Dormicum

Slapeloosheid (19 meningen)
Epilepsie (2 meningen)

17-01-2020

Dormicum (midazolam)

Ivm Ptss en niet kunnen slapen kreeg ik dormicum om te proberen. Nadat ik het medicijn ingenomen had werd ik binnen een half uur suffig en viel ik al snel in slaap. Wel werd ik na drie uur alweer wakker en was het effect weg dus helaas niet meer geslapen. De volgende dag kreeg ik pijn in mijn hals, de huid was rood en pijnlijk en werd steeds dikker. Toen ik in bad gin[lees meer...]g en eruit ging, viel ik bijna flauw en begon als een gek te trillen over mijn lijf. Na een paar dagen was mijn hals nog erg pijnlijk en steeds dikker geworden, waarna het is open gebroken. Veel pus eruit. Elke dag kwam er prut uit en er heeft drie weken een gat in mijn hals gezeten. Ik heb het één keer gebruikt maar voor mij geen dormicum meer.
09-02-2019

Dormicum (midazolam)

ik slaap er op, wordt , wel na elke droomcyclus gewoon wakker om te plassen, als ik de 30mg in 1 keer inneem slaap ik 4 - 5 uur. Als ik de tabletten apart in neem met interval van 3 uur, kan ik er 6-7 uur (onderbroken) slaap mee bereiken. bijwerking is de gehele morgen nog slaperig/moe. dit middel werkt goed genoeg. Lagere dosering wél geprobeerd, maar was niet effectie[lees meer...]f .
21-01-2019

Dormicum (midazolam)

Heyy .. ik ben ruim 1,5 jaar geleden aan de dormicum gezet( begonnen op 7,5 mg) omdat ik niet in slaap val en als ik slaap gek word van herbelevingen . Ik ben in november 2017 met 7,5 mg begonnen ( naast 45 mg mirtazapine, 75mg clomipramide,50 mg quetiapine en 25 mg quetiapine xr ) dosis door ggz binnen 3 weken naar 30 mg dormicum verhoogd (+ de rest ) .. deed de raarste[lees meer...] dingen na inname ( eten bestellen , buiten lopen , trap op en af , whatsappen maar de volgende dag verbaasd naar de app kijken WAT ik gestuurd had wist de volgende dag nergens meer vanaf !! Was smorgens net zo moe als de avond ervoor , sliep niet echt ( werd als ware uitgezet , net als narcose ) en precies 7 uur na inname ogen meteen open direct alert ,overdag geprikkeld .. in juni 2018 er zelf achtergekomen dat er totaal geen toezicht was op gebruik door mij ( behandeling ggz in jan 2018 overgezet naar huisarts die heeft medicatie op rol gezet en kreeg ze thuis ) dus slikte ze al 7 mnden in de 30 mg dosis ipv de voorgeschreven 2 weken max .. was letterlijk n zombie en door zelfbesef aan de bel getrokken .. afbouwen n ramp !!! Om de 3 weken n 3,75 mg eraf en om de 3 weken dus afkickverschijnselen lijkende op n afkickende heroinejunk .. was n hel .. trillen shaken ziek elke keer weer .. net voor de kerst afgelopen jaar was ik klaar met afbouwen ( de rest van de dosissen medicatie is hetzelfde gebleven )!! Eindelijk ... ! De eerste dagen na volledig afbouwen geweldig geslapen .. nu alweer 3 weken een ramp ! Alles van voorheen is weer terug , de herbelevingen sommige nachten 10x zo insentief als voorheen ! Dus weer ten einde raad !!! Maar Dormicum ???? NOOIT MEER VOOR MIJ !!!
01-09-2018

Dormicum (midazolam)

