Champix

varenicline

Stoppen met roken (804 meningen)

Wellbutrin XR (451 meningen)
Methadon (85 meningen)
Zyban (49 meningen)
NiQuitin (45 meningen)
Naltrexon (37 meningen)

16-10-2019

Stoppen met roken

Nu, 4weken champix gebruikt en 2weken niet gerookt. Vanaf het begin klachten als: slecht slapen en dromen, misselijk en darmklachten. Nu, hele dagen misselijk, darmklachten en heel erg bang dat er iets ernstig met mijn darmen aan de hand is. Dit is niet fijn.
12-08-2019

Stoppen met roken

Werkt goed gebruik 2 weken. Maar onwijs misselijk wel 22uur per dag. En echt heeeel erg. Hoofdpijn. Traag, erg moe kan de hele dag slapen. Geen energie. Kan amper spelen met de kinderen. Ben teruggetrokken. Slechte concentratie en sloom. Werk 100% en onregelmatig maar dat is ook alles. Droge mond.
17-04-2019

Stoppen met roken

Medicatie heeft gewenste effect bereikt, met zeeeer ernstige klachten van de gewrichten (artrosepatient). Klachten zijn nu na het stoppen van Champix geleidelijk weggetrokken.
09-03-2019

Stoppen met roken

Na de 1ste week werd ik wat neerslachtig, daarna lichtelijk depressief. Je hebt niet echt meer behoefte om te roken, maar de gewoonte zit er zo in dat het mij nog niet is gelukt te stoppen met roken helaas.
31-01-2019

Stoppen met roken

helpt heel snel om te stoppen met roken, geen behoefte meer.
08-09-2018

Artrose

sinds juni neem ik zoals de dokter mij heeft aanbevolen . Minder roken 3 à 4 sigaretten per dag ( vroeger 15 of meer p/d ) dus veel beter . Nu sinds de hitte enorm veel klachten aan gewrichten . Is het door Champix of slechte doorbloeding , dit heb ik nooit gehad . Wie weet daar iets over ?
09-08-2018

Stoppen met roken

Ivm zwakke geestelijke gesteldheid heel langzaam opgebouwd, maar roken bleef heel lang lekker ook met 2 mg per dag. Rond 20 juni gestopt met roken. Paar dagen best lastig maar viel me heel erg mee. Na drie weken gestopt, mentale break down, weer begonnen met roken. Nu smaakte het niet meer lekker. Sindsdien, na drie dagen roken, weer gestopt. Ga nu van de pillen af. Heb n[lees meer...]u de hele tijd hoofdpijn en slaap slecht. Hopelijk krijg ik geen terugval en begin ik niet opnieuw met roken. 35 jaar gerookt
05-06-2018

Champix (varenicline)

Hallo allemaal, Wat ik me heel erg af vraag is: Ik heb 12 weken aan de champix gezeten, ik slikte anderhalf per dag, moest stoppen van wegen luchtwegen infectie die niet meer weg gaat als je niet stopt met roken. De bijwerkingen waren wel te doen net zo als vele mensen wat misselijk en duizelig maar dat trok binnen half uur weer weg. Het stoppen met roken verliep voor[lees meer...] de rest ook best goed. Maar nu, ik ben gaan afbouwen van ander half per dag naar 2 keer een halve per dag en dat een week lang. Na een week ben ik over gegaan naar een halve per dag en dat ook een week geslikt en toen gestopt. Het viel me op in de eerste week van afbouwen dat ik 1 dag in eens heel broert werd. Van uit me nek stroomde er een warmte naar me hoofd, ik werd heel duizelig en kreeg een heel naar gevoel in me hoofd heel warm , ik beschrijf het als een adreline angst of je iets heel engs mee maakt het gevoel of je de wereld gaat verlaten. Maar oké na dat het weg getrokken was geen last meer van gehad. 2de week van afbouwen weer 1 keer het zelfde gehad weer het zelfde gevoel net of je de wereld gaat verlaten. Voor de rest er niet aan gedacht of het misschien een afkick gevoel is. De week van stoppen, ben op dinsdag 29 mei gestopt. en op woensdag ging het wel, op donderdag voelden ik me iets raarder in me lichaam en vrijdag ging het mis. Voel me de hele dag zwaar beroerd heb zware angstaanvallen heb echt het gevoel of dat ik helemaal gek word. Me hele lichaam staakt helemaal en op dat moment kan ik me zelf niet meer bij elkaar pakken en word echt heel naar en gek in me hoofd. Krijg hele zware tril aan vallen om dat me lichaam zich heel erg onprettig voelt. Word kort aamdemig en krijg hyperventilatie aanvallen. Ik ben in het weekend al bij de huisartsenpost geweest om dat ik het niet meer aan kon kreeg zelfs het gevoel dat ik niet meer wou leven. Maar dan staan ze voor een raadsel om dat ze geen verstand hebben van champix en niet weten of je daar zulke afkickverschijnselen van kan krijgen. Ocsesepam mee naar huis gehad. Wou ik niet slikken wou niet weer chemisch rommel in me lichaam. Maandag naar me eigen huis arts geweest, zij denkt dat ik wel degelijk afkickverschijnselen heb van de champix. Ik slik ook al 19 jaar een antidepressiva van wegen borderline. Heb dus dubbel antidepressiva gehad om dat champix ook een antidepressiva is. Dus nu in eens weer minder antidepressiva in me lichaam en de reseptetoren die niet meer gevult worden. Al met al ik ben zwaar aan het afkicken en de aanvallen zijn heel zwaar en heel heftig. Ik zit nu toch aan de ocsesepam om dat ik er zelf niet door heen kom. Wil eigenlijk gewoon weer roken om dat dan waarscheinlijk de klachten weg trekken. Maar ben al 3 maanden gestopt dus zou erg zonden zijn. Ik vraag me dus af of er meer mensen zijn die nare en heftige afkickverschijnselen hebben. Lees het alleen maar van mensen die tijdens het gebruik klachten hebben. Maar niet na het stoppen. Vriendelijke groet Cin.
10-05-2018

