Zopiclon

Zopiclon

Bojan Nikolik (27-04-2015)

13-05-2019

Zopiclon (zopiclon)

Ik vraag om hulp want denk dat Zoplicon erg slecht voor mij is. Ik gebruik het 3 a 4 keer daags 7,5mg. Ik heb last van tintelingen dikke tong, angst. Acute staar aan beiden ogen terwijl 44 ben. Ik denk dat ik hartproblemen heb maar kan dit het zijn? Tintelingen en vooral slapende armen en rechterbeen..Ook heb een miskraam gehad met 10 weken. Ben de wanhoop nabij..
12-05-2018

Zopiclon (zopiclon)

Ik slik al edn aantal jaren zopiclon 2x per week vanwege het niet kunnen slapen,met hoge uitzndering 3x per week. Maar ik heb een erg gevoelige maag en deze mini tabletjes zijn ZEER bitter,ook veroorzaken zij een erg droge mond. Let hierop mensen want die droge mond heeft mij 2 jaar geleden AL mijn tanden gekost!!! Toen slikte ik ze tijdens een zeer heftige periode dagelij[lees meer...]ks. Maar wat ik nu merk,en daar ga ik Maandag mijn huisarts over bellen.....ik word er KOTS misselijk van, tot brakens toe...maar dit nieuwe doosje met pillen is volgens mij van een andere frabricant!!! Er zit iets bij waar ik niet tegen kan en de pilletjes zijn NOG bitterder dan voorheen😨 seieuze ellende voor mij en mijn gevoelige maag!
03-02-2018

Zopiclon (zopiclon)

Je slaapt er lekker op maar wat een troep. Overdag ben je een zombie. Kan amper op mijn benen blijven staan. Heel erg last van sufheid en duizelig...kan helemaal niets meer. Ben 44 maar voor mij zwaar bejaard
03-08-2017

Zopiclon (zopiclon)

Doordat ik aripiprazol slik voor psychoses heb ik slapeloze nachten. Toen kreeg ik zopiclon voorgeschreven en ben ik die gaan slikken 7,5 mg. Door de zopiclon ben ik 0,5 á 1 kilo per dag afgevallen. Eerst had ik overgewicht 79 kilo, daarna toen ik met de zopiclon moest stoppen woog ik 59 kilo, zo snel in zo'n korte tijd (21 dagen). Ik leefde toen heel gezond. De arts had g[lees meer...]een verklaring. Sinds ik die medicijnen niet meer slik, heb ik weer een goed gewicht opgebouwd.
29-04-2017

Zopiclon (zopiclon)

Ik gebruikte af en toe Zolpidem, sinds ik na Nolvadex ook Zoladex kreeg, sliep ik al helemaal niet meer en zocht ik iets wat ik met periodes enkele dagen na elkaar kon innemen. Zolpidem werkte perfect maar als ik het 3 nachten na elkaar in nam, kreeg ik veel meer last van sufheid, misselijk, duizelig,.... dus dat was geen optie. Ik kreeg deze voorgeschreven maar dit is [lees meer...]het toch niet, dan liever weer Zolpidem en 1x per week een slaaptabletje. Bijwerkingen: misselijk, angstig, viel niet in slaap, na enige tijd droge mond en keel en vieze smaak in de mond/keel, overdag de hele dag nog vieze smaak in de mond, suf voelen,...
29-01-2018

Zopiclon (zopiclon)

Het middel werkt echt prima om te slapen...om de dag 1 pil. 1 dag bijna niet slapen en met de pil 6 uurtjes. Maar ik ben zo duizelig als het maar kan en zie alles wazig. Omdat het middel goed werkt ga je als je de avond niet mag gebruiken toch de hele tijd denken zal ik er 1 pakken om toch te slapen. Maar kan mij gelukkig sterk houden. Maar ipv uitgerust te worde ben ik n[lees meer...]et een zombie ...Mijn lichaam doet het maar mijn hoofd zweeft
07-07-2017

Zopiclon (zopiclon)

Ik heb een hele tijd zopiclon gebruikt voor chronische slapeloosheid door een verlaat slaapfase syndroon. Het werkte in het begin best goed, maar de slaapproblemen waren chronisch en ik mocht het niet dagelijks innemen vanwege afhankelijkheid en tolerantie. Op een gegeven moment merkte ik dat ik het eerder begon te nemen dan nodig en dat mijn geheugen steeds meer achteruit[lees meer...]gang. Ben overgestapt naar een lage dosering quetiapine, dat werkt voor mij beter.
16-04-2017

Zopiclon (zopiclon)

Begonnen na een longontsteking met kwart tablet. Nu 4 jaar later gebruik ik 2 tabletten voor de nacht en helaas...ik slaap nauwelijks nog. Kan zelfs met 2 tabletten nachten achter elkaar klaarwakker zijn! Overdag slaap ik ook absoluut niet. Smaak is vreselijk bitter bij halve tabletten. Een snoepje meteen erna helpt wat. Verder erg droge mond maar dit is ook door andere m[lees meer...]edicatie....extra vaak naar tandarts is aan te raden!
14-07-2019

Zopiclon (zopiclon)

