Ervaringen met Champix

varenicline

depressief misselijkheid

Wellbutrin XR (587 meningen)
Methadon (118 meningen)
Zyban (78 meningen)
NiQuitin (69 meningen)
Tabex (57 meningen)

16-03-2024 | Man | 70
Stoppen met roken
Goed middel om te stoppen met roken , ik was een heftigeroker , ik rookte 5 pakjes shag per week ,ik ben nu al 12 jaar rookvrij dankzij Champix, het heeft mijn leven veranderd! Ik raad het iedereen aan die wil stoppen met roken ! Succes en groeten van Rien !

11-03-2024 | Vrouw | 70
Stoppen met roken
Na de startdosis heb ik maar een paar pillen moeten nemen om helemaal te stoppen met roken. Ondertussen rook ik al 15 jaar niet meer.

29-12-2023 | Man | 71
Rookverslaving
Enigste manier om te (blijven) stoppen met nicotine verslaving , voor mij! Belangrijk!...hou je aan het schema en voltooi de 3 maanden!

08-01-2023 | Man | 58
Stoppen met roken
Had al alles geprobeerd. 2x laser behandeling, 2 x pleisters en 1 x gum. Rookte van mijn 14 jaar tot mijn 55 minstens 1pakje Marlboro per dag. Had gevreesd dat het nooit meer zou lukken. Nu al meer dan 3 jaar gestopt. DANK U CHAMPIX. Eindelijk er vanaf. Super medicijn en ondersteuning begelijding zeker doen. Super om te stoppen.

11-08-2022 | Man | 60
Stoppen met roken
Inmiddels al 3 jaar gestopt, het was voor mij een "wondemiddel". De eerste paar weken rook je ook met 2 pillen. Daarna smaakt de sigaret niet meer, en maak je de kuur van 3 maanden af. Hierna ben je niet meer verslaafd aan nicotine. Wel grappige dromen.

04-08-2022 | Vrouw | 48
Stoppen met roken
Wonderpillen! Ben na 2 weken helemaal van het roken af! Bijwerkingen zijn verwaarloosbaar, moe, droge mond en gekke dromen.

27-10-2021 | Vrouw | 43
Stoppen met roken
Helaas nu niet leverbaar, dus gebruik ik nu Zyban.

22-07-2021 | Vrouw | 69
Stoppen met roken
Van 60 sigaretten per dag naar 0! Na 50 jaar zwaar roken niet verwacht dat ik ooit kon stoppen, maar met champix is dit toch gelukt. Kuur gehad voor 3 maanden, maar laatste verpakking niet eens hoeven aanspreken. Ik ben er nu 4 maanden vanaf. Behalve idiote dromen geen bijwerkingen gehad

18-07-2021 | Man | 53
Stoppen met roken
Zalig. Anderhalve maand rookvrij. Ik ben begonnen met het starterspakket. Op de 14de dag ben ik gestopt met rokken. Ik rookte voordien 20 stuks pe dag. Na 3 dagen het medicijn te hebben ingenomen rookte ik nog 3 sigaretten per dag (na de maaltijd). Zalig gevoel. Sims heb ik nog zin, maar deze zin naar … verdwijnt snel. Ik moest het al veel vroeger gedaan hebben. Twee[lees meer...] bijwerkingen : Absurde dromen en wat slapere stoelgang. Aanrader! M.