Stoppen met roken

het wekte wel maar de bijwerking zijn heel verveelt heb het gevoel dat ik flauw kan vallen en ben misselijk
10-04-2018

Stoppen met roken

Ik wou nu persé stoppen en hoorde van de goede resultaten. Ook van de niet geringe bijverschijnselen... “ dat kan ik wel hebben...” jaja... na het moeilijke begin durfde ik dagen geen auto te rijden, ik vertrouwde mezelf er niet mee. Wazig, draaierig in mijn hoofd... ik heb doorgezet en behalve de dromen, vermoeidheid en de prikkelige tong ging het goed. Na een week of [lees meer...] 8 merkte ik dat ik angstig werd over hoe het zonder Champix moest en zou gaan, ik durfde niet zonder en had her plan er nog 12 weken aan te plakken ..... Maar twee weken later sloeg dat finaal om “ “ IK” deed het en die pillen ach .... ze begonnen me tegen te staan en ik liet ze staan, aanvankelijk blij dat het klaar was .... twee weken later zat ik als een dood vogeltje op een terras ..... pfffff zoooooo moe!!!! Ik had het gevoel mezelf niet te zijn .... doodeng! Intussen is het lente en mooi weer en ik wil alleen maar in bed liggen in het donker.... zeer huilerig en beroerd, moe, nog steeds pijn in mijn benen en die rare tong... vandaag mezelf gedwongen naar buiten te gasn, ik viel zowat flauw vd zon op mijn gezicht. Afschuwelijk! Ik ga nooit meer roken, maar zal ook noooooit neer Champix gebruiken.
07-04-2018

COPD

Dag 4 Rook Vrij! Wie had dit ooit gedacht, haha, deze schoorsteen zelf zeker niet, na 50 jaar te hebben gerookt .Ooit een stop poging van 6 uur toen was het al weer klaar. Wist al van het bestaan van Champix af. Mijn zus en vriendin zijn met hulp van dit medicijn gestopt. In verleden had ook ik het gebruikt maar moest door te veel ernstige bijwerkingen afhaken. Jammer [lees meer...]want ik voelde het effect zeker wel. Nu door etalage benen wat ontstaat door roken , grom met schuldgevoel, keuze uit : door roken met alle gevolgen van dien of een nieuwe start maken. Gelukkig ben ik wat uit de rouw depressie gekropen na het overlijden van mijn dochter, 3 jaar geleden , zodat ik voor de nieuwe start kon kiezen. Uit ervaring weet ik dat ik heel heftig reageer op medicatie. Dus met tablet doorknippen tot een kwart etc langzaam opbouwen . Tot ik aan de 2 maal 1 mg begon ging het redelijk. Ach misselijk etc maar was te doen. 3 Dagen voor mijn stopdatum begonnen de dromen die bij mij niet weggingen als ik wakker werd. Daarbij werd ik lichamelijk en mentaal in stroomversnelling , heel erg ziek en in de war. Dus drastisch de Champix teruggebracht naar 2 maal een kwart geknipt van de 1 mg. Ik vond mezelf weer terug en ben gewoon op de afgesproken data gestopt. Moeilijker dan met volledige dosering Champix. Maar het is me gelukt. Trots als een oude aap sta ik verstelt van mezelf. Er waren best schreeuwmomenten maar die duren maar 3 minuten , als je dat weet is het makkelijker. Een beetje van Champix en deel van mezelf maakt dat ik gestopt ben met roken. Jippieeeee.
22-01-2020

