ziekte

Methadon

Vergelijk de ervaringen met medicijnen voor drugsverslaving

De laatste ervaringen over medicijngebruik bij: drugsverslaving

29-05-2021 | Vrouw | 64
Drugsverslaving
De methadon vlakt heel je gevoel af. Ik bleef gewoon gebruiken.

29-05-2021 | Vrouw | 64
Drugsverslaving
Na jaren methadon en heroine gebruik ben ik de 17e begonnen met Suboxone. 3 pillen van 2mg onder de tong. Ik sta nu in no time op 1 pil. Wat heerlijk dat ik weer gewoon leef en voel. De laatste loodjes wegen het zwaarst. Morgen ga ik over naar een halve pil per dag. Nog even doorbijten en ik heb een drugs loos leven.

15-04-2021 | Vrouw | 58
Drugsverslaving
Ik zou graag contact hebben met iemand die is afgekickt met Temgesic. Ik slik nu methadon maar ben ooit in een afkickkliniek met Temgesic behandeld; hetgeen mij erg goed is bevallen. Ik ben ju zo'n 20jr verder en gebruik methadon maar ik heb zoveel bijwerkingen hiervan....Ik zoek een oplossing!!!

08-12-2020 | Man | 60
Drugsverslaving
In 1979 is bij mij methadon opgestart en die dosis bedroeg toen 300mg/dag in te nemen in gemaakte galulen van 100mg/stuk. Ik nam in de morgen 100mg in de middag 100mg en in de avond rond acht uur nog eens 100mg. Ik was in die tijd zwaar verslaafd aan de heroïne en dankzij de methadon heb ik die verslaving onder de knie gekregen zij het met vallen en opstaan (terugval in v[lees meer...]erslaving) tegenwoordig gebruik ik nog een onderhoudsdosis van 150mg/dag die ik ‘s morgens inneem. Ik heb totaal geen bijwerkingen meer.

20-08-2020 | Man | 37
Drugsverslaving
Baclofen helpt mij om van de ghb af te blijven, in combinatie met diazepam, buprion, en temazepam.

01-08-2020 | Vrouw | 27
Drugsverslaving
Dit medicijn heeft me gered!

07-04-2020 | Vrouw | 60
Drugsverslaving
Ik ben in '79 helemaal clean geworden, echter na een vreselijk drama heb ik een terugval gekregen van ongeveer 10 weken. Toen kreeg ik methadon voorgeschreven, maar men is mij vergeten op te roepen bij cad (dokter had teveel kindjes) De psychiater zou het voorschrijven. Ik heb menigmaal gevraagd af te bouwen met twee vieze middelen want had enorme bijwerkingen. Kreeg de dr[lees meer...]eiging, als jij stoppen wilt ga jij niet mee in mijn beleid en zet ik je eruit. Maar deze arts kreeg, toen ik doodziek, echt doodziek omdat ik met beide middelen in een keer gestopt was, seroquel en methadon (ik had geen kennis over nooit in een keer stoppen) van een vz medewerker te horen, waarom heeft deze vrouw methadon??? Daar komt ze nooit meer van af. Ik ben toen, ik kroop van het ziek zijn, door drie personen, twee artsen met grote fouten en medewerker de aanbieding, kom voor even in het heroïne project, en dan stop je gewoon als je het niet meer nodig hebt. Een hele grote fout maar de dokters fouten moesten onder een zwarte mantel geschoven worden. Dat is ze gelukt. Mensen, ik werd niet gehoord door dokters en achteraf bleek dat ik beide middelen niet nodig had. De artsen hebben mijn leven verwoest. Dus denk nooit zoals ik, de dokter heeft het goed met je voor. Voel en ga informatie op google zoeken. Zoek het niet bij een dokter wil je gezond blijven. Mijn leven is verwoest, laat het jou niet gebeuren.