Diverse medicaties geprobeerd. Alle medicaties hebben bijwerkingen. In het begin nam ik 1 hele elke avond . Ik heb de vreselijkste nachtmerries beleefd in drie dagen dat ik niet meer durfde te slapen.( Dat mijn brein zo iets afschuwelijks kan fabriceren als die nachtmerries, in mijn leven nog niet zoiets naars beleefd ) over gegaan op een halve per dag . Mijn geheugen w[lees meer...]erkte niet goed meer waardoor communiceren lastig ging omdat ik niet meer wist waar ik het over had tijdens het gesprek of niet meer wist wat ik daarvoor had gezegd. Even gestopt een paar dagen en dan weer wel genomen om het gewenning effect tegen te gaan. Dat werkt goed. Over gegaan op een kwart. Wel last van bittere smaak door het gebroken tablet . De smaak blijft soms even hangen in je mond. Naar verloop van tijd last van zwelling van de speekselklieren . Daarvoor bij de kno. Mijn vermoeden is door het indikken van het speeksel door Zoplicon de speekselklieren verstopt raken? Het is na echo en uitgebreid onderzoek onverklaard gebleven. Na inname Zoplicon heb ik de volgende dag last van gezwollen speekselklieren . Bij geen inname Zoplicon incidenteel een zwelling vd speekselklier ,maar dan nog opvolgend van de dag ervoor. Ik neem het nu zo nodig. Bij teveel spanning ik niet kan slapen. Soms is de spanning te hoog waardoor het slapen met Zoplicon niet lukt. Dan voelt dat heel naar de volgende dag. Wat mij opvalt is dat ik nadat ik Zoplicon heb ingenomen ( kwart) ik smiddags wat somber ben en verdrietig / emotioneel voel. Dat trekt in de loop van de dag voorbij . Meestal nog wel wat suf en onoplettend de dag na inname Zoplicon . Bij verlaagde dosis , geen nachtmerries meer.
20-01-2019

Zopiclon (zopiclon)

IK WIL SANDOZ, Ik kreeg lamotrigine, natriumvalproaat, mirtazapine allemaal van auribindo. Ik moest bij ieder innamen bijna over geven. (Mijmedicijn: tekst verkort tot eigen ervaring)
26-03-2019

Zopiclon (zopiclon)

Werkt als een tierelier. Val snel in slaap en slaap dan de hele nacht door. Neem dit middel af en toe in
30-01-2019

Zopiclon (zopiclon)

Gebruikt dit al jaren tot okt 2018 werkte prima, , sindsdien idee of ze ingrediënten veranderd hebben en sinds nov niet meer verkrijgbaar nu 2 andere merken, Mylan, zelfs met 3 slaap ik nog niet, gebruik al jaren 2 tab, nu 3 vraag me af wanneer pch weer terug komt, en waarom die niet leverbaar is
16-11-2018

Zopiclon (zopiclon)

Ik have eerst oxazepam, maar dat hielp niet. Ik ben net veranderd van huisarts en de huidige schreef mij twee weken geleden vanwege extreme slapeloosheid zoplicon voor. Ik heb last van stress en paniekaanvallen overdag, door een vervelende gebeurtenis onlangs. Daarom neem ik ook overdag af en toe een half tabletje om rustiger te worden. Dat helpt dan wel, al word ik er d[lees meer...]an ook een beetje vaag en wolkerig in mijn hoofd van. Bij de slapeloosheid neem ik een hele en slaap ik zonder moeite binnen een uur, mits ik voordat ik ga slapen geen series meer kijk of te lang met mijn telefoon bezig ben. Ik neem zopiclon het liefst niet elke dag, max 3x per week nu maar merk dat daar nu al een extra tabletje bij insluipt af en toe. Vandaag wilde ik hem niet nemen, maar heb inmiddels twee uur wakker gelegen en het is nu 02:30. Ik twijfelde om hem toch te nemen maar ik moet er morgen vroeg uit en ik ben bang dat ik dan niet of te slaperig wakker word. Het is (voor mij)een fantastisch middel om te kunnen slapen, maar dan wel als je genoeg uren kunt slapen. En als je niet te verslavingsgevoelig bent. Wel merk ik nu al dat het effect wat afneemt, al na twee weken. Daarom probeer ik hem nu steeds minder te nemen, wil naar max 2 keer per week, hopelijk lukt dat en helpt dat.
30-01-2018

Zopiclon (zopiclon)

Fijn slaapmiddel, voor als je echt een goede nacht wilt maken, kalmeert, en maakt slaperig. Echter wel bij uitzondering gebruiken, verliest bij veelvuldig gebruik zijn kracht
13-11-2017

Zopiclon (zopiclon)

Ik gebruik af en toe een kwart pilletje per keer. Ik doe met 30 tabletten ruim drie jaar, dat is dik over de max gebruiksdatum, maar de werking blijft hetzelfde. Toen ik nog werkte nam ik alleen als ik het gevoel had dat ik niet goed zou slapen en het nog geen 22:00 uur was, omdat ik om zes uur weer op moest. Thans maakt het niet zoveel, uit omdat ik met pensioen ben en du[lees meer...]s kan uitslapen zolang ik wil.
15-09-2017

Ethinylestradiol / Levonorgestrel (512) - Anticonceptie - eenfase