Ervaringen met Champix

varenicline

misselijkheid depressief

Stoppen met roken (884 meningen)

Wellbutrin XR (587 meningen)
Methadon (118 meningen)
Zyban (78 meningen)
NiQuitin (69 meningen)
Tabex (57 meningen)

19-11-2021 | Vrouw | 35
varenicline (0,5)
Stoppen met roken
Al vrij snel leeg ik last van spasmen maar dacht dat dit door mijn spierziekte kwam. Na 2 weken verschrikkelijk veel pijn trok mijn linker been krom door de verhoogde spierspanning . Later gekeken en spasmen en verhoogde spierspanning waren bij werkingen. Helaas 6 jaar later nog steeds last van en een been dat ik niet meer kan bewegen. Voor mij nooit meer Champix

27-10-2021 | Vrouw | 43
Stoppen met roken
Helaas nu niet leverbaar, dus gebruik ik nu Zyban.

14-09-2021 | Vrouw | 39
Stoppen met roken
Mensen die misselijk worden van champix, ik heb dat ook, maar niet als je s'ochtends yoghurt of kwark eet. (Ik maak vaak smoothie) Bij alle andere dingen wel kotsmisselijk na het innemen van champix.

04-09-2021 | Vrouw | 34
Stoppen met roken
Champix valt bij mij zwaar op de maag ik ben echt een uur lang misselijk en niet lekker. Kan het sochtends dus niet te snel nemen na het eten dan geef ik ervan over. Vlagen van duizelingen. Het heeft mij wel geholpen te stoppen wat het waard maakt maar het is zulk chemisch spul dat ik blij ben niet meer te hoeven slikken

22-07-2021 | Vrouw | 69
Stoppen met roken
Van 60 sigaretten per dag naar 0! Na 50 jaar zwaar roken niet verwacht dat ik ooit kon stoppen, maar met champix is dit toch gelukt. Kuur gehad voor 3 maanden, maar laatste verpakking niet eens hoeven aanspreken. Ik ben er nu 4 maanden vanaf. Behalve idiote dromen geen bijwerkingen gehad

08-07-2021 | Vrouw | 31
Stoppen met roken
Ik gebruik de Champix nu 3 weken lang, de eerste 2 weken met de startverpakking gestart eerste week 0,5 mg en tweede week 1 mg. Merkte dat de eerste week nergens last van had betreft bijwerkingen. Het begon allemaal in de tweede week wanneer ik 2x 1mg per dag innam. Dromen werden heftiger, kreeg paniek aanvallen, tintelingen over m'n hele lichaam. Dit hield meestal maar he[lees meer...]el even aan en verdween weer. Zelf ben ik pas de tweede week helemaal gestopt met roken en zat zonder Champix (moest besteld worden) dit kan er natuurlijk ook mee te maken hebben gehad. I do'nt know. Ben nu drie weken gestopt en merk dat ik snel geïrriteerd raak. Sinds dat ik de champix weer neem geen paniek aanvallen meer wel nog rare dromen, voel me heel druk in m'n hoofd maar verder valt het mee.

30-06-2021 | Vrouw | 25
Stoppen met roken
Dit middel voorgeschreven gekregen om te stoppen met roken. Na 1 week was ik al gestopt omdat ik kotsmisselijk werd na een sigaret. Na 2 weken onmiddellijk moeten stoppen van de huisarts. De champix werkte zodanig op mijn zenuwstelsel dat ik in een depressie aan het gaan was. Ik voelde de moed in mn schoenen zakken, huilde vaak voor niks en had in niks zin behalve in bed [lees meer...]blijven. De dokter was er op tijd bij. Helaas, want het middel werkte meer dan super

10-06-2021 | Vrouw | 33
Stoppen met roken
Eindelijk gestopt met champix, als ik dit had geweten dan had ik het jaren eerder gebruikt. Geweldig middel, was bang voor de bijwerkingen maar op ietwat levendige dromen er niks mee van doen gehad. Een anti roker zal ik nooit worden,maar dat ik gestopt ben mag gerust een wonder heten.

05-06-2021 | Vrouw | 63
Stoppen met roken
Geen moeite om met roken te stoppen. Geen behoefte aan vervanging. Ik ben nu 6 weken gestopt met roken en sinds een paar dagen overgegaan naar één keer per dag 1mgr. Slaappatroon is nog niet als vanouds, maar wel beter! Geen onrustige dromen meer. Voor mij is dit oké en goed vol te houden. Ben blij dat ik gestopt ben met roken. Als ik eerder op de hoogte was van dit mid[lees meer...]del en de effectiviteit, was ik graag eerder gestopt. In het verleden eerder gestopt met behulp van pleisters.

