Ervaringen met Temazepam

Slapeloosheid (142 meningen)
Onrust (1 mening)

21-06-2020 | Vrouw | 40
temazepam (10mg)
werkt prima bij slecht slapen! mits je het niet elke dag inneem . het is wel erg verslavend dus pas hier mee op . ik heb periodes gehad waarbij ik heel erg depressief was dan werkt dit middel niet!

25-09-2015 | Man | 45
temazepam (20mg)
Door meerdere traumatische ervaringen wat al op jonge leeftijd (2 jaar) is begonnen. Was het verwerken hiervan in de nachtrust niet te doen, nachtmerrie na nachtmerrie hielden mij wakker. Op advies van de huisarts ben ik toen temazepam 2x 20 mg per nacht. Temazepam is een medicijn wat je normaal gesproken een paar weken mag gebruiken i.v.b. met afhankelijkheid hierv[lees meer...]an, dit was mij nooit verteld. Na bijna 10 jaar gebruik van temazepam kwam er eindelijk een arts die dit tegen mij vertelde en mijn heeft proberen te helpen om een alternatief hier voor te vinden. Het is nu 10 jaar later en de slapeloze nachten met de nachtmerrie' s zijn er nog steeds alleen dan tig keer zo erg als ik al had. Hiermee wil ik aangeven dat wat je huisarts ook zegt, check het altijd even voor de zekerheid. Dat kan je heel wat jaren van ellende besparen.

25-09-2015 | Man | 31
temazepam (10mg)
Ongelofelijk hoe makkelijk sommige mensen hier over denken. Je zou echt zo snel mogelijk moeten stoppen met deze rotzooi en de werkelijke problemen aanpakken die je slapeloosheid veroorzaken. Dit medicijn is erg verslavend en moeilijk om mee te stoppen. Ik heb dit middel ongeveer 2,5 tot 3 jaar gebruikt wegens een angststoornis, ik had de 10 mg tabletjes. Door deze tabl[lees meer...]etjes werd ik minder gespannen en kon daardoor s'avonds makkelijker in slaap vallen. Ik zal niet ontkennen dat ik deze tabletten nodig had om me enigzins goed te voelen, ik was gewoon verslaafd. Gelukkig ben ik er nu er 5 maanden vanaf maar dat was wel afzien soms. Ik heb het veel te snel afgebouwd, in 4 weken had ik het afgebouwd omdat ik er helemaal klaar mee was, maar dit was achteraf veel te snel. En dat zonder hulp. Tijdens het afbouwen viel het wel mee maar ik had echt last van ontwenningsverschijnselen zoals hartkloppingen (in rust), hoofdpijn, angstgevoelens, diarree, slecht slapen. Op het moment is mijn ontlasting nog steeds niet goed maar dat heeft even de tijd nodig. Ik voel me nu veel fitter, energieker, kan weer helder nadenken, en ik slaap ook weer lekker. Mijn tips zijn als je gaat stoppen is bouw het rustig af, praat er over met naaste mensen/vrienden, zoek professionele hulp en ga lekker sporten! Dat heeft mij echt geholpen, ook al was ik hartstikke moe ik ging altijd lekker sporten.

19-12-2014 | Man | 42
temazepam
Angst
werkt in het begin fijn 10mg is voor mij echt te weinig weeg 100kg bij 187cm. dus 20mg werkt goed voor inslapen lekker net of je een fles vodka hebt gedronken, maar de afkick verschijnselen zijn ernstig,bij langer gebruik dan 3keer in de week ben ik na een tijdje gestopt maar had nog meer slaap problemen en lijkte net alsof ik slaap en wakker tegelijk was na het afkicken[lees meer...]. echt erge afkick problemen. matig gebruiken aub.