varenicline

Stoppen met roken (868 meningen)

Wellbutrin XR (518 meningen)
Methadon (97 meningen)
Zyban (59 meningen)
NiQuitin (57 meningen)
Naltrexon (46 meningen)

27-07-2020 | Vrouw | 63
varenicline (0,5)
Stoppen met roken
Champix is zeer effectief om te stoppen met roken. 1e week bij gebruik Champix gewoon blijven roken, maar sigaretten ging steeds minder smaken. Na kleine 2 weken helemaal gestopt, sigaret smaakte echt smerig en drang om te roken werd onderdrukt. Na totaal 4 weken geminderd met champix dosering ivm bijwerkingen. 1 tablet per dag ipv 2 per dag. Na nog een aantal weken nog v[lees meer...]erder geminderd: 1 tablet per 2 dagen. Inmiddels bijna 3 maanden gestopt met roken, erg blij mee na bijna 40 jaar roken.

21-12-2019 | Man | 63
varenicline (0,5)
Wij zijn augustus 2011 gestopt met roken, en dat is nog steeds zo. Ben van mening dat het medicijn goed heeft gewerkt. Geen bij verschijnselen. Maar uit eindelijk moet je wel zelf doen, het is een hulp middel.

13-07-2021 | Man | 64
Stoppen met roken
Ik ben 64 en rookte sinds m’n 14e. In de tijd dat de schooljuf nog in de klas rookte… Ik denk over die gehele periode gemiddeld 25 sigaretten per dag. Volledig verslaafd. Acupunctuur, pleisters, geleidelijk minderen… niets hielp, ik kreeg het niet voor elkaar dat stoppen, terwijl ik ‘t zo graag wilde. Na een toevallige tip van een kennis begonnen met champix. Ben nu 4 weke[lees meer...]n op weg met de kuur en 2 weken gestopt. Nul, niets! Geweldig! De bijwerkingen neem ik graag op de koop toe. Inmiddels neem ik 1 tablet per dag ipv 2 tabletten. Gaat prima. Ben voor de veiligheid wel voorlopig gestopt met koffie en ik drink geen druppel alcohol (ook al voor deze kuur). Ik voel me nu al fitter en overweeg te starten met 2 x per week sportschool en een dagelijkse wandeling van 30 min. Dit gaat me nu lukken, blij dat ik deze stap heb genomen.

06-12-2019 | Vrouw | 64
Ademhalingsproblemen
Vanwege problemen met luchtwegen zoals benauwdheid en kortademigheid en regelmatig luchtwegen infectie heb ik toen besloten om te gaan stoppen met roken. Ik neem reeds 5 weken champix en ben al 3 weken gestopt met roken. Het gaat mij nu goed af, ik vind de reuk van sigaretten nu smerig en vies en als ik dat ruik wordt ik al misselijk van. De enigste probleem is dat ik al[lees meer...]leen in de ochtend misselijk ben na het innemen van de champix en in de avond heb ik daar geen last van. heeft waarschijnlijk met eten te maken, omdat ik s"morgens vroeg niet goed en voldoende kan eten voordat ik champix inneem ( wat je wel moet doen )

28-01-2021 | Vrouw | 65
varenicline (1mg)
stoppen met roken , niet dus!!

30-12-2020 | Vrouw | 66
varenicline (1mg)
Vrouw, 66 jaar rook 50 jaar. De eerste dagen ging het redelijk, weinig bijverschijnselen, dag 6 kwamen de dromen, Dag 7 misselijk, hoofdpijn, buikpijn. Dag 8 hartklachten, misselijk., buikpijn, Dag 9 braken, diarree, hartlijn, linkerarm pijn, koudzweet. Roken ?zo ziek dus neen. Arts gebeld en rookcoach benaderd.

02-11-2020 | Vrouw | 67
varenicline (0,5mg)
Stoppen met roken
Ik rookte meer dan een pakje per dag en wegens het plaatsen van tandimplantaten was ik verplicht om te stoppen. Het ging heel vlotjes. Tijdens de proefversie rookte ik al veel minder en toen ik moest beginnen met 'echt' te stoppen kon ik al geen sigaret meer ruiken of zien. Ik heb maar één blister gebruikt en was al afgekickt. Tot hiertoe, na tien jaar, ben ik nog steeds r[lees meer...]ookvrij en heb helemaal geen behoefte meer aan roken integendeel. Voor mij een aanrader.

23-10-2019 | Man | 67
Hoest
Na ruim 50 jaar 2 pakjes per dag en diverse stoppogingen toch met frisse moed begonnen met Champix en begeleiding van longconsulente. Na 7 dagen gestopt omdat ik geen trek meer had en sindsdien (3 maanden verder) niet meer gerookt. Soms nog wel zin, maar niet echt trek in een sigaret. Ik kan het eigenlijk nog steeds niet geloven! Verwarde dromen wel erg vervelend, na 10 u[lees meer...]ur in bed nog steeds moe.

