varenicline

Stoppen met roken (838 meningen)

Wellbutrin XR (483 meningen)
Methadon (90 meningen)
Zyban (50 meningen)
NiQuitin (50 meningen)
Naltrexon (41 meningen)

20-04-2020 | Man | 57
Stoppen met roken
40 jaar lang een zware roker geweest, zeker 25 cigaretten per dag. Zoals iedereen was ik eerst wantrouwig, had al van alles geprobeerd. Champix help enorm goed met de 'goesting' en de kick in de hersens te bedwingen. Uiteraard zit je met wat nevenverschijnselen tijdens het afkicken, maar godzijdank was dat met Champix best te volharden. Ondertussen ben ik reeds 9 maanden[lees meer...] gestopt met roken en na 2 maand ook met Champix gestopt. Ik raad het iedereen aan.

11-04-2020 | Man | 39
Stoppen met roken
Werkt wel, maar heb toch redelijk last van de bijwerkingen, ik slaap slecht, ben fel vermoeid overdag, en kan me moeilijk concentreren, maar dit alles weegt niet op om het toch terug roken, dus ik ga de pillen uitnemen, en hoop dat ik dan na drie maanden volledig van het roken af ben, ik ben nu 14 dagen gestopt, vorige poging ben ik na een maand gestopt met de pillen en ee[lees meer...]n paar dagen erna terug beginnen roken, dus nu ga ik ze uitnemen en hopen dat het me lukt, maar ik denk maar dat het leven saai gaat worden zonder sigaret, maar van die gedachte moet ik af, is meer dan een illusie. Ik vind sigaretten onaangenaam ruiken, maar soms heb ik toch een lichte zin om het terug te doen, maar ik ga volhouden

01-03-2020 | Man | 34
Stoppen met roken
25 januari begonnen met 0,5mg, 2 februari 2x daags 1 mg en meteen diezelfde dag als stopdag aangehouden. Eerste week merkte ik vrij weinig, tot dag 4 toen merkte ik dat ik zonder dat ik het door had minder rookte. Week 2 dus gestopt met roken na 20 jaar zware shag gerookt te hebben en dan 20 tot 30 shaggies per dag. Vanaf mijn stopdag niet meer gerookt en gaat me heel m[lees meer...]akkelijk af, geen probleem als mensen om me heen wel roken ofzo. Qua bijwerkingen had ik van te voren gelezen dat die vaak ernstig kunnen zijn. Maar bij mij valt het reuze mee! De eerste week ietwat onrustiger geslapen maar dat was alles tot nu toe. Ik zou iedereen die wil stoppen met roken, dit middel aanraden

29-02-2020 | Man | 50
Stoppen met roken
Geen bijwerkingen gehad. Na 6 dagen gestopt met roken. Na 5 weken gestopt met pillen slikken. En nog steeds gestopt.

17-02-2020 | Man | 72
Rookverslaving
Tweemaal een 14-daagse kuur gevolgd. Ruim tien jaar geleden. Prima resultaat. Behoefte aan alcohol tegelijk mee verdwenen, een meevallertje (wat wellicht komt doordat Het middel centraal werkt op het genotscentrum in de hersenen).

16-02-2020 | Man | 22
Rookverslaving
ik slik nu al bijna 3 weken champix maar ik merk er niks van , niet roken hou ik el vol maar heb het gevoel dat de pillen te zwak zijn

24-12-2019 | Man | 47
varenicline (0,5)
Psychische klachten
Ik vond het er gewoon tijd voor worden na 30 jaar een pakje zware shag per dag a 10 euro. In de eerst instantie geloofde ik hier niet in maar na 9 dagen pilletjes slikken was het gebeurt ik rookte niet meer. Over 3 maanden rook ik al 6 jaar niet meer door mij zijn ook mijn vrienden op de zelfde manier gestopt ook met succes. Dus mijn advies gewoon doen.

21-12-2019 | Man | 63
varenicline (0,5)
Wij zijn augustus 2011 gestopt met roken, en dat is nog steeds zo. Ben van mening dat het medicijn goed heeft gewerkt. Geen bij verschijnselen. Maar uit eindelijk moet je wel zelf doen, het is een hulp middel.

17-12-2019 | Man | 42
Stoppen met roken
Ik ben in de brugklas begonnen met roken en rookte een pakje per dag. 30 jaar verder gebruik ik nu sinds zes weken Champix. Inmiddels ben ik vijf weken gestopt. Zonder Champix zijn de ontwenningsverschijnselen voor mij een hel. Met Champix heb ik eigenlijk zo goed als nergens last van en gaat het stoppen mij goed af. Ik heb af en toe wel trek in een sigaret maar ik kan mak[lees meer...]kelijk nee zeggen en hoef in ieder geval niet te roken voor het effect ervan (die rol heeft Champix overgenomen). Kwa bijwerkingen merk ik vooral dat ik levendige dromen heb, hetgeen soms best prettig is.

