Zolpidem

Zolpidem

Bojan Nikolik (17-05-2015)

03-06-2020

Zolpidem (zolpidem)

Ik had al bijna 2 weken geen oog dicht gedaan. Ook te maken met mijn paniekstoornis. Hier kreeg ik citalopram 20 mg voor. Maar dit hielp in iedergeval niet met slapen. Dus toen kreeg in Zolpidem voorgeschreven. Eerst 2 weken elke dag 1. Maar dit werd al na een paar dagen 0.5 tablet omdat ik heel erg duf werd overdag van de 10 mg. Maar met 5 mg ging het fantastisch. Na de 2[lees meer...] weken heb ik rustig afgebouwd. Eerst om de dag. Dan een keer in de drie dagen enz. Ik heb hier geen bijwerkingen om gekregen. Sindsdien slik ik het zodien nodig. En dat is gemiddeld een keer in de 2 weken.
15-05-2020

Zolpidem (zolpidem)

Hielp ook niet tegen slapeloosheid. Doet bij mij helemaal niks. Dus ook geen bijwerkingen. Ook Seroquel laat mij niet slapen. Het lijkt wel of er niets anders dan pammen (Oxazepam etc.) bestaan waarmee ik nog enigszins wat uurtjes slaap.
26-02-2020

Zolpidem (zolpidem)

Als ik dit niet pak slaap ik soms 3 nachten achter elkaar niet...het is een echte life safer voor mij
27-01-2020

Zolpidem (zolpidem)

Na jaren aan de serequel vanwege ADD en slapeloosheid, zolpidem gekregen om de serequel af te bouwen, maar van de regen in de drup. De eerste week ging het prima, en inmiddels al 4 weken zonder serequel (25 mg, hele lage dosis ) maar de sufheid wordt nu ik dus 4 weken aan de zolpidem zit erger en erger. Daar waar ik eerst me leeg voelde , voel ik me nu gejaagd en onrus[lees meer...]tig en toch lusteloos. Ik slaap ook sinds een paar dagen onrustiger en alles in mij roept, stoppen. Dus morgen naar de huisarts en ik wil terug naar 1/4 serequel en weg met zolpidem, voor dat ik helemaal de weg kwijt ben. Ik heb er ook veel over gelezen en mensen gaan rare dingen doen , en lijden geheugenverlies. Dit is toch absurd !. Dat is gelijk aan een black out van alcohol dus. Ik ga aan de supplementen die slaap bevorderen , op natuurlijke basis en ga hardlopen en wandelen en nog beter op voeding letten. Ik wil mezelf terug vinden. Niet als een zombie door gaan. Dus ik raad het alleen aan als je het kort gebruikt, een week of twee tops, of af en toe een halve . Zorg dat je er niet verslaafd aan raakt. Dit is heftig spul .
16-12-2019

Zolpidem (zolpidem)

Hallo Ik ben 40 jaar en heb door stressgerelateerde zaken een tijd niet goed kunnen inslapen.. nu met Zolpidem wel goed maar wil overschakelen op een natuurlijk middel. Wie kan er mij tips geven om toch beter en snel in te slapen?
08-12-2019

Zolpidem (zolpidem)

