Ervaringen met Dormicum

Angst

27-03-2021 | Vrouw | 32
midazolam (5mg/ml)
Allergische reactie
Ik heb onterecht midazolam per neusspray toegediend gekregen van de ambulance omdat ze niet wisten wat ik had en gokte op een epileptische insult. Ik heb nee gezegd dat ik geen medicatie wilde en allergie gezegd toch hebben ze tot 2 keer toe ingediend. Bij de eerste keer begon het meteen te branden in mijn neus en scherpe stekende pijn in mijn gezicht te geven. Na de tweed[lees meer...]e toediening werd ik heel erg misselijk, nog meer hoofdpijn dan ik al had en het brandende gevoel in mijn gezicht was echt niet normaal. Nu een aantal uren later kan ik nog steeds niet goed door mijn neus ademhalen en mijn keel doet erg zeer. Nog steeds stekende en brandende pijn dat neemt langzaam af. Ik koel mijn gezicht met een doekje. Ik bleek een veel te hoge schildklierwaarde te hebben die de spiertrillingen hebben veroorzaakt. Mijn pupillen waren wisselend groot en klein. En ik had enorm veel hoofdpijn bij mijn slaap. Mido heeft het alleen maar erger gemaakt. Ik ben benieuwd hoe lang het duurt voor de klachten weg zijn.

17-01-2020 | Vrouw | 44
midazolam (7,5mg)
Ivm Ptss en niet kunnen slapen kreeg ik dormicum om te proberen. Nadat ik het medicijn ingenomen had werd ik binnen een half uur suffig en viel ik al snel in slaap. Wel werd ik na drie uur alweer wakker en was het effect weg dus helaas niet meer geslapen. De volgende dag kreeg ik pijn in mijn hals, de huid was rood en pijnlijk en werd steeds dikker. Toen ik in bad gin[lees meer...]g en eruit ging, viel ik bijna flauw en begon als een gek te trillen over mijn lijf. Na een paar dagen was mijn hals nog erg pijnlijk en steeds dikker geworden, waarna het is open gebroken. Veel pus eruit. Elke dag kwam er prut uit en er heeft drie weken een gat in mijn hals gezeten. Ik heb het één keer gebruikt maar voor mij geen dormicum meer.

21-01-2019 | Vrouw | 41
midazolam (7,5mg)
Heyy .. ik ben ruim 1,5 jaar geleden aan de dormicum gezet( begonnen op 7,5 mg) omdat ik niet in slaap val en als ik slaap gek word van herbelevingen . Ik ben in november 2017 met 7,5 mg begonnen ( naast 45 mg mirtazapine, 75mg clomipramide,50 mg quetiapine en 25 mg quetiapine xr ) dosis door ggz binnen 3 weken naar 30 mg dormicum verhoogd (+ de rest ) .. deed de raarste[lees meer...] dingen na inname ( eten bestellen , buiten lopen , trap op en af , whatsappen maar de volgende dag verbaasd naar de app kijken WAT ik gestuurd had wist de volgende dag nergens meer vanaf !! Was smorgens net zo moe als de avond ervoor , sliep niet echt ( werd als ware uitgezet , net als narcose ) en precies 7 uur na inname ogen meteen open direct alert ,overdag geprikkeld .. in juni 2018 er zelf achtergekomen dat er totaal geen toezicht was op gebruik door mij ( behandeling ggz in jan 2018 overgezet naar huisarts die heeft medicatie op rol gezet en kreeg ze thuis ) dus slikte ze al 7 mnden in de 30 mg dosis ipv de voorgeschreven 2 weken max .. was letterlijk n zombie en door zelfbesef aan de bel getrokken .. afbouwen n ramp !!! Om de 3 weken n 3,75 mg eraf en om de 3 weken dus afkickverschijnselen lijkende op n afkickende heroinejunk .. was n hel .. trillen shaken ziek elke keer weer .. net voor de kerst afgelopen jaar was ik klaar met afbouwen ( de rest van de dosissen medicatie is hetzelfde gebleven )!! Eindelijk ... ! De eerste dagen na volledig afbouwen geweldig geslapen .. nu alweer 3 weken een ramp ! Alles van voorheen is weer terug , de herbelevingen sommige nachten 10x zo insentief als voorheen ! Dus weer ten einde raad !!! Maar Dormicum ???? NOOIT MEER VOOR MIJ !!!

23-12-2016 | Man | 28
midazolam (15mg)
Ik heb een combinatie s'avonds van 300mg seroquel, 15mg dormicum, 2mg lormetazepam en 2 mg Flunitrazepam pas vanaf de Flunitrazepam erbij is gekomen slaap ik elke nacht toch wel een paar uurtjes daarvoor eens in de 4 a 5 dagen dus ben echt zeer tevreden. Ik heb een waslijst aan medicijnen geprobeerd in het verleden maar werkte allemaal niet.