30-05-2021 | Vrouw | 50
Stoppen met roken
Mijn partner heeft ook een beroerte gehad precies 17 dagen na gebruik van champix.

21-04-2021 | Vrouw | 46
Stoppen met roken
Ik ben een jaar of 8 weer beginnen roken daarrvoor gestopt met shampix . Maar modat het mij zo goed geholpen heeft ben ik direct met de 1mg begonnen .heb nu wel bijwerkingen maar heb het ervoor over . Het gaat nu mijn derde dag zijn dat ik ze terug neem en ik walg al van een sigaret komt ook omdat ik de voorbije 8 weken stickers heb gebruikt maar kreeg een allergische reac[lees meer...]tie dus moezt ik stoppen. Daarom nu weer shampix en ik raad het iedereen .

30-03-2021 | Vrouw | 56
Stoppen met roken
Mijn man en ik zijn samen begonnen met stoppen. Dit is absoluut een must als je ook samen gerookt hebt. Ik ben een gelegenheidsroker en hij is een stress-roker. Het verschil kun je nu ook lichamelijk merken: ik heb eigenlijk weinig last als alleen een opgezwollen gevoel in mijn maagstreek. Mijn man heeft het zwaarder met stoppen. Het is dus verschillend per persoon. Het st[lees meer...]oppen zelf gaat beiden redelijk goed af.

14-03-2021 | Vrouw | 60
Stoppen met roken
Ik ben drie weken terug begonnen. Wilde gewoon niet meer roken ik was het helemaal zat. En het lukt aardig . Heb echt geen trek meer in een peukje. Het is wel zo dat ik wat mis na de koffie enzo enz maar dat is echt een gewenning denk. En ik ben super trots op mijzelf. De bijwerkingen vallen tot nu toe mee. Beetje licht in me hoofd. En af en toe ben ik heel rustig. Dus g[lees meer...]a lekker verder.

02-03-2021 | Vrouw | 40
Stoppen met roken
Perfect middel om je te helpen stoppen met roken. Wel steeds eten voor je het neemt want anders zeer misselijk! Ik nam zelf maar halve dosis want ik had er zeer merkwaardige dromen van 😅 Met de helft van de dagelijkse dosis was het voor mij perfect. Ik raad dit middel echt aan, zeker aan verstokte rokers! De craving naar sigaretten is echt weg. Uiteraard zal het altijd a[lees meer...]fhangen van je eigen karakter of je terug een sigaret opsteekt... maar Champix kan wel zorgen om de 1e grote stap te zetten, dwz het effectieve stoppen. Persoonlijk was ik heel bang voor dit moment, maar Champix maakt dit eigenlijk makkelijk. Je vergeet dat je zin hebt in een sigaret, heel raar, maar wel heel effectief.

01-03-2021 | Vrouw | 30
Rookverslaving
Ik ben gestopt na 7 dagen met de startverpakking. Ik had gepland om later te stoppen maar smaakte niet meer. Eet zeker voor je het pilletje neemt anders echt misselijk en zelf overgeven. Na 8 weken ben ik van 2x 1 mg gehalveerd naar 2x 0,5 mg. Verdraag ik beter. Wel bij afbouw enorme hoofdpijn gekregen. Het stoppen ging vlot ook al rookte ik meer dan 20 sigaretten per dag.[lees meer...] Zorg dat je bij moeilijke momenten een back up hebt. En denk aan de positieve dingen van het stoppen. Mijn smaak en geur is veel verbeterd plus ik moest puf gebruiken omdat ik asmatisch werd. Nu 7 weken gestopt en ik gebruik al 4 weken die puf niet meer. Mijn chronisch gehoest is volledig weg. Dat zorgt dat je wil volhouden. Gedachten dwalen nog vaak af naar roken maar direct afkappen werkt enorm goed. Ik zou nooit gestopt zijn zonder champix. Het heeft me een zekerder gevoel dat ik het kan. Maar als je niet echt wil stoppen zal champix ook niet werken.

01-03-2021 | Vrouw | 43
varenicline (0,5)
Stoppen met roken
Nu 2 weken champix erop zitten en 7 dagen gestopt. 3x gesmokkeld en 1 trekje genomen in de avond. Afgezien van de bijwerkingen zeker de moeite waard om het hiermee te proberen. Ik merk nu wel dat ik nog steeds last heb op bepaalde momenten om geen sigaret te hebben. Het zin hebben in een peukie heb ik nog steeds, ik hoop dat dat ook snel verdwijnt!