varenicline

Stoppen met roken (871 meningen)

Wellbutrin XR (541 meningen)
Methadon (102 meningen)
Zyban (64 meningen)
NiQuitin (62 meningen)
Naltrexon (47 meningen)

22-01-2020 | Vrouw | 45
Stoppen met roken
1e week 2x daags 0,5 deed niks voor mijn gevoel. Nu 2e week. 2x daags 1 mg. Ochtenden zover niet ziek, avond en wel. Vandaag 3e dag van 2xd 1 mg. Ma 2,5 gerookt en di 1,5. Zover nog niks. Per keer rook ik zover een halve sigaret. Dan genoeg. Dus 2e week werkt het wel. Vanavond proberen niet die halve te roken om te kijken of ik niet ziek wordt.

15-01-2020 | Vrouw | 53
Stoppen met roken
Het is nu voor de derde keer dat ik ben begonnen met Champix. De vorige keren ben ik ermee gestopt vanwege de ernstige misselijkheid en buikpijn.Ook vanwege de heftige dromen. Na een week gebruik heb ik geen trek meer in een sigaret. Ik probeer nu toch door te zetten om de eerste weken door te komen. Ik doe dit in combinatie met een stoppen-met-rokenprogramma

06-12-2019 | Vrouw | 64
Ademhalingsproblemen
Vanwege problemen met luchtwegen zoals benauwdheid en kortademigheid en regelmatig luchtwegen infectie heb ik toen besloten om te gaan stoppen met roken. Ik neem reeds 5 weken champix en ben al 3 weken gestopt met roken. Het gaat mij nu goed af, ik vind de reuk van sigaretten nu smerig en vies en als ik dat ruik wordt ik al misselijk van. De enigste probleem is dat ik al[lees meer...]leen in de ochtend misselijk ben na het innemen van de champix en in de avond heb ik daar geen last van. heeft waarschijnlijk met eten te maken, omdat ik s"morgens vroeg niet goed en voldoende kan eten voordat ik champix inneem ( wat je wel moet doen )

03-12-2019 | Vrouw | 23
Rookverslaving
Nu 5 weken champix , volledig gestopt met roken en zelf geen trek meer !! Helpt echt goed , ook heb ik enkel als bijwerking de misselijkheid na het innemen ( gaat wel terug over na een uurtje ) De andere bijwerkingen zijn voor mij zeker niet van toepassing , integendeel ik slaap stukken beter 😂 Het is echt een aanrader (voor mensen met relatief sterke maag 😉)

25-11-2019 | Vrouw | 59
Stoppen met roken
Werkte zo goed, geen last van bijwerkingen gehad. Ik ben nu sinds 3 jaar gestopt na 40 jaar. Daarnaast gebruikte ik de app Quit smoking Buddy.

22-11-2019 | Vrouw | 39
Stoppen met roken
Inmiddels 5 weken aan de champix. De eerste week ben ik echt heel ziek geweest van het roken in combi met pil slikken. Vreselijk overgeven en misselijk. Toen ik stopte met roken, werd het langzaam minder , maar heb trouw doorgezet. Ik gebruik het in combi met oxazepam (vanwege heftige ontwenning in de nacht) inmiddels 18 dagen gestopt. Champix helpt je echt lichamelijk afk[lees meer...]icken, geestelijk afkicken is een ander verhaal. Gewoon niet meer roken, daar hou ik het bij:-)

19-11-2019 | Vrouw | 53
varenicline (0,5)
Stoppen met roken
Ik gebruik champix nu 11 dagen. Na dag 1 ben ik gestopt met roken. Champix helpt zeker om te stoppen maar je moet het echt willen. Champix is een hulpmiddel met best wel veel bijwerkingen en vooral voor mensen met depressieve achtergrond is het wel oppassen. Ik ervaar sinds het opvoeren van de dosis wel dat ik heel erg somber ben. Ik ben terug naar een lagere dosis van 2x [lees meer...]1 mg naar 1 mg. Hopelijk wordt de stemming wat beter..

07-11-2019 | Vrouw | 36
Stoppen met roken
Ik zag destijds er aan tegen het gebruiken van dit medicijn vanwege eventuele bijwerkingen. Ik moet zeggen, dat is me echt enorm meegevallen. Had er eigenlijk geen enkele! En nu na zoveel pogingen door de champix wel al 3+ jaren gestopt met roken! Dit wel in combinatie met consulten wijkverpleegkundige (verplicht) maar dat was omdat het nou eenmaal moest. Het was de Cha[lees meer...]mpix die het hem deed. 100%

05-11-2019 | Vrouw | 48
Stoppen met roken
Zou het bijna wonderpillen noemen. Heel makkelijk in gebruik en zeer effectief. Natuurlijk moet je wel echt willen stoppen met roken maar het werk echt. Wel jammer van de bijwerkingen maar dat is wel uit te houden, het is maar voor even en dan ben je klaar met roken!

