Champix

varenicline

Stoppen met roken (804 meningen)

Wellbutrin XR (451 meningen)
Methadon (85 meningen)
Zyban (49 meningen)
NiQuitin (45 meningen)
Naltrexon (37 meningen)

17-02-2020

Rookverslaving

Tweemaal een 14-daagse kuur gevolgd. Ruim tien jaar geleden. Prima resultaat. Behoefte aan alcohol tegelijk mee verdwenen, een meevallertje (wat wellicht komt doordat Het middel centraal werkt op het genotscentrum in de hersenen).
16-02-2020

Rookverslaving

ik slik nu al bijna 3 weken champix maar ik merk er niks van , niet roken hou ik el vol maar heb het gevoel dat de pillen te zwak zijn
24-12-2019

Psychische klachten

Ik vond het er gewoon tijd voor worden na 30 jaar een pakje zware shag per dag a 10 euro. In de eerst instantie geloofde ik hier niet in maar na 9 dagen pilletjes slikken was het gebeurt ik rookte niet meer. Over 3 maanden rook ik al 6 jaar niet meer door mij zijn ook mijn vrienden op de zelfde manier gestopt ook met succes. Dus mijn advies gewoon doen.
21-12-2019

Champix (varenicline)

Wij zijn augustus 2011 gestopt met roken, en dat is nog steeds zo. Ben van mening dat het medicijn goed heeft gewerkt. Geen bij verschijnselen. Maar uit eindelijk moet je wel zelf doen, het is een hulp middel.
17-12-2019

Stoppen met roken

Ik ben in de brugklas begonnen met roken en rookte een pakje per dag. 30 jaar verder gebruik ik nu sinds zes weken Champix. Inmiddels ben ik vijf weken gestopt. Zonder Champix zijn de ontwenningsverschijnselen voor mij een hel. Met Champix heb ik eigenlijk zo goed als nergens last van en gaat het stoppen mij goed af. Ik heb af en toe wel trek in een sigaret maar ik kan mak[lees meer...]kelijk nee zeggen en hoef in ieder geval niet te roken voor het effect ervan (die rol heeft Champix overgenomen). Kwa bijwerkingen merk ik vooral dat ik levendige dromen heb, hetgeen soms best prettig is.
25-11-2019

Rookverslaving

Ik ben nu precies een week gestopt. 1e week de halve dosis gebruikt en blijven roken, het werd al wel minder op het laatst. 2e week gestopt op een dosis vaan 2x1mg. Ik vind het resultaat tot nu toe geweldig vergeleken met eerdere stop pogingen. Geen enkele onbedwingbare drang naar een sigaret. Geen rusteloosheid, niet prikkelbaaar en niet het gevoel dat je je zelf een plez[lees meer...]iertje ontzegt. Soms komen de 'rook gewoonte gedachten' op bepaalde momenten, maar die kan je zo van je af laten glijden. Bizar wel. Rationeel was ik langer overtuigd vwb stoppen. Er is geen enkele reden dat roken goed praat, ook niet het ontzeggen van een pleziertje. Niet rokers hebben ook plezier... Ik zag altijd heel erg op tegen het stoppen en gevolgen ervan. Maar niets van dit alles tot nu toe. Bijwerkingen vallen mij erg mee. Af en toe dromen, wat moeilijker in slaap komen en een licht weeig gevoel in mijn buik na het innemen maar dat trekt snel weg. De bijwerkingen wegen wat mij betreft totaal niet op tegen het effect. Ondanks dat het nog maar kort geleden is dat ik ben gestopt : Wat een wondermiddel !
19-11-2019

Stoppen met roken

Ik gebruik Champix nu een week of 7 en ik vind het een wondermiddel. Niet alleen omdat ik geen problemen om niet meer te roken maar op de e.o.a. manier doet het ook iets tegen mijn lichte vorm van ADHD. Het is allemaal veel rustiger in mijn hoofd. Maar ik ben superblij dat ik nu al 7 weken niet meer rook. ( na 50 jaar roken ) Had voor de Champix al van alles geprobeerd [lees meer...]maar dit werkt top! En ja, er is 1 bijwerking die ik als lastig ervaar... bijna elke nacht word ik om 03.00 uur wakker. En dan niet een klein beetje wakker.....nee klaarwakker. Terwijl ik de volgende dag er geen last van heb. Zodra ik gestopt ben met de Champix zal ik weer terug gaan naar de huisarts. Ik wil wel heel graag iets wat het zelfde effect voor mij heeft op mijn geestelijke welzijn als wat Champix met mij doet....niet meer die prikkels enz.
05-11-2019

Rookverslaving

na 40 jaar te hebben gerookt. op het laatst 40 sigaretten per dag ben ik onder begeleiding van de huisarts gestopt door het gebruik van champix de eerste week mocht ik nog 20 sigaretten per dag daarna niets meer . champix onderdrukt het verlangen naar nicotine. het moeilijkste was de gewoonte. door het gebruik van Champix ben ik nu 4 jaar rookvrij
05-11-2019

