Zolpidem

Zolpidem

Bojan Nikolik (17-05-2015)

02-02-2019

Zolpidem (zolpidem)

Ik gebruik dit medicijn af en toe , zeker niet dagelijks , als ik echt op ben zeg maar , bijvoorbeeld na drukke week of na slechte nachten , ik gebruik 10 Mg , ik ga altijd meteen na inname naar bed , als je niet gaat slapen ga je je vreemd voelen , letters van telefoon dansen etc , ik slaap er prima op , word uitrust wakker , geen bijwerkingen , een heel fijn middel maar [lees meer...]volgens mijn psychiater mag je het maat kort gebruiken en is het zwaar
24-01-2019

Zolpidem (zolpidem)

ik heb heel veel verschillende slaap medicatie gehad, nu heb ik zolpidem voorgeschreven gekregen 2weken geleden en ook mijn antidepressiva verhoogd met 20mg. ik had heel vaak werkelijksheidsdromen. vrijdag bleek ik er helemaal van af te zijn en heb ik dit medicijn netjes genomen op mijn tijdstip dat het moest en blijkbaar daarna meerde gepakt. de dag erna savonda om 7u wer[lees meer...]d ik wakker en wat bleek ik had alle pillen die er bij mij in huis waren ingenomen en in het ziekenhuis beland. vandaag zei de psychiater dat dit medicijn mij er waarschijnlijk toe heeft gelijk dat ik suïcide heb proberen te plegen. kijk ajb uit want het is echt een bende kijk uit als je in een depressie zit met dit medicijn.
21-11-2018

Zolpidem (zolpidem)

Maar een paar maal gebruikt en ben snel gestopt na de extreme bijwerkingen. Na inname voelde ik me twee weken enorm gedrogeerd. Ik was heel suf, had moeite met concentratie en coördinatie. Boven alles had ik met inname van het middel nog steeds inslaap en doorslaap problemen en versterkte het middel direct dan wel indirect mijn depressie klachten.
24-09-2018

Zolpidem (zolpidem)

Hoi allemaal! Ik ben Harry en heb dus via een website zolpidem gekocht, dit omdat mijn dokter het niet wilde voorschrijven. Ik heb het gekocht via internet. De dokter gaf niet echt een reden waarom hij het mij niet wilde voorschrijven. Ik kan al niet slapen van al die depressieve gedachtes die constant door mijn hoofd spoken! Gelukkig met deze medicijn kan ik prima sla[lees meer...]pen, hoewel ik in de loop der jaren heb gemerkt dat ik wel soms rustig aan moet doen werkt het nog altijd perfect. Soms stop ik een paar dagen omdat je soms wel 2 dagen duf kan zijn na gebruik. Hoop dat ik hiermee iedereen heb geholpen hoe mijn ervaring is.
06-06-2015

Zolpidem (zolpidem)

Ik heb dit middel voorgeschreven gekregen tijdens een periode van zware depressie met slaapproblemen. Het is een geweldige inslaper en kan goed helpen bij het herstellen van een dag/nacht ritme. Zolpidem heeft echter een zeer groot nadeel waarvan je als gebruiker wel op de hoogte dient te zijn. Na inname treedt een korte periode van geheugenverlies op en bestaat er een [lees meer...]kans dat je dingen gaat doen waar je achteraf niets meer van herinnert. Ook neemt de remming om deze dingen te doen af (gelijkaardig als bij alcohol, maar bij zolpidem toch vaak met vreemder gedrag). Dit uitte zich bij mij in gesprekken met anderen, (rare) e-mails, facebookberichten, online aankopen, foto's, eetbuien... Een eenvoudige oplossing is om zolpidem direct in bed in te nemen en daarna er niet meer uit te komen met je telefoon aan de andere kant van de ruimte. Toch werkt dit niet altijd. Op zolpidem kun je dus rare dingen gaan doen, maar buiten dat is het wel een prima slaapmiddel. Voorzichtigheid bij gebruik is dus zeker de regel. Verslaving valt goed mee. Stoppen is gemakkelijk.
14-04-2014

