varenicline

Stoppen met roken (832 meningen)

Wellbutrin XR (482 meningen)
Methadon (90 meningen)
Zyban (50 meningen)
NiQuitin (49 meningen)
Naltrexon (40 meningen)

26-10-2020 | Vrouw | 36
Stoppen met roken
De opbouwperiode super na dag 3 al geen behoefte meer maar op advies van de begeleiding door blijven roken totdat de opbouwfase klaar was en ik op de 'normale' dosering zat. Helaas ging na mate de opbouw t roken steeds minder tegen staan, al werd de behoefte weinig tot niet. Vanaf dag 10 ellende, verdrietig depressieve klachten vaak wakker en ondanks dat ik gestopt was w[lees meer...]eer gaan roken. Nu in overleg terug naar 2x per dag 0,5 mg of zelfs 1x per dag en dan stoppen met roken op karakter. Opzich werkt t medicijn prima waarvoor t bedoeld is alleen heb im teveel last van de negatieve effecten

08-10-2020 | Man | 38
Stoppen met roken
10 jaar geleden ook gebruikt, toen succesvol gestopt, na 4 jaar weer zo nu en dan gaan roken, nu enkel in weekend bij een drankje, maar juist dit patroon krijg ik niet doorbroken, kan 6 dagen niets roken en dan ineens een pakje. Vandaar met Champix gestart onder begeleiding van Stopcoach. Waar ik hoopvol het effect van 10 jaar geleden wilde, had toen nergens last van, gin[lees meer...]g het nu anders. dag 1 prima, beetje moe maar ok. vanaf dag 2 nachtmerries, hoofdpijn, misselijk, afwezig en niet in staat normaal te functioneren. dag 3, idem, echter schrikkerig en nog engere dromen. Dit hield tot dag 5 aan, ben uiteindelijk pas op dag 8 met 1mg begonnen en dit overtrof alles. weer terug naar 0,5 en voel me nu elke dag verdrietig, gestresst en slaap bijna niet. Daarnaast schrikkerig... Normaal voor nauwelijks iets bang, ben fysiek sterk en sport veel maar is nog maar de helft van over voor mijn gevoel. Sta op het punt te stoppen met de pillen, dan maar op een andere manier het patroon doorbreken. Denk er goed over na, het kan echt helpen, mijn partner is al 7 jaar gestopt dmv Champix, maar luister ook naar je lichaam en met name je geest.

19-07-2020 | Vrouw | 57
Coronavirus
Heb corona gehad en lichte copd toen ademnood niet normaal daarom wil ik stoppen met roken. Ben vandaag 8ste dag dus nu 2 x1mg maar voel nog geen verschil is dat normaal. Ben bang dat champix bij mij niet helpt.

06-04-2020 | Vrouw | 37
Stoppen met roken
Ik ben nu vier maanden gestopt met roken. Het medicijn is erg effectief als het gaat om het uitschakelen van het nicotine seintje in de hersenen. Wel veel last van bijwerkingen die ik in het begin totaal niet kon plaatsen maar er nu achter ben dat het door de Champix komt. Het begon met slapeloze nachten (van 01:00-06:00 uit bed) toen ik nog de volle dosering slikte. Sind[lees meer...]s ik deze gehalveerd heb slaap ik gelukkig weer door. Iets anders wat ik vanaf het begin af aan heb en totaal niet iets voor mij is; ik ben emotioneel gezien ineens zwaar instabiel. Ik kan om het minste geringste in huilen uitbarsten en er niet meer mee stoppen. Soms blijven de tranen de rest van de dag stromen. Ik voel me ineens onzeker en twijfel aan van alles (normaal zie ik mijzelf toch wel als een assertieve en sterke persoon) en voel me doodongelukkig en zie dan geen uitweg. Ik ben twee dagen geleden gestopt met de pillen en hoop dat ik me snel beter ga voelen....

06-03-2020 | Vrouw | 26
varenicline (1mg)
Intussen ben ik 3 weken volledig gestopt met roken en neem ik 5 weken champix. Vanaf het begin dat ik champix nam merkte ik meteen dat het mij een ongelukkig gevoel gaf en tot op vandaag is dit nog steeds het geval. Momenteel sta ik heel onzeker in het leven terwijl ik dit voorheen nooit had. Ik voel mij nog niet sterk genoeg om volledig te stoppen met champix daarom heb[lees meer...] ik beslist om de dosering te halveren in de hoop dat de bijwerkingen minder effect hebben. Ondanks alle bijwerkingen vind ik het een heel effectief medicijn en is de zin in een sigaret minder dan ooit.

