Ervaringen met Tamsulosine capsules

tamsulozine

Prostaathyperplasie (51 meningen)
Prostaatklachten (overig) (30 meningen)
Overactieve blaas (3 meningen)

18-02-2017 | Man | 56
Prostaathyperplasie
Ging met plasklachten naar huisarts. Iedere nacht grote druk op de blaas en niet goed kunnen plassen. Kon ook geen druk achter de straal zetten dus de blaas niet leegplassen.. Huisarts constateerde een vergrote prostaat en heeft mij dit medicijn voorgeschreven. Gebruik dit medicijn nu 2 weken maar ben niet tevreden.. zitten toch veel bijwerkingen aan dit medicijn, ben rege[lees meer...]lmatig misselijk, vermoeid, kortademig, heb pijn in de onderbuik, vieze smaak in de mond en heb geen zaadlozing meer... De plasdruk heeft zich verplaatst van vroeg in de nacht 1 a 2 uur naar 6 a 7 uur in de ochtend. Apotheek zegt dat medicijn over 4 weken volledig doet wat het moet doen.. dus ik ben benieuwd...

14-05-2021 | Man | 57

30-04-2017 | Man | 57
Prostaatklachten (overig)
Problemen met plassen, s nachts vaak er uit, plotselinge aandrang en bijna niet op kunnen houden, kleine beetjes plassen... al deze klachten zijn wel weg met dit middel. Bijwerkingen: Een paar dagen na inname geen sperma meer, maar een droge zaadlozing. Voelt als een orgasme, maar beperkter (of is dit psychisch ?) Een week later alleen wat prostaatvocht. Voor mij een r[lees meer...]eden om te stoppen en een alternatief te bespreken. (of zelf betalen: dr Vogel- protaforce)

15-01-2017 | Man | 57
tamsulozine (0,4mg)
vrij recent aan dit medicijn en heb ook geconstateerd dat het orgasme er wel is, echter maar een druppel sperma. Compleet geminimaliseerd. Trad vrij snel, binnen een week en plots op en word je behoorlijk verrast. Ook een gevoel van lusteloosheid, door deze ervaring, onbewust ? Volgens bijsluiter schijnt je sperma nu te verdwijnen in je blaas?! Ze noemen dit retrograde [lees meer...]ejaculatie, ook kan het ejaculatie volume worden verminderd of is compleet weg anejaculatie. Volgens zelfde bijsluiter zou dit geen kwaad kunnen. Zou 1 op de 10 mensen zijn ?! Klacht is wat verminderd, na urineren ontstond het gevoel dat ik weer moest. Een gevoel in de urineleider, wat brandend en duurde een poosje totdat het verdwenen was. En het plassen gaat iets gemakkelijker. Het onbehaaglijke gevoel in de onderbuik (blaas?) is ook verminderd, echter nog aanwezig. Gaat specialist nog bekijken via camera, zie er een beetje tegen op. Merk is onbekend, ik denk iets van door apothekers zelf ingekocht?! Kreeg capsules in een potje.

04-04-2016 | Man | 57
Prostaatklachten (overig)
Na eerste inname eenmalig enorme buikklachten/diarree. Daarna geregeld 'licht in het hoofd'. Ejaculatie was echt over vanaf dag twee en 'zin in sex' is daarna behoorlijk minder geworden. Af en toe vertroebeld zicht. Werkt echter wel effectief op mijn probleem en ik heb gemerkt dat ik de dosering kan aanpassen. Afwisselend ochtend en avond.... dus om de 36 uur. Plasprobleem[lees meer...] blijft dan minimaal en de bijwerkingen ook redelijk beperkt.

23-03-2015 | Man | 57
Prostaatkanker
Na check op psa ( 5.7 ) biopten genomen van prostaat welke prostaatkanker uitwezen. Geholpen middels brachytherapie nu 6 weken terug, kreeg na behandeling recept mee voor tamsulosine voor eventuele plasproblemen welke konden optreden in de weken en maanden tijdens deze behandeling met jodium 125 seeds. Na plasproblemen gestart met capsules, maar na inname verkouden, spie[lees meer...]rpijn, zeer vermoeid, slap, duizelig en hoofdpijn, branderig gevoel met plassen en ejaculatie, dus ga weer stoppen kijken of de klachten weer afnemen.

13-10-2018 | Man | 58
tamsulozine (0,4mg)
Door een grotere prostaat plasproblemen. Veel aandrang en weinig 'resultaat' bij plassen. Nu bij de eerste pil inname direct success, geen plasbroblemen. Keerzijde is dat er geen spermaproduktie meer is. Klaarkomen werkt nog wel, maar geen zichtbaar... resultaat. Dat is irritant en na een maand gebruik zal ik eens de afweging maken of er een andere oplossing moet komen.

09-08-2017 | Man | 58
Prostaathyperplasie
Na 2 dagen reeds bijna geen zaadlozing meer, juist nog een beetje vocht. Klachten zijn iets beter, maar niet dat ik nu een straal heb. Wel redelijk moe en vraag mij ook af of normale zaadlozing terugkomt.

24-09-2015 | Vrouw | 59
Niersteen / -stenen
Vanwege een waarschijnlijk vastzittend niersteentje in de urineleider gebruikt. Na 7 dagen was het gevoel van dat prikkende steentje verdwenen.

27-02-2020 | Man | 60
tamsulozine (0,4mg)
Duizeligheid flauwvallen op de wc in de eerste nacht van gebruik. Meteen gestopt

29-12-2018 | Man | 60
Prostaatklachten (overig)
Slechte ervaring. Opgezwollen neusslijmvliezen waardoor belemmering luchtweg. Ademdepressie. Onrustige nachten. Sinds gebruik zijn mijn bloedssuikers verhoogd

13-04-2015 | Man | 60
Prostaathyperplasie
Werking van dit middel is minimaal. Bijwerking: neus raakt door dit middel danig meer verstopt, vooral ‘s-nachts.

18-02-2020 | Man | 61
Prostaathyperplasie
Eerste advies uroloog. Gestopt ivm bijwerkingen

30-09-2015 | Man | 61
Niersteen / -stenen
Geen zaadlozing meer en zicht (zien) ging achteruit. Wazig zien.

25-09-2015 | Man | 61
Prostaatklachten (overig)
zit allang met ademnood, hele ziekenhuis gehad, hart,longen copd,maag,ct scan,enz. kunnen oorzaak niet vinden, alles is goed bij mij , heb allergie voor varkensharen en stof, mag er inmiddels nu niet meer werken. las van ademnood bij tamsulosine. kan iemand mij helpen? gr will

15-11-2020 | Man | 62
Veel plassen
Plasklachten en daarom Tamsulosine voorschreven, maar de bijwerkingen wegen voor mij niet op tegen de aanwezige werking van het medicijn, ergste is de hevige spierpijn over het hele lichaam en de duizelingen ben gestopt en merkte na 2 dagen al verbetering van de klachten