Zolpidem

Zolpidem

Bojan Nikolik (17-05-2015)

15-05-2016

Zolpidem (zolpidem)

Ik kreeg zolpidem voorgeschreven tijdens en na de chemotherapie die ik tweemaal heb gehad, ook na de stamceltransplantatie's en verder. Bij einde opname drie jaar geleden overgeschakeld,tidelijk, op lormetazepam en toen ik thuis was mezelf verplicht te stoppen met die lormetazepam te nemen, was na twee weken ervan ontwend. Sinds half oktober 2014 terug zolpidem gekregen zo[lees meer...]nder dat ik het besefte, tijdens coma en hele tijd nadien. Door de bijwerkingen was bij mij het gevoel dat ik het verkeerde slaapmiddel kreeg, dan lormetazepam voorgeschreven gekregen van de specialist en nu door de huisdokter. Ik nam Topamax (grote bijwerking was slapeloosheid) en nu nog Keppra hetgeen dezelfde bijwerking van slapeloosheid geeft. Probeer af te bouwen maar lukt me nu niet, lig teveel en te lang wakker.
06-05-2016

Zolpidem (zolpidem)

Slik Zolpidem van het merk PCH, rest werkt niet, raar maar waar. Een halve voor het naar bed gaan, soms nog een halfje later in de nacht dus totaal 5 a 10 mg, elke dag. Na ongeveer 4 à 5 jaar echte slapeloosheid functioneerde ik haast niet meer (slapeloosheid startte met de overgang rond mijn 44 jaar). Ik ben nu 54 en slik nu een aantal jaren. Werkt 9 van de 10 x perfect m[lees meer...]et een halve, nooit geen enkele bijwerking gehad, dit medicijn werkt na al die jaren nog steeds erg goed (zonder een halve vat ik de slaap echt niet..) kan prima met een glaasje wijn. Ik word uitgerust wakker en geen duffe momenten overdag. Voor mij is dit medicijn denk ik wel een levensredder geweest, eerlijkheidshalve moet ik zeggen dat ik na al die slapeloze jaren nog weinig puf had verder te gaan toen, dat was binnen een week na weer goed slapen en doorslapen compleet verdwenen en zo werkt het nog steeds.
10-04-2016

Zolpidem (zolpidem)

overspannen, depressief. Gebruik het middel om weer op de rails te komen
24-02-2016

Zolpidem (zolpidem)

Ik gebruik sinds mijn scheiding , nu 8 jaar geleden 10 Mg zolpidem voor het slapen gaan. In het begin had ik rare bijwerkingen zoals sms berichten versturen met rare text en soms raar brabbelen tegen mn latere partner wat ik me dan de volgende dag niet kan herinneren. Verder slaap ik in 15 min en slaap tot 0700 uur en voel me dan de rest vd dag prima! Doe heeeel soms door [lees meer...]omstandigheden een half pilletje extra maar slaap op 1 pil al jaren prima. Ook als ik wakker wordt voor toilet of als er iets met mijn kind is word ik gewoon wakker en alert, doe mn ding en slaap dan gewoon weer verder. Ik zou graag zonder willen maar ja heb er ook geen last van verder.. Dus tja...
13-01-2016

Zolpidem (zolpidem)

Ik slik zolpidem al meerdere jaren, ik heb vaak een poging gedaan om met dit middel te stoppen, maar uiteindelijk lukt dit nooit. Na zo'n drie jaar chronisch gebruik begon ik rare bijwerkingen van dit middel te krijgen, na langdurig gebruik werkt het middel minder/nauwelijks/niet. Maar de bijwerkingen, geheugenverlies, rare gesprekken voeren, midden in de nacht eten, dinge[lees meer...]n op de computer doen (fb berichten posten/whatsapp gesprekken/presentaties maken) en er de volgende dag niks meer van weten, blijven. Voor af en toe of kortdurig gebruik kan ik dit middel aanraden, maar daar zou ik het ook bij laten! Het werkt zeer verslavend.
31-12-2015

Zolpidem (zolpidem)

werkt de 1e keren heel goed, je sliep er ook goed van. De eerste paar weken voelde ik mij wel lusteloos de volgende dag, maar dit verdween de volgende dag compleet. Ik gebruik het 1x a 2x in de week. Soms was een kwartje van het tablet meer als genoeg, maar na jaren 1 a 2x in de week te gebruiken, met maanden waar het niet nodig was, werkt het niet meer. Mede door het me[lees meer...]rk zelf dat ik vaak meekreeg (ratiopharm), wanneer je het merk PCH mee kreeg, dan werkte het als van oudsher. Maar ik heb ze ook niet meer nodig gelukkig, 1000mg magnesiumcitraat, vitamine C en vit d3 800IE een paar x per week werkt voldoende, ingenomen na de avondmaaltijd. Een gezond levenspatroon van zowel gezond eten met soms wat ongezonds erbij, actief bewegen en bezig zijn met de dingen die mij interesseren en vaak iets leren is voldoende voor mij. Een slapeloze nacht zit er soms nog wel bij, maar dat is normaal en geeft geen problemen. Iedere nacht slapen, omdat het nacht is, bestaat niet als het maar natuurlijk meer in de trend van 1 a 3x per jaar voorkomt, omdat er iets in je gedachten zit dat je uit moet vogelen, of moet bedenken hoe je het wilt aanpakken of zelfs een plekje moet geven, dan moet je dat gewoon doen, omdat iedereen dit weleens heeft. gezond of ongezond. Als ik dit doe dan, dan blijf ik niet draaien, en tossen in bed, maar ga ik ook echt kijken wat er zich afspeelt in mijn gedachten, en hoe ik dat op kan lossen, vaak kom ik dan ook op een oplossing waarmee ik tevreden ben, en weer kan slapen. op de wekker kijk ik dan nooit, ik wacht wel tot de wekker gaat, en voel me nadien opgelucht en vrij als de dag vordert soms ook moe, maar niet vervelend moe alsof het een rot nacht was. Medicijn werkte toendertijd goed, bijwerkingen waren de leegte die je voelde de dag erna, niet fijn.. Maar dat ging vanzelf weg en het merkmedicijn ondanks dat gewoon zolpidem is, geeft wel degelijk verschil in de werking en de bijwerkingen bij mij. Ik heb het weinig gebruikt, met maanden er tussen zonder te gehoeven, maar ratiopharm is niet mijn merk, werkt gewoon niet zoals het moet voor mij. het merk PCH werkt en past beter bij mijn behoeften. gelukkig heb ik het ook niet meer nodig, ben godzijdank gezond, wil ook geen medicijnen blijven innemen wanneer het ook niet nodig is.
03-11-2015

Zolpidem (zolpidem)

Dik tevreden over dit medicijn. Hier en daar alleen wat problemen met overgeven en andere maag-related probleempjes. Die hielden maar kort aan en waren voornamelijk gecombineerd met alcohol. Pros: Slaapt heerlijk; Dromen blijven vaak intact; Makkelijk in te nemen, geen problemen; Kan gebruikt worden met alcohol voor een extra zwaar effect. (niet aan te raden aan mensen met[lees meer...] een zwakke maag). Cons: Je hebt een snel stuk geheugenverlies, waarna je meer inneemt dan je aanbevolen dosis. Hier moet je vooral op passen; Braken na overdosis gecombineerd met alcohol. Niet aan te raden dus, een beetje is oké maar verder.. ; Het werkt heel snel wanneer gebaseerd op slapen, maar het maakt mij (persoonlijk) een klein beetje paranoia.
21-06-2015

SLAAP NIET KUNNEN VATTEN EN DAN ELLKE UUR WAKKER KOMEN