varenicline

Stoppen met roken (871 meningen)

Wellbutrin XR (542 meningen)
Methadon (102 meningen)
Zyban (64 meningen)
NiQuitin (62 meningen)
Naltrexon (47 meningen)

30-03-2021 | Vrouw | 56
Stoppen met roken
Mijn man en ik zijn samen begonnen met stoppen. Dit is absoluut een must als je ook samen gerookt hebt. Ik ben een gelegenheidsroker en hij is een stress-roker. Het verschil kun je nu ook lichamelijk merken: ik heb eigenlijk weinig last als alleen een opgezwollen gevoel in mijn maagstreek. Mijn man heeft het zwaarder met stoppen. Het is dus verschillend per persoon. Het st[lees meer...]oppen zelf gaat beiden redelijk goed af.

21-07-2020 | Vrouw | 57
COVID-19
Ik heb de pillen weggedaan helpt niet en werd er depressief van en veel maagklachten Op naar iets anders om te proberen maar voor mij geen champix meer. Terug met vape begonnen.

19-07-2020 | Vrouw | 57
Coronavirus
Heb corona gehad en lichte copd toen ademnood niet normaal daarom wil ik stoppen met roken. Ben vandaag 8ste dag dus nu 2 x1mg maar voel nog geen verschil is dat normaal. Ben bang dat champix bij mij niet helpt.

20-04-2020 | Man | 57
Stoppen met roken
40 jaar lang een zware roker geweest, zeker 25 cigaretten per dag. Zoals iedereen was ik eerst wantrouwig, had al van alles geprobeerd. Champix help enorm goed met de 'goesting' en de kick in de hersens te bedwingen. Uiteraard zit je met wat nevenverschijnselen tijdens het afkicken, maar godzijdank was dat met Champix best te volharden. Ondertussen ben ik reeds 9 maanden[lees meer...] gestopt met roken en na 2 maand ook met Champix gestopt. Ik raad het iedereen aan.

16-03-2021 | Man | 58
Stoppen met roken
Na 43 jaar te hebben Gerookt was ik er helemaal klaar mee,eerst laser therapie gehad,maar dat werkte niet genoeg om er van af te komen.Begin Februari naar de Huisarts gegaan en die rade mij champix aan.Wat ben ik Super blij dat ik deze stap heb genomen.En heb nu al 4 weken geen sigaret meer aan geraakt,heb er ook totaal geen behoefte aan. Ben zo trots op mezelf dat hij m[lees meer...]ij na 43 jaar gerookt te hebben is gelukt.En ik sta vind ik zelf veel Positiever in het leven.Mijn smaak is terug zie er veel beter uit zeggen ze allemaal ,kortom zeer aan te raden Champix als je van het roken af wilt komen.

16-07-2020 | Vrouw | 58
varenicline (0,5)
Stoppen met roken
Het stoppen met roken ging echt heel makkelijk, ik was er ontzettend blij mee. Na 3 weken begonnen de psychische bijwerkingen, en dat werd steeds erger. Ik stond stijf van de spanning en angst en kon nauwelijks functioneren. Van de huisarts kreeg ik slaappillen maar die wel te ook maar 3 uur. 2 keer bij de KNO arts geweest, echo's gemaakt. Alleen verdikte klieren , ve[lees meer...]rder niets te vinden. Elke dag 8 pijnstillers. Weer naar de huisarts, nu afspraak met de psycholoog. Om over mijn angsten te praten. Uiteindelijk 2 weken geleden de bijsluiter van Champix eens gelezen. En toen begreep ik eindelijk waar de klachten vandaan kwamen. Acuut gestopt met gebruik. Nu psychisch een stuk beter gelukkig. Alleen nog erg moe maar ik ga gewoon op tijd naar bed. Ook weer gaan roken. Gisteren met mijn stop coach gesproken. Die vond het erg dat ze me niet beter begeleid heeft, kwam ook door Corona. Afgesproken dat ik eerst even bijkomen van de afschuwelijke periode die achter me ligt. En dan een nieuwe manier zoek om te stoppen. Maar niet meer met pillen waar ik dus blijkbaar zo slecht op reageer.

27-10-2020 | Man | 59
COPD
Werkt zeer goed ik rookte van af me 12e een pakje zware shag per dag. Nu al 26 dagen niets meer.