26-02-2020 | Vrouw | 30
Stoppen met roken
Bijwerkingen zijn killing. Hoofdpijn, stemmingswisselingen, boosheid, onverschillig, moe, misselijk, spierpijn, geen eetlust. Het enige voordeel is dat roken vanaf 't begin al vies smaakt, en de hunkering nu echt weg is.

26-01-2020 | Vrouw | 41
Stoppen met roken
Zeer effectief. Ben de eerste weken als op een roze wolk doorgekomen. Positief, blij dat ik niet meer hoefde te roken. Geen enkel Afkickverschijnsel. Nu na 4 weken champix en 3 weken gestopt als een blad aan de boom omgeslagen. Zeer depressief Op het gevaarlijke Aan toe. Ga er direct mee stoppen!

15-01-2020 | Vrouw | 53
Stoppen met roken
Het is nu voor de derde keer dat ik ben begonnen met Champix. De vorige keren ben ik ermee gestopt vanwege de ernstige misselijkheid en buikpijn.Ook vanwege de heftige dromen. Na een week gebruik heb ik geen trek meer in een sigaret. Ik probeer nu toch door te zetten om de eerste weken door te komen. Ik doe dit in combinatie met een stoppen-met-rokenprogramma

19-11-2019 | Vrouw | 53
Stoppen met roken
Ik gebruik champix nu 11 dagen. Na dag 1 ben ik gestopt met roken. Champix helpt zeker om te stoppen maar je moet het echt willen. Champix is een hulpmiddel met best wel veel bijwerkingen en vooral voor mensen met depressieve achtergrond is het wel oppassen. Ik ervaar sinds het opvoeren van de dosis wel dat ik heel erg somber ben. Ik ben terug naar een lagere dosis van 2x [lees meer...]1 mg naar 1 mg. Hopelijk wordt de stemming wat beter..

16-10-2019 | Vrouw | 72
Stoppen met roken
Nu, 4weken champix gebruikt en 2weken niet gerookt. Vanaf het begin klachten als: slecht slapen en dromen, misselijk en darmklachten. Nu, hele dagen misselijk, darmklachten en heel erg bang dat er iets ernstig met mijn darmen aan de hand is. Dit is niet fijn.

12-08-2019 | Vrouw | 42
Stoppen met roken
Werkt goed gebruik 2 weken. Maar onwijs misselijk wel 22uur per dag. En echt heeeel erg. Hoofdpijn. Traag, erg moe kan de hele dag slapen. Geen energie. Kan amper spelen met de kinderen. Ben teruggetrokken. Slechte concentratie en sloom. Werk 100% en onregelmatig maar dat is ook alles. Droge mond.

17-04-2019 | Man | 62
Stoppen met roken
Medicatie heeft gewenste effect bereikt, met zeeeer ernstige klachten van de gewrichten (artrosepatient). Klachten zijn nu na het stoppen van Champix geleidelijk weggetrokken.

09-03-2019 | Vrouw | 33
Stoppen met roken
Na de 1ste week werd ik wat neerslachtig, daarna lichtelijk depressief. Je hebt niet echt meer behoefte om te roken, maar de gewoonte zit er zo in dat het mij nog niet is gelukt te stoppen met roken helaas.

31-01-2019 | Vrouw | 61
Stoppen met roken
helpt heel snel om te stoppen met roken, geen behoefte meer.

19-07-2020 | Man | 59
varenicline (1mg)
Doel is stoppen met roken, maar had er meer van verwacht... rook wel veel minder, maar toch nog wel..

22-04-2020 | Vrouw | 36
Stoppen met roken
Werkt prima! Maar de bijwerkingen zijn te heftig!!! Zooo het niet waard*! Zelfs minderen tabletten bleven de bijwerkingen. Hoofdpijn, duizeligheid, buikpijn, neerslachtigheid.. Na 3 weken nog... Niet te doen, een hel!!

Ethinylestradiol / Levonorgestrel (551) - Anticonceptie - eenfase
Amoxicilline (507) - Antibiotica - penicillines breedspectrum