Ervaringen met Tamsulosine capsules

tamsulozine

Prostaathyperplasie (51 meningen)
Prostaatklachten (overig) (30 meningen)
Overactieve blaas (3 meningen)

29-12-2018 | Man | 60
Prostaatklachten (overig)
Slechte ervaring. Opgezwollen neusslijmvliezen waardoor belemmering luchtweg. Ademdepressie. Onrustige nachten. Sinds gebruik zijn mijn bloedssuikers verhoogd

28-10-2018 | Man | 63
Urine-incontinentie
Ik kon ineens niet meer plassen, naar H.A gegaan doorverwezen naar het ziekenhuis. Onderzoek wees uit dat ik niets had maar omdat ik niet kon plassen toch maar Tamsulosine 0,4 mg (Vreemd), dus tot nu toe nog steeds Tamsulosine 0,4 mg, stop ik kan ik niet plassen, zeer veel bijwerkingen zoals Duizelig, Hoofdpijn, Dubbel zien, wazig zien, snelle pols, hart overslaan, extrem[lees meer...]e vermoeid, bewusteloos raken, lag bloed druk, alegemeen depresive, pijn of druk op de borst, pijn linker arm, uitstralen naar kaak, Cardioloog vond niets? Dus dit is geen leven zo, wie zit hier ook mee?

05-07-2018 | Man | 73
Vergrote prostaat
Jarenlang tamsulosine genomen tegen prostaatvergroting klachten. Gezien de vele bijwerkingen en blijvende klachten gestopt een paar jaar geleden. Nevenwerkingen zijn verdwenen, voel me beter en heb geen toename van klachten. Neem sinds enkele maanden een voedingssupplement (Promanil) en heb nu meer comfort 's nachts en ook minder plassen.

23-06-2018 | Man | 73
Vergrote prostaat
zeer effectief in het begin maar met de nieuwste capsules bijna niet nu echt ik gecontroleerd schijnen bijna leeg te zijn 1/3 tot 1/4 van hoeveelheid eerder gevonden jaren geleden ik controleerde de hieveelheid en vond dat vreemd... bijna lege capsules. Schandalig en crimineel

06-05-2018 | Man | 70
geen resultaat elk 1,5u plassen

15-01-2018 | Man | 50
Prostaathyperplasie
Na een liesbreukoperatie kreeg ik plasproblemen. De eerste nacht bijna ieder uur eruit en na meting met de “bladder” bleek er nog 500 ml plas in mijn blaas achter te blijven. De chirurg schreed direct Tamulosine voor. De eerste dag nog niet veel effect, maar na twee dagen bleef er nog maar 100 ml in mijn blaas achter. Blijkbaar had het effect. Het plassen duurde echter nog[lees meer...] steeds lang met een kleine straal. Maar toen begonnen de bijwerkingen: verstopte neus, knallende koppijn, hartkloppingen, duizeligheid, lage bloeddruk, koude rillingen , zweten , misselijkheid en geen eetlust. Alle bijwerkingen die beschreven worden en zelfs nog meer. Toen ik alle ervaringen op dit forum gelezen had ben ik gelijk gestopt met dit vergif. Nu afwachten wat er met het plassen gebeurt.

04-10-2017 | Man | 67
Prostaathyperplasie
Al in het begin van de medicatie ernstige last van bijwerkingen en een algeheel gevoel van onbehagen. Hoofdpijn achter het oog, misselijk, raar gevoel in de hartstreek, verstopte neus, ontbreken zaadlozing al na de 2e pil. Ik ben een zeer vitaal iemand en verwachtte zeker niet dat bijwerkingen met een kans van minder dan 1 op 100 bij mij zouden optreden en zo snel.

21-09-2017 | Man | 75
Prostaatkanker
Na het innemen, 's avonds 1 pil, viel ik 's nachts tijdens het plassen flauw.