Ik heb sinds 3 maanden een slaapstoornis met paniek aanvallen die ik niet onder controle krijg. Ik heb meerdere medicatie geprobeerd zoals; lorazepam, Diazepam en temesta. Geen van deze medicijnen kunnen mij helpen te ondersteunen om te kunnen doorbreken. Artsen zijn niet blij met medicatie zoals de pammetjes. De onrust in mijn hoofd neemt niet of nauwelijks af. Dormicum 7[lees meer...], 5 milligram Geeft mij wel die rust. En haalt grotendeels de onrust weg zodat mijn hoofd wat leger wordt en ik beter mij kan overgeven aan het ontspannen al is het nog steeds moeilijk. Hoe dan ook ik slaap in ieder geval rond de 4 tot 5 uur en ja ik weet dat je ongeveer 8 uur moet slapen maar dat heb ik geloof ik nog nooit gedaan. Dus ik ben geholpen met vier uur slaap. Sporten is natuurlijk ook belangrijk maar met deze medicatie kan dat wel eens tegenvallen laat wel dat er bepaalde stoffen aangemaakt moeten worden om weer redelijk te kunnen functioneren. Ook is Dormicum verslavend maar ook ik ben er mee geholpen voorlopig en inderdaad de bijwerkingen wegen niet op tegen de oververmoeidheid en het niet slapen.
02-08-2017

Dormicum (midazolam)

Werkt totaal niet. Heb ook al oxazepam, lorazepam gehad maar doet ook niets. Iedereen schrikt bij het noemen van dormicum. Vele mensen leggen het verband met sedatie.
08-07-2017

Dormicum (midazolam)

Ik mag dit middel 1 x per week om even op te laden.
23-08-2015

Dormicum (midazolam)

Ik slaap al jaren niet meer. Leef eigenlijk ook meer. Sluit mezelf op en ben radeloos. Dormicum neem ik niet meer. Geen enkel middel helpt.
28-03-2015

Overspannen/burn-out

Ik ben overspannen, en slaap hooguit 2 uur na het innemen van dormicum.
08-02-2014

Dormicum (midazolam)

Diagnose: autisme, borderline, ptss, alcoholafhankelijkheid en harddrugsafhankelijkheid in remissie. Tevens Colitis Ulcerosa vastgesteld. Veel last van stress en emotieregulatieproblematiek, geen dagbesteding, geen sociaal netwerk; GGZ weet zich geen raad en laat me in de kou staan (doorverwijzen, wachtlijst, etc.) Slapen is al jaren een hopeloos probleem. Veel night[lees meer...] terrors, heftige nachtmerries, terugkerende thema's, meer wakker dan slapen. Dit is sinds een aantal weken weer zo'n probleem aan het worden dat huisarts een manie vermoedt (GGZ doet niks). Dit omdat ik overdag impulsief gedrag begin te vertonen en 's nachts allerlei grootse activiteiten wil gaan ondernemen (bv ik ga een boek schrijven!), puur omdat ik niet kan slapen. Zeer veel geprobeerd al, ook om beter te kunnen slapen (oa met medicatie zoals Temazepam, Oxazepam, Seroquel), en nu dan zonder het zelf te overwegen de overstap gemaakt naar Dormicum. Was er angstig voor omdat ik het associeer met palliatieve sedatie. Ben er ooit tijdens een abortus provocatus op wakker geworden tijdens de ingreep, ze moesten toen drie keer bijspuiten in het infuus. Dit middel is toch wel het laatste wat je voorschrijft als huisarts, als ik het zo lees op internet. Heb er totaal niet (beter) op geslapen, ook niet op de 'dubbele dosis'. Ik kreeg het er geloof ik alleen maar benauwd van. Inname 22.30 u. Moest een half uurtje rustig gaan liggen en gewoon afwachten, en als het niks deed, mocht ik in nood nog een pilletje nemen. Vervolgens tot 03.30 u wakker gelegen en daarna twee halve slaapjes gedaan van hoogstens een half uur. Lag om 05.30 uur te balen.. ben om 06.00 uur maar weer opgestaan. Het leek wel iets effect te hebben op mijn spieren, als in kleine spierspasmen in bed en iets wankeler lopen om mijn tweede pilletje te halen (en 's nachts nog een paar keer eruit), en een wat onwerkelijk gevoel ten opzichte van mijn omgeving, beetje alsof ik vervreemd was van mijn eigen huis, maar ik werd er eerder angstig van dan slaperig. Het lijf werd wel wat slapper, maar mijn geest was klaarwakker.
11-12-2012