Topiramaat

23-03-2020 | Man | 25
topiramaat
Drugsverslaving
Een vriend van mij , obese (130 kg) , 25 jaar oud , Arubaanse afkomst met drugsverslaving (cannabis cocaine kreeg dit middel voorgeschreven tegen zijn verslaving maar ook tegen zijn psychoses. Hij werd in een maand van het toedienen van een naar drie tabletten per dag steeds zieker, was aanvankelijk eerst erg benauwd en geen conditie. huisarts diagnosticeerde onterecht [lees meer...]astma. Kreeg daardoor ook een puffer, maar hij ontwilkkelde langzaam te hoge stollingswaarden in zijn bloed (vaatverwijding is een bijwerking van dit gevaarlijke middel net als toevallen en stuipen). Hij heeft 2 toevallen gehad, de eerste was met onderkoeling de tweede was een fatale dodelijke aanval (acute longembolie die zijn hoofd longslagader blokkeerde). Bij een vet dieet moet je erg voorzichtig zijn met dit middel!! De meest voorkomende bijwerkingen zijn toevallen! ( kans 1-10 op 100!) Dit medicijn is misschien extra gevaarlijk voor misschien Afro Amerikaanse mensen en zeker voor mensen met teveel overgewicht en slechte lichamelijke condities en drugsverslaving ! Dodelijk dus in dit geval. LEES DE BIJSLUITER HEEL GOED DOOR als je toch besluit het te slikken. GEVAAARLIJKE MEDICATIE i.c.m. andere geneesmiddelen !

09-02-2020 | Man | 32
Drugsverslaving
Na 8 jaar GHB gebruikt te hebben, nu met behulp van Baclofen en een opname bij de verslavingszorg 5 jaar 'clean. Nu gebruik ik ongeveer 3 tot 5 keer per jaar op een festival. 50 ml op het feest(5 ml per keer), 50 ml de dag erna (5ml per keer) tijdens de dag erna en 30 ml voor de nacht daarna (10ml per keer om te kunnen slapen en dat zo'n 3 keer). Tijdens het festival en[lees meer...] de after gebruik ik dan ook speed erbij (1 tot 2 gram). Wanneer ik voor de laatste keer wakker wordt gebruik ik geen GHB meer(de maandagochtend). Op maandagochtend begin ik dan met 100mg Baclofen en na ongeveer 6 tot 8 uur begin ik al af te bouwen naar 90mg. Dit herhaalt zich tot ik weer op een onderhoudsdosis zit van 40 mg. Mocht ik me toch ellendig voelen neem ik dezelfde hoeveelheid als de afgelopen keer. Leuke bijkomstigheid is dat ik ook gestopt ben met roken en er nu juist een afkeer van gekregen heb(behalve wanneer ik aan het terugvallen ben). Kortom ik ben mijn verslaving hiermee de baas en kan nu mijn gebruik goed in de hand houden!

08-02-2020 | Man | 32

Buprenorfine

18-11-2019 | Vrouw | 39
buprenorfine
Drugsverslaving
Heb de pleister gekregen om mijn opiaat afhankelijkheid af te bouwen. Heb meer dan een jaar verschillende opiaten moeten nemen voor verschillende pijn klachten. Op een gegeven moment was ik niet alleen lichamelijk afhankelijk maar ook geestelijk. Door de opiaten kon ik van alles weer en werd er ook nooit high van. Kreeg er gewoon een enorme energie boost van, waardoor het [lees meer...]voor mij een makkelijke keus was om er mee door te gaan. Nooit high geen pijn meer en ik kon de hele dag als een razende alles doen en volhouden. Uiteindelijk wou ik er van af en heb via verslavingszorg deze pleisters gekregen. Het wordt langzaam opgebouwd beginnende met een pleister van 5 en na een week omhoog naar 10 ect. Net zo lang totdat je aan de zelfde hoeveelheid zit als het opiaat dat je gebruikt. Daarna is het weer afbouwen van de pleister. Dit schijnt veel minder hevig te gaan dan als je cold turkey of langzaam afbouwen van de medicijnen. Tot nu toe gaat alles goed. De 1e pleister ben ik 1 dag echt heel ziek geweest, omdat de andere opiaten plaats moesten maken voor die van de pleister ( die overigens veel sterker is) daarna ging het weer prima. Ik hoop dat de verdere afbouw ook soepel verloopt.

