Ervaringen met Champix

varenicline

misselijkheid depressief

Stoppen met roken (884 meningen)

Wellbutrin XR (589 meningen)
Methadon (119 meningen)
Zyban (78 meningen)
NiQuitin (69 meningen)
Tabex (58 meningen)

04-08-2022 | Vrouw | 48
Stoppen met roken
Wonderpillen! Ben na 2 weken helemaal van het roken af! Bijwerkingen zijn verwaarloosbaar, moe, droge mond en gekke dromen.

30-05-2021 | Vrouw | 50
Stoppen met roken
Mijn partner heeft ook een beroerte gehad precies 17 dagen na gebruik van champix.

08-12-2020 | Vrouw | 50
Stoppen met roken
Dit is de 3e keer dat ik ben gestopt met roken met hulp van Champix. Het middel werkt erg goed, en is makkelijk in gebruik. Nadeel vind ik de nieuwe grotere verpakkingen. Nu is het moeilijker om de verpakking discreet ergens te bewaren. Ben nu 2,5 maand met roken gestopt en vandaag begonnen met het afbouwen, dus nog maar een halve tablet in de ochtend en een halve in de[lees meer...] avond. Nooit innemen op de nuchtere maag, hier word je erg misselijk van!De bijsluiter pas lezen na het gebruik, want kan ontmoedigend werken als je het van te voren leest. In het begin had ik inderdaad levendige dromen, nu nergens last meer van. De bijwerkingen zijn minimaal en geen probleem, ik ben weer van het roken af, nu definitief! heb wat gezondheidsklachten gehad die me er toe dwongen om weer te stoppen. Ik ben eerder gestopt maar ook bewust weer begonnen met roken, ik miste het ritueel, de momentjes voor jezelf.

29-02-2020 | Man | 50
Stoppen met roken
Geen bijwerkingen gehad. Na 6 dagen gestopt met roken. Na 5 weken gestopt met pillen slikken. En nog steeds gestopt.

27-02-2020 | Vrouw | 52
Werkt voor mij perfect!

18-07-2021 | Man | 53
Stoppen met roken
Zalig. Anderhalve maand rookvrij. Ik ben begonnen met het starterspakket. Op de 14de dag ben ik gestopt met rokken. Ik rookte voordien 20 stuks pe dag. Na 3 dagen het medicijn te hebben ingenomen rookte ik nog 3 sigaretten per dag (na de maaltijd). Zalig gevoel. Sims heb ik nog zin, maar deze zin naar … verdwijnt snel. Ik moest het al veel vroeger gedaan hebben. Twee[lees meer...] bijwerkingen : Absurde dromen en wat slapere stoelgang. Aanrader! M.

23-08-2020 | Vrouw | 53
varenicline (0,5)
37 jaar gerookt 2a 3 pakjes shag per week. Champix gebruikt en ophoging van venlafaxine.

11-06-2020 | Vrouw | 53
Perifeer arterieel vaatlijden
Helaas geen effect,rook nog stug door en totaal geen bijwerkingen, vraag me af of er nog meer zijn die er geen baat bij hebben, ga nu aan mijn 6e week beginnen

15-01-2020 | Vrouw | 53
Stoppen met roken
Het is nu voor de derde keer dat ik ben begonnen met Champix. De vorige keren ben ik ermee gestopt vanwege de ernstige misselijkheid en buikpijn.Ook vanwege de heftige dromen. Na een week gebruik heb ik geen trek meer in een sigaret. Ik probeer nu toch door te zetten om de eerste weken door te komen. Ik doe dit in combinatie met een stoppen-met-rokenprogramma

27-02-2024 | Vrouw | 54

depressief misselijkheid

Hallo, ik ben Anita 54 jaar en ben met Champix in 2018 begonnen. Na inname meteen erg misselijk zodat ik een half uurtje gestrekt moest gaan liggen. Daarna was het weer prima. Geen enkele behoefte gehad om te roken en sinds vandaag nog steeds gestopt dus dat is goed gegaan. Helaas heb ik vanaf toen depressieve klachten en worden met het jaar en beetje erger. Ik heb[lees meer...] het vorige week bij mijn huisarts gemeld maar hij zei dat dat nu niet meer vd Champix zou kunnen zijn. Ik denk dat ze het middel onderschatten dus maar een afspraak gemaakt bij een psycholoog voor vandaag want ik kom niet vd depressie af. Waarom lees ik niet meer van deze berichten, het lijkt wel alsof Champix goed gepraat wordt. Wel uit de handel nemen maar mensen geen info geven of hulp, beetje vreemd.

09-12-2020 | Vrouw | 54
Stoppen met roken
Na 40 jaar gerookt te hebben , beslist om te stoppen met de hulp van champix . Ik ben nu al 2 maanden rookvrij en voel mij supergoed !! 2 tabletten per dag zijn wel te veel voor mij , ik voel mij heel opgeblazen en ongemakkelijk.. Nu neem ik 1 per dag na het ontbijt en heb dan een half uurtje een beetje een misselijk gevoel en dan is het voorbij ..ik zou het iedereen aanra[lees meer...]den !!