Stoppen met roken

1e week 2x daags 0,5 deed niks voor mijn gevoel. Nu 2e week. 2x daags 1 mg. Ochtenden zover niet ziek, avond en wel. Vandaag 3e dag van 2xd 1 mg. Ma 2,5 gerookt en di 1,5. Zover nog niks. Per keer rook ik zover een halve sigaret. Dan genoeg. Dus 2e week werkt het wel. Vanavond proberen niet die halve te roken om te kijken of ik niet ziek wordt.
06-12-2019

Ademhalingsproblemen

Vanwege problemen met luchtwegen zoals benauwdheid en kortademigheid en regelmatig luchtwegen infectie heb ik toen besloten om te gaan stoppen met roken. Ik neem reeds 5 weken champix en ben al 3 weken gestopt met roken. Het gaat mij nu goed af, ik vind de reuk van sigaretten nu smerig en vies en als ik dat ruik wordt ik al misselijk van. De enigste probleem is dat ik al[lees meer...]leen in de ochtend misselijk ben na het innemen van de champix en in de avond heb ik daar geen last van. heeft waarschijnlijk met eten te maken, omdat ik s"morgens vroeg niet goed en voldoende kan eten voordat ik champix inneem ( wat je wel moet doen )
03-12-2019

Rookverslaving

Nu 5 weken champix , volledig gestopt met roken en zelf geen trek meer !! Helpt echt goed , ook heb ik enkel als bijwerking de misselijkheid na het innemen ( gaat wel terug over na een uurtje ) De andere bijwerkingen zijn voor mij zeker niet van toepassing , integendeel ik slaap stukken beter 😂 Het is echt een aanrader (voor mensen met relatief sterke maag 😉)
25-11-2019

Rookverslaving

Ik ben nu precies een week gestopt. 1e week de halve dosis gebruikt en blijven roken, het werd al wel minder op het laatst. 2e week gestopt op een dosis vaan 2x1mg. Ik vind het resultaat tot nu toe geweldig vergeleken met eerdere stop pogingen. Geen enkele onbedwingbare drang naar een sigaret. Geen rusteloosheid, niet prikkelbaaar en niet het gevoel dat je je zelf een plez[lees meer...]iertje ontzegt. Soms komen de 'rook gewoonte gedachten' op bepaalde momenten, maar die kan je zo van je af laten glijden. Bizar wel. Rationeel was ik langer overtuigd vwb stoppen. Er is geen enkele reden dat roken goed praat, ook niet het ontzeggen van een pleziertje. Niet rokers hebben ook plezier... Ik zag altijd heel erg op tegen het stoppen en gevolgen ervan. Maar niets van dit alles tot nu toe. Bijwerkingen vallen mij erg mee. Af en toe dromen, wat moeilijker in slaap komen en een licht weeig gevoel in mijn buik na het innemen maar dat trekt snel weg. De bijwerkingen wegen wat mij betreft totaal niet op tegen het effect. Ondanks dat het nog maar kort geleden is dat ik ben gestopt : Wat een wondermiddel !
22-11-2019

Stoppen met roken

Inmiddels 5 weken aan de champix. De eerste week ben ik echt heel ziek geweest van het roken in combi met pil slikken. Vreselijk overgeven en misselijk. Toen ik stopte met roken, werd het langzaam minder , maar heb trouw doorgezet. Ik gebruik het in combi met oxazepam (vanwege heftige ontwenning in de nacht) inmiddels 18 dagen gestopt. Champix helpt je echt lichamelijk afk[lees meer...]icken, geestelijk afkicken is een ander verhaal. Gewoon niet meer roken, daar hou ik het bij:-)

Thyrax Duotab (846) - Schildklier - hypothyroidie (traagwerkend)
Ethinylestradiol / Levonorgestrel (530) - Anticonceptie - eenfase
Amoxicilline (491) - Antibiotica - penicillines breedspectrum