02-08-2020 | Vrouw | 59
Stoppen met roken
Na 45 jaar heb ik beslist om nogmaals een poging te doen om te stoppen met roken. Ik had veel last van zware hoestbuien en heel kortademig. Ben op 17 juni met champix begonnen had wel enorm schrik voor de bijwerkingen ,de eerste dagen wel een beetje last van mijn maag en een lichte hoofdpijn. Daarna niks meer ondervonden buiten die rare dromen maar daar genoot ik echt van.[lees meer...] Begrijp echt niet dat er zoveel mensen bijwerkingen hebben. Ik ben nu al 2 maand gestopt met roken en voel mij een heel ander mens gedaan met hoesten en kortademig wel een paar kilo's bij maar die ga ik wel terug kwijt geraken. Het enige dat ik wel merk is soms de goesting om een sigaret te roken maar doe het niet en de goesting ga vlug over en dat doet champix wel een beetje denk ik toch, maar lieve mensen ik ga heel eerlijk zijn je moet wel ook een beetje wilskracht hebben. Nu nog tot woensdag mijn laatste champix's nemen en daarna zien of ik het vol hou we zien wel

19-07-2020 | Man | 59
varenicline (1mg)
Doel is stoppen met roken, maar had er meer van verwacht... rook wel veel minder, maar toch nog wel..

25-11-2019 | Vrouw | 59
Stoppen met roken
Werkte zo goed, geen last van bijwerkingen gehad. Ik ben nu sinds 3 jaar gestopt na 40 jaar. Daarnaast gebruikte ik de app Quit smoking Buddy.

05-11-2019 | Man | 59
Rookverslaving
na 40 jaar te hebben gerookt. op het laatst 40 sigaretten per dag ben ik onder begeleiding van de huisarts gestopt door het gebruik van champix de eerste week mocht ik nog 20 sigaretten per dag daarna niets meer . champix onderdrukt het verlangen naar nicotine. het moeilijkste was de gewoonte. door het gebruik van Champix ben ik nu 4 jaar rookvrij

11-08-2022 | Man | 60
Stoppen met roken
Inmiddels al 3 jaar gestopt, het was voor mij een "wondemiddel". De eerste paar weken rook je ook met 2 pillen. Daarna smaakt de sigaret niet meer, en maak je de kuur van 3 maanden af. Hierna ben je niet meer verslaafd aan nicotine. Wel grappige dromen.

14-03-2021 | Vrouw | 60
Stoppen met roken
Ik ben drie weken terug begonnen. Wilde gewoon niet meer roken ik was het helemaal zat. En het lukt aardig . Heb echt geen trek meer in een peukje. Het is wel zo dat ik wat mis na de koffie enzo enz maar dat is echt een gewenning denk. En ik ben super trots op mijzelf. De bijwerkingen vallen tot nu toe mee. Beetje licht in me hoofd. En af en toe ben ik heel rustig. Dus g[lees meer...]a lekker verder.

20-11-2020 | Man | 60
varenicline (0,5mg)
Stoppen met roken
ik lees alle ervaringen en ik herken geen enkele bijwerking, ik ben 13 jaar geleden met Champix gestopt en bij mij was het alsof je het lichtknopje uitdoet, nooit meer trek gehad, nooit meer gerookt en na 14 dagen compleet van het roken af , en ik rookte 1,5 tot 2 pakjes malboro per dag. geen enkele vorn van bijwerkingen gehad, niets ook geen droomen

19-11-2019 | Man | 62
Stoppen met roken
Ik gebruik Champix nu een week of 7 en ik vind het een wondermiddel. Niet alleen omdat ik geen problemen om niet meer te roken maar op de e.o.a. manier doet het ook iets tegen mijn lichte vorm van ADHD. Het is allemaal veel rustiger in mijn hoofd. Maar ik ben superblij dat ik nu al 7 weken niet meer rook. ( na 50 jaar roken ) Had voor de Champix al van alles geprobeerd [lees meer...]maar dit werkt top! En ja, er is 1 bijwerking die ik als lastig ervaar... bijna elke nacht word ik om 03.00 uur wakker. En dan niet een klein beetje wakker.....nee klaarwakker. Terwijl ik de volgende dag er geen last van heb. Zodra ik gestopt ben met de Champix zal ik weer terug gaan naar de huisarts. Ik wil wel heel graag iets wat het zelfde effect voor mij heeft op mijn geestelijke welzijn als wat Champix met mij doet....niet meer die prikkels enz.

05-06-2021 | Vrouw | 63
Stoppen met roken
Geen moeite om met roken te stoppen. Geen behoefte aan vervanging. Ik ben nu 6 weken gestopt met roken en sinds een paar dagen overgegaan naar één keer per dag 1mgr. Slaappatroon is nog niet als vanouds, maar wel beter! Geen onrustige dromen meer. Voor mij is dit oké en goed vol te houden. Ben blij dat ik gestopt ben met roken. Als ik eerder op de hoogte was van dit mid[lees meer...]del en de effectiviteit, was ik graag eerder gestopt. In het verleden eerder gestopt met behulp van pleisters.

Amoxicilline (551) - Antibiotica - penicillines breedspectrum