23-08-2015 | Vrouw | 44
midazolam (15mg)
Ik slaap al jaren niet meer. Leef eigenlijk ook meer. Sluit mezelf op en ben radeloos. Dormicum neem ik niet meer. Geen enkel middel helpt.

08-02-2014 | Vrouw | 37
midazolam (7,5mg)
Diagnose: autisme, borderline, ptss, alcoholafhankelijkheid en harddrugsafhankelijkheid in remissie. Tevens Colitis Ulcerosa vastgesteld. Veel last van stress en emotieregulatieproblematiek, geen dagbesteding, geen sociaal netwerk; GGZ weet zich geen raad en laat me in de kou staan (doorverwijzen, wachtlijst, etc.) Slapen is al jaren een hopeloos probleem. Veel night[lees meer...] terrors, heftige nachtmerries, terugkerende thema's, meer wakker dan slapen. Dit is sinds een aantal weken weer zo'n probleem aan het worden dat huisarts een manie vermoedt (GGZ doet niks). Dit omdat ik overdag impulsief gedrag begin te vertonen en 's nachts allerlei grootse activiteiten wil gaan ondernemen (bv ik ga een boek schrijven!), puur omdat ik niet kan slapen. Zeer veel geprobeerd al, ook om beter te kunnen slapen (oa met medicatie zoals Temazepam, Oxazepam, Seroquel), en nu dan zonder het zelf te overwegen de overstap gemaakt naar Dormicum. Was er angstig voor omdat ik het associeer met palliatieve sedatie. Ben er ooit tijdens een abortus provocatus op wakker geworden tijdens de ingreep, ze moesten toen drie keer bijspuiten in het infuus. Dit middel is toch wel het laatste wat je voorschrijft als huisarts, als ik het zo lees op internet. Heb er totaal niet (beter) op geslapen, ook niet op de 'dubbele dosis'. Ik kreeg het er geloof ik alleen maar benauwd van. Inname 22.30 u. Moest een half uurtje rustig gaan liggen en gewoon afwachten, en als het niks deed, mocht ik in nood nog een pilletje nemen. Vervolgens tot 03.30 u wakker gelegen en daarna twee halve slaapjes gedaan van hoogstens een half uur. Lag om 05.30 uur te balen.. ben om 06.00 uur maar weer opgestaan. Het leek wel iets effect te hebben op mijn spieren, als in kleine spierspasmen in bed en iets wankeler lopen om mijn tweede pilletje te halen (en 's nachts nog een paar keer eruit), en een wat onwerkelijk gevoel ten opzichte van mijn omgeving, beetje alsof ik vervreemd was van mijn eigen huis, maar ik werd er eerder angstig van dan slaperig. Het lijf werd wel wat slapper, maar mijn geest was klaarwakker.

11-12-2012 | Vrouw | 50
midazolam
Ik heb op aanraden van mijn specialist dit medicijn ingenomen, Voor mij hoeft het nooit meer! Werkte totaal niet. Pas na uren nadat ik thuis was werd ik slapjes, en kon nog net naar het toilet lopen. Het liefst was ik de volgende dag thuis gebleven i.p.v. om ta gaan werken. voel mij nog steeds high....

06-05-2012 | Vrouw | 18
Epilepsie
ik werd geopereert en toen kreeg ik deze medicijn maar later kwamen ze er achter dat ik er eigelijk niet tegen kon ik bleef wel 3 uur in slaap ik raad het aan niet te gebruiken

21-04-2011 | Vrouw | 26
Slaapstoornis tgv adhd & medicatie
Als slapen al een dagtaak is (!) dan kan je als ad(h)d'er serieuze problemen krijgen door je medicijnen. Al eerder genoemd kan het starten van amfetamine- of methylfenidaatachtige medicijnen resulteren in extreme slapeloosheid. Ook ik voeg mij helaas tot deze groep. Geen tot 3 uurtjes slaap was dagelijkse kost. Met een zeer goede nacht won ik 4-5 uurtjes. Je kunt [lees meer...]wel raden dat na een maand de slaapmedicatie op tafel kwam. Rustig beginnend met melatonine. Helaas bleef de slaap onveranderd. De medicatie volgde elkaar snel op; Tamezepam, Nitrozepam, Zolpidemtart, Dormicum Ik bleek resistent voor de stoffen. Tamezepam deed het 1 nacht en toen had mijn lichaam al een antistof aangemaakt. Bij dormicum leken mijn ogen 'openener' dan ooit. Na een paar uur moest ik plassen. Ik had wel tintelingen door mn lijf gevoeld maar had niet verwacht dat met mijn extreem wakkere brein, het lijf wel sliep. Erg beangstigend. Toen kwamen de alternatieven; Seroquel (een maand plezier van gehad en ook toen kon deze weer de prullebak in, figuurlijk uiteraard), de anti depressie middelen mitrazapine & nog wat-waar-ik-de-naam-van-kwijt-ben In mijn geval zou ik alles een 1 geven. Ben ook van mening dat slaapmedicatie enkel een instant oplossing moet bieden wanneer de nood hoog is. Ik moet zelf opnieuw leren slapen. Vermoeidheidscentrum Lelystad én Waak/ slaapcentrum Slotervaart zoeken mee. Ben er van overtuigd dat het mij en de artsen gaat lukken zonder afhankelijk te zijn van al die chemisch slaaptroep