Hallo, graag wil ik mijn eerlijk verhaal delen over Zolpidem. Ik zit al zo'n 7 jaar vast aan dit middel. Bij gecontroleerd gebruik (een halfje of een hele voor het slapen gaan) was nooit een probleem. Het heeft me ook steeds goed geholpen om te slapen, ook al gebruikte ik deze in het begin langer dan twee weken , zoals bij alle benzo's er gewenning ontstaat. Ik ben ook enk[lees meer...]ele keren opgenomen geweest in ziekenhuizen, waarbij de verpleging je medicatie uitdeelt en heb steeds genoeg gehad aan een halfje. Na mijn opnames toen ik weer thuis was, maar wegens nog steeds ziek zijn niet werken (verveling, je volledig nutteloos en waardeloos voelen,..) heb ik de fout gemaakt om dit spul ook nog eens overdag te nemen. Natuurlijk geraakt zo'n doosje van 30 tabletjes dan heel snel op en wegens schaamte niet op tijd nieuw voorschrift gehaald = verschrikkelijke ontwenningsvrrschijnselen die zelfs niet in de bijsluiter staan: extreme draaiduizeligheid waardoor ik niet meer op mn benen kon staan, en braken, braken, maar door verslaving aan dit spul heb je feitelijk geen eetlust meer dus ik braakte eerst gal tot ik bloed begon over te geven. Deze eerste "ervaring" eindigde op spoed, maar geen enkele dokter of verpleging zei me dat het door de zolpidem kwam. Ze zeiden "dit komt omdat je te weinig eet en een flauwte hebt gedaan". Dus deed ik mijn verslaving gewoon verder. Tot snel "ervaring nummer 2" volgde, weer ritje spoed met de ambulance. Daar hebben ze mij gelukkig wel verteld door wat het kwam en zelf kreeg ik het ook wel door...Ik ben ermee gestopt door stilletjesaan af te bouwen maar heb een volledige maand niet kunnen slapen. Ik was een wrak en ging weer terug aan de zolpidem want ik zou een moord plegen om terug te kunnen slapen...En dus weer het zolpidemverhaal ging verder. Ik ben hierna nog hondsziek geweest (zowel als ze weer op waren of als ik er teveel nam (werd na twee-drie uur wakker en dan nam ik nog eentje om terug in slaap te geraken, maar blijkbaar was dat een overdosering want ik werd weer hondsziek wakker geworden rond 9u en heb weer de hele dag in mijn hoofd op "de carousel" gezeten en mijn lijf uitgebraakt. Ik ben volledig op omdat ik de strijd met dit middel maar niet kan winnen. Mijn lijf kan niet meer ontspannen zonder dit middel en dus uiteraard niet slapen. Ik krijg hierdoor zelfs zelfmoordgedachten omdat ik denk dat ik hier nooit meer vanaf raak omdat ik le zonder niet kan ontspannen of slapen. Geen promethazine, trazadone, valeriaan, of andere al dan niet homeopathische middelen helpen niet. Sorry voor deze lange getuigenis, maar als ik al 1 persoon hiermee kan helpen is dit het waard geweest. Dus als je iemand bent die dit middel gecontroleerd kan gebruiken (en er geen gewoonte van maakt om steeds meer te gebruiken en zeker ook overdag en je kan houden aan 0,5 of 1 tabletje): ik adviseer het niet maar het helpt, zeker als je het occasioneel gebruikt. Maar aub: maak niet dezelfde fout als ik. En je denkt misschien "wat een dom wicht", maar voor je het zelf goed en wel beseft hang je eraan. Probeer liever toch een valeriaantje of passieflora, of je kan pilletjes laten bereiden waarin deze beiden inzitten, maar begin niet te snel met dit spul. Het kost me al mijn energie om telkens na 10 dagen (want zo ver zit ik momenteel: 3 pillen per dag) naar de huisarts te gaan, ik ben terug depressief, ik kan in feite van niets meer genieten, enkel als ik me te slapen leg met een zolpidem achter de kiezen. Dit is geen leven meer. Voor de duizendste keer ga ik nu een poging wagen om eerst en vooral daar overdag van af te blijven (de nachten blijven moeilijk maar het zou al geweldig zijn kon ik de dag zonder doorkomen, dan werkt mijn 1 tabletje 's nachts op zn minste terug) en daarna stilaan naar een halve en dan kijk ik hoe het slapen 's nachts lukt om helemaal naar 0 te gaan). Maar het is een ongelofelijke strijd dus aub bezint eer ge begint. Bedankt om dit lang berichtje te lezen en heel veel sterkte alvast voor al diegenen die door hetzelfde gaan xxx
20-10-2019

Zolpidem (zolpidem)

Door zolpidem is mijn huwelijk kapot. Werk zeer verslavend je vergeet alles en doet de gekste dingen en idd je wil er soms niet van slapen omdat je je beter voelt. Dit is eer een hartdrug. Ik was er zelf ook aan verslaaft geworden maar na ik drie straten verder in een gracht wakker werd ben ik er mee gestopt, en dat was maanden hel om er vanaf te geraken. Groetjes J.
18-10-2019

Zolpidem (zolpidem)

Ik neem bijna elke dag een halve zolpidem en werkt meestal, nu nam ik een hele en stond na min . weer in de woonkamer. is dat normaal?
03-09-2019

Zolpidem (zolpidem)

Ik kon slecht inslapen en vervolgens snel en regelmatig weer wakker. Met zolpidem slaap je makkelijk in en slaap je door. LET OP! Dit is een slaap pil. M.a.w, ga slapen na het innemen van de pil.
11-04-2019

