Ervaringen met Tamsulosine capsules

tamsulozine

Prostaathyperplasie (51 meningen)
Prostaatklachten (overig) (30 meningen)
Overactieve blaas (3 meningen)

14-01-2018 | Man | 65
tamsulozine (0,4mg)
Ik heb per ongeluk een te veel ingenomen, wat zijn de probleem????

15-01-2016 | Man | 65
Overactieve blaas
Veel plassen, vooral 's nachts > 5 maal uit bed. Overdag onregelmatig uitstralende pijn tot in top urinebuis. Pijn komt met golven.

27-06-2015 | Man | 65
Prostaathyperplasie
Had steeds meer plasproblemen. Diagnose goedaardigeprostaatvergroting. PSA normaal. Eerst door Spaanse uroloog Omnic Ocas (tamsulosine pillen) voorgeschreven. Werkte vrijwel onmiddellijk uitstekend. Krachtige straal en 's nachts niet meer uit bed! Geen bijwerkingen. Na 2 maanden waren de Omnic pillen op en heb ik via mijn NL huisarts tamsulosine als herhaalrecept voorgesch[lees meer...]reven. Door de apotheek geleverd: capsules van het merk Ranbaxy (preferent medicijn van verzekeraar). Ik kreeg toen geleidelijk klachten die steeds sterker werden: 1. tranende ogen 2. duizeligheid en verlaagde bloeddruk (onderdruk 60) 3. hartritmestoornissen. Ook werkte het middel steeds minder goed. Urinestraal verloor kracht en moest er 's nachts weer 1 of 2 keer uit. Na contact met huisarts Omnic Ocas voorgeschreven gekregen op medische gronden. Eerst een proef om even niets te slikken. Klachten namen geleidelijk af. Moest na een dag of 4 weer gaan slikken omdat het plassen steeds moeilijker werd. Helaas bleken de Omnic pillen toen dezelfde bijwerkingen te geven als de capsules van Ranbaxy. Gevoeligheid ontwikkeld?? Wel funktioneerden de Omnic pillen veel beter op het plasprobleem: Binnen korte tijd weer een krachtige straal etc. De bijwerkinegn zijn dermate ernstig dat er een andere oplossing moet komen. Ik kan echter ook niet zonder!!

30-09-2021 | Man | 66
Overactieve blaas
plasproblemen, regelmatig moeten, nadruppelen bleef, totaal geen verbetering

06-03-2016 | Man | 66
Prostaathyperplasie
Urineren nu zonder pijn en verbeterde straal. ' s Nachts nog eenmaal naar toilet. Overdag minder aandrang om te plassen.

05-07-2015 | Man | 66
Prostaatklachten (overig)
PK, bioptie en Tamsulosine. Vanwege verminderd libido, afname spiermassa en neiging tot vetzucht vermoeden van te weinig testosteron voor mij alhoewel zou boven de ondergrens liggen voor leeftijdsgroep 63, maar dit zegt erg weinig omdat dit zeer sterk verschilt per individu. Naar mannenkliniek Andros doorverwezen. Resultaat: Helaas nauwelijks op klachten ingegaan. Ze[lees meer...] doen slechts waarvoor ze een contract met de ZKV hebben afgesloten. Diagnose: Vergrote prostaat en psa 9,6 (hoog). Wel ieder keer een plasmeting, tevens bioptie op basis van vage echobeelden, geen kanker of er toch er naast geprikt? Grote onzekerheid. Jaar later PSA en PCA3 test: beide te hoog! Weer 12x lekgeprikt met bioptie, maar nu 4 weken zware prostaat & blaas ontsteking met 42 graden koorts door bacteriebesmetting door de bioptie (via endeldarm). Vervolgens 3de keer bioptie geweigerd en een duidelijke MRI met contrastvloeistof laten doen in specialistisch ziekenhuis via andere uroloog: Resultaat: absoluut geen kanker, voor niets ca 3 jaar in angst gezeten, dus de 2x 12 biopten was onnodig en heeft zelfs tot litteken weefsel en verhoogde psa geleid volgens uroloog! Wel goed van uroloog Andros: Beter plassen door voorschrijven Tamsolosine 0,4 mg/dg. Geen problemen behalve verminderde zaadlozing en na 4,5 jaar wat minder effectief. Extra voordeel: Mijn hoge bloeddruk is door de Tams flink gezakt!