22-07-2021 | Vrouw | 69
Stoppen met roken
Van 60 sigaretten per dag naar 0! Na 50 jaar zwaar roken niet verwacht dat ik ooit kon stoppen, maar met champix is dit toch gelukt. Kuur gehad voor 3 maanden, maar laatste verpakking niet eens hoeven aanspreken. Ik ben er nu 4 maanden vanaf. Behalve idiote dromen geen bijwerkingen gehad

24-02-2021 | Vrouw | 69
varenicline (0,5mg)

23-03-2021 | Man | 70
Stoppen met roken
Ik ben nu in mijn 7e week niet-roken. Dikwijls heb ik een poging ondernomen om te stoppen, rook vanaf mijn tienertijd en ben nu 70 jaar. Door een paar ernstige gesprekken met hart- en vaatziekten specialisten (die mij niets opdrongen, maar slechts zakelijk informeerden) heb ik het besluit genomen te stoppen met behulp van dit voor mij onbekende medicijn, Champix. Ik ben,[lees meer...] ondanks tamelijk vervelende bijwerkingen toch opgetogen over dit medicijn. Ofschoon ik de wil om te stoppen af en toe wel nodig heb, vergt dit geen (te) grote inspanning. ik ben niet humeurig en heb ook niet de behoefte om vervangende dingen in mijn mond te steken. Ik geloof dat het mij voor de eerste keer echt gaat lukken om niet meer te roken. Wel ben ik beducht voor het einde van het medicijngebruik. Misschien is het verstandig om ook dat langzaam af te bouwen. Ik raad Champix iedere roker aan, die al eerder op eigen kracht of met pleisters o.i.d. er niet in slaagde te stoppen. Succes allemaal!!

22-05-2020 | Man | 70
Ademhalingsproblemen
Na ruim 55 jaar minimaal 30 a 35 sigaretten per dag toch wat problemen als astma copd enz. Nu 12 dagen niet gerookt, eerst 10 dagen alleen Champix en hierbij gerookt. Op dag 11 van de kuur ook geen sigaret meer aangeraakt. Voel lichamelijk nog geen verschil maar hoest al wel veel minder. Mis mijn sigaretten wel, maar dat is logisch na zoveel jaar maar met hulp van de Cham[lees meer...]pix valt het tot nu toe niet tegen. Het moet lukken deze keer !

01-05-2020 | Man | 70
Stoppen met roken
Na 50 jaar stevig roken nu sinds zes weken aan de champix. Geweldig middel om het roken te onderdrukken/stoppen. Door de vele bijwerkingen al snel overgestapt naar 1 tablet per dag. Toch nog steeds bijverschijnselen zoals misselijkheid, winderigheid, hikken, waar ik me steeds meer aan ga storen. Meer rare dromen in een lichte vorm is eigenlijk wel grappig. Ik hoop de bijve[lees meer...]rschijnselen te kunnen accepteren tot het einde van de kuur. Positieve resultaten zijn nu al merkbaar: algeheel gevoel van gezonder zijn, mooiere huid, wat meer eetlust en een paar kilo erbij hetgeen niet misstaat.

17-02-2020 | Man | 72
Rookverslaving
Tweemaal een 14-daagse kuur gevolgd. Ruim tien jaar geleden. Prima resultaat. Behoefte aan alcohol tegelijk mee verdwenen, een meevallertje (wat wellicht komt doordat Het middel centraal werkt op het genotscentrum in de hersenen).

16-10-2019 | Vrouw | 72
Stoppen met roken
Nu, 4weken champix gebruikt en 2weken niet gerookt. Vanaf het begin klachten als: slecht slapen en dromen, misselijk en darmklachten. Nu, hele dagen misselijk, darmklachten en heel erg bang dat er iets ernstig met mijn darmen aan de hand is. Dit is niet fijn.

04-11-2019 | Vrouw | 74
Ademhalingsproblemen
Na 60 jaar gerookt te hebben wou ik er vanaf. Met champix begonnen en langzaam opgevoerd. Na 5 weken nog heel erg misselijk, de hele dag, ook met overgeven. Toen ben ik ermee gestopt en op eigen kracht verder gegaan en rook nu al 3, 5 mnd niet meer maar het is zwaar.

Ethinylestradiol / Levonorgestrel (577) - Anticonceptie - eenfase
Amoxicilline / Clavulaanzuur (423) - Antibiotica - penicillines breedspectrum