23-01-2011 | Man | 65
Slaapgebrek
Dit medicijn is ZEER gevaarlijk!!!! Veel ernstige bijwerkingen-vooral VERSLAVING! PAS OP!!!!! Ik ben er ZELF radicaal mee gestopt.IN EEN KEER. Geen afbouwen-STOPPEN.Na 4 weken zweten ben je er VANAF!!!!! DOEN-HET LUKT JOU OOK!!!

17-04-2010 | Man
Onrust/problemen/angst
Ik kreeg het middel in 1982 (!!!) voorgeschreven van een psychiater. Ik gebruik het dus 28 jaar, en ben aan het afbouwen. Ben nu zover dat ik een tablet van 15 mg in 4 gedeeltes opdeel. Het lukt wel, maar ik vraag me af of er geen andere manier van afbouwen is. Mijn huisarts zegt van niet! Gebruik het in combinatie met Xanax (Iedere avond 4 x 0,25 mg Xanax (of Alprazolam) [lees meer...]Slapen gaat heel slecht Iemand enig idee wat ik moet doen.? Flip

25-11-2009 | Man
Slaap problemen
Op 19 jarige leeftijd een tijd slecht kunnen inslapen ,toen het middel Dormicum gekregen van de doktor. Ben er totaal meer dan 2 jaar verslaafd aan geraakt, het roesje dat je krijgt wil je telkens weer voelen, je gaat in een andere wereld leven en kent totaal geen emoties meer. Kortom het is een zware drug. Toen mee proberen te stoppen, nu nog steeds last van en moe[lees meer...]t af en toe dat gevoel hebben! Blijf a.u.b van deze pil af, ook als je niet snel verslaafd raakt, - je gaat kapot! Heel hevig pammetje!

15-08-2021 | Vrouw | 42
midazolam (22,5mg)
Het is verschrikkelijk effectief. Binnen 5 minuten ben ik compleet van de wereld, bijna comateus. Na 3,4 uren wordt ik weer wakker en heb ik weer een halfje nodig. Ik zit op 22,5 MG per nacht. Ik slik het nu al zo'n 3 maanden en ik weet dat het verschrikkelijk zal zijn om er weer af te moeten. Ik heb alle andere slaapmiddelen al gehad. Dit was het enige wat nog over bleef.[lees meer...] Hierna moet ik naar het slaapcentrum. Het is echt een laatste redmiddel, dus als er een alternatief is, gebruik dat eerst!

28-03-2015 | Vrouw | 56
Overspannen/burn-out
Ik ben overspannen, en slaap hooguit 2 uur na het innemen van dormicum.

09-06-2012 | Vrouw | 24
midazolam
Ik heb voor een darmonderzoek een dubbele dosering gekregen via infuus. Ik was meteen van de kaart: een heerlijk gevoel overviel me en daarna ging meteen het lampje uit. Halverwege het onderzoek echter kreeg ik ontzettend heftige pijnscheuten in mijn buik waardoor ik op een brute wijze als het ware wakker schrok. Voor mijn gevoel (of het ook zo was weet ik niet) kon ik nie[lees meer...]t aan de arts en assistenten duidelijk maken dat ik de pijn onverdraagbaar vond omdat heel mijn lijf geblokkeerd voelde door de versuffing van het medicijn. Ik herinner me daarna alleen nog maar flarden en kijk er op een zeer angstige manier op terug. Op dat moment zelf ben ik namelijk niet helder genoeg om het te kunnen relativeren, aangezien ik op dat moment geen eens meer doorhad dat er een darmonderzoek bezig was. Wanneer je bij je volle verstand zou zijn zou je alles bij je volle verstand meemaken maar dan ben je tenminste wel in staat om je schrap te zetten tegen eventuele pijn en bij het gebruik van zo'n versuffend middel kan je op dat moment alleen nog maar kermen als een baby.