15-08-2018 | Man | 67
Blaasontsteking
Met 40,2° naar het ziekenhuis,blaasontsteking,na vier dagen naar huis met antibiotica voor drie weken.vervolgensnaar de neuroloog mijn PSA waarde was 10,gedacht werdtaan kanker,maar bleek na enkelepijnlijke onderzoeken toch prostaatontsteking te zijn.

04-10-2017 | Man | 67
Prostaathyperplasie
Al in het begin van de medicatie ernstige last van bijwerkingen en een algeheel gevoel van onbehagen. Hoofdpijn achter het oog, misselijk, raar gevoel in de hartstreek, verstopte neus, ontbreken zaadlozing al na de 2e pil. Ik ben een zeer vitaal iemand en verwachtte zeker niet dat bijwerkingen met een kans van minder dan 1 op 100 bij mij zouden optreden en zo snel.

14-07-2016 | Man | 67
Prostaatklachten (overig)
In de morgen voelde ik me prima, wel vaak aandrang tot plassen. Na het innemen voelde ik geen verschil, maar laat in de middag werd ik misselijk en kreeg enorme pijn in de darmen onder in de buik en balstreek. Bloeddruk gemeten(deze was oke). Apotheek gebeld met de vraag of ik paracetemol mag innemen (is mogelijk). 's avonds wat duizelig en slappe armen. Eens heb ik van e[lees meer...]en specialist papaverine gehad voor niergruis (prima spul). Maar op een of andere mannier kiest men daar niet voor, omdat het te goedkoop is en geen bijwerkingen heeft (niet verslavend). Zie de dag van morgen en de nacht nog even aan, bij aanhoudende klachten stop ik.

10-11-2020 | Man | 68
Vergrote prostaat

22-02-2020 | Man | 68
Niet / weinig plassen
Tamsulosine 4 jaar gebruikt, huisarts zei dat het de prostaat ontspant. Goh, wat bijzonder dacht ik nog, dat het alleen werkt op de prostaat. Inmiddels weet ik dat het een spierverslapper is die in je bloedbaan terecht komt en ik heb achtereenvolgens geknapte peesdraadjes van de mitralis hartklep ( levensgevaarlijk, kans op blijvend hersenletsel) en nu gelijktijdig een oog[lees meer...]zenuw geknapt ( aan een oog blijvend blind voor 30%) en een liesbreuk. Volgens mij tast dit medicijn bindweefsel aan en moet het daarom uit de handel genomen worden.

21-02-2020 | Man | 68
Niet / weinig plassen
ik gebruik nu 4 jaar tamsulosine in tablet vorm en dit spierverslappende medicijn veroorzaakt desintegratie van je bindweefsel. Hierdoor peesdraadjes in mijn hart en zenuw in mijn oog gebroken. Bijna dood, blijvend voor 30% aan een oog blind. Moet uit de handel genomen worden !

13-06-2018 | Man | 68
tamsulozine (0,4mg)
Ik gebruik nu anderhalf jaar tamsulosine, het plassen gaat weer normaal, daarbij gebruik ik ook Essentiële oliën ter ondersteuning die ik plaatselijk aanbreng en inhaleer. Ik voel me fit en top

05-11-2017 | Man | 68
tamsulozine (0,4mg)
Na ruim 5 jaren gebruik van tamsulosine uit eigen beweging maar eens even gestopt. De meest vervelende bijwerking is wel de afname tot bijna 0 van de spermaproductie. Nu is dat inmiddels na circa 10 dagen weer op een redelijk normaal niveau. Soms nu wel weer wat problemen met ophouden van de plas en nadruppelen etc. Maar voorlopig wil ik (nog) geen tamsusoline meer slikken[lees meer...] om het effect op de langere termijn af te wachten. We zullen zien wat het wordt.

27-07-2016 | Man | 68
Prostaatklachten (overig)
Beter plassen, maar impotentie opgetreden.

24-06-2015 | Man | 68
Prostaatklachten (overig)
Gebruik middel nu een jaar en heb er geen bijwerkingen van, het verschil met daarvoor is soms een inwendige zaadlozing, verder het plassen gaat een stuk beter.