02-09-2019 | Vrouw | 40
Drugsverslaving
overgestapt van jaren methadon gebruik op subuxone .Voel me stukken beter en minder afwezig ben gevoeliger en weer meer zin om dingen te doen .Niet zo afgevlakt meer

Haloperidol

27-07-2019 | Man | 38
haloperidol
Drugsverslaving
Ik werd manisch van te veel wiet en drank gebruik. Haldol maakt je hersenen kapot. Ik heb last van concentratie problemen, geen energie, draaierig gevoel, geen zin om te communiceren met mensen, geen gevoel meer voor muziek, gevoelloos, humorloos, creatiefloos, hartkloppingen bij kleine inspanning, sexueel uitgedpoofd, geen libido, minder orgasme, minder sperma, geen zin o[lees meer...]m dingen te ondernemen, uistraling is veranderd, piep in mijn linker oor, nu al 9 maanden gestopt maar al deze problemen zijn er nu nog steeds. Mijn leven is totaal anders, Ik ben een soort mongooltje vergeleken voor haldol gebruik. Ik kan niet werken want Ik heb geen energie of concentratie. Bedankt dokters!!! Haldol zou verboden moeten worden want het maakt een mens kapot.

24-05-2019 | Vrouw | 42
Drugsverslaving
Ik kreeg er naast veel graving en dan werdt het verhoogd. Een x afgebouwd kreeg geen steun van methadon post alleen als ik wou verhogen. Lange afkick veel bijwerkingen en was vlak. Toen ik eem paar x op 0 was heel heftige afkick. Je bent ook niet clean als je het gebruikt

24-05-2019 | Vrouw | 42
Drugsverslaving
Ik was 25 jaar actief verslaafd aan opiaten . Nam zo'n 4/5 gram per dag heroine of zo 180 mg oxicodon naast verslaafd geen wil meer over verder te gaan. Kwam op detox en werd vast gesteld dat ik een overdosis had aan heroine. Heb in 3 weken met suboxone eerst opbouwen dan stabiliseren en dan afgebouwt. Verder van te voren door een arts voorgesteld. Het is een kortere afki[lees meer...]ck maar ook heel heftig. Ik heb 2mg per dag afgebouwd en wist dat ik alleen voor uit kon en kreeg begeleiding en gaf veel aan wat ik ervaarde. Ik vindt het super dat je na 25 jaar actief in maar 2 weken van het ergste af ben. Nu 8 maanden herstel. Ook met de emotionele en mentale aan de slag gegaan.

Bromazepam

21-05-2019 | Man | 40
bromazepam
Drugsverslaving
20 jaar bropmazepam geslikt van 12 mg was zwaar verslaafd en had er soms 5 per dag nodig van 12 mg. Jaren zo geleefd. En nu ben ik al 6 jaar gestopte alle benzo's. De afkick was verschrikkelijk. Heb enorm veel bijwerkingen gehad. Op het Wikipedia Kun je de afkickverschijnselen zien. Benzodiazepine withdrawal syndrome opzoeken op Wikipedia. Nadien psychotherapie gevolgd do[lees meer...]or de benzo's niks interesse meer nadat ik gestopt was en mijn afkick voorbij was (heeft tien maanden geduurd) begin ik terug beter voelen niet meer afgevlakt kortom ik voelde mij terug gelukkig en heb nu zin om nieuwe dingen te doen. Ook niks van angsten meer. Stoppen is moeilijk als je lang en veel benzo's hebt gebruikt. Maar het is mogelijk maar het is echt zwaar e je moet dit onder begeleiding doen van psychiater. Die zal afbouwen met diazepam maar het is toch een hel geweest. Sinds ik geen benzo's meer neem heb ik de 6 jaar dat ik clean ben mij nog nooit zo goed gevoeld. Dus neem ze niet te veel moest je het toch nodig hebben. Alleen als het echt nodig is of bij angst maar Nie omdat je een beetje stress hebt ga dan lopen of doe iets leuk want de pillen zijn de oplossing niet. Dokters moeten Nie zoveel voorschrijven. Ik kreeg van mijn dokter 4 briefjes met vier dozen dat zijn 16 dozen voor 1 visite naar de dokter. Toen plezant ja maar eigenlijk nu was dit overantwoord. Alle dagen er benzo nemen is nutteloos wat je hebt er meer en meer nodig. Dus alleen gebruiken als je echt angstig bent. Emoties e gevoelens gaan ook weg je leeft in een schemerzone afgevlakt nu voel ik mij zo goed na stoppen.