21-01-2024 | Vrouw | 55
Stoppen met roken
Ik rookte zo'n 35 peuken p.d. De eerste week moet je roken en dit olinnemen en ik begon sceptisch. Maar na vijf dagen had ik een flinke treinreis te gaan en op zeker moment realiseerde ik me dat ik veel minder behoefte had om ieder moment te pakken om te gaan roken. De 2e week moest je een stopdag kiezen. Ik koos dinsdag. Wo rookte ik er toch weer 5, do en vrijdag 4, zate[lees meer...]rdag een heel pakje en vanaf die zondag nooit meer gerookt, na dertig jaar roken. Eerst nauwelijks bijverschijnselen. Helaas moest ik het afkappen zonder afbouwen, na 2 maanden en toen kwamen wel de bijverschijnselen. Vreetbuien en 20 kilo aangekomen. Het is geen wondermiddel. Je moet het zelf doen. Het onderdrukt goed de bijverschijnselen. Je krijgt wel trek in een peuk, maar leidt jezelf af door een klusje te doen en na 10 minuten is het gevoel weg. Als je dat doet, kom je er wel. Niemand geloofde dat ik kon stoppen, inclusief ikzelf en we zijn nu 15 jaar verder 😊

27-08-2023 | Vrouw | 57
Stoppen met roken
Ik heb tot nu toe 2 x een kuur met champix gedaan . De eerste keer na dikke week volledig gestopt en geen zin meer in sigaretten, tot klein jaar niet gerookt . Uiteindelijk toch herbegonnen. Nu terug met champix gestart, en werkt echt , na 1 trekje aan sigaret leg ik ze weg . Toch ga ik nu de doos uitnemen in de hoop dat ik ook definitief kan stoppen met roken. Ik heb [lees meer...]wel veel bijwerkingen, misselijk , braken, diarree, duizelig, moe .. maar gelukkig geen psychische bijwerkingen. Ondanks de bijwerkingen hou ik nu toch even vol

15-08-2023 | Vrouw | 63
Stoppen met roken
Gerookt van mijn 15e tot mijn 63e levensjaar,nu 2 jaar nicotine vrij . Kuur gestart maar zelf halverwege ( 1,5 maand) afbouwschema gemaakt vanwege de heftige dromen. Had medicatie ook niet meer nodig, was teveel voor mij. Dus goed geluisterd naar mijn lichaam, en dosering op geleide van symptomen aangepast. Nu 2 jaar nicotine vrij, ben heel dankbaar

14-09-2021 | Vrouw | 39
Stoppen met roken
Mensen die misselijk worden van champix, ik heb dat ook, maar niet als je s'ochtends yoghurt of kwark eet. (Ik maak vaak smoothie) Bij alle andere dingen wel kotsmisselijk na het innemen van champix.

04-09-2021 | Vrouw | 34
Stoppen met roken
Champix valt bij mij zwaar op de maag ik ben echt een uur lang misselijk en niet lekker. Kan het sochtends dus niet te snel nemen na het eten dan geef ik ervan over. Vlagen van duizelingen. Het heeft mij wel geholpen te stoppen wat het waard maakt maar het is zulk chemisch spul dat ik blij ben niet meer te hoeven slikken

13-07-2021 | Man | 64
Stoppen met roken
Ik ben 64 en rookte sinds m’n 14e. In de tijd dat de schooljuf nog in de klas rookte… Ik denk over die gehele periode gemiddeld 25 sigaretten per dag. Volledig verslaafd. Acupunctuur, pleisters, geleidelijk minderen… niets hielp, ik kreeg het niet voor elkaar dat stoppen, terwijl ik ‘t zo graag wilde. Na een toevallige tip van een kennis begonnen met champix. Ben nu 4 weke[lees meer...]n op weg met de kuur en 2 weken gestopt. Nul, niets! Geweldig! De bijwerkingen neem ik graag op de koop toe. Inmiddels neem ik 1 tablet per dag ipv 2 tabletten. Gaat prima. Ben voor de veiligheid wel voorlopig gestopt met koffie en ik drink geen druppel alcohol (ook al voor deze kuur). Ik voel me nu al fitter en overweeg te starten met 2 x per week sportschool en een dagelijkse wandeling van 30 min. Dit gaat me nu lukken, blij dat ik deze stap heb genomen.

28-08-2022 | Vrouw | 35
Stoppen met roken
Prima middel maar niet voor mij. Gestopt met champix na 9 weken omdat de bijwerkingen steeds gekker werden. Die zelfde week alweer hunkeren naar sigaretten.