Ervaringen met Tamsulosine capsules

tamsulozine

Prostaathyperplasie (51 meningen)
Prostaatklachten (overig) (30 meningen)
Overactieve blaas (3 meningen)

18-03-2015 | Man | 55
Prostaatkanker
In april 2014 is er bij mij prostaatkanker gevonden. Bleek uiteindelijk wel curatief aangepakt te kunnen worden dus 15 mei begonnen met chemische castratie daarna de Eligard prikken en in juni begonnen met 7 weken bestraling. Na 3 weken bestraling kon ik niet meer plassen en ging ik aan de Tamsulosine. Dat hielp wel maar kreeg ook meteen last van appelflauwtes, mijn hart s[lees meer...]loeg regelmatig op hol, droge mond in de nacht, maar het ergst waren toch de psychische klachten; depressie, agressieve uitbarstingen. Daar stoppen niet tot de mogelijkheden behoorde om wat rust in mijn kop te krijgen gaan blowen en dat maakte het wel hanteerbaar. Echter sinds 2 maanden weer aan het teruggaan naar het werk (de tumor lijkt volledig weg maar de behandeling loopt nog ruim 2 jaar) en dan hoort het blowen niet tot de mogelijkheden (ik ben ook liever nuchter). Ik ben een aantal keren (in overleg met het behandelteam) gestopt maar helaas stopte het plassen dan meestal binnen een week en moest ik weer terug. Deze week maar weer begonnen met stoppen en de klachten nemen dramatisch snel af dus hopelijk ben ik er dit keer wel vanaf want voor mij zijn de bijwerkingen heel erg zwaar geweest.

18-04-2022 | Man | 64
Prostaathyperplasie
Ben niet heel enthousiast over dit medicijnen, best veel bijwerkingen, moet nog steeds veel plassen. Neem het alleen omdat er minder vaak pijn bij het plassen is.

22-12-2020 | Man | 63
Urine-incontinentie
Werkt niet echt voor betere regulering plasaandrang. Plasaandrang is al sinds de jeugd hevig, maar nu de laatste jaren mindere beheersbaar. Gebruik het ca. een jaar, lang onregelmatig de laatste maanden elke dag. Gebruik daarnaast nu twintig dagen Betmiga 50 mg. Krijg nu ook een zes weken durende prikbehandeling in de enkels.

09-04-2020 | Man | 75
Prostaatklachten (overig)
verleden jaar had ik bloed in de urine, naar H.A. die mij doorverwees naar uroloog,scan van de nieren,blaas,bloedonderzoek, urine onderzoek, inwendig blaas en prostaat onderzoek,gelukkig geen kanker, een paar maanden geleden opnieuw enkele druppels bloed op het einde van het plassen,,terug naar de H.A. die heeft dan tamsulosine voorgeschreven met zoveel bijwerkingen,ben[lees meer...] nu twee dagen gestopt met tamsulosine op eigen risico en na het lezen op verschillende forums over promanil ben ik nu dit aan het proberen,,met de hoop op beter resultaat.

15-01-2020 | Man | 65
tamsulozine (0,4mg)
neus zit dicht en een benauwd gevoel het plassen gaat beter

22-04-2019 | Man | 70
Plasklachten en pijn teelballen

25-01-2019 | Man | 62
tamsulozine (0,4mg)
Ik heb een goed aardige prostaat vergroting maar kan goed plassen maar wel veel keer per dag en ook 's nachts en werd ik Tamsulosine voorgeschreven de eerste weken ging het goed minder plassen maar nu krijg ik de bijwerkingen zoals pijn in mijn hoofd gauw moe zeker bij inspanning en ademdepressie vooral 's nachts al ik in bed lig. Ik ben terug naar de huisarts geweest hee[lees meer...]ft mijn longen onderzoek i.v.m. benauwdheid die waren goed en kreeg nu het medicijn Alfuzosine heb daar op internet de bijwerking van op gezocht en die zijn nog meer en erger dus daar ga ik niet aan beginnen ga het proberen met een voedingssupplement of anders niets en gewoon meer keer plassen dat doe ik liever dan al de bijwerkingen die ik heb.

29-11-2018 | Man | 40
Veel plassen
Ik had plasproblemen, steeds kleine beetjes plassen dus blaas raakte niet goed geleegd. Tamsulosine 0,4 mg gekregen van de huisarts. Eerste 3 weken ging het goed. Plas probleem opgelost en geen bijwerkingen. Echter, na 3 weken begon ik hartklachten te krijgen. Duizelig/vaag gevoel in hoofd, snelle pols, hart overslaan, stekende pijn op de borst rond de hartstreek met ui[lees meer...]tloop naar linker arm, zelfs een beetje kramp. Tevens flink kortademigheid. Ben weliswaar hartpatiënt maar had deze klachten al 7 jaar niet meer gehad na hartklep vervanging 7 jaar terug. Ik was weer week of 2 gestopt met tamsulosine en hart klachten zijn ook gezakt. Ben nu aan het proberen met een halve pil per dag.

22-11-2018 | Man | 69
Prostaatklachten (overig)
Kan makkelijker plassen dat is positief Maar veel kramp in benen, ik moest daarom stoppen

24-03-2018 | Man | 77
Prostaatkanker
Plasproblemen proberen te verhelpen, werkt wel. Maar de bijwerkingen zijn heel vervelend vooral ook voor omstanders als je flauw gaat vallen. Ik ga bij de komende controle proberen of ik kan stoppen met Tamusuline.