03-04-2019 | Man | 58
Drugsverslaving
Bij het onverwachts moeten stoppen met roken door longprobleem , ben ik mede voor de pijn meer ketamine gaan gebruiken , waardoor ik vrijwel dagelijksketamine gebruikte, als ok het niet had dan gebruikte ik voor onrust benzodiazepines m.n. Valium. Dit ging 3 wekem door, maar uiteindelijk begon ik te bingen waardoor ik psychotisch werd en ook nog andere middelen zoals opia[lees meer...]ten en benzo , xtc en 2cb gebruikte. Uiteindelijk belandde ik in het ziekenhuis waar verschillende diagnoses werden gesteld, maar wat betreft mijn ketamine gebruikben ik op advies van ziekenhuispsychiater ib contact gekomen verslavigszorg. Enerzijds. Wilde ik njet meer roken waatbij ketamine mij enorm heeft geholpen en ik tot op heden ( sinds okt 2019) geen sigaret meer heb aangeraakt . Ik heb ruim 40 jaar gerookt 1tot 1 1/2 pakje per dag. Mijn craving naar ketamine bleef en volgens psychiater heb ik in een maand een ernstige ketamine verslaving opgebouwd. Na weer een terugval met 4 dagen bingen werd ik weer psychotisch waarbij ik veel mensen lastigviel. Om het craven te vermindered ben ik gestart net naltrexon , hoewel ik onrustig ben en me slecht kan concentreren heb ik sinds begin februar geen ketamine ghaald of gebruikt. Ik ben van plan nog el een tijd te grebruiken.

30-03-2019 | Man | 35
Drugsverslaving
Mijn goal is de aanpak van mijn amfetamine afhankelijkheid. Ook eventueel drankmisbruik is in de overweging meegenomen, hier heb ik in mindere mate last van maar ben er ook zeker niet vrij van. Aanvankelijk ging ik er goed voor, was echt zeer gemotiveerd dit een kans te geven (met name door wat specifieke ervaringen hier waar ook amfetamine genoemd werd). Die motivatie heb[lees meer...] je ook echt wel nodig, daar ligt de basis voor eventueel succes. Heb je de motivatie dan heeft Naltrexon- naar mijn ervaringen- een best wel goede ondersteunende werking. Het is by far het beste wat er op dit moment is aan medicatie dat specifiek gericht op speed verslaving zou kunnen bijdragen. Een nadeel zat voor mij vooral in het eten: daar had het een vergelijkbare blokkerende werking- wat ergens wel logisch is als je je bedenkt hoe dit middel neurologisch haar werk doet. Omdat een grote groep mensen met amfetamine verslaving ook worstelen met eet problematiek en niet zelden overgewicht kan deze bijwerking echter ook uitpakken als positief extra steuntje. Ook op de beleving van sex zit een zekere demping. Ik ben uiteindelijk wel een keer terug gevallen na een paar maanden- maar dit is achteraf gezien echt puur te verklaren op andere redenen. Naltrexon had daar denk ik weinig invloed op. Nogmaals, het is geen wondermiddel. Dus ook op allerlei andere punten die betrekking hebben op het leven en hoe je daar als middelen afhankelijk persoon in gevormd ben geraakt: nog een hoop te doen daar.. Ik wens (mede) strijders het allerbeste toe. Ik sta open voor mensen die opbouwend in gesprek willen gaan over dit onderwerp- misschien hebben we iets aan elkaar (...via de site)

