Ervaringen met Tamsulosine capsules

tamsulozine

Prostaathyperplasie (51 meningen)
Prostaatklachten (overig) (30 meningen)
Overactieve blaas (3 meningen)

25-05-2019 | Man | 75
tamsulozine (0,4mg)
ik heb gedurende 39 dagen radiotherapie gehad. Na de behandeling werd mij Tamsulosine capsules voorgeschreven. Sinds het gebruik kreeg ik last van bijwerkingen. In eerste instantie dacht ik dat de bestraling de veroorzaker was. Tot ik de bijwerkingen op uw website las. Tevens kreeg ik te maken met retrograde ejaculatie. Advies uroloog, stoppen met Tamsulosine. Ik ben benie[lees meer...]uwd welke bijwerkingen er nu zullen gaan verdwijnen. Ik heb nu twee dagen niet geslikt, met als gevolg, plasproblemen. Ik wil het nog even aanzien of het zich alsnog zal herstellen ?

21-11-2018 | Man | 62
Prostaatklachten (overig)
Naar de huisarts geweest na enkele weken van veelvuldig en soms moeilijk plassen. 's Nachts meestal elk uur uit bed om te plassen. Bloed- en urineonderzoek wezen uit dat er geen kanker of ontsteking in het spel was. Het was "enkel" een vergroting van de prostaat. Ik werk 40 uur per week en heb mijn nachtrust nodig, zonder dat ik elk uur uit bed moet. Huisarts heeft Tamso[lees meer...]line voorgeschreven, die ik maandagavond ben beginnen in te nemen. Vanaf dinsdagavond heftige diarree, verstopte neus, duizeligheid en hartkloppingen. Ik ga dus meteen stoppen met innemen :(

13-10-2018 | Man | 58
tamsulozine (0,4mg)
Door een grotere prostaat plasproblemen. Veel aandrang en weinig 'resultaat' bij plassen. Nu bij de eerste pil inname direct success, geen plasbroblemen. Keerzijde is dat er geen spermaproduktie meer is. Klaarkomen werkt nog wel, maar geen zichtbaar... resultaat. Dat is irritant en na een maand gebruik zal ik eens de afweging maken of er een andere oplossing moet komen.

15-08-2018 | Man | 67
Blaasontsteking
Met 40,2° naar het ziekenhuis,blaasontsteking,na vier dagen naar huis met antibiotica voor drie weken.vervolgensnaar de neuroloog mijn PSA waarde was 10,gedacht werdtaan kanker,maar bleek na enkelepijnlijke onderzoeken toch prostaatontsteking te zijn.

12-06-2018 | Man | 70
Prostaathyperplasie
Heb moeite met plassen a.g.v een vergrote prostaat. Zwakke straal.Gebruik nu al 3 jaar Tamsulosine HCI 0,4 mg en heb een lichte verbetering ervaren bij de start van het gebruik van dit medicijn maar het wordt nu niet meer beter.Krijg steeds meer last van de bijwerkingen.Opnieuw contact gezocht met de Uroloog. Na weer een serie onderzoeken geen aanleiding om tot een operat[lees meer...]ie over te gaan. Plassen duurt iets langer maar blaas wordt goed geleegd.Uroloog heeft nu Silodyx 8 mg voorgeschreven.over 4 maande kijken of dit verbetering geeft. Maar na het lezen van de ervaringen met dit middel op deze site werd ik niet vrolijk.Slechte score.

05-11-2017 | Man | 68
tamsulozine (0,4mg)
Na ruim 5 jaren gebruik van tamsulosine uit eigen beweging maar eens even gestopt. De meest vervelende bijwerking is wel de afname tot bijna 0 van de spermaproductie. Nu is dat inmiddels na circa 10 dagen weer op een redelijk normaal niveau. Soms nu wel weer wat problemen met ophouden van de plas en nadruppelen etc. Maar voorlopig wil ik (nog) geen tamsusoline meer slikken[lees meer...] om het effect op de langere termijn af te wachten. We zullen zien wat het wordt.

09-08-2017 | Man | 58
Prostaathyperplasie
Na 2 dagen reeds bijna geen zaadlozing meer, juist nog een beetje vocht. Klachten zijn iets beter, maar niet dat ik nu een straal heb. Wel redelijk moe en vraag mij ook af of normale zaadlozing terugkomt.