13-01-2018 | Man | 62
Anurie / oligurie
Het was 9 augustus 2017 wilde na de toilet gaan maar er kwam niets uit met plassen, tweede en derde dag hetzelfde in de avond kramp, na de nightcare, daar kreeg ik Tamsulosine 0,4 mg eerste 3 dagen nog geen effect tussendoor op een maandag na de HA, door verwezen naar de uroloog, maar hij ging op vakantie moest 14 dagen wachten. intussen begon de Tamsolusine wel te we[lees meer...]rken maar de bijwerkingen waren erger dan de kwaal, was dood ziek, sliep veel, naar de uroloog eindelijk, onderzocht mij keek ook via de urine geleider in de blaas en prostaat, echo etc blaas was gevuld met 1/2 liter ging er moeilijk uit, uitslag alles was goed geen vergrote prostaat, geen vernauwde plas buis, geen ontsteking. Vreemd dat hij me toch weer Tamsolusine gaf, HA vond dat ook vreemd maar schreef geen ander alpha blocker voor ben toen gestopt en sprak af met de HA om een tablet te nemen om de dag om de bijwerkingen te verminderen maar toen en dat gin langzaam kon ik steeds minder plassen nam nu de laatste dagen 2 dagen achter elkaar Tamsulosine maar nog steeds, plassen gaat niet of moeilijk, dus als ik niets heb waarom dit dan allemaal? Snap er niets meer van. Groet, F.

18-10-2017 | Man | 47
tamsulozine (0,4mg)
Kwam bij de uroloog terecht nadat ik in augustus prostaat-/ blaasontsteking met urineweg infecties opgelopen had. Heb 4 weken een penicilline kuur gehad en daarna weer de controles. Aangezien ik terloops vertelde dat ik al enkele jaren problemen had met plassen (geen druk kunnen zetten, meestal wachten tot het plassen op gang komt en ook het laatste beetje heeft zijn tijd [lees meer...]nodig) maar dit verweet aan de bijwerkingen die ik gelezen had in de bijsluiter voor mijn pufjes voor behandeling van COPD. Mijn huisarts zag bij het gebruik van mijn huidige pufjes Serevent en ventolin deze bijwerkingen eigenlijk niet. Daarom verwezen naar de uroloog. Na alle standaard onderzoeken, bleek dat de prostaat wel wat groter was, maar geen aanwijzingen tot bezorgdheid. Kreeg daarop Tamsulosine HCL 0,4 mg voorgeschreven voor de duur van 3 maanden; als dit geen effect zou hebben dan zou er gekeken worden naar omgekeerde bekkenbodem therapie of dat kan helpen. Nu bijna 7 weken later is mijn plasprobleem nog steeds hetzelfde en ben ik aan het moment beland om de uroloog te gaan bellen voor een vervroegde afspraak. Ik zit momenteel ook niet erg lekker in mijn vel. En de bijwerkingen die het medicijn voor mij heeft, maken me nog meer minder mannelijker. Slaap te kort en vermoeidheid kwamen vrij snel bij aanvang van het gebruik van medicijn. Na enkele dagen merkte ik dat bij een orgasme er nauwelijks zaadlozing aanwezig was en de laatste tijd merk ik dat bij het gevoel opgewonden zijn, de erectie met moeite opgang komt. Ik vind dit heel vervelend en het helpt mij niet om het maar voor lief te nemen. Dus ga ik dan ook een afspraak inplannen met de uroloog om andere opties te bekijken.

30-04-2017 | Man | 57
Prostaatklachten (overig)
Problemen met plassen, s nachts vaak er uit, plotselinge aandrang en bijna niet op kunnen houden, kleine beetjes plassen... al deze klachten zijn wel weg met dit middel. Bijwerkingen: Een paar dagen na inname geen sperma meer, maar een droge zaadlozing. Voelt als een orgasme, maar beperkter (of is dit psychisch ?) Een week later alleen wat prostaatvocht. Voor mij een r[lees meer...]eden om te stoppen en een alternatief te bespreken. (of zelf betalen: dr Vogel- protaforce)

18-02-2017 | Man | 56
Prostaathyperplasie
Ging met plasklachten naar huisarts. Iedere nacht grote druk op de blaas en niet goed kunnen plassen. Kon ook geen druk achter de straal zetten dus de blaas niet leegplassen.. Huisarts constateerde een vergrote prostaat en heeft mij dit medicijn voorgeschreven. Gebruik dit medicijn nu 2 weken maar ben niet tevreden.. zitten toch veel bijwerkingen aan dit medicijn, ben rege[lees meer...]lmatig misselijk, vermoeid, kortademig, heb pijn in de onderbuik, vieze smaak in de mond en heb geen zaadlozing meer... De plasdruk heeft zich verplaatst van vroeg in de nacht 1 a 2 uur naar 6 a 7 uur in de ochtend. Apotheek zegt dat medicijn over 4 weken volledig doet wat het moet doen.. dus ik ben benieuwd...

17-12-2016 | Man | 72
tamsulozine (0,4mg)
was gezegd na 4 -6 weken kans op bijwerkingen vandaar nu al een week vol rode vlekken die jeuken op bovenvoet- handen ook handpalm op boven billen- balzak- etc... ben op advies van apotheek tijdelijk gestopt en moet afwachten.

11-12-2016 | Man | 81
Prostaathyperplasie
Slaap in de middag uren ook tijdens aandachtig werk. Het is vrijwel onmogelijk de capsule heel uit de verpakking te krijgen zonder een mesje of gelijkwaardig gereedschap. De verpakking is sterker dan de capsule.