varenicline

Stoppen met roken (828 meningen)

Wellbutrin XR (477 meningen)
Methadon (89 meningen)
Zyban (50 meningen)
NiQuitin (49 meningen)
Naltrexon (39 meningen)

14-07-2019 | Man | 50
varenicline (1mg)
Ik heb 35 jaar 4 pakjes zware shag gerookt,begin januari begonnen met champix,na 3 weken totaal geen zin meer in een sigaret,nu al bijna 6 maanden rookvrij.Ik heb wel last van slecht slapen gehad,en erg veel misselijk,maar dit weegt niet op tegen de voordelen.Gewoon volhouden,dan lukt het wel.

24-01-2019 | Man | 51
Stoppen met roken
Dit medicijn heeft mijn goed geholpen na 35 jaar roken.

27-02-2020 | Vrouw | 52
Werkt voor mij perfect!

30-04-2019 | Vrouw | 52
varenicline (0,5)
champix heeft mij tot nu toe goed geholpen bij het stopen met roken . heb de champix gekregen via de huisarts ben bij een stop met roken conculent 1x geweest voor intake gesprek daar naar nooit wat van weer gehoord dus op eigen kracht maar veder ik hoop dat het goed blijft gaan nu ik de champix niet meer gebruik ,heb trouwens geen bijwerkingen gehad dus ik zou het ieder[lees meer...]een kunnen aanbevelen.

23-08-2020 | Vrouw | 53
varenicline (0,5)
37 jaar gerookt 2a 3 pakjes shag per week. Champix gebruikt en ophoging van venlafaxine.

11-06-2020 | Vrouw | 53
Perifeer arterieel vaatlijden
Helaas geen effect,rook nog stug door en totaal geen bijwerkingen, vraag me af of er nog meer zijn die er geen baat bij hebben, ga nu aan mijn 6e week beginnen

15-01-2020 | Vrouw | 53
Stoppen met roken
Het is nu voor de derde keer dat ik ben begonnen met Champix. De vorige keren ben ik ermee gestopt vanwege de ernstige misselijkheid en buikpijn.Ook vanwege de heftige dromen. Na een week gebruik heb ik geen trek meer in een sigaret. Ik probeer nu toch door te zetten om de eerste weken door te komen. Ik doe dit in combinatie met een stoppen-met-rokenprogramma

19-11-2019 | Vrouw | 53
Stoppen met roken
Ik gebruik champix nu 11 dagen. Na dag 1 ben ik gestopt met roken. Champix helpt zeker om te stoppen maar je moet het echt willen. Champix is een hulpmiddel met best wel veel bijwerkingen en vooral voor mensen met depressieve achtergrond is het wel oppassen. Ik ervaar sinds het opvoeren van de dosis wel dat ik heel erg somber ben. Ik ben terug naar een lagere dosis van 2x [lees meer...]1 mg naar 1 mg. Hopelijk wordt de stemming wat beter..

24-10-2019 | Vrouw | 53
Stoppen met roken
Na twee dagen Champix smaakten sigaretten eigenlijk al niet meer, ik kreeg niet meer het fijne voldane gevoel wat ik anders wel had. Heel bizar, bijna 40 jaar gerookt en nog nooit met tegenzin gerookt. Dat was nu ineens anders. Half opgerookte sigaretten en een vieze smaak. Ik had bedacht op dag 14 te stoppen, maar dat werd dag 11. Het is nu pas mijn tweede niet roken we[lees meer...]ek, maar het gaat me heel gemakkelijk af! Ik ben er zo blij mee en zo trots op mezelf! Op naar een gezond en rookvrij leven!

31-08-2019 | Vrouw | 53
Rookverslaving
Angst voor stoppen met roken. Met champix is het me 100 % mee gevallen. Wel veel dromen. Misselijkheid te voorkomen om tegelijk met eten in te nemen. 3 maanden gebruikt. Tot nu toe is de drang naar een shaggie beheersbaar! 37 jaar gerookt en 18 stuks per dag! Echt aanrader om champix te gebruiken!

04-04-2019 | Vrouw | 53
varenicline (1mg)
Yes het gaat me lukken daar ben ik van overtuigd .het is een wondermiddel .alleen de bijwerkingen dat is niet alles eerst 3 weken misselijk en daarna heel vaak plassen s nachts zeker 3 x uit en dan weer dromen .maar nu krijg ik uitslag in me gezicht nog nooit gehad. Maar ik hou vol dat is zeker . Was ik maar jaren eerder begonnen .