21-06-2017 | Man | 80
Prostaathyperplasie
Terug naat Tamsulosine na twee jaar Combodart heeft me opnieuw met een plasprobleem opgezadeld. Nu, na zes maanden gebruik ik weer Combodart, maar dat werkt deze keer een stuk minder!

15-06-2017 | Man | 69
Prostaatklachten (overig)
De druk van de plasstraal werd minder en minder. Tamsulosine hielp niets. Geopereerd, prostaat "schoon geschraapt ". Resultaat was vebluffend goed. Weer werd na verloop van tijd de straal minder. Nu gebruik ik Finastaride. Effect is bevredigend.

08-04-2017 | Vrouw | 41
Niersteen / -stenen
Gebruik dit middel om de niersteen uit te plassen, heb een hartspierziekte. Hartkloppingen worden erger, niet fijn.

07-01-2017 | Man | 55
Prostaathyperplasie
Medicatie voorgeschreven gekregen voor frequent plassen tot 8 keer per nacht. Blaasonderzoek geeft geen probleem. Het binnen brengen van de camera via de plasbuis wel. Vergrote prostaat. Aangegeven dat ik regelmatig vrachtwagen rijdt en daarom absoluut geen medicatie mag hebben die de rijvaardigheid beïnvloed. Ook in de auto en op de motor merkte ik echt dat mijn concen[lees meer...]tratie minder was en dat ik dingen die ik vroeger op tijd zag nu soms te laat of niet zag. Daarom gestopt met de medicatie na terugkoppeling uroloog. Die kende het probleem niet. Maar deed met mijn terugkoppeling ook niets.

21-01-2016 | Man | 63
Prostaathyperplasie
Voorgeschreven door specialist wegens plasprobleem. Plasprobleem was door inname in orde. Wel kreeg ik na enkele weken een verstopte neus, en een gevoel van stoppen in de oren. Verschillende keren naar huisarts en specialist maar probleem werd NIET opgelost. Zoals elk jaar liet ik een bloedcontrole doen begin december. Er werden enorm verhoogde leverwaarden vastgesteld. Ge[lees meer...]volg enorme ongerustheid. Echo laten uitvoeren, hierop bleek niks speciaal aan de hand te zijn. Volgende bloedcontrole, nog hogere waarden. Specialist geraadpleegd, maar was dus wel gestopt met Tamsulosine. Na 3 weken te zijn gestopt zijn mijn waarden gedaald met 70% en meer en neusproblemen zijn opgelost. Gebruik van product heeft me veel geld gekost, maar ook heel veel ongerustheid.

12-11-2015 | Man | 71
Urine-incontinentie
Kreeg van de specialist capsules Tamsulosine 0.4 mgr van Centrafarm. Na 3 maanden het middel van de indiase producent Ranbaxy. Was in 2015 een poosje verboden geweest, omdat de productie onzorgvuldig zou zijn geweest. Slecht middel althans van Ranbaxy werkte totaal niet. Tamsolusine van Centrafarm daarentegen werkt zeer goed, na 1 capsule al effect. Volgens de Service Apo[lees meer...]theek moet het goedkoopste middel gegeven worden. Zoeken op internet levert op dat de capsules van centrafarm veel goedkoper zijn. Ik zou zeggen: weg met Ranbaxy capsules.

07-05-2015 | Man | 74
tamsulozine (0,4mg)
Ik heb een jaar geleden het originele middel voorgeschreven gekregen van de uroloog. Geen bijwerkingen. Tot ik een goedkoper middel van een andere fabrikant kreeg, zie bovenstaande fabrikant. Toen begonnen de ernstige bijwerkingen. Enorme aanvallen van duizeligheid, tot even wegvallen. Ben direct gestopt. Geen last meer gehad van duizeligheid.

13-04-2015 | Man | 60
Prostaathyperplasie
Werking van dit middel is minimaal. Bijwerking: neus raakt door dit middel danig meer verstopt, vooral ‘s-nachts.