Zolpidem (zolpidem)

Moeilijk is in slaap vallen, met dit ben ik zeker en slaap ik gelukkig in en altijd goed wakkerkomen Pas op bij meerder op een avond
09-02-2019

Zolpidem (zolpidem)

Medcijn zorgt ervoor dat je inslaapt, maar het voelt als hamertje tik. In eenmaal slaap, maar 4 uur later okk weer datzelfde hamertje tik, in eenmaal wakker. Ook met hogere dosering hetzelfde effect. Voegt voor mij weinig toe aan doorslapen. Verder geen bijwerkingen als suffigheid etc, maar effectiviteit ook niet
26-12-2018

Zolpidem (zolpidem)

Mijn neuroloog schreef me Zolpidem voor omdat ik door gebruik van Deanxit niet meer kon slapen. Heel de nacht wakker, onmogelijk om te slapen. Nu neem ik sinds een week elke avond een tablet Zolpidem van 10mg. Ik ben er tot nu toe supertevreden van. Geen bijwerkingen en ik slaap heerlijk. Sinds heeeel lange tijd slaap ik terug de hele nacht door. Dat was jaren gelede[lees meer...]n. Ik heb geen enkele bijwerking en vind het (tot nu toe uiteraard) een fantastisch middel. Hopelijk geeft het op termijn geen gewenning, maar ik ben er zeer tevreden over!
09-12-2018

Zolpidem (zolpidem)

Na een gesprek met gynaecoloog, zei hij dat het beter was om een lichte inslaper te gebruiken dan trazodone 100 mg ivm zwangerschap. Ik starte met 5 mg, maar had geen effect. Volgende dag nam ik 10 mg, maar mijn slaap is daarmee nog niet optimaal. Ik sliep direct in en sliep ongeveer 4u aan een stuk, wat een hele prestatie is voor me. Na die 4u sliep ik niet meer, was[lees meer...] er nog niet volledig bewust bij. Bij het opstaan voelde ik me heel erg onrustig en de onrust is gedurende hele dag aanwezig. Dus conclusie: stoppen met die zolpidem. :( Terug naar af met die slaap.
31-10-2018

Zolpidem (zolpidem)

na inname val ik binnen 15 minuten in slaap. Als je niet gaat slapen ga je wel dingen doen die je je later niet kunt herinneren. Mijn partner geeft aan dat ik er wartaal van uitsla. Het is een heel vreemd medicijn, maar je gaat er wel van slapen.
24-08-2018

Zolpidem (zolpidem)

Ik heb helaas een haat/liefde verhouding met dit medicijn. Ik heb veel slaapmedicatie geprobeerd en helaas is zoldipidem het enige dat goed werkt. Echter, de bijwerkingen zijn verschrikkelijk! Ik herinner me niets meer, ga midden in de nacht mijn bed uit, val daarbij vaak en weet vervolgens in de ochtend niet waar de schaafwonden vandaan komen. Ik ben er nu zo klaar mee da[lees meer...]t ik ermee gestopt ben. . Ik sms snachts mensen de raarste dingen, laatst ben ik zelfs de auto in gestapt onder invloed van deze dingen. Godzijdank snachts en is er niets gebeurd, maar ik kon me zelf niet eens herinneren dat ik auto gereden had, mijn vriend vertelde het me. (Daar was ik heen gereden).Levensgevaarlijk medicijn voor mij dus. Stel je rijd iemand aan, of laat je gas aan (ben ook wel eens snachts gaan koken onder invloed van deze pillen). Ik zou ze iedereen afraden, vooral omdat je gewoon geen idee hebt wat je gaat doen als je ineens snachts wakker wordt
02-08-2018

Zolpidem (zolpidem)

Nadat ik veel moeite had met slapen door nachtmerries kreeg ik dit om te proberen. Het helpt wel maar de bijwerking is zo vervelend dat ik het over algemeen niet neem tenzij ik zeker weet dat ik inslaap val. Ook nooit over 10mg gram gaan.

Thyrax Duotab (848) - Schildklier - hypothyroidie (traagwerkend)
Ethinylestradiol / Levonorgestrel (540) - Anticonceptie - eenfase
Amoxicilline (497) - Antibiotica - penicillines breedspectrum