varenicline

Stoppen met roken (838 meningen)

Wellbutrin XR (483 meningen)
Methadon (90 meningen)
Zyban (50 meningen)
NiQuitin (50 meningen)
Naltrexon (41 meningen)

03-03-2019 | Man | 55
varenicline (1mg)
Kleine 4 weken geleden gestarr met champix. Nu zonder problemen en zonder bijwerkingen kleine 3 weken rook vrij. Was een verstokte roker ruim 40 jaar ben nu 55 jaar ik merkte een paar dagen na gebruik van de champix dat ik maar op 4 a 5 nog geen halve shaggies per dag zat en viel me.op dat ik het vergat mee te nemen als ik even weg ging. Het smaakte me ook niet meer. Dus 4[lees meer...] dagen eerder dan.me geplande stop datum gestopt en het bevalt goed. Vind stinken en voel verstikking in me neus en keel als iemand bij me in de buurt rookt. Ik had nooit gedacht dat het mij zo goed en gemakkelijk zou lukken met de champix. Dit is nog maar een begin maar het gaat me makkelijk af denk er heel erg weinig aan. Ik raad het iedereen aan die moeite hebben met stoppen om bij de huis arts langs te gaan voor champix. Groetjes en succes een blije niet roker

06-11-2020 | Vrouw | 24
Stoppen met roken
Na 10 jaar roken ong pakje per dag ben ik gestart met champix. In de 2e week ben ik gestart met 2 tabletten per dag, 1 ochtend en 1 avond. Ik voelde me gewoon goed, de sigaretten smaakte ook eigenlijk nog best goed, alleen af en toe wat viezere hijsjes .p(Ik gebruik zowiezo al inslapers, dus ik slaap ook goed) Op de woensdag in de 2e week ben ik savonds heel ziek gewo[lees meer...]rden na een sigaret. Vermoedelijk heb ik ook de inslapers overgegeven. Die nacht heb ik amper geslapen en de volgende dag was ik echt een zombie op het werk, geen concentratie, moeilijk scherpstellen op de pc, geïrriteerd, heel somber en down. (Wss de combi slaaptekort + champix) Ik durfde ook niet te roken op het werk omdat ik bang was ziek te worden. Die avond heb ik nog wel gerookt thuis, toen voelde ik me wel prima. Dit was overigens mijn laatste sigaret. Doordat ik me somber en down gevoeld heb heb ik de dosering verlaagd. (Dit is nu een week geleden) en ik slik maar 1 tablet, alleen in de ochtend. Ik voel me weer heel goed en ook geen drang naar een sigaret. Af en toe komt het in me op uit gewoonte maar ik ben te trots om eraan toe te geven, en eigenlijk heb ik er ook helemaal geen behoefte aan. Dus voor wie zich heel rot voelt tijdens de kuur, overleg met je ondersteuner en verlaag de dosering, misschien dat dat bij jou ook werkt!!

27-10-2020 | Man | 59
COPD
Werkt zeer goed ik rookte van af me 12e een pakje zware shag per dag. Nu al 26 dagen niets meer.

22-10-2020 | Vrouw | 44
Stoppen met roken
Ik slik het nu 5 weken en ben 2 tweede week gestopt met roken. Het werkt voor mij wel, geen behoefte aan sigaret (rookte een pakje per dag) Bijwerkingen : nihil

22-09-2020 | Vrouw | 29
varenicline (1mg)
Champix heeft mij enorm geholpen bij het stoppen met roken. Ik rookte zo gemiddeld 8-12 sigaretten per dag en genoot ook letterlijk van iedere sigaret. Ik vind roken lekker. Maar er waren meer redenen om te stoppen met roken. Champix heb ik gekregen van een verslavingsarts in een verslavingskliniek. Ik slikte 2 keer 1 mg per dag. In de ochtend en in de avond. Op dag 7[lees meer...] ben ik gestopt. Na een paar dagen werd ik na iedere inname wel enorm misselijk en kreeg ik het gevoel dat ik moest braken. Ik ben toen dagelijks zelf de pillen gaan halveren en nam dan de andere helft een half uur later in. Op die manier ging het prima, en werd ik niet misselijk meer! Ik heb Champix 2 maanden gebruikt en pas in de laatste 3 weken kreeg ik last van rare dromen. Maar echt raar. Achteraf wel grappig om op terug te kijken als ik er nu aan denk kan ik er best mee lachen. Vandaag 77 dagen gestopt met roken en nog steeds geen zin om te roken en enorm blij met de keuze om te stoppen, bij ons zit COPD in de familie en ik heb een kinderwens :-). Voor degene die nog twijfelen of ze willen stoppen; Twijfel niet langer, en stop met behulp van Champix.

