Ervaringen met Zolpidem

zolpidem

versuft depressief ongerustheid doodsangst geheugenverlies huilend concentratieproblemen somber voelen rusteloze slaap maagpijn voor misselijkheid/braken

Slapeloosheid (105 meningen)
Moeheid (2 meningen)

Bojan Nikolik (17-05-2015)

05-10-2018 | Vrouw | 54
zolpidem (10mg)
Al jaren slik ik 1 a 2 x p wk Zolpidem. 5 mg of 10 mg.Het is zeer effectief. Het beste is om het in bed in te nemen en binnen een half uur val je in slaap, tussendoor wel eens wakker maar kort. Als ik niet aan de slaap toegeef word ik er licht "high" van, wat eigenlijk best prettig is. Ik heb weinig last van bijwerkingen wel een suffig gevoel en soms wat hoofdpijn de volge[lees meer...]nde dag maar dat heb ik er voor over. Ik neem het zo min mogelijk 2 dagen achter elkaar omdat ik dan wel last heb van de bijwerkingen. Daarom verdeel ik het over de wk, meestal 1x half tabletje (5 mg) en 1x een hele (10 mg). Ik herken wel iets mbt "raar" gedrag wat ik bij de andere reacties lees maar het is nooit uit de hand gelopen en ook niet echt vervelend, ik heb dit in hele lichte mate. Ik ben me ervan bewust dat ik verslaafd aan dit middel ben maar het gebruik is al jaren op hetzelfde niveau en wordt niet meer. De werking is in de loop der jaren wel wat afgenomen maar voor mij nog steeds effectief. Ik omschrijf mijn gebruik als gecontroleerd gebruik.

07-03-2018 | Vrouw | 26
Overspannen/burn-out

21-02-2018 | Vrouw | 28
Fibromyalgie
Ik heb fibromyalgie en daarbij ook ADHD en bij beide aandoeningen heb je vaak slaapproblematiek. Bij het ene van de pijn en bij het andere van de overprikkeling in je hoofd. Dus diverse middelen gehad. Vanaf mijn 11e al de eerste "pammetjes" voorgeschreven gekregen. Hierdoor ben ik er aan verslaafd geraakt en de werking wordt ook steeds minder. Dus als je het bij wijze van[lees meer...] 3 maanden gebruikt dan zal je een aanzienlijk verschil voelen tussen de eerste keer van gebruik en de 3e maand (om maar een voorbeeld te noemen). Daarnaast is het erg verslavend omdat het gewoon een goed gevoel geeft. Je voelt je vredig en kalm. Ik heb ook van mijn psychiater gehoord dat dit middel ook wordt gebruikt soms bij euthanasie om iemand te kalmeren en in een roes te krijgen en daarna de "dodelijke/fatale" injectie toegediend krijgt. Dus het is een sterk middel en ook verslavend maar je wordt er snel resistent voor.

29-04-2017 | Vrouw | 32
Zwangerschap
Voor dat ik zwanger was dronk ik weleens een glaasje of meerdere 😉. Maar sinds ik zwanger ben, heb ik absoluut niks meer gedronken, maar nu neem ik dus wel zolpidem om te kunnen slapen en 's avonds eventjes te kunnen ontspannen, eerst werkte eentje nog, daarna twee, maar nu naar het einde toe zit ik aan drie zolpidem per avond. Nu vraag ik mij af of dat schadelijk is als [lees meer...]ik zo blijf doorgaan of is een optie om 1 of 2 weken voor de geboorte er volledig mee te stoppen, zou ze dan nog afkickverschijnselen krijgen? Alvast bedankt voor de eventuele reacties.

29-04-2017 | Vrouw | 35
zolpidem (10mg)
Ik gebruikte af en toe Zolpidem, want sinds chemo's sliep ik slecht. Zolpidem werkte perfect maar als ik het 3 nachten na elkaar in nam, kreeg ik veel meer last van sufheid, misselijk, duizelig,.... dus dat was geen optie. Ik neem het nu eens om de week of om de twee weken, soms maar 1 of 2 per maand. En ik neem af en toe ook maar een halve in (5mg).

