Ervaringen met Champix

varenicline

misselijkheid depressief

Stoppen met roken (884 meningen)

Wellbutrin XR (589 meningen)
Methadon (119 meningen)
Zyban (78 meningen)
NiQuitin (69 meningen)
Tabex (57 meningen)

18-02-2021 | Man | 29
Stoppen met roken
Ik was in de eerste week van de kuur zoals het advies was door gaan roken. Ik merkte dat de sigaretten niet heel erg goed meer smaakten echter naarmate je meer stuks ging roken ging de nare smaak wat meer weg. Ik kreeg al snel nare dromen snachts maar dat vind ik nog te overzien.. op de 12e dag van de kuur was ik gestopt met roken. Ik had er wel wat meer van verwacht want [lees meer...]vooral de 1e en de 2e dag was afzien. Zin in een sigaret had ik nogsteeds (ik had circa 19 sigaretten per dag gerookt voor ongeveer 10 jaar). Ik had en heb soms last van mijn darmen na een champix geslikt te hebben en heel soms voel ik mij ook wat depressief/niet happy na inname. De klachten zijn wel wat heviger geworden na verhoging naar 2 keer 1 mg. Maar al met al is het nog wel te overzien. Ik zit nu al bijna op dag 7 en nog altijd niet gerookt. Ik merk wel dat het nu vooral de gewoontes zijn waar ik tegenaanloop (na het eten roken, bij koffie drinken roken etc). Champix is geen wondermiddel je moet echt soms even doorbikkelen als je zin hebt om te roken. Al met al denk ik wel dat Champix tot dusver wel enige effect heeft tegen de drang naar een sigaret. Zorg voor heel veel afleiding of begeef je bij een (grote) anti-roker geef ik als tip mee.

04-02-2021 | Man | 34
Stoppen met roken
20 jaar al een roker van 20 tot 25 per dag. Maandag ochtend begonnen met een 0.5 mg tablet. Maandag avond 23:00 mijn laatste sigaret roken voor het slapen gaan DACHT IK. GADVERDAMME wat was die hijs vies, ik ging zo wat over mn nek. Het is nu donderdag nog steeds op 0.5 mg en ik heb in alle tijd geen behoefte aan een sigaret gehad. Ook niet aan gedacht. Geen bijwe[lees meer...]rkingen helemaal niets

28-01-2021 | Man | 45
Stoppen met roken
Na ruim 30 jaar gerookt te hebben (25 a 30 sigaretten /zware shaggies per dag) nu 3 maanden helemaal gestopt met roken. Voordat ik met aan de kuur begon , ben ik 3 weken van te voren zelf het roken gaan afbouwen. ;week 1 , 20 sigaretten per dag, week 2 ,10 per dag , week 3 , 5 per dag . Toen met de Champix kuur begonnen . De eerste 2 weken van de kuur mag je nog roken[lees meer...], ik rookte toen maximaal 3 per dag . Week 3 van de kuur ,echt stoppen ! Ik dacht dat dit moeilijk ging worden maar dat viel reuze mee ! De medicatie neemt echt de zin naar een sigaret weg ,dat merk je gewoon . Bijwerkingen : Alleen een beetje droge mond extra water drinken en wat vreemde dromen , niet onaangenaam of nachtmerries maar hele werkelijke dromen . Gestopt met de kuur . Merk wel dat na 3 maanden ik af en toe nog snak naar een sigaret(Wat ik tijdens de kuur helemaal niet had). Heb om die reden nog wat champix pilletjes bewaard maar het moment ebt ook weer snel weg dus tot nu toe geen 1 in hoeven nemen . Succes allemaal met stoppen !!

05-01-2021 | Man | 63
Stoppen met roken
Het werkte erg goed. Ik ben na 8 weken de dosis gaan halveren. Dat ging goed. Nu helemaal ermee gestopt. Dat gaat moeilijk, ik lijk wel een beetje verslaaft aan champix. Nu neem ik soms, als het moeilijk gaat 1 mg champix. Dat gaat goed, ik voel me binnen een half uur dan een stuk lekkerder. Maar ik hoop wel dat ik er uiteindelijk van af kom.