15-01-2017 | Man | 57
tamsulozine (0,4mg)
vrij recent aan dit medicijn en heb ook geconstateerd dat het orgasme er wel is, echter maar een druppel sperma. Compleet geminimaliseerd. Trad vrij snel, binnen een week en plots op en word je behoorlijk verrast. Ook een gevoel van lusteloosheid, door deze ervaring, onbewust ? Volgens bijsluiter schijnt je sperma nu te verdwijnen in je blaas?! Ze noemen dit retrograde [lees meer...]ejaculatie, ook kan het ejaculatie volume worden verminderd of is compleet weg anejaculatie. Volgens zelfde bijsluiter zou dit geen kwaad kunnen. Zou 1 op de 10 mensen zijn ?! Klacht is wat verminderd, na urineren ontstond het gevoel dat ik weer moest. Een gevoel in de urineleider, wat brandend en duurde een poosje totdat het verdwenen was. En het plassen gaat iets gemakkelijker. Het onbehaaglijke gevoel in de onderbuik (blaas?) is ook verminderd, echter nog aanwezig. Gaat specialist nog bekijken via camera, zie er een beetje tegen op. Merk is onbekend, ik denk iets van door apothekers zelf ingekocht?! Kreeg capsules in een potje.

30-07-2016 | Man | 77
Prostaathyperplasie
Ik behoor tot de minderheid die bloeddrukverlaging heeft met als gevolg het zien van zwarte vlekken en gevaar om te vallen. Noch de arts, noch de specialist heeft me hiervan verwittigd met als gevolg dat ik 2 maanden geleden dringend opgenomen ben in het ziekenhuis, waar ze verscheidene testen uitgevoerd hebben. Eigenlijk hadden ze me hiervan op de hoogte moeten stellen. B[lees meer...]ij navraag hoelang ik dat geneesmiddel zal moeten gebruiken, zei de huisarts : levenslang. Moet er dan geen onderzoek meer zijn naar de doeltreffendheid?

27-07-2016 | Man | 68
Prostaatklachten (overig)
Beter plassen, maar impotentie opgetreden.

07-07-2016 | Man | 52
Prostaathyperplasie
Hartkloppingen, hevige duizeligheid, dood en dood moe, wankel op de benen. Het beperkt me enorm in mijn dagelijkse leven. Overdags een paar maal naar bed om te rusten is geen overbodige luxe.

04-04-2016 | Man | 57
Prostaatklachten (overig)
Na eerste inname eenmalig enorme buikklachten/diarree. Daarna geregeld 'licht in het hoofd'. Ejaculatie was echt over vanaf dag twee en 'zin in sex' is daarna behoorlijk minder geworden. Af en toe vertroebeld zicht. Werkt echter wel effectief op mijn probleem en ik heb gemerkt dat ik de dosering kan aanpassen. Afwisselend ochtend en avond.... dus om de 36 uur. Plasprobleem[lees meer...] blijft dan minimaal en de bijwerkingen ook redelijk beperkt.

29-12-2015 | Man | 75
Prostaatklachten (overig)
als ik alcohol drink, heb ik beduidend meer last, heb ik vaker uitgeprobeerd. Als ik dan geen alcohol meer drink, wordt alles acceptabeler (ik drink nu geen alcohol meer). Nu gaat het aanzienlijk beter. Ik heb van een kennis vernomen dat zij dezelfde klachten had als ik. Nu zij geen simvastatine meer gebruikt, zijn de klachten aanzienlijk minder. Ik overweeg nu om te stop[lees meer...]pen met simvastatine 40 MG. wat is uw advies?

01-09-2015 | Man | 79
heb al circa 45 jaar problemen met plassen

06-05-2015 | Man | 63
Prostaatkanker
Vader en broer beide prostaatkanker gehad. Vorig jaar werd na een jaarlijkse keuring een psa van 5,6 vastgesteld. Gezien de familie, was het advies ingrijpen. Gekozen voor bracchi therapie. De bijwerkingen wisselen nogal. De eerste weken veel plassen, ook in de nacht 3-4-5 maal het bed uit. Inmiddeles gaat het plassen soms normaal, dan weer aandrang en duurt het even voor [lees meer...]er wat urine komt. Overdag eigenlijk geen echte last, kan alleen minder makkelijk ophouden. Ik zorg wel voor een toilet op mijn route.. zover mogelijk. Met name 's nachts, wel aandrang maar duurt even. Nu nog maar 1 x mijn bed uit. Verder geen enkele bijwerking. Ik ervaar het medicijn meer als soms ongemakkelijk.

01-04-2015 | Man | 71
Vergrote prostaat
Na enkele jaren ingenomen te hebben, nu sinds een half jaar zeer veel last van jeuk. Gebruik HCI Retard Mylan 0,4