Slapeloosheid (22 meningen)

Melatonine (152 meningen)
Dormicum (47 meningen)

16-06-2016 | Vrouw | 18
lormetazepam (1mg)
Ik kreeg dit van mijn psychiater voorgeschreven omdat ik de laatste tijd heel slecht in slaap kan komen lig veel te piekeren. Ze zei dit zou je kunnen helpen maar dan niet elke dag nemen. Ik kon er nog steeds niet door slapen. Had op mijn geen effect.

15-05-2016 | Man | 64
lormetazepam (2mg)
neem 1/2 als ik naar bed ga, slaap ik na een uur nog niet dan neem ik het andere halfje in. Dan word ik heel dikwijls wakker rond het zelfde uur (tussen 4u en 5u). Blijf dan in bed liggen en op mijn ademhaling letten zodanig dat ik soms terug insoes, maar meestal niet, wacht op op te staan tot wekker afloopt. Soms (ik werk niet meer) val ik tijdens de dag in slaap, maar pr[lees meer...]obeer dit te vermijden. Ga geregeld buiten wandelen om me moe te maken, op zelfde uur (23u) slapen en kom om 8u30 uit bed. Ik hoop ooit terug zonder slaappil in te kunnen slapen. Ik moet Keppra nemen-2x per dag 500mg. Daar een bijwerking van is slapeloosheid en nog enkele andere dingen zoals rusteloosheid, wazige ogen, vlug vermoeid, onstabiele gang, evenwichtsstoornissen niet constant (hangt van de vorige nacht af), ook vergeet ik makkelijk dingen en moet alles noteren en geregeld op kalender gaan kijken wat ik ga doen. Doe ook mee aan activiteiten mee in drie dienstencentra om het vervelende van het alleen zitten te doorbreken, heb 5j veel last gehad met gezondheid, 2x kanker(Waldenström-2 stamceltransplantaties binnen een tijdsspanne van 2 en epileptische aanval en in coma g5j). Werd in diepere coma gebracht die eerste 14 dagen om hersenschade te vermijden, geraakte nadien (pas na 5weken) uit de coma. Kon niet meer spreken, bewoog niet, soort verlamdheid. Soms ook schokkende bewegingen. Na 7 maanden kinétherapie en Ergotherapie doe ik nu terug buitenactiviteiten enzo in 3 dienstencentra in de buurt. Door de Keppra en Topamax te nemen slapeloosheid als bijwerking. Ik hoop dat het stilaan betert en probeer de lormetazepam te laten of terug te dringen maar momenteel geen pos resultaat, veel wakker liggen vanaf +- 4u 's nachts.

07-04-2016 | Man | 53
lormetazepam (2mg)
Ik heb, na een langdurige verslaving aan andere middelen slapeloosheid gekregen en Lormetazepam heeft een goede slaapwerking, soms om en om de dag innemen is het beste en bij ernstige slapeloosheid iedere dag 1 van 2 mg. Goed middel.

26-10-2015 | Vrouw | 56
lormetazepam (1mg)
ik realiseer dat het verslavend is, ik zit nu in de slechtste tijd van mijn leven. ik ben zelf dokters assistente en overleg om de 2 weken met mijn huisarts, ik hoop het in de toekomst te kunnen afbouwen , ik ben veelste blij dat ik daardoor nu 5 uurtjes slaap soms 6.Uitgeput zou ik anders zijn.

27-02-2015 | Man | 60
Angina pectoris
In het begin was ik gerustgesteld, en sliep er wel van, maar nu voel ik mij geruster, ook denk ik dat het een psychologisch affect heeft op langere termijn! maar als ik het niet neem...word ik er wel tijdens de nacht wakker van en dat maakt van mij verder een slapeloze nacht... Als ik mag zeggen werkt lormetazepam ( 2 mg. ) een genetiris medicijn! voldoende slaap heb ong[lees meer...]eveer 6-8 uur per nacht, wat overdag een goed gevoel geeft! Fabrikant is NV. - Veedijk 59 - 2300 Turnhout.

22-02-2015 | Vrouw | 52
Artrose
Ik heb al verschillende rug operatie's gehad, neem pijn medicatie en Lormetazepam om te slapen. Ik nam ook morfine stickers van 50 mg en toen ging het slapen behoorlijk, maar na 15 jaar morfine ben ik nu afgekickt en neem niets meer waar ik erg trots op ben, want het is echt afzien om er vanaf te komen.. Moet wel nog mijn oxi-contine 40mg nemen anders is de pijn ondraagli[lees meer...]jk, maar slapen lukt me niet meer, voel me wel ontspannen maar kan de slaap niet vatten dus voor mij is Lormetazepam geen oplossing meer en hoop op dat mijn huisdokter een beter middel vind zodat ik mijn nachtrust heb..Ik wil iedereenbij deze ook veel sterkte toewensen!!! Grtjes Linda

18-02-2015 | Vrouw | 53
COPD
Sinds ik begin 2014 na een traumatische ziekenhuisopname bijna een volle week op de IC gelegen heb en daar de dood in de ogen gekeken heb, heb ik geregeld moeite met inslapen. Daarvoor heb ik van de huisarts Lormetazepam voorgeschreven gekregen. Met de waarschuwing dat als ik die te lang achter elkaar zou nemen, de kans groot was dat ik daar verslaafd aan kon raken. Ik ben[lees meer...] begonnen het een paar avonden achter elkaar te nemen en telkens als ik dacht dat ik zonder kon, het ook zonder geprobeerd. Dat lukte niet meteen de eerste keren, maar gelukkig is het steeds vaker en langere periodes zo dat ik er geen extra medicatie meer voor nodig heb. Ik heb ze nu dus voor 'zo nodig' in huis. En nu, als ik erg gespannen ben en niet kan slapen maak ik er ook dankbaar gebruik van. Bijwerkingen heb ik zo ver ik weet niet.