05-09-2020 | Vrouw | 24
Rookverslaving
10 jaar lang gerookt en besloten toch weer eens proberen te stoppen. Helaas veel last van bijwerkingen. In de eerste week een peuk gerookt, vlak voordat ik m'n pilletje nam. Vervolgens bijna flauwgevallen. Volgens de huisarts was het een nicotineoverdosis. Door de angst van herhaling ging ik wel minder roken. Nogsteeds wel last gehad van duizeligheid, misselijkheid, [lees meer...]vermoeidheid en opstopping. Wilde graag stoppen met de pilletjes, maar probeer toch vol te houden. Ook veel rare dromen gehad, maar die waren meer grappig dan vervelend. Na 12 dagen gestopt en merk wel dat ik ook geen behoefte heb aan een sigaret. Vind het nog moeilijk om te beslissen of het het waard is of niet. Hoop iedergeval dat ik het volhoud.

04-09-2020 | Vrouw | 63
varenicline (0,5mg)
Ik ben champix gaan gebruiken omdat gewoon stoppen mij niet lukte. Na 10 dagen rookte ik al minder en halve sigaretten het smaakte niet meer. 12e dag geen sigaretten meer gekocht en het ging goed, geen behoefte. Ik had vooral in het begin last van mijn maag en misselijk. Ik heb iberogast erbij gaan gebruiken en dat hielp echt !!! Veel dromen , maar gelukkig geen akeli[lees meer...]ge. Voor nu geen behoefte meer , maar hopen dat ik het vol kan houden , toch 40 jaar gerookt :(

02-08-2020 | Vrouw | 59
Stoppen met roken
Na 45 jaar heb ik beslist om nogmaals een poging te doen om te stoppen met roken. Ik had veel last van zware hoestbuien en heel kortademig. Ben op 17 juni met champix begonnen had wel enorm schrik voor de bijwerkingen ,de eerste dagen wel een beetje last van mijn maag en een lichte hoofdpijn. Daarna niks meer ondervonden buiten die rare dromen maar daar genoot ik echt van.[lees meer...] Begrijp echt niet dat er zoveel mensen bijwerkingen hebben. Ik ben nu al 2 maand gestopt met roken en voel mij een heel ander mens gedaan met hoesten en kortademig wel een paar kilo's bij maar die ga ik wel terug kwijt geraken. Het enige dat ik wel merk is soms de goesting om een sigaret te roken maar doe het niet en de goesting ga vlug over en dat doet champix wel een beetje denk ik toch, maar lieve mensen ik ga heel eerlijk zijn je moet wel ook een beetje wilskracht hebben. Nu nog tot woensdag mijn laatste champix's nemen en daarna zien of ik het vol hou we zien wel

27-07-2020 | Vrouw | 63
varenicline (0,5)
Stoppen met roken
Champix is zeer effectief om te stoppen met roken. 1e week bij gebruik Champix gewoon blijven roken, maar sigaretten ging steeds minder smaken. Na kleine 2 weken helemaal gestopt, sigaret smaakte echt smerig en drang om te roken werd onderdrukt. Na totaal 4 weken geminderd met champix dosering ivm bijwerkingen. 1 tablet per dag ipv 2 per dag. Na nog een aantal weken nog v[lees meer...]erder geminderd: 1 tablet per 2 dagen. Inmiddels bijna 3 maanden gestopt met roken, erg blij mee na bijna 40 jaar roken.

26-07-2020 | Man | 35
Stoppen met roken
Allereerst wil ik aangeven dat ik zeer onder de indruk ben van de werking van dit medicijn. Ik had niet verwacht dat het zo goed zou werken. Na ongeveer 7 dagen merkte ik vooral dat sigaretten niet meer de voldoening gaven die ik normaal ervoer. Ook lijkt het erop dat het de gewoonte onderdrukt, althans ik heb niet het gevoel dat ik iets mis 'het ritueel' alhoewel ik van a[lees meer...]ndere mensen hoor/lees dat dit per persoon verschillend is. Op dag 11 ben ik volledig gestopt met roken, zit nu op dag 22. Indien ik me bij mensen begeef die nog roken merk ik wel dat mijn lichaam de geur herkent ook wanneer ik erover praat geeft je lichaam signalen af dat het wil roken. Ik heb tussendoor misschien nog 2 keer een sigaret geprobeerd, maar dat bleef bij een hijs. Nauwelijks te doen zo smerig. Ik raad dan ook iedereen aan die maar overweegt te stoppen met roken deze kans aan te grijpen, natuurlijk zijn er risico's tot bijwerkingen maar deze staan voor mij bij lang en na niet in verhouden tot het geen wat het potentieel kan opleveren. Niet roken is meer €€€ in de pocket en kans om op een prettige manier een respectabele leeftijd te halen neemt aanzienlijk toe, wat voor mij de grootste drijfveer is.