05-09-2016 | Man | 64
Jeuk
Ik had sterke allergische reactie met veel jeuk van andere medicijnen. Hielp me inslapen en soms doorslapen. Jeuk is nu veel minder en ga nu stoppen met zolpidem. Ben van oudsher een goede slaper. Ik vind het geen sterk medicijn. Kan nog uren wakker blijven na inname. Geen merkbare bijwerkingen en na goede nachtrust geen sufheid o.i.d.

14-01-2016 | Vrouw | 30
Heupslijtage
Op mijn 25ste de diagnose gekregen van heupdysplasie. Moest 5 keer onder het mes of ik zou nooit nog kunnen lopen. Ben mijn werk kwijt geraakt, terug naar mijn ouders gemoeten. Ik speelde voetbal op hoog niveau. Kon natuurlijk geen bal meer aanraken en ben ingestort. Kon niet slapen, want 's nachts zag ik mijn zielig leventje voor me en daarom ben ik zolpidem beginnen te n[lees meer...]emen. Nergens aan denken, zalig. Maar helaas bleef het niet bij eentje, werd steeds moeilijker om te doseren. Nu nog. Maar dit is het enige wat mij helpt slapen als ik pijn heb.

06-12-2015 | Vrouw | 65
Artrose

06-06-2015 | Man | 26
zolpidem (10mg)
Ik heb dit middel voorgeschreven gekregen tijdens een periode van zware depressie met slaapproblemen. Het is een geweldige inslaper en kan goed helpen bij het herstellen van een dag/nacht ritme. Zolpidem heeft echter een zeer groot nadeel waarvan je als gebruiker wel op de hoogte dient te zijn. Na inname treedt een korte periode van geheugenverlies op en bestaat er een [lees meer...]kans dat je dingen gaat doen waar je achteraf niets meer van herinnert. Ook neemt de remming om deze dingen te doen af (gelijkaardig als bij alcohol, maar bij zolpidem toch vaak met vreemder gedrag). Dit uitte zich bij mij in gesprekken met anderen, (rare) e-mails, facebookberichten, online aankopen, foto's, eetbuien... Een eenvoudige oplossing is om zolpidem direct in bed in te nemen en daarna er niet meer uit te komen met je telefoon aan de andere kant van de ruimte. Toch werkt dit niet altijd. Op zolpidem kun je dus rare dingen gaan doen, maar buiten dat is het wel een prima slaapmiddel. Voorzichtigheid bij gebruik is dus zeker de regel. Verslaving valt goed mee. Stoppen is gemakkelijk.

04-06-2015 | Man | 43
zolpidem (10mg)
Heb dit middel ruim 8 jaar gebruikt. De eerste jaren zeer effectief en weinig geheugen bijwerkingen. Een echte aanrader voor relatief kort gebruik (een aantal maanden 0f zelfs 1 tot 3 jaar). Probleem was door gewenning aan deze stof er een jaarlijkse toename van 5mg (halve tablet) ontstond. Dus beginnende met 5mg per nacht en eindigend in 2014 met, schrik niet 60mg per nac[lees meer...]ht. De uitschieters laat ik maar even weg. Vanaf een dosis van 20+ ontstonden er geheugen problemen. Eerst alleen na inname tot aan de uitwerktijd een soort black hole's. Dit was vervelend maar had geen invloed op het functioneren. Vervolgens geheugen problemen die altijd aanwezig waren. Ben uiteindelijk onder begeleiding äfgekickt". Nu 9 maanden geen medicatie maar wel weer een heel groot slaapprobleem. Maar ja, het leven bestaat uit keuzen maken. Als tip kan ik meegeven dat dit middel voor tijdelijk of gecontroleerd gebruik (10 tot 30x per jaar) mijnerzijdes zeer effectief werkt maar voor zeer langdurig gebruik een no-go is. Succes voor alle slecht slapers omdat dit een zeer hardnekkig en langdurig gevecht blijf.

24-01-2024 | Vrouw | 63
zolpidem (5)
5 mg is niet veel, dus matig effect bij inslapen. Slaap wel beter door.