Dormicum (midazolam)

Ik heb op aanraden van mijn specialist dit medicijn ingenomen, Voor mij hoeft het nooit meer! Werkte totaal niet. Pas na uren nadat ik thuis was werd ik slapjes, en kon nog net naar het toilet lopen. Het liefst was ik de volgende dag thuis gebleven i.p.v. om ta gaan werken. voel mij nog steeds high....
16-11-2012

Dormicum (midazolam)

voor een kleine ingreep aan de ogen was ik bang. Ben enorm blij met 1 pilletje dormicum 7,5 mg. Ik heb van de hele ingreep niets gemerkt. Was slaperig en slapjes. Zou het voor een eventuele volgende keer weer gebruiken.
12-11-2012

Dormicum (midazolam)

Vanwege angst voor een ingreep in het ziekenhuis kreeg ik Dormicum voorgeschreven. Haalt de scherpe kantjes van alles af. Ik heb er zelf niet op geslapen tijdens de ingreep, pas toen ik thuis kwam. Het was gevoel was vergelijkbaar met wanneer je iets teveel gedronken hebt. Alles gaat een beetje langs je heen, moeite om op je benen te staan en je vind alles prima. ;)
05-11-2012

Artrose - gewrichtsaandoening

voor een kleine operatie op dagbehandeling kreeg ik een uur voor de ingreep een tabletje dormicum,dat moest,het deed alleen niks,pas toen ik 2uur later weer op zaal was werd ik een beetje slaperig,ik bleef dat nog uren, een beetje zinloos dus,de volgende doen we dus maar zonder
09-06-2012

Dormicum (midazolam)

Ik heb voor een darmonderzoek een dubbele dosering gekregen via infuus. Ik was meteen van de kaart: een heerlijk gevoel overviel me en daarna ging meteen het lampje uit. Halverwege het onderzoek echter kreeg ik ontzettend heftige pijnscheuten in mijn buik waardoor ik op een brute wijze als het ware wakker schrok. Voor mijn gevoel (of het ook zo was weet ik niet) kon ik nie[lees meer...]t aan de arts en assistenten duidelijk maken dat ik de pijn onverdraagbaar vond omdat heel mijn lijf geblokkeerd voelde door de versuffing van het medicijn. Ik herinner me daarna alleen nog maar flarden en kijk er op een zeer angstige manier op terug. Op dat moment zelf ben ik namelijk niet helder genoeg om het te kunnen relativeren, aangezien ik op dat moment geen eens meer doorhad dat er een darmonderzoek bezig was. Wanneer je bij je volle verstand zou zijn zou je alles bij je volle verstand meemaken maar dan ben je tenminste wel in staat om je schrap te zetten tegen eventuele pijn en bij het gebruik van zo'n versuffend middel kan je op dat moment alleen nog maar kermen als een baby.
06-05-2012

Epilepsie

ik werd geopereert en toen kreeg ik deze medicijn maar later kwamen ze er achter dat ik er eigelijk niet tegen kon ik bleef wel 3 uur in slaap ik raad het aan niet te gebruiken
24-04-2012

Paniekaanvallen

Vanmiddag ben ik bij de tandarts geweest voor een wortelkanaalbehandeling. Ik ben een echte angstpatiënt en daarom heeft de tandarts mij Dormicum aanbevolen. De hele behandeling was ik zo stoned als een garnaal en ik ben ook de helft vergeten. IK heb Dormicum als zeer prettig ervaren, ik ben nog nooit zo ontspannen geweest.

Thyrax Duotab (846) - Schildklier - hypothyroidie (traagwerkend)
Ethinylestradiol / Levonorgestrel (530) - Anticonceptie - eenfase
Amoxicilline (492) - Antibiotica - penicillines breedspectrum