Ervaringen met Zolpidem

Moeheid (2 meningen)

Bojan Nikolik (17-05-2015)

25-11-2012 | Vrouw | 23
zolpidem
in 2007 ben in geopereerd geweest en sindsdien heb ik last gekregen van agorafofie. Elke dag had ik meermaals peniekaanvallen en werd daar dus ook depressief van. En door die depressie en angst kreeg ik ook slaapproblemen. Dus heb geruime tijd antidepressiva genomen (waarvan ik nu al maanden van ben afgebouwd) en neem nu 1mg xanax retard 's morgens en 1mg xanax retard 's [lees meer...]avonds. Ook neem ik een half uur voor slapen gaan 2-3 Zolpidems en af en toe Lormetazepam. Maar ik geraak gewoon niet meer in slaap zonder (wat logisch is) maar geraak ook al niet meer in slaap met zelfs 3 zolpidems en Lormetazepam en een 2 kruidenpilletjes waar valeriaan in zit. Echt niets helpt nog... En heb alle mogelijke medicatie voor de slaap geprobeerd die misschien iets zou kunnen helpen ; bvb. zolpidem,Lormetazepam, Staurodorm, circadine, Trazolan... Ook alle alternatieve dingen zoals: slaaphygiëne / massage / meditatie / yoga heb ik uitgeprobeerd... Nu val ik gewoon niet meer in slaap voor 4u 's nachts met al deze medicatie en slaap ook heel licht en wordt altijd heel vroeg wakker, echt om gek van te worden! Na een tijdje kon ik echt niet meer en moest ik zelfs 's morgens terug 2 zolpidems innemen om verder te kunnen slapen want de doorslapers (zoals Lormetazepam en Staurodorm) helpen gewoon niets, evenals Zolpidem zijn werking verliest. Ik heb het gevoel dat mijn hersenen deze medicatie al zo gewoon zijn en dat alleen nog een straffer medicijn zou kunnen helpen - waarvoor ik niet echt ben, zou liever niet afhankelijk zijn- maar heeft iemand nog een ander idee?

23-03-2021 | Man | 51
zolpidem (10mg)
Hallo ik gebruik nu een 3tal jaar Zolpidem 2x10mg per dag voor het slapen gaan. Daarbij neem ik ook nog 25 mg Quetiapine. Dit alles om na 45 a 1 uur in slaap te vallen. Doe ik dat niet dan val ik niet in slaap, en worden de nachten een hel. Wat moet ik doen, ik wil er wel van af, maar mijn gedachten kunnen er niet vanaf. Ik ben ook bang om te stoppen.

19-10-2018 | Man | 30
zolpidem (10mg)
het is verslavend. met de bijwerkening pieker ik ook in de nacht. met de tijd wen je er zo snel aan dat je het zomaar verhoogd. ik mocht 10 mg. soms nam 5 mg meer. en ik gebruik nog promatazine 25 mg.

05-10-2018 | Vrouw | 54
zolpidem (10mg)
Al jaren slik ik 1 a 2 x p wk Zolpidem. 5 mg of 10 mg.Het is zeer effectief. Het beste is om het in bed in te nemen en binnen een half uur val je in slaap, tussendoor wel eens wakker maar kort. Als ik niet aan de slaap toegeef word ik er licht "high" van, wat eigenlijk best prettig is. Ik heb weinig last van bijwerkingen wel een suffig gevoel en soms wat hoofdpijn de volge[lees meer...]nde dag maar dat heb ik er voor over. Ik neem het zo min mogelijk 2 dagen achter elkaar omdat ik dan wel last heb van de bijwerkingen. Daarom verdeel ik het over de wk, meestal 1x half tabletje (5 mg) en 1x een hele (10 mg). Ik herken wel iets mbt "raar" gedrag wat ik bij de andere reacties lees maar het is nooit uit de hand gelopen en ook niet echt vervelend, ik heb dit in hele lichte mate. Ik ben me ervan bewust dat ik verslaafd aan dit middel ben maar het gebruik is al jaren op hetzelfde niveau en wordt niet meer. De werking is in de loop der jaren wel wat afgenomen maar voor mij nog steeds effectief. Ik omschrijf mijn gebruik als gecontroleerd gebruik.

15-12-2023 | Vrouw | 53

15-05-2020 | Vrouw | 40
zolpidem (10mg)
Met zolpidem kon ik geen paniekaanval krijgen , Dus die was erg belangrijk! En ik voel me gewoon beter als ik een zolpidem op heb .

16-03-2019 | Man | 46
zolpidem (10mg)
Wondermiddel als je niet kan slapen, bijvoorbeeld als je angstig bent vlak voor het slapen gaan of ligt te piekeren en steeds op de wekker kijkt hoeveel uur je nog kan slapen. Soms ben je binnen een kwartier al vertrokken. En de volgende dag zelden tot nooit duf maar juist goed uitgerust. Soms helpt zelfs een halve van 10 mg al. Wel op tijd in bed gaan liggen anders vinden[lees meer...] ze je de volgende morgen op de bank in de woonkamer. En niet meer dan 10 mg slikken want dan kan je gaan hallucineren !

01-09-2012 | Vrouw | 19
zolpidem
Ook doordat de spieren constant opgespannen zijn tijdens een paniekaanval 's nachts kan je verveeldende beelden beginnen zien en dan mag je je slaap wel vergeten. Toen ik zolpidem kreeg, nam ik een halfje en na een half uurtje- uurtje, lag ik al te slapen. Nu neem ik het nog vaak, voor een examen en zo van die gelegenheden. De enige bijwerkingen zijn dat je je suf ka[lees meer...]n voelen voor het slapen gaan. De dag erna kan je ook nog hele zware ogen hebben, maar dit verdwijnt naarmate de dag vordert. Ik ben tevreden met Zolpidem.

08-08-2012 | Man | 21
zolpidem
ik leidt als sinds mijn 14de aan een ernstige angststoornis, waardoor ik niet kan slapen. Zolpidem helpt mij al 7jaar om te kunnen slapen. ook neem ik alprazolam van 0.5mg 2x 2tabletes per dag.. ik voel me hier goed bij. ik ben tevreden over zolpidem en alprazolam