28-06-2020 | Vrouw | 27
varenicline (0,5)
Na ruim acht jaar te hebben gerookt eindelijk de moed bij elkaar geraapt om te stoppen met roken. Door het roken in combinatie met allergische aanleg (inspanningsastma, allergieën, eczeem) overdag veel last van kortademigheid, vermoeidheid en slechte huid. Ik zag ontzettend op tegen het stoppen, bang voor bijwerkingen en het gaan missen van ‘mijn vriend, de sigaret’. Uitei[lees meer...]ndelijk maar gewoon begonnen aan de eerste strip. Veel last van bijwerkingen, daarom eigenlijk al heel snel weer geminderd en gestopt met de champix. Uiteindelijke resultaat dat ik nu al bijna een halfjaar niet meer gerookt heb en er ook prima vanaf kan blijven. Als je erg graag wil stoppen met roken maar je ziet er zo tegenop, alsjeblieft geef champix een kans!

01-05-2020 | Man | 70
Stoppen met roken
Na 50 jaar stevig roken nu sinds zes weken aan de champix. Geweldig middel om het roken te onderdrukken/stoppen. Door de vele bijwerkingen al snel overgestapt naar 1 tablet per dag. Toch nog steeds bijverschijnselen zoals misselijkheid, winderigheid, hikken, waar ik me steeds meer aan ga storen. Meer rare dromen in een lichte vorm is eigenlijk wel grappig. Ik hoop de bijve[lees meer...]rschijnselen te kunnen accepteren tot het einde van de kuur. Positieve resultaten zijn nu al merkbaar: algeheel gevoel van gezonder zijn, mooiere huid, wat meer eetlust en een paar kilo erbij hetgeen niet misstaat.

21-03-2020 | Vrouw | 40
Stoppen met roken
De eerst twee weken van gebruik extreme vermoeidheid en hoofdpijn en duizeligheid. Op dag 14 gestopt met roken. Toen werden de bijwerkingen ook minder. Nu twee weken gestopt met roken, maar het blijft erg moeilijk. Maar zonder Champix zou het nog veel moeilijker zijn. Ik rookte een pakje per dag.

22-02-2020 | Vrouw | 43
varenicline (1mg)
op 30 Januari 2020 begonnen met Champix en op 9 Februari geheel gestopt met roken. In de ochtend misselijk na inname maar dat kan ook komen doordat ik slecht ontbijt. Beter is om in te nemen na een goed ontbijt. Ik slaap echter heel slecht. na 4 uur slaap wordt ik wakker en duurt het heel lang voor ik weer in slaap val . Zeer vermoeiend wanneer de wekker elke ochtnd om 6.3[lees meer...]0 gaat. Over het algemeen wel heel blij met champix. Zonder lukt het niet. ik ga nu 22 2 2020 halveren. Misschien slaapt het beter.

22-01-2020 | Vrouw | 45
Stoppen met roken
1e week 2x daags 0,5 deed niks voor mijn gevoel. Nu 2e week. 2x daags 1 mg. Ochtenden zover niet ziek, avond en wel. Vandaag 3e dag van 2xd 1 mg. Ma 2,5 gerookt en di 1,5. Zover nog niks. Per keer rook ik zover een halve sigaret. Dan genoeg. Dus 2e week werkt het wel. Vanavond proberen niet die halve te roken om te kijken of ik niet ziek wordt.

06-12-2019 | Vrouw | 64
Ademhalingsproblemen
Vanwege problemen met luchtwegen zoals benauwdheid en kortademigheid en regelmatig luchtwegen infectie heb ik toen besloten om te gaan stoppen met roken. Ik neem reeds 5 weken champix en ben al 3 weken gestopt met roken. Het gaat mij nu goed af, ik vind de reuk van sigaretten nu smerig en vies en als ik dat ruik wordt ik al misselijk van. De enigste probleem is dat ik al[lees meer...]leen in de ochtend misselijk ben na het innemen van de champix en in de avond heb ik daar geen last van. heeft waarschijnlijk met eten te maken, omdat ik s"morgens vroeg niet goed en voldoende kan eten voordat ik champix inneem ( wat je wel moet doen )

Ethinylestradiol / Levonorgestrel (553) - Anticonceptie - eenfase
Amoxicilline (508) - Antibiotica - penicillines breedspectrum