20-11-2020 | Man | 60
varenicline (0,5mg)
Stoppen met roken
ik lees alle ervaringen en ik herken geen enkele bijwerking, ik ben 13 jaar geleden met Champix gestopt en bij mij was het alsof je het lichtknopje uitdoet, nooit meer trek gehad, nooit meer gerookt en na 14 dagen compleet van het roken af , en ik rookte 1,5 tot 2 pakjes malboro per dag. geen enkele vorn van bijwerkingen gehad, niets ook geen droomen

01-11-2020 | Man | 33
Stoppen met roken
Heel fijn medicijn. Wel relatief veel bijwerkingen waarvan vermoeidheid, concentratieverlies en het levensechte dromen de ergste zijn. Verder een wondermiddel voor een verstokte roker (30+ sigaretten per dag / 20 jaar lang gerookt) als ik. In de eerste week rookte ik nog slechts 3 sigaretten per dag, en in de tweede week moeiteloos gestopt.

27-10-2020 | Man | 59
COPD
Werkt zeer goed ik rookte van af me 12e een pakje zware shag per dag. Nu al 26 dagen niets meer.

08-10-2020 | Man | 38
varenicline (0,5)
Stoppen met roken
10 jaar geleden ook gebruikt, toen succesvol gestopt, na 4 jaar weer zo nu en dan gaan roken, nu enkel in weekend bij een drankje, maar juist dit patroon krijg ik niet doorbroken, kan 6 dagen niets roken en dan ineens een pakje. Vandaar met Champix gestart onder begeleiding van Stopcoach. Waar ik hoopvol het effect van 10 jaar geleden wilde, had toen nergens last van, gin[lees meer...]g het nu anders. dag 1 prima, beetje moe maar ok. vanaf dag 2 nachtmerries, hoofdpijn, misselijk, afwezig en niet in staat normaal te functioneren. dag 3, idem, echter schrikkerig en nog engere dromen. Dit hield tot dag 5 aan, ben uiteindelijk pas op dag 8 met 1mg begonnen en dit overtrof alles. weer terug naar 0,5 en voel me nu elke dag verdrietig, gestresst en slaap bijna niet. Daarnaast schrikkerig... Normaal voor nauwelijks iets bang, ben fysiek sterk en sport veel maar is nog maar de helft van over voor mijn gevoel. Sta op het punt te stoppen met de pillen, dan maar op een andere manier het patroon doorbreken. Denk er goed over na, het kan echt helpen, mijn partner is al 7 jaar gestopt dmv Champix, maar luister ook naar je lichaam en met name je geest.

25-08-2020 | Man | 54
Rookverslaving
Ik ben 54 jaar, rook al sinds 14-jarige leeftijd. Ik rookte ongeveer drie pakjes zware shag per week. Meerdere keren afgelopen jaren geprobeerd te stoppen maar ik werd er ontzettend slecht gehumeurd van dus hield het nooit lang vol. Ik had Champix jaren eerder willen hebben vind ik nu, dit had mij eerder gegeven kunnen worden toen ik mij destijds bij huisarts meldde om te[lees meer...] willen stoppen met roken. De eerste twee weken rookte ik door, zoals aanbevolen, en gebruikte dagelijks de pillen. Ik merkte eigenlijk niks, ik vond de shaggies nog steeds gewoon smaken misschien een heel klein beetje minder. Ik stopte vijf weken geleden met roken en was/ben eigenlijk zo verbaasd want het kost geen moeite om niet te roken. Het vreemdste vind ik dat zelfs als iemand naast mij rookt ik geen behoefte voel om er zelf een te nemen. Geheel geen bijwerkingen nog steeds. Ik heb dus hele goede hoop dat deze poging wel gaat slagen. Voor alle zekerheid wil ik nog wel een poosje doorgaan met de pillen. Oh ja, mijn omgeving zegt wel (ik merk dat zelf ook) dat ik wat drukker ben met praten en in het begin vooral was ik opvallend goed gehumeurd. Dik tevreden dus. Ik heb geen neusdruppels meer nodig 's nachts en gebruik ook zakdoek overdag bijna niet meer. Kortom; Ik merk al duidelijk verbetering.