04-11-2019 | Vrouw | 74
Ademhalingsproblemen
Na 60 jaar gerookt te hebben wou ik er vanaf. Met champix begonnen en langzaam opgevoerd. Na 5 weken nog heel erg misselijk, de hele dag, ook met overgeven. Toen ben ik ermee gestopt en op eigen kracht verder gegaan en rook nu al 3, 5 mnd niet meer maar het is zwaar.

11-08-2022 | Man | 60
Stoppen met roken
Inmiddels al 3 jaar gestopt, het was voor mij een "wondemiddel". De eerste paar weken rook je ook met 2 pillen. Daarna smaakt de sigaret niet meer, en maak je de kuur van 3 maanden af. Hierna ben je niet meer verslaafd aan nicotine. Wel grappige dromen.

24-10-2021 | Man | 27
Stoppen met roken
Mee begonnen, 2 weken gebruikt en moest stoppen omdat ik een zelfmoord poging had gedaan. Deze bijwerking komt zelden voor maar helaas wel bij mij. Zelf nooit last gehad van suïcidale gedachtens maar echt akelig. Heel ziek er van geworden en paar keer flauw gevallen. Het werkt goed maar de bijwerkingen zijn te erg

24-07-2021 | Man | 47
varenicline (1mg)
Zijn er hier mensen die ook nog rookten tijdens tweede week starterspakket? Mijn vriend is vandaag zijn 8e dag bezig en heeft het toch wat moeilijk precies…

18-07-2021 | Man | 53
Stoppen met roken
Zalig. Anderhalve maand rookvrij. Ik ben begonnen met het starterspakket. Op de 14de dag ben ik gestopt met rokken. Ik rookte voordien 20 stuks pe dag. Na 3 dagen het medicijn te hebben ingenomen rookte ik nog 3 sigaretten per dag (na de maaltijd). Zalig gevoel. Sims heb ik nog zin, maar deze zin naar … verdwijnt snel. Ik moest het al veel vroeger gedaan hebben. Twee[lees meer...] bijwerkingen : Absurde dromen en wat slapere stoelgang. Aanrader! M.

13-07-2021 | Man | 64
Stoppen met roken
Ik ben 64 en rookte sinds m’n 14e. In de tijd dat de schooljuf nog in de klas rookte… Ik denk over die gehele periode gemiddeld 25 sigaretten per dag. Volledig verslaafd. Acupunctuur, pleisters, geleidelijk minderen… niets hielp, ik kreeg het niet voor elkaar dat stoppen, terwijl ik ‘t zo graag wilde. Na een toevallige tip van een kennis begonnen met champix. Ben nu 4 weke[lees meer...]n op weg met de kuur en 2 weken gestopt. Nul, niets! Geweldig! De bijwerkingen neem ik graag op de koop toe. Inmiddels neem ik 1 tablet per dag ipv 2 tabletten. Gaat prima. Ben voor de veiligheid wel voorlopig gestopt met koffie en ik drink geen druppel alcohol (ook al voor deze kuur). Ik voel me nu al fitter en overweeg te starten met 2 x per week sportschool en een dagelijkse wandeling van 30 min. Dit gaat me nu lukken, blij dat ik deze stap heb genomen.

21-06-2021 | Man | 30
varenicline (0,5)
Stoppen met roken
Vaker gestopt met Champix en iedere keer in de tweede week. Ook weer vaker begonnen, want de verleiding met een drankje op een zomerse dag in het park werd groter, maar nu weer een poging. Je merkt in de tweede week dat de sigaret je misselijk maakt. De sigaret is dan geen beloning meer, want de stofjes in de Champix gaan op dezelfde receptoren zitten als nicotine. De nico[lees meer...]tine komt dan niet binnen en geeft geen belonend effect. In de tweede week een stop-dag en vervolgens gewoon geen sigaret meer aangeraakt. De zin naar een sigaret blijft wel, maar wordt makkelijker. De gekke dromen vind ik prachtig, maar de eerste pil in de ochtend (voornamelijk van de 1 mg) maakt mij misselijk. Innemen op een iets gevulde maag helpt ontzettend. Het spul werkt goed.

Amoxicilline (551) - Antibiotica - penicillines breedspectrum