25-08-2020 | Man | 54
Rookverslaving
Ik ben 54 jaar, rook al sinds 14-jarige leeftijd. Ik rookte ongeveer drie pakjes zware shag per week. Meerdere keren afgelopen jaren geprobeerd te stoppen maar ik werd er ontzettend slecht gehumeurd van dus hield het nooit lang vol. Ik had Champix jaren eerder willen hebben vind ik nu, dit had mij eerder gegeven kunnen worden toen ik mij destijds bij huisarts meldde om te[lees meer...] willen stoppen met roken. De eerste twee weken rookte ik door, zoals aanbevolen, en gebruikte dagelijks de pillen. Ik merkte eigenlijk niks, ik vond de shaggies nog steeds gewoon smaken misschien een heel klein beetje minder. Ik stopte vijf weken geleden met roken en was/ben eigenlijk zo verbaasd want het kost geen moeite om niet te roken. Het vreemdste vind ik dat zelfs als iemand naast mij rookt ik geen behoefte voel om er zelf een te nemen. Geheel geen bijwerkingen nog steeds. Ik heb dus hele goede hoop dat deze poging wel gaat slagen. Voor alle zekerheid wil ik nog wel een poosje doorgaan met de pillen. Oh ja, mijn omgeving zegt wel (ik merk dat zelf ook) dat ik wat drukker ben met praten en in het begin vooral was ik opvallend goed gehumeurd. Dik tevreden dus. Ik heb geen neusdruppels meer nodig 's nachts en gebruik ook zakdoek overdag bijna niet meer. Kortom; Ik merk al duidelijk verbetering.

25-11-2019 | Man | 54
Rookverslaving
Ik ben nu precies een week gestopt. 1e week de halve dosis gebruikt en blijven roken, het werd al wel minder op het laatst. 2e week gestopt op een dosis vaan 2x1mg. Ik vind het resultaat tot nu toe geweldig vergeleken met eerdere stop pogingen. Geen enkele onbedwingbare drang naar een sigaret. Geen rusteloosheid, niet prikkelbaaar en niet het gevoel dat je je zelf een plez[lees meer...]iertje ontzegt. Soms komen de 'rook gewoonte gedachten' op bepaalde momenten, maar die kan je zo van je af laten glijden. Bizar wel. Rationeel was ik langer overtuigd vwb stoppen. Er is geen enkele reden dat roken goed praat, ook niet het ontzeggen van een pleziertje. Niet rokers hebben ook plezier... Ik zag altijd heel erg op tegen het stoppen en gevolgen ervan. Maar niets van dit alles tot nu toe. Bijwerkingen vallen mij erg mee. Af en toe dromen, wat moeilijker in slaap komen en een licht weeig gevoel in mijn buik na het innemen maar dat trekt snel weg. De bijwerkingen wegen wat mij betreft totaal niet op tegen het effect. Ondanks dat het nog maar kort geleden is dat ik ben gestopt : Wat een wondermiddel !

29-03-2019 | Vrouw | 55
COPD
ik heb ook champix gebruikt en het heeft mij goed geholpen alleen de bijwerking die ik had ,ik had de gekste dromen die er bestaan

03-03-2019 | Man | 55
varenicline (1mg)
Kleine 4 weken geleden gestarr met champix. Nu zonder problemen en zonder bijwerkingen kleine 3 weken rook vrij. Was een verstokte roker ruim 40 jaar ben nu 55 jaar ik merkte een paar dagen na gebruik van de champix dat ik maar op 4 a 5 nog geen halve shaggies per dag zat en viel me.op dat ik het vergat mee te nemen als ik even weg ging. Het smaakte me ook niet meer. Dus 4[lees meer...] dagen eerder dan.me geplande stop datum gestopt en het bevalt goed. Vind stinken en voel verstikking in me neus en keel als iemand bij me in de buurt rookt. Ik had nooit gedacht dat het mij zo goed en gemakkelijk zou lukken met de champix. Dit is nog maar een begin maar het gaat me makkelijk af denk er heel erg weinig aan. Ik raad het iedereen aan die moeite hebben met stoppen om bij de huis arts langs te gaan voor champix. Groetjes en succes een blije niet roker

01-05-2019 | Vrouw | 56
Stoppen met roken
Na 42 jaar gerookt te hebben was het tijd voor een serieuze poging om te stoppen met roken. Via de HA begonnen met Champix op 9 april 2019 en op 28 april ben ik gestopt met champix vanwege 24/7 hoodfdpijn......maar ik rook nog steeds niet. Zonder de champix had ik het zelf niet gered, gewoon even een duwtje in de rug....voor de rest nergens geen last van gehad. Het i[lees meer...]s elke dag moeilijk en een strijd om niet te roken....maar dit keer heb ik de controle en niet het sigaretje.....zou het iedereen aanbevelen

Ethinylestradiol / Levonorgestrel (549) - Anticonceptie - eenfase
Amoxicilline (503) - Antibiotica - penicillines breedspectrum