26-09-2018 | Man | 55
Drugsverslaving
Op eigen verzoek van de huisarts voorgeschreven gekregen. Dit middel zou de effecten van opiaten onderdrukken... helaas is dit in mijn situatie niet het geval... na drie weken innemen zonder daarbij drugs (cocaïne) te gebruiken ( simpelweg omdat er geen geld voor was) de eerste keer gebruikt en totaal geen verschil te merken...

17-08-2018 | Man | 51
goed middel,maar niet voor hoofdpijn. Afkick duurt maanden ipv heroine 3 dgn

Flunitrazepam

14-08-2018 | Vrouw | 27
flunitrazepam
Drugsverslaving
Flunitrazepam is erg zwaar blijf maar niet op wanneer het begint te werken want dan word je suf en dommig en kan je zelfs vallen. En kraam vooral onzin. Ik vind het wel fijn dat ik dan diep staan 8u lang

Zopiclon

14-08-2018 | Vrouw | 27
zopiclon
Drugsverslaving
Ik gebruik zoplicon als ik stress heb even rustig wil worden Volgende dag vergeet ik de stukjes wat er gebeurd was maar in het algemeen vind ik het gewoon fijn want je slaapt diep als ik wakker ben ben ik wel erg suf maar ik kannetg chagerijnig zijn kan vel reageren maar als ik bijkom is er niks meer aan de hand .ben een sporter dan sla ik mijzelf erdoorheen met een goe[lees meer...]d ontbijt en vitamine pillen. Maar top ben tevreden! Pas wel op de hoeveelheid die je neemt als 2 inneemt werkt het al binnen 20 min zorg dat je bed ligt anders ga je lui en ouwehoere bellen naar mensen haha ! Dus lekker innemen en slapen xx

20-04-2018 | Man | 32
Drugsverslaving
Nadat ik gedrogeerd wakker werd bij een feestje stak er een naald in mijn schouder. Deze werd leeg gepompt en een dag later had ik zware afkick verschijnselen. Erna dierf ik maanden niet buiten komen met dit verhaal. Spijtig genoeg werd mij elke dag nieuw spul aangeboden bijna een 1,5j aan een stuk, daarna vertelde iemand van die zelfde hoop dat methadon gebruikt wordt voo[lees meer...]r de afkick. Mij eerst ziek gemaakt om me dan achteraf als 'vriend' te kunnen aanspreken. Wat bedoelen ze hier met een lange afkick van Methadon? Ik heb nog steeds het gevoel dat als je dit snel afbouwen wil, kan dit op een termijn van 2a3 weken tijd. Achteraf sterk blijven, je door de juiste mensen laten leiden en jezelf laten omringen door goede mensen

Risperidon

17-03-2018 | Man | 19
risperidon
Drugsverslaving
Ik slik het medicijn omdat ze dachten dat ik depressief was. Dit kwam echter door mijn drugsgebruik (cannabis) en totaal niet door iets anders. Ik ben hiervoor naar een afkickklieniek geweest en daarna bleek al heel snel dat ik alleenmaar depressief wordt als ik het medicijn slik. Ik ben mezelf niet meer. De hyperactiviteit is er vanaf door dit medicijn. Ik ga zo snel moge[lees meer...]lijk stoppen en denk er aan om dit binnen een week te doen aangezien ik niet zo'n hoge dosis slik. Ik ben er echt klaar mee ik wil namelijk weer druk zijn hoe gek het ook klinkt. Het medicijn onderdrukt mijn emoties terwijl ik het medicijn eigenlijk nooit nodig had. Er is namelijk een diagnose gesteld terwijl ik onder invloed was en dat had (zegt de psychiater) nooit mogen gebeuren. Hopelijk ben ik er weer snel bovenop. Ook heeft het medicijn niets gedaan voor mij toen ik door de drugs zo "depressief" was. Helaas. Hopelijk kunnen andere beter herstellen dan ik met dit middel.