Depressief

Ben momenteel aan het afbouwen, voel me hondsberoerd en dat na gebruik van 3 jaar. Eerst een week naar een halve tablet en nu zonder. Wel beangstigend omdat ik nachtmerries krijg en ook zeer slecht slapen. Maar toen ik de bijsluiter eens las kon ik veel "rare" bijverschijnselen wel verklaren. (o.a. Spierkrampen) Wel vreemd dat de apotheek ze maar blijft verstrekken t[lees meer...]erwijl er wordt geadviseerd dit middel niet langer dan 4 weken te gebruiken. Mijn tip: begin er niet aan !! (Ik ben echt mezelf niet meer) Beter is ontspanningsoefeningen/mindfullness.
08-08-2013

Zolpidem (zolpidem)

Beste Zolpidem gebruikers, Wat mij opvalt is het feit dat ik niemand op dit forum zie schrijven dat dit medicijn een INSLAPER betreft. Het is dus geen slaappil om de hele nacht op door te slapen. Vandaar dat deze pil bij sommige mensen niet goed helpt. En daarbij is het een pil die ook nog eens rare bijwerkingen geeft m.b.t. korte termijn geheugen. Het kan zomaar zo[lees meer...] zijn dat je de volgende dag erachter komt dat je een hele strip hebt opgemaakt. Voor mij werkt deze pil goed wanneer het op inslapen aankomt. In combinatie met het antidepressivum amitryptiline en stemmingsstabilisator lithium slaap ik goed.
15-05-2013

Depressief

Had hoge verwachtingen van dit middel. Vooral omdat er staat dat je minstens zes uur slaapt. Na drie uur al weer wakker en nog een tablet genomen. Weer even geslapen. De volgende dag niet eens suf of slaperig. Jammer...
25-02-2013

Depressief

Ik ben absoluut tegen zolpidem. maar het probleem is dat ik er eigenlijk wel aan verslaafd ben geraakt. heb een tijdje opgenomen geweest een jaar geleden in het ziekenhuis met een depressie en dan beginnen met zolpidem te gebruiken.. nu neem ik er makkelijk een zestal per avond na elkaar. het probleem is gewoon dat ik me de dag erna enkel kan herinneren dat ik er 1tje heb [lees meer...]genomen. ik kan me niet meer herinneren dat ik er 6 heb genomen. ook gebeurt het vaak dat ik sochtends opsta en de achterdeur staat wijd open. dat er boodschappenlijstjes geschreven zijn (door mijn handschrift) met dingen die ik totaal niet nodig heb. blijkbaar moet ik snachts opstaan en die dingen doen. vroeger had ik dat nooit. maar het probleem is dat ik zonder zolpidem helemaal niet in slaap geraak. ik vind het een goed middel, maar de hallucinaties en momenten van geheugenverlies vind ik er absoluut niet positief aan. maar durf ook niet overschakelen naar een ander geneesmiddel.
25-07-2012

Zolpidem (zolpidem)

Na een hele zware depressie (zelfmoord, totaal niet meer eten, zeer donkere dagen ) schreef mijn arts zolpidem voor. In het begin nam ik 4(!) tabletten tegelijkertijd en dan duurde het nog soms meer dan 2u voor ik sliep. Ik heb na mijn depressie enkele jaren niets genomen maar 4 jaar geleden toch terug moeten beginnen omdat ik totaal niet meer sliep en er insomnia bij mij[lees meer...] werd gediagnosteerd . Momenteel neem ik nog steeds 1,5 tablet /dag en het geeft me de houvast die ik nodig heb om de dag aan te kunnen. Ik slaap voldoende en genoeg nu( ong 5à 6u maar nooit aan één stuk). Echter ik besef dat ik er afhankelijk van ben geworden en het beangstigt mij om te stoppen. De bijwerkingen zijn vooral last van geheugenverlies( soms, en dan vooral namen van mensen) maar wat ik het ergste van al vind is dat ik begin te eten wanneer de pil mij begint te "verdoven". Ik eet dan echt alles wat ik tegenkom, met als gevolg dat de kilos er aan gevlogen zijn....

Ethinylestradiol / Levonorgestrel (516) - Anticonceptie - eenfase
Amoxicilline (483) - Antibiotica - penicillines breedspectrum