Ervaringen met Dormicum

Slapeloosheid (22 meningen)

01-11-2011 | Vrouw | 35
midazolam
Dormicum ingenomen als roesje tijdens operatie aan been. Voor het slapen gaan één tablet en een uur voor de behandeling. Niet goed voorgelicht over de bijwerkingen, dus zelf in de auto naar de kliniek gereden. De hele rit en behandeling niet bewust meegemaakt. Mijn bijrijder vertelde dat ik op een gegeven moment met dubbele tong begon te praten, de auto aan de kant van de [lees meer...]weg zette en eruit strompelde. Rare dingen gezegd tijdens behandeling. Middel zou ik zeker nogmaals innemen voor ingreep, maar aangepaste dosering. Was fijn geweest als ik goed was voorgelicht over bijwerkingen. De bijsluiter uiteraard doorgenomen, maar vind het een noodzaak dat degene die dit paardenmiddel voorschrijft in ieder geval duidelijk moet zeggen dat je niet in een auto moet stappen!!!

27-05-2009 | Vrouw
Narcose-roes
Dubbele dosis gekregen voor een maagonderzoek (roesje). Heel vreemd middel. Na inspuiting via infuus moet ik direct zijn 'weggeraakt'. Heb van het onderzoek zelf niets gemerkt, maar in mijn herinnering heb ik flarden van beelden (enge film). Dit komt omdat Dormicum je korte termijn geheugen wegneemt. Je slaat dus geen memorie op. Je beleeft dingen (onderzoek) maar vergeet [lees meer...]dat direct. Als het onderzoek voorbij is begrijp je er niets van. Bijkomen duurde vrij lang maar dat kwam door de dubbele dosering (had ik om gevraagd omdat vorig onderzoek met enkele dosering betekende dat ik halverwege het onderzoek 'wakker' werd). De dag erna voelde ik me nog vreemd, daarna geen last meer gehad. Ik vind het een duister middel, maar ja, een vreselijk onderzoek ondergaan zonder slaapmiddel moet nog veel erger zijn.

04-12-2008 | Man

04-11-2023 | Man | 75
chronische slapeloosheid

29-12-2021 | Man | 26
midazolam (15mg)
Ik gebruik dit medicijn nu ongeveer 1 jaar in tabletvorm (15MG). Reden is een (in)slaapstoornis waar ik al jaren mee kamp. Na meerdere slaapmedicatie geprobeerd te hebben (temazepam / zopiclon) van mijn huisarts Midazolam voorgeschreven gekregen. Voor mij werkt het perfect, binnen 20 minuten na inname word ik rustig en val doorgaans binnen 45 minuten na inname als een bl[lees meer...]ok in slaap. De volgende dag word ik uitgerust wakker en na 1 jaar gebruik kan ik mij niet heugen dat ik ooit last heb gehad van een bijwerking.

01-04-2021 | Vrouw | 57
midazolam (2mg/ml)
Voorbereiding coloscopie / endoscopie
Ik was blij met dit roesje omdat je dan geen spanning en geen pijn voelt. Ik heb zodoende eigenlijk niets gemerkt van de ingreep. Dus het is fijn dat dit middel wordt aangeboden.

24-11-2019 | Man | 31
midazolam (7,5mg)
Midazolam, ja midazolam het tabletje a 15mg riep me al maanden om eens uit te proberen. Het lag daar maar eenzaam in mijn medicijnendoosje met valium, zo alleen, eenzaam en onbegrepen. Nadat ik valium al op mijn kuit had laten tattoeeren uit respect voor de medicatie(C16H13ClN2O) en de molaire massa 284,7 g/mol) dacht ik het is eens tijd om het midazolammetje(C18H13ClFN3) [lees meer...]te nuttigen. Ik durfde niet vanwege mijn voorliefde naar valium, ik was benieuwd maar enigszins angstig naar het gebruik, vandaar dat het maandenlang alleen maar in mijn doosje lag. Het was tijd dacht ik. Ik heb een dormicummetje doormidden gebroken en daarmee ook gelijk het ijs. Wat een ervaring! Na de inslag zoals een benzokenner weet is het wachten op de effecten. Nou dames en heren deze waren waanzinnig, mijn reden voor gebruik is angst en slaapproblemen maar wat viel dit benzootje als geroepen, enigszins angstig omdat ik een valiumkenner ben in hart en nieren, moet ik bekennen dat het midazolammetje mij tevreden heeft gemaakt, zo tevreden als een poes die spint wanneer haar baasje thuiskomt na werk. De werking was lekker, rust en alles verdween, een beetje zoals een thaise monnik in zijn diepe meditatietoestand na het nuttigen van een heldere kamillethee met een scheutje cognac. Al met al zeer tevreden

02-08-2017 | Vrouw | 55
midazolam (7,5mg)
Werkt totaal niet. Heb ook al oxazepam, lorazepam gehad maar doet ook niets. Iedereen schrikt bij het noemen van dormicum. Vele mensen leggen het verband met sedatie.

08-07-2017 | Vrouw | 30
midazolam (15mg)
Ik mag dit middel 1 x per week om even op te laden.