Stoppen met roken

Rookte ca. half pakje per dag, geen enorme drang om te stoppen gevoelsmatig maar wel rationeel gezien. Alle negatieve effecten spookten wel altijd door mijn hoofd, dus voornamelijk rationele beslissing geweest. Begonnen met champix en op dag 4 ongeveer begon het vies te smaken de sigaret, op dag 6 gewoon gestopt omdat het totaal niet meer smaakte (gelukkig!). Nu 1 week er[lees meer...]op zitten bijna, de drang is ook amper aanwezig, tankstations, supermarkten blijven je opvallen natuurlijk maar de drang is bijna verdwenen dankzij die champix lijkt het.
01-11-2019

Champix (varenicline)

Topproduct. Verlaagd het verlangen naar een sigaret en maakt ze zelfs minder lekker. Wat ik van mensen hoorde over de bijwerkingen vind ik een beetje een scheef beeld. Deze bijwerkingen komen namelijk niet van de Champix, maar puur omdat je lichaam Nicotine te kort heeft en aan het afkicken is.
23-10-2019

Hoest

Na ruim 50 jaar 2 pakjes per dag en diverse stoppogingen toch met frisse moed begonnen met Champix en begeleiding van longconsulente. Na 7 dagen gestopt omdat ik geen trek meer had en sindsdien (3 maanden verder) niet meer gerookt. Soms nog wel zin, maar niet echt trek in een sigaret. Ik kan het eigenlijk nog steeds niet geloven! Verwarde dromen wel erg vervelend, na 10 u[lees meer...]ur in bed nog steeds moe.
09-10-2019

Stoppen met roken

20 jaar gerookt (klein pakje daags) Nu bijna 3 weken dat ik Champix gebruik, waarvan 1.5 week rookvrij. Mijn persoonlijk ervaring: positief: neemt de drang om te roken enorm af met alle fijne gevolgen van dien (reuk en smaak komen terug, fitter gevoel, je dierbaren die trots zijn, je ruikt zelf aangenamer voor anderen, niet meer afhankelijk van die idiote sigaret (lich[lees meer...]amelijk en geestelijk), terug ontbijten (wat ik vroeger niet deed) doordat inname tablet op een vollere maag de misselijkheid reduceert. negatief: slapen wordt lastiger (veel dromen, veel wakker worden, waardoor bij het opstaan je een "moe"gevoel ervaart. Misselijkheid vooral vroeg in de morgen , een half uur na inname tablet. Af en toe wat hartsteken (niet dagelijks en van korte duur). Volgens mijn omgeving even rustig, maar bij vlagen een iet wat agressiever gedrag (sneller de neiging om uit te vliegen).
30-08-2019

Stoppen met roken

Man, 57 jaar, 40 jaar gerookt (pakje per dag). Ik ben 1 juni jl. begonnen met Champix en ga ‘de kuur’ beeindigen per 1 september as. (Einde kuur). Heb niet meer gerookt vanaf de 1e week van juni. Moet helaas moeheid, concentratieverlies en depressiviteit bevestigen vanaf medio juli. Dit zijn toch erg vervelende bijwerkingen ! Starters: stoppen met roken gaat lukken ma[lees meer...]ar houd hier rekening mee.
22-08-2019

Ademhalingsproblemen

Mijn eerste besluit om te stoppen met roken sinds 30 jaar. Heb nu, na twee weken, spijt van Champix, o.a. vanwege de bijwerkingen. In principe is het een anti depressivum. Champix vermindert bij mij wel de trek. Rook nu ongeveer de helft. Maar helpen bij stoppen doet het niet. Als je later de Champix afbouwt krijg je dezelfde ontwenningsverschijnselen als bij het zonder[lees meer...] hulpmiddelen stoppen met roken. Mijn beste "hulpmiddel" is het (herhaald) lezen van het boek: "DE OPLUCHTING, in één dag van het roken af" door Jan Geurtz. ISBN 978 90 2632736 0 Een daarvan zelfgemaakte samenvatting hangt op mijn koelkastdeur. Dezelfde methode werkt ook bij alcoholverslaving. Lees dan het betzelfde boek maar vervang telkenmale nicotine voor alcohol. Henk
20-08-2019

Stoppen met roken

Heb zelf wat ADHD gedrag en gevoel dat gebruik daar ook positief effect op heeft. Is aanzienlijk rustiger in mijn hoofd. Ben erg blij. Rook niet meer. Af en toe wat onrustig en voel neiging naar sigaret. Moet dan tijd even laten werken en verdwijnt dan.
14-07-2019

Champix (varenicline)

Ik heb 35 jaar 4 pakjes zware shag gerookt,begin januari begonnen met champix,na 3 weken totaal geen zin meer in een sigaret,nu al bijna 6 maanden rookvrij.Ik heb wel last van slecht slapen gehad,en erg veel misselijk,maar dit weegt niet op tegen de voordelen.Gewoon volhouden,dan lukt het wel.

Thyrax Duotab (846) - Schildklier - hypothyroidie (traagwerkend)
Ethinylestradiol / Levonorgestrel (530) - Anticonceptie - eenfase
Amoxicilline (491) - Antibiotica - penicillines breedspectrum