13-01-2015 | Man | 32
lormetazepam (2mg)
Sinds de Wietpas er is gekomen, heb ik mijn geprefereerde slaapmiddel/kalmeringsmiddel moeten opgeven. Door de belangrijkheid van mijn job wil ik niet tot een crimineel herleidt worden. ( Ik rookte 1à3 joints per dag, afhankelijk hoe fit ik moet staan de volgende dag) Dit deed ik gedurende een jaar of 15 zonder enig problemen Hierna heb ik dus de in mijn ogen volgend vr[lees meer...]ijblijvend product gebruikt dwz bier (alle soorten en sterktes) maar hier heb ik een enorme gewenning en gewichtstoename aan overgehouden, samen met geheugenverlies; Aangezien ik soms (meestal) een bak (24fl) van 33cl/ avond opdronk. Hier is mijn risico tot alcoholisme enorm verhoogd. Ook het ontwaken is enorm moeilijk en gevaarlijk want bij een vroege ochtend bobcampagne kan ik nog steeds positief testen op alcohol.Wat niet alleen mijn leven in het gevaar brengt maar ook van de mensen die er toevallig in de buurt zijn. Ben recentelijk begonnen met een mix van Lormetazepam12mg, alprazolam 0.5mg en deze in combinatie met 3g paracetamol. En om heel eerlijk te zijn doet dit me niets, de rust die ik meteen voelde na het roken van een joint, de sufheid, het positieve gevoel dat alles wel in orde gaat komen (zorgen voor morgen) dat heb ik niet bij deze "gespecialiseerde" medicijnen. Maar aangezien ik in België woon zal ik na verloop van tijd met een cocktail van 20verschillende medicijen een vleugje van dezelfde rust kan vinden die 1 jointje mij kan brengen. Ik zal jullie je op de hoogte houden van mijn zoektocht

17-04-2013 | Man | 60
lormetazepam
Ben gestart met 1 tablet van 2 mg i.c.m.promethazine. Na een maand geen baat meer. Dosering is daarna verhoogd naar 2 tabletten.Geen noemenswaardige verbetering.Afgelopen 2 maanden helemaal NIETS meer.Voel me alléén gedurende de nacht erg rustig.Schakel deze week over naar Stilnoct 10 (zolpidem).Ik heb wel het idee dat ik Lormetazepam af moet bouwen.Overleg met arts of[lees meer...] apotheker.

28-10-2012 | Vrouw | 20
lormetazepam
Ik neem sinds een week Lormetazepam 2mg. Volgens de apotheker mocht ik maar 1mg nemen, maar zelf als ik 2.5mg slik voel ik hier écht NIETS van en slaap hier dus ook niet op. Weet iemand hoe dit komt? Ik slikte hiervoor enkele maanden Zolpidem 10 en 15mg.

25-10-2012 | Vrouw | 24
lormetazepam
Super middel! Kan eindelijk weer heerlijk slapen! Word suf wakker maar dat trekt na een kwartiertje wel weg! Ik neem.het voor het slapen gaan met.alprazolam en rivotril. Overdag neem ik ook alprazolam en fluoxetine. Gaat weer goed met mij gelukkig! Eindelijk! Rust!

12-05-2012 | Vrouw | 58
lormetazepam
erg veel pijn. straalt uit. Al jaren op zoek naar verlichting.

04-02-2012 | Vrouw | 55
lormetazepam
De eerste keer dat ik het middel innam, deed het helemaal niets. De daarop volgende keren werkte het soms redelijk, soms goed. Ik doseer de tabletten en gebruik ze 3x per week om niet afhankelijk te worden. Wel hou ik rekening met de tijd die ik die nacht heb om te slapen. Als ik minder dan 8 uur heb tussen het naar bed gaan en opstaan (i.v.m. werk), neem ik geen lorme[lees meer...]tazepam. Het viel we wel tegen dat ik de tabletten zelf moest betalen, omdat ze niet vergoed worden.

11-03-2011 | Vrouw | 64
Slaapmiddel

21-10-2010 | Vrouw
Slaapproblemen
Werkte niet goed, zelfs niet na inname van twee maal twee mg. Werkt voor mij persoonlijk het best met een halve pil.

08-09-2010 | Vrouw
lormetazepam
Ik gebruik lormetazepam al enkele jaren 3 of 4 keer per week. Het effect blijft goed, en ik geloof niet dat dat suggestie is. Ik vraag me wel af er bijwerkingen zijn op langere termijn.