25-11-2019 | Man | 54
Rookverslaving
Ik ben nu precies een week gestopt. 1e week de halve dosis gebruikt en blijven roken, het werd al wel minder op het laatst. 2e week gestopt op een dosis vaan 2x1mg. Ik vind het resultaat tot nu toe geweldig vergeleken met eerdere stop pogingen. Geen enkele onbedwingbare drang naar een sigaret. Geen rusteloosheid, niet prikkelbaaar en niet het gevoel dat je je zelf een plez[lees meer...]iertje ontzegt. Soms komen de 'rook gewoonte gedachten' op bepaalde momenten, maar die kan je zo van je af laten glijden. Bizar wel. Rationeel was ik langer overtuigd vwb stoppen. Er is geen enkele reden dat roken goed praat, ook niet het ontzeggen van een pleziertje. Niet rokers hebben ook plezier... Ik zag altijd heel erg op tegen het stoppen en gevolgen ervan. Maar niets van dit alles tot nu toe. Bijwerkingen vallen mij erg mee. Af en toe dromen, wat moeilijker in slaap komen en een licht weeig gevoel in mijn buik na het innemen maar dat trekt snel weg. De bijwerkingen wegen wat mij betreft totaal niet op tegen het effect. Ondanks dat het nog maar kort geleden is dat ik ben gestopt : Wat een wondermiddel !

19-11-2019 | Man | 62
Stoppen met roken
Ik gebruik Champix nu een week of 7 en ik vind het een wondermiddel. Niet alleen omdat ik geen problemen om niet meer te roken maar op de e.o.a. manier doet het ook iets tegen mijn lichte vorm van ADHD. Het is allemaal veel rustiger in mijn hoofd. Maar ik ben superblij dat ik nu al 7 weken niet meer rook. ( na 50 jaar roken ) Had voor de Champix al van alles geprobeerd [lees meer...]maar dit werkt top! En ja, er is 1 bijwerking die ik als lastig ervaar... bijna elke nacht word ik om 03.00 uur wakker. En dan niet een klein beetje wakker.....nee klaarwakker. Terwijl ik de volgende dag er geen last van heb. Zodra ik gestopt ben met de Champix zal ik weer terug gaan naar de huisarts. Ik wil wel heel graag iets wat het zelfde effect voor mij heeft op mijn geestelijke welzijn als wat Champix met mij doet....niet meer die prikkels enz.

05-11-2019 | Man | 59
Rookverslaving
na 40 jaar te hebben gerookt. op het laatst 40 sigaretten per dag ben ik onder begeleiding van de huisarts gestopt door het gebruik van champix de eerste week mocht ik nog 20 sigaretten per dag daarna niets meer . champix onderdrukt het verlangen naar nicotine. het moeilijkste was de gewoonte. door het gebruik van Champix ben ik nu 4 jaar rookvrij

05-11-2019 | Man | 46
Stoppen met roken
Rookte ca. half pakje per dag, geen enorme drang om te stoppen gevoelsmatig maar wel rationeel gezien. Alle negatieve effecten spookten wel altijd door mijn hoofd, dus voornamelijk rationele beslissing geweest. Begonnen met champix en op dag 4 ongeveer begon het vies te smaken de sigaret, op dag 6 gewoon gestopt omdat het totaal niet meer smaakte (gelukkig!). Nu 1 week er[lees meer...]op zitten bijna, de drang is ook amper aanwezig, tankstations, supermarkten blijven je opvallen natuurlijk maar de drang is bijna verdwenen dankzij die champix lijkt het.

01-11-2019 | Man | 26
varenicline (1mg)
Topproduct. Verlaagd het verlangen naar een sigaret en maakt ze zelfs minder lekker. Wat ik van mensen hoorde over de bijwerkingen vind ik een beetje een scheef beeld. Deze bijwerkingen komen namelijk niet van de Champix, maar puur omdat je lichaam Nicotine te kort heeft en aan het afkicken is.

23-10-2019 | Man | 67
Hoest
Na ruim 50 jaar 2 pakjes per dag en diverse stoppogingen toch met frisse moed begonnen met Champix en begeleiding van longconsulente. Na 7 dagen gestopt omdat ik geen trek meer had en sindsdien (3 maanden verder) niet meer gerookt. Soms nog wel zin, maar niet echt trek in een sigaret. Ik kan het eigenlijk nog steeds niet geloven! Verwarde dromen wel erg vervelend, na 10 u[lees meer...]ur in bed nog steeds moe.

09-10-2019 | Man | 41
Stoppen met roken
20 jaar gerookt (klein pakje daags) Nu bijna 3 weken dat ik Champix gebruik, waarvan 1.5 week rookvrij. Mijn persoonlijk ervaring: positief: neemt de drang om te roken enorm af met alle fijne gevolgen van dien (reuk en smaak komen terug, fitter gevoel, je dierbaren die trots zijn, je ruikt zelf aangenamer voor anderen, niet meer afhankelijk van die idiote sigaret (lich[lees meer...]amelijk en geestelijk), terug ontbijten (wat ik vroeger niet deed) doordat inname tablet op een vollere maag de misselijkheid reduceert. negatief: slapen wordt lastiger (veel dromen, veel wakker worden, waardoor bij het opstaan je een "moe"gevoel ervaart. Misselijkheid vooral vroeg in de morgen , een half uur na inname tablet. Af en toe wat hartsteken (niet dagelijks en van korte duur). Volgens mijn omgeving even rustig, maar bij vlagen een iet wat agressiever gedrag (sneller de neiging om uit te vliegen).

Ethinylestradiol / Levonorgestrel (553) - Anticonceptie - eenfase
Amoxicilline (508) - Antibiotica - penicillines breedspectrum