30-01-2018 | Man | 54
Drugsverslaving
Na 22 jaar clean 2jan weer begonnen met heroïne, mijn been amputatie van 2jaar geleden en de stress rond de aanpassing van de woning, hadden zijn tol geëist. Ik wilde alleen maar slapen. Nu vandaag na 24 uur niet gebruikt te hebben. Vanmorgen om 9 uur de eerste tabletten genomen tot 12mg. Ik denk dat dit de juiste dosering zal zijn. ben helder in mij hoofd en hoop dat ik m[lees meer...]et deze medicatie de rotzooi van 50 jaar optreden ruimen

11-01-2018 | Man | 36
Drugsverslaving
Na een langdurige verslaving aan heroïne, met vele pogingen om te stoppen en steeds opnieuw te hervallen, kwam ik terecht bij een gespecialiseerde dokter. Deze dokter paste een techniek toe die zowel gedurfd is als hij gevreesd wordt bij gelijkaardige dokters, maar die uiteindelijk wel heel positieve resultaten blijkt op te leveren bij patiënten die echt willen geholpen wo[lees meer...]rden. De behandeling begint met een dosis methadon die bepaald wordt naargelang je huidige gebruik, maar vervolgens opgevoerd wordt tot op het punt dat de gebruiksdrang, de zogenaamde 'cravings', volledig verdwijnen. En dit maakt een wereld van verschil, in mijn geval was mijn dagelijkse inname 240mg en is dit stabiel gebleven gedurende 3 tot 4 maand. Na deze periode ben ik geleidelijk moeten gaan afbouwen, maar het hoelang en hoeveel verschilt uiteraard van persoon tot persoon, en daarom ook dat een sterke opvolging noodzakelijk is. Het zal nooit gemakkelijk zijn voor iemand om deze strijd aan te gaan, maar het zorgt er wel voor dat de slaagkans er heel wat beter gaat uitzien en heeft er uiteindelijk voor gezorgd dat ik mijn gevecht na meer dan 10 jaar toch heb kunnen winnen...

19-12-2017 | Man | 51
Drugsverslaving
Na 15 jr Heroine en coke gebruik en regelmatig terugval,gebruik ik na het (gratis verstrekking) heroine project over ,,overgestapt" op methadon wat rust geeft! Doch ernstg verslving tot gevolg heeft. Afkick duurt maanden (heroine 6 tot 9 dagen)

Rohypnol

13-12-2017 | Man | 19
flunitrazepam
Drugsverslaving
Nam 4x 2 mg rohypnol soms meer. Wordt wakker met gestolen spullen in de auto maar weet er niks meer van!?!? Ideaal om te vergeten. Ik ben daar ooit voor gestraft 40 inbraken en 60 winkeldiefstallen. In 15 jaar tijd. Alles voor de drugs. ik kreeg 7 maanden gevangenisstraf waarvan 3 maanden voorwaardelijk en een proeftijd van 2 jaar. Met aftrek van voorarrest, dus nog een [lees meer...]paar weken huis van bewaring. Hoe is dat mogelijk???

Xanax

14-11-2017 | Man | 34
alprazolam
Drugsverslaving
alprazolam of xanax beginnen nemen omdat diazepam mij geen rust meer gaf en onderdrukte mijn craving meer

Diazepam

14-11-2017 | Man | 34
diazepam
Drugsverslaving
helpt louter op korte termijn, in begin rust, na een week meer en meer nodig

Ziekten met de meeste ervaringen

Anticonceptie / zwangerschapspreventie (2661)
Depressie (2152)
Angst & paniekstoornis (2114)
Hoge bloeddruk (1532)
Blaasontsteking (1113)