02-02-2015 | Man | 67
midazolam
Naast jarenlange slaapproblemen heb ik eveneens jarenlang chronische pijn in het bekken en de onderrug. Nu (feb 2015) is de pijn er 24 uur op 7 dagen per week. Heb van alles geprobeerd, allerlei verschillende hulpverleners bezocht, maar de laatste, een orthopeed, zei dat, na botscan en mri scan gedaan te hebben, hij vertelde me dat hij niets meer voor me kon doen, want h[lees meer...]ij kon niets merkwaardigs vinden. Na verschillende pijnstillers te hebben gebruikt, beginnend met tramadol, diclofenac en oxycodon en ook verschillende soorten alternatieve hulpverlening hulp zoals magnetiseur en accupunctuur. Nu heb ik al dagenlang voortdurend een brandende pijn in mijn rug en heupstreek, zo erg dat ik teneinde raad ben. Nu heb ik al een paar keer gemerkt dat wanneer ik dormicum gebruik en iets in mijn lichaam plaatsvindt waardoor de pijn significant vermindert en wegblijft, Dat is voor mij een zegen want mijn leven wordt ondraaglijk. Zou er naast dormicum een soortgelijk medicijn zijn, met net een dosis waarbij je niet in slaap valt, maar de pijn doet verbinden. Gaat hier bij artsen of anderen geen lichtje branden, want dit medicijn dormicum heeft deze positieve bijwerking

16-11-2012 | Vrouw | 59
Angst
voor een kleine ingreep aan de ogen was ik bang. Ben enorm blij met 1 pilletje dormicum 7,5 mg. Ik heb van de hele ingreep niets gemerkt. Was slaperig en slapjes. Zou het voor een eventuele volgende keer weer gebruiken.

08-08-2012 | Man | 27
midazolam
Dormicum is gewoon heerlijk. Je moet 't alleen niet regelmatig gebruiken weliswaar. Alleen in noodsituaties. Ik gebruik 15 mg en voel me dan helemaal relaxed en ben voor ik 't weet in slaap gevallen. Je herinnert je weliswaar de laatste details steeds minder goed maar ja. Neem 't niet in als je niet 8 uur ononderbroken kan slapen. Zorg ook voor een rustgevende setting bij [lees meer...]inname. Span je niet teveel in om te slapen maar ga desnoods lekker laptoppen of bellen in bed. Het komt vanzelf wel. It's the best maar zoek naar alternatieven als je chronisch slaap tekort kom. Ik gebruik 't hooguit eens in de maand.

24-04-2012 | Vrouw | 19
Paniekaanvallen
Vanmiddag ben ik bij de tandarts geweest voor een wortelkanaalbehandeling. Ik ben een echte angstpatiënt en daarom heeft de tandarts mij Dormicum aanbevolen. De hele behandeling was ik zo stoned als een garnaal en ik ben ook de helft vergeten. IK heb Dormicum als zeer prettig ervaren, ik ben nog nooit zo ontspannen geweest.

20-09-2010 | Vrouw
Slapeloosheid,ernstige onrust
Na verschillende slaapmedicatie uitgeprobeerd te hebben, bij de toch ernstige slapeloosheid, wist ik mezelf niet meer te rade, en mijn psychiater ook niet. Ik ben absoluut niet van de pammentjes, omdat de afhankelijkheid en verslaving te groot is. Alleen soms is het kiezen of dealen. Het helpt mij goed met slapen, alleen is het een kortwerkend middeld, dus daarnaast gebrui[lees meer...]k ik dormicum en xanas als zonodig. En de dormicum gaat in combinatie met Risperdal, wat ik dus nog niet heb gedurfd, aangezien ik een zogeheten pillenvrees heb. Maar mijn ervaringen met Dormicum mits niet elke dag te gebruiken is een hele goeie, haast geen bijwerkingen.. Alleen bij dagelijks gebruik krijg ik hoofdpijn, dus dan staak ik voor 5 dagen. Dit veroorzaakt gelijk slapeloosheid, dus je bent snel geneigd om naar een te grijpen. Maar bedenk dat je lichaam rustig een aantal dagen met 4 uurtjes slaap kan. Als je echt op je piek bent neemt het dan in, dan is de effectiviteit ook nog even sterk. En iks verhoging niet snel nodig... Lang leve dormicum!!! Je wordt er ook nog eens heel kalm van. IEmand ervaring met hert gebruik van dormicum in combinatie met risperdal?

14-06-2010 | Vrouw
Ernsige slapeloosheid bij depressie
Eerder Dormicum 7,5 gehad. Helaas had dat maar 2,5 -3 uur slaap effect bij mij. Toen onder meer begeleiding 15 mg gehad. Hierop sliep ik gemiddeld 5 uur. Rare dromen, geheugenverlies praten in mijn slaap, had ik wel maar nam ik voor lief. Helaas krijg ik nu iets anders want Dormicum schijnt een zwaar middel te zijn.

11-06-2010 | Man
Slecht slaappatroon
door de kort durende werking (HWT 3 uur) geen verslavingsproblematiek.. Door de vrij snelle werking na inname bij mij (10-20 minuten) en een diepe slaap van ongeveer 4 uur een zeer uitgerust gevoel na ontwaken, en geen nare bijwerkingen zoals hoofdpijn, duizeligheid, afwezigheid...