veel meer rust in mijn hoofd. Zeg niet dat het goed is voor je lichaam en gees[lees meer...]t, maar de rust geeft wel een goed gevoel. Bijwerkingen neem ik er voor lief bij.

11-03-2022 | Vrouw | 64
midazolam (7,5mg)
Na gebruik zolpidem. Overgegaan op dormicum. Resultaat dieper slapen. Geen onrust meer.

09-02-2019 | Vrouw | 66
midazolam (15mg)
ik slaap er op, wordt , wel na elke droomcyclus gewoon wakker om te plassen, als ik de 30mg in 1 keer inneem slaap ik 4 - 5 uur. Als ik de tabletten apart in neem met interval van 3 uur, kan ik er 6-7 uur (onderbroken) slaap mee bereiken. bijwerking is de gehele morgen nog slaperig/moe. dit middel werkt goed genoeg. Lagere dosering wél geprobeerd, maar was niet effectie[lees meer...]f .

01-09-2018 | Vrouw | 52
midazolam (7,5mg)
Ik heb sinds 3 maanden een slaapstoornis met paniek aanvallen die ik niet onder controle krijg. Ik heb meerdere medicatie geprobeerd zoals; lorazepam, Diazepam en temesta. Geen van deze medicijnen kunnen mij helpen te ondersteunen om te kunnen doorbreken. Artsen zijn niet blij met medicatie zoals de pammetjes. De onrust in mijn hoofd neemt niet of nauwelijks af. Dormicum 7[lees meer...], 5 milligram Geeft mij wel die rust. En haalt grotendeels de onrust weg zodat mijn hoofd wat leger wordt en ik beter mij kan overgeven aan het ontspannen al is het nog steeds moeilijk. Hoe dan ook ik slaap in ieder geval rond de 4 tot 5 uur en ja ik weet dat je ongeveer 8 uur moet slapen maar dat heb ik geloof ik nog nooit gedaan. Dus ik ben geholpen met vier uur slaap. Sporten is natuurlijk ook belangrijk maar met deze medicatie kan dat wel eens tegenvallen laat wel dat er bepaalde stoffen aangemaakt moeten worden om weer redelijk te kunnen functioneren. Ook is Dormicum verslavend maar ook ik ben er mee geholpen voorlopig en inderdaad de bijwerkingen wegen niet op tegen de oververmoeidheid en het niet slapen.

09-08-2018 | Man | 42
Onrust
Diverse psychische klachten. Oxazepam 50 mg helpt niet, seroquel 500 mg helpt niet en pipamperon helpt niet om mezelf rustig te krijgen in mijn hoofd.Dormicum 15 mg wel. Wordt helaas maar moeilijk verstrekt vanwege de bijwerkingen. Al met al wegen de bijwerkingen in mijn geval niet op tegen het effect.Een aanrader !

02-05-2013 | Man | 54
midazolam
Ik gebruik dit pilletje maximaal 2 keer per week om eens wat bij te slapen. Werkt als een trein: je lichaam schokt nog eens twee keer, een half uur na het innemen en daarna weet je niets meer. De volgende ochtend altijd wel erg suf en ook een beetje somber. Slik op de andere dagen gewoon 6 mg Melatonine, en dat werkt eigenlijk ook goed, Op de een of andere manier is het to[lees meer...]ch steeds weer verleidelijk om na een paar dagen weer zo'n pilletje te nemen. Moet ik eigenlijk maar mee gaan stoppen.

12-11-2012 | Vrouw | 21
midazolam
Vanwege angst voor een ingreep in het ziekenhuis kreeg ik Dormicum voorgeschreven. Haalt de scherpe kantjes van alles af. Ik heb er zelf niet op geslapen tijdens de ingreep, pas toen ik thuis kwam. Het was gevoel was vergelijkbaar met wanneer je iets teveel gedronken hebt. Alles gaat een beetje langs je heen, moeite om op je benen te staan en je vind alles prima. ;)