10-02-2023 | Man | 55
zolpidem (5)
ik neem deze maar altijd ale bijna altijd slaapwandelen en nu proberen Mogadon 5mg hopelijk is deze anders

16-08-2021 | Man | 45
zolpidem (10mg)
Ik kreeg zolpidem voorgeschreven wegens slapeloosheid. Op zich sliep ik er wel goed op in, maar had overdag teveel last van dufheid en afwezig gevoel, mentaal ook instabiel. Werd niet echt uitgerust wakker. Overgestapt op zopiclon omdat ik daar in het verleden al goede ervaringen mee had. Dat werkt ook wat beter tegen angsten naar mijn idee. Zolpidem is meer puur een sla[lees meer...]apmiddel zonder anxiolytische werking. Voor sommige mensen werkt het misschien wel prima. Qua dosering zou het ook nog verschil kunnen maken of je veel bijwerkingen hebt. 10mg is de normale dosering, maar 5mg zou ook afdoende kunnen zijn.

23-03-2021 | Man | 51
zolpidem (10mg)
Hallo ik gebruik nu een 3tal jaar Zolpidem 2x10mg per dag voor het slapen gaan. Daarbij neem ik ook nog 25 mg Quetiapine. Dit alles om na 45 a 1 uur in slaap te vallen. Doe ik dat niet dan val ik niet in slaap, en worden de nachten een hel. Wat moet ik doen, ik wil er wel van af, maar mijn gedachten kunnen er niet vanaf. Ik ben ook bang om te stoppen.

07-03-2021 | Man | 60
zolpidem (10mg)
Ik heb mijn hele leven last van Insomnia, inslaap probleem. Insomnia is een probleem van speciaal mensen met Asperger Syndrome. Hersenen van AS mensen kunnen zeer moeilijk afsluiten, speciaal tijdens de nachtelijke uren. AS hersenen werken anders dan normale hersenen. Hersenen zijn hetzelfde als een zeer grote computer met super geheugen (harddrive) en groot direct [lees meer...]geheugen om alle zaken direct te kunnen interpreteren. AS mensen echter moeten hun directe geheugen aanspreken niet op “automatic mode” maar moeten nadenken zoals puzzels maken. AS hersenen kunnen gemakkelijker crashen dan normale hersenen. Crashen betekent dat AS mensen vaker moeten recapituleren dan mensen met een normale hersenen. Aldus .... Insomnia is een nare situatie voor AS mensen. Inslapen van AS mensen gaat vaker gepaard met een lange(re) wachttijd dan normale mensen. Zolpidem is een inslaper. Temazepam is een doorslaper. Insomnia is inslapen. Zolpidem is dus de enige medicatie om snel(ler) te kunnen inslapen. Zolpidem intake voor mijzelf is de enige -en perfecte oplossing om snel te kunnen inslapen. Zolpidem voor mijzelf heeft geen enkele bijwerking. Alleen de situatie dat ik zo ontzettend diep heb geslapen, dat ik mijzelf circa 30 minuten de tijd moet gunnen om weer in de wereld te zijn. Zolpidem heeft voor mijzelf geen enkele gewenning. Ik gebruik Zolpidem al 8 jaar elke dag 1 tablet van 10 Mg. Soms breek ik het tablet in tweeën, dus 5 Mg, als ik zo vermoeid ben, maar ik niet in slaap kan geraken. Zolpidem is dus de enige medicatie om snel -en goed -en juist in slaap te vallen. Zolpidem wordt vergoed door elke zorgverzekeraar. Huisartsen moeten Zolpidem voorschrijven omdat Insomnia de taak is van een huisarts. Insomnia is geen taak, dus geen zaak van een psychiater. GGZ zijn psychologen -en psychiaters. GGZ denken dat zij de juiste behandelaars zijn van het Insomnia probleem, maar dat is niet waar. De huisarts is de aangewezen persoon om Insomnia te behandelen, en zijn/haar taak is om Zolpidem voor te schrijven. Zolpidem is perfect. Zolpidem is 100% de enige -en perfecte oplossing om eenieder’s probleem van Insomnia te behandelen. Zolpidem ... Paul

15-10-2020 | Man | 32
zolpidem (10mg)
Ik neem er af en toe 2.5.mjjn ervaring is ook dat de kans dat je gaat slaapwandelen en de koelkast leegeet erg groot is.daarbij is het regelmatig voorgekomen dat je er achter komt dat je er achter komt dat je het halve doosje naar binnen hebt gewerkt zonder dat je het door had.erg vervelend.

Ethinylestradiol / Levonorgestrel (623) - Anticonceptie - eenfase
Amoxicilline (600) - Antibiotica - penicillines breedspectrum