15-11-2020 | Vrouw | 54
Stoppen met roken
Na meerdere stoppogingen, waarvan enkelen met behulp van Champix nu vijf dagen niet gerookt. De bijwerkingen van Champix zijn afschuwelijk. Knallende hoofdpijn, nare dromen, pijn en mijn buik en de hele dag misselijk en duizelig. Af en toe zo erg dat ik bijna val. Ik sta nu voor de keuze om nog even met Champix door te gaan en de hoeveelheid te verminderen. Ik wil echt van[lees meer...] het roken af maar eigenlijk niet met behulp van deze drugs.

25-08-2020 | Man | 54
Rookverslaving
Ik ben 54 jaar, rook al sinds 14-jarige leeftijd. Ik rookte ongeveer drie pakjes zware shag per week. Meerdere keren afgelopen jaren geprobeerd te stoppen maar ik werd er ontzettend slecht gehumeurd van dus hield het nooit lang vol. Ik had Champix jaren eerder willen hebben vind ik nu, dit had mij eerder gegeven kunnen worden toen ik mij destijds bij huisarts meldde om te[lees meer...] willen stoppen met roken. De eerste twee weken rookte ik door, zoals aanbevolen, en gebruikte dagelijks de pillen. Ik merkte eigenlijk niks, ik vond de shaggies nog steeds gewoon smaken misschien een heel klein beetje minder. Ik stopte vijf weken geleden met roken en was/ben eigenlijk zo verbaasd want het kost geen moeite om niet te roken. Het vreemdste vind ik dat zelfs als iemand naast mij rookt ik geen behoefte voel om er zelf een te nemen. Geheel geen bijwerkingen nog steeds. Ik heb dus hele goede hoop dat deze poging wel gaat slagen. Voor alle zekerheid wil ik nog wel een poosje doorgaan met de pillen. Oh ja, mijn omgeving zegt wel (ik merk dat zelf ook) dat ik wat drukker ben met praten en in het begin vooral was ik opvallend goed gehumeurd. Dik tevreden dus. Ik heb geen neusdruppels meer nodig 's nachts en gebruik ook zakdoek overdag bijna niet meer. Kortom; Ik merk al duidelijk verbetering.

21-01-2024 | Vrouw | 55
Stoppen met roken
Ik rookte zo'n 35 peuken p.d. De eerste week moet je roken en dit olinnemen en ik begon sceptisch. Maar na vijf dagen had ik een flinke treinreis te gaan en op zeker moment realiseerde ik me dat ik veel minder behoefte had om ieder moment te pakken om te gaan roken. De 2e week moest je een stopdag kiezen. Ik koos dinsdag. Wo rookte ik er toch weer 5, do en vrijdag 4, zate[lees meer...]rdag een heel pakje en vanaf die zondag nooit meer gerookt, na dertig jaar roken. Eerst nauwelijks bijverschijnselen. Helaas moest ik het afkappen zonder afbouwen, na 2 maanden en toen kwamen wel de bijverschijnselen. Vreetbuien en 20 kilo aangekomen. Het is geen wondermiddel. Je moet het zelf doen. Het onderdrukt goed de bijverschijnselen. Je krijgt wel trek in een peuk, maar leidt jezelf af door een klusje te doen en na 10 minuten is het gevoel weg. Als je dat doet, kom je er wel. Niemand geloofde dat ik kon stoppen, inclusief ikzelf en we zijn nu 15 jaar verder 😊

30-03-2021 | Vrouw | 56
Stoppen met roken
Mijn man en ik zijn samen begonnen met stoppen. Dit is absoluut een must als je ook samen gerookt hebt. Ik ben een gelegenheidsroker en hij is een stress-roker. Het verschil kun je nu ook lichamelijk merken: ik heb eigenlijk weinig last als alleen een opgezwollen gevoel in mijn maagstreek. Mijn man heeft het zwaarder met stoppen. Het is dus verschillend per persoon. Het st[lees meer...]oppen zelf gaat beiden redelijk goed af.

27-08-2023 | Vrouw | 57
varenicline (0,5mg)
Stoppen met roken
Ik heb tot nu toe 2 x een kuur met champix gedaan . De eerste keer na dikke week volledig gestopt en geen zin meer in sigaretten, tot klein jaar niet gerookt . Uiteindelijk toch herbegonnen. Nu terug met champix gestart, en werkt echt , na 1 trekje aan sigaret leg ik ze weg . Toch ga ik nu de doos uitnemen in de hoop dat ik ook definitief kan stoppen met roken. Ik heb [lees meer...]wel veel bijwerkingen, misselijk , braken, diarree, duizelig, moe .. maar gelukkig geen psychische bijwerkingen. Ondanks de bijwerkingen hou ik nu toch even vol