26-07-2020 | Man | 35
Stoppen met roken
Allereerst wil ik aangeven dat ik zeer onder de indruk ben van de werking van dit medicijn. Ik had niet verwacht dat het zo goed zou werken. Na ongeveer 7 dagen merkte ik vooral dat sigaretten niet meer de voldoening gaven die ik normaal ervoer. Ook lijkt het erop dat het de gewoonte onderdrukt, althans ik heb niet het gevoel dat ik iets mis 'het ritueel' alhoewel ik van a[lees meer...]ndere mensen hoor/lees dat dit per persoon verschillend is. Op dag 11 ben ik volledig gestopt met roken, zit nu op dag 22. Indien ik me bij mensen begeef die nog roken merk ik wel dat mijn lichaam de geur herkent ook wanneer ik erover praat geeft je lichaam signalen af dat het wil roken. Ik heb tussendoor misschien nog 2 keer een sigaret geprobeerd, maar dat bleef bij een hijs. Nauwelijks te doen zo smerig. Ik raad dan ook iedereen aan die maar overweegt te stoppen met roken deze kans aan te grijpen, natuurlijk zijn er risico's tot bijwerkingen maar deze staan voor mij bij lang en na niet in verhouden tot het geen wat het potentieel kan opleveren. Niet roken is meer €€€ in de pocket en kans om op een prettige manier een respectabele leeftijd te halen neemt aanzienlijk toe, wat voor mij de grootste drijfveer is.

19-07-2020 | Man | 59
varenicline (1mg)
Doel is stoppen met roken, maar had er meer van verwacht... rook wel veel minder, maar toch nog wel..

19-07-2020 | Man | 36
varenicline (0,5)
Stoppen met roken
25jaar gerookt, 25-30 shaggies per dag (zware shag) en zonder problemen gestopt. Voorheen meerdere pogingen mislukt en was sceptisch over medicatie, maar doet z'n werk goed :) Enige bijwerking voor mij was erg droge mond wat maar niet weg ging, zelf al hing ik onder de kraan...mond was net een spons. Maar was het waard!

22-05-2020 | Man | 70
Ademhalingsproblemen
Na ruim 55 jaar minimaal 30 a 35 sigaretten per dag toch wat problemen als astma copd enz. Nu 12 dagen niet gerookt, eerst 10 dagen alleen Champix en hierbij gerookt. Op dag 11 van de kuur ook geen sigaret meer aangeraakt. Voel lichamelijk nog geen verschil maar hoest al wel veel minder. Mis mijn sigaretten wel, maar dat is logisch na zoveel jaar maar met hulp van de Cham[lees meer...]pix valt het tot nu toe niet tegen. Het moet lukken deze keer !

01-05-2020 | Man | 70
Stoppen met roken
Na 50 jaar stevig roken nu sinds zes weken aan de champix. Geweldig middel om het roken te onderdrukken/stoppen. Door de vele bijwerkingen al snel overgestapt naar 1 tablet per dag. Toch nog steeds bijverschijnselen zoals misselijkheid, winderigheid, hikken, waar ik me steeds meer aan ga storen. Meer rare dromen in een lichte vorm is eigenlijk wel grappig. Ik hoop de bijve[lees meer...]rschijnselen te kunnen accepteren tot het einde van de kuur. Positieve resultaten zijn nu al merkbaar: algeheel gevoel van gezonder zijn, mooiere huid, wat meer eetlust en een paar kilo erbij hetgeen niet misstaat.

20-04-2020 | Man | 57
Stoppen met roken
40 jaar lang een zware roker geweest, zeker 25 cigaretten per dag. Zoals iedereen was ik eerst wantrouwig, had al van alles geprobeerd. Champix help enorm goed met de 'goesting' en de kick in de hersens te bedwingen. Uiteraard zit je met wat nevenverschijnselen tijdens het afkicken, maar godzijdank was dat met Champix best te volharden. Ondertussen ben ik reeds 9 maanden[lees meer...] gestopt met roken en na 2 maand ook met Champix gestopt. Ik raad het iedereen aan.

11-04-2020 | Man | 39
Stoppen met roken
Werkt wel, maar heb toch redelijk last van de bijwerkingen, ik slaap slecht, ben fel vermoeid overdag, en kan me moeilijk concentreren, maar dit alles weegt niet op om het toch terug roken, dus ik ga de pillen uitnemen, en hoop dat ik dan na drie maanden volledig van het roken af ben, ik ben nu 14 dagen gestopt, vorige poging ben ik na een maand gestopt met de pillen en ee[lees meer...]n paar dagen erna terug beginnen roken, dus nu ga ik ze uitnemen en hopen dat het me lukt, maar ik denk maar dat het leven saai gaat worden zonder sigaret, maar van die gedachte moet ik af, is meer dan een illusie. Ik vind sigaretten onaangenaam ruiken, maar soms heb ik toch een lichte zin om